onze gordijnen zijn gestreept, roze, blauw, wit, lime groen, oranje.. heel vrolijk, de muren zijn wit, de vloer is heel licht hout. we willen er graag een zwarte of hele donkere kamer bij
Wij laten de muren ook wit, veel te veel werk al dat verven! Hebben we allebei een te drukke baan voor. Dus omdat er toch nieuwe vloerbedekking in de kamer moest hebben we besloten om daar dan maar wat leuks en kleurrijks mee te doen. Ook scoren we dan een (rol)gordijn in een bijpassende kleur, hebben een veluxraam in die kamer dus wordt maar een klein gordijntje natuurlijk. Toen vond mijn vriend een wand-doek die we anderhalf jaar geleden in Kenia hebben gekocht, met van die Masai vrouwen met kindertjes in die doeken op hun rug, in mooie rood tinten en dachten we: die kleuren worden het! We gaan die doek dan ook aan de muur hangen in de babykamer. Natuurlijk vond mijn moeder zo'n doek niet zo passend voor een babykamer, maar ja, het gaat erom wat wij willen toch? En wij vonden het juist wel mooi, ook qua kleuren. Alsof je altijd 'suffe' pasteltinten in je babykamer moet hebben?!
Dat donkere is ook wel leuk he? Ik heb het idee dat mensen tegenwoordig een beetje van de traditionele babykamer inrichting en decoraties afstappen, wat denken jullie? (en mijn moeder dus blijkbaar nog niet...)
haha... mijn moeder dus ook helemaal niet. die roept nu al: Het is zielig voor het kindje... zo'n donker kamertje.... haha
Hoi Hoi, mijn VK heeft me doorgestuurd naar de gyn ivm mijn incontinentie, waarschijnlijk komt t door de buikwandcorrectie die ik 3 jaar geleden heb gehad. Als t goed is wordt er ook gelijk een echo gemaakt dus ben nu wel op van de zenuwen. Zag dat jullie t over de kamertjes hadden, onze babykamer(de meubels dan) worden zwart en de muren fel gekleurd, weet nog niet precies wat voor kleuren dat komt wel als ik weet of t een jongetje of een meisje wordt. Wij houden absoluut niet van wit, dus een zwarte kamer past bij ons, maar we vinden wel omdat de kamer donker wordt we de rest met feel kleurtjes moeten aankleden. De kinderwagen zijn we ookal uit, t wordt de quinny buzz 2007, lekker licht en leuke feel kleurtjes. We gaan pas kopen na de 20 weken, wil ook op de 9 maanden beurs wat ideetjes opdoen.
trouwens morgen mogen we weer beebje gaan kijken.... daarna kunnen we weer een nieuw lijstje maken voor de 20 weken echo. Die gebeurd bij ons trouwens in het ziekenhuis.
Ik heb in een boek gelezen, dat felle kleuren heel goed zijn voor het kindje. Dat zien ze veel eerder dan al die pasteltinten. Dus dames, kom maar op met dat rood en oranje.
Mijn idee ! (Wij hebben overigens al een houten vloer op de kamer.) Dus de basis is vrij neutraal. Onze kinderwagen is ook rood met oranje, dus ik hoop dat onze beeb niet kleurenblind wordt Mona
Wij - of liever, ik - houden erg van wit. De muren blijven dus ook wit, op de vloer komt laminaat (gekregen van schoonouders), bedje, commode en ledikantje gaan we wit/(lime)groen schilderen. Kasten hebben we nog, houtkleur. Beetje van alles bij elkaar, 2e hands. Waarschijnlijk nog een kleurvlak op de muur, ook groen, en dan een leuk gordijntje. Het is een kamer op het noorden, beetje somber. Dus wit past er wel. We hebben ook een tummy-tub gekregen bij het ledikantje, en een speelgoedzak voor aan de box. Van een collega van mijn moeder. Commode is een familiestuk van Alex, ruim 60 jaar oud al. En de wieg heb ik nog in gelegen. Het wordt vast wel leuk... maar die kamer moet eerst maar eens leeg! Deze week even verhuisdozen halen en mijn boekencollectie inpakken en op zolder zetten. Snik
ja Kar je moet wat over hebben voor de kleine he Wij hebben hier hetzelfde probeem. Boekenkast moet van de kamer af en ook onze extra kleding kast. nu moet ik er toch aan geloven en maar eens wat spulen weg gaan gooien Wij hebben een licht eiken kleurige laminaat en de muren zijn licht en knal geel. Verder hebben wij ook geel gevlekte rolgordijnen. De babykamer die wij gaan kopen staat in mijn album en dan kleed ik de kamer verder aan met felle kleurtjes. We gaan trouwens toch de babykamer nieuwe kopen. (sorry Twinny het wordt dus ook met de extra grote kast, dan hebben we dus precies dezelfde kamer )
Wij dachten eerst ook aan laminaat, maar toen we er nog eens goed voor gingen zitten en bleek dat we dus echt geen zin hadden in mega verf- en behangklussen en de kamer anders nogal saai zou worden, kwam mijn vriend dus met het idee om iets vrolijks op de vloer te leggen. Dus in plaats van laminaat komt er nu waarschijnlijk iets van vrolijk rood linoleum (ook lekker makkelijk), want wat er nu ligt is nogal versleten blauwe (stoffen) vloerbedekking nog van de vorige bewoners, dus erg onhandig met een kind en moest er toch al uit. Hoera voor de felle kleuren he meiden?
al onze meubeltjes zijn een lichte houtskleur. en onze koets hebben we ook al den bak waar ze de eerste maanden in liggen is zwart met geel vanbinnen maar eigenlijk zie je het ni. en dan waar ze dan achteraf in zitten is zo van dat kipling bordeau. we hebben hem in de solden gekocht zo had ik en mijn vriend zijn zin. groetjes ann
ohh leuk baby kijken! veel plezier morgen. De 20 weken echo wordt bij ons ook niet bij de vk gedaan, maar we moeten naar de huisartsenlaboratorium daar kun je ook terecht als er bloed geprikt moet worden enzo. Ik kan niet wachten tot het zover is... ben echt nieuwschierig
al de echo's tot nu toe en die van morgen zijn wel bij het huisartsenlab gemaakt. In de loop van het jaar zullen ze ook de 20 weken echo gaan maken.. nu dus nog niet.
Even een vraagje, heb geen tijd gehad om bij te lezen: Voelen jullie het kindje al? En zo ja: hoe vaak? Ik zit een beetje te stressen omdat ik het zo onregelmatig denk te voelen dat ik soms ineens aan het stressen ben omdat ik het 2 dagen niet voel... Bij mijn dochter voelde ik het inmiddels al beter (denk ik me te herinneren) en voelde mijn man het al zo vroeg dat ik hij het al over een week of 3 zou moeten voelen. Ik troost mezelf maar met de gedachte dat de placenta nu misschien wat ongunstiger ligt, maar vroeg me af hoe jullie het voelen.