Dank je voor je snelle antwoord... Ik was met mijn dochter gewoon erg vroeg. En nu eigenlijk ook, maar daarom is de stress niet minder wanneer ik het even niet voel (muts hè?!).
Late reactie, maar hoe kun je die babydump doos bestellen? (lekker handig, babydump ligt zowat om de hoek) Lees iets over een bon op hun site maar kan niets vinden...
Lijkt me doodeng. Zo een baby zuigt echt heel hard. Staks schiet zo'n ding los en stikt je kind erin. Moet er niet aan denken. Bovendien lijkt het me ook niet echt prettig om zo'n metalen ding in je mond te hebben.
Ik heb het idee, dat ik soms wat voel, maar het is niet veel. Volgens mj ga je het pas bij een week of 18 a 19 beter voelen en het herkennen als schopjes van je kindje.
Leuk om te lezen dat al zoveel 'zwangeren' hier met allerlei aankopen bezig zijn! Wij hebben ook een babykamer gekocht dit weekend. Bij de babydump. Die winkel is echt veel leuker dan ik me had voorgesteld (Roelofardensveen in ieder geval). Supervriendelijke mensen en we mochten alles verslepen om te kijken of dat beter beviel. Tussendoor een broodje met koffie/thee: Ideaal! En zo leuk om ideeën op te doen. In ons geval om een kamer, een box, een hemeltje en een dekbedovertrek te kopen! Zo leuk! Wij gaan voor witte meubelen en lime accenten. Ik voel de beeb nog niet. Ik geloof ook niet dat je met 16 weken moet denken dat je de beeb heel veel voelt toch?
koeky en lma wat fijn dat jullie je al wat beter beginnen te voelen. en koeky geniet lekker van die cheeseburger je hebt m zeker verdiend! peeetje, ook al geloof je me misschien nu nog niet maar het wordt beter! echt waar meid. zodra je naar de 16 weken gaat ga je je steeds beter voelen. nog wel op en af maar ik voel me nu stukken beter vergeleken met toen ik net als jou nog rond de 13-14 weken zat. nog ff volhouden meid! kieteltje fijn te horen dat je urine uitslagen goed waren. mona wat een vervelend nieuws van je baan. ik zit vanaf februari ook zonder werk. heb vanaf mijn 14de altijd gewerkt en dit is dan ook voor het eerst dat ik thuis zit. maar aan de andere kant heb je straks wel lekker alle tijd om het kamertje etc op orde te maken op je eigen tempo
mona wat een vervelend nieuws van je baan. ik zit vanaf februari ook zonder werk. heb vanaf mijn 14de altijd gewerkt en dit is dan ook voor het eerst dat ik thuis zit. maar aan de andere kant heb je straks wel lekker alle tijd om het kamertje etc op orde te maken op je eigen tempo kar, he meid wat vervelend dat de verbouwing nu niet door gaat. maar wel lekker dat je een plan voor de toekomst van je kindje kunt opzetten. dat is ook heel belangrijk! ook leuk om te lezen hoe jullie je kamertjes allemaal willen! wij zijjn er nog niet uit. ik wil heeeeeeel graag groen met bruin of lila met zilver. hahaha heel iets anders maar ligt er ook aan wat we krijgen.... ook ik heb het baby-tje al een paar keer gevoeld. werd er helemaal happy van. adrenalinestoot kreeg ik ervan hahaha. verder niet schrikken dames maar het was weer eens paniek in de tent vandaag... had al 2 dagen enorme last van buikpijn (vooral bij mijn schaambot) en rug. dus vanochtend de vk gebeld. die is toen bij mij thuis geweest. heeft mijn buik onderzocht en het hartje geluisterd. ze wist niet wat er aan de hand was maar ik had zo'n pijn! en ik ben geen zeikerd. nou toen moest ik urine laten testen op blaasontsteking want dat zou het dan zijn volgens de vk. ik naar de ha maar geen ontsteking te vinden. weer de vk gebeld. nu moet ik de pijn afwachten tot morgen en als het dan nog aanhoudt gaan we WEER richting ziekenhuis voor onderzoeken. kijken wat het dan wel is. het zal mij benieuwen. ik heb het idee dat het al veel minder is dus morgen zal het hopelijk weg zijn getrokken. moet zeggen dat ik vandaag ook heel erg last heb van mijn bekken. die pijn straalt echt door in mijn bil en bovenbenen. peeetje zal wel weten waar ik het over heb denk ik wel weer LEUK nieuws! leon en ik gaan morgen een pretecho laten maken. leon heeft de baby nml niet meer gezien en heeft niet gezien dat alles er op en er aan zat en het bewoog. vooral na die toestand met die risicobepaling willen wij het kindje graag nog even zien. en dan willen we met 22 weken de 20 wekenecho laten maken. dikke x meiden en alvast weletrusten!
hoi hoi dames.. @kim.. ik hoop dat het minder word.. mijn huis is een puin en op mijn werk kan ik ook niet meer 100% meedraaien(ze hebben er gelukkig wel alle begrip voor) maar vooral voor mijn dochter vind ik het zielig.. ``mama gaan we dansen of gek doen... en dan moet ik zoals gewoonlijk zeggen. sorry schat mama is niet lekker voel me echt schuldig erover. en ja kim.. alles hoe je het zegt... je bekken meid.. ook de pijn.niet alleen je rug maar ook de pijn bij je schaambot. ik had ook veschrikkelijke pijn in mijn buik en mijn gyni zei dat het van mijn baarmoeder is die giga groeit en omdat die kleine lekker bewegelijk is er tegen aan ligt te stoten. Mijn schaambot voelt nu superbot aan trouwens net alsof ie blauw is. kim fiets je wel eens? ze zeggen en ik merk het ook dat je banden en je bekken wat steviger houd door het fietsen. Probeer te ontdekken wanneer het minder word kim en oefen je bekken he,, hopelijk krijg je het niet zo erg als mij toen! voor de rest van de dames... uhh durf het niet te zeggen maar we hebben wel lime groen hihi en een witte kamer met zilver en een donkere vloer.. smaken verschillen gelukkig.... gisteren voelde ik ook de bieb.. wel heel vroeg bij mijn dochter was ik pas 17 wkn. maar als ik nu een super volle blaas heb en ik lig op mijn zij voel ik haar/hem. wel heeeel zacht maar weet zeker d.m.v de angelsound dat het de kleine is. Gisteravond voelde ik ook me wat beter, lekker wat opgetut en mooi aangekleed met een sierbuikband! mijn collega`s vonden me super eruit zien. Sommige vragen ook..peet ben je nu rond 20 weken hahaha echt een super buik joh mona en kar.. vervelend meiden.. maar blijf possitief (en dat zeg ik hihi) ik ga me meissie naar school brengen en dan werken.. dikke knuf!
Goedemorgen meiden, Nou, heb net voor de aller-allereerste keer in mijn zwangerschap de wcpot mogen omarmen! Wist niet wat me overkwam. Ik kwam op mijn werk aan en spuugde bijna mijn bureau onder. Gelukkig was het meteen over toen ik 'leeg' was dus hopelijk blijft het hierbij. Heb nu mijn brood alweer op. Wat doet je lijf toch raar he?! @Kim: ik kan er niet over uit, die ellende bij jou. Laten we er maar vanuit gaan dat je in ieder geval een superbaby krijgt! En wat heerlijk dat jullie nog even naar je kindje gaan kijken! @ Peetje: wij hebben ook lime hoor, al neigt het meer naar mos-groen. Ben over de eerste teleurstelling van gisteren wel heen nu. Heb gisteren bij mijn moeder uitgehuild en nu is het gewoon een kwestie van een plan maken en de hand op de knip. Komt vast wel goed.
Ik voel trouwens het kindje nog niet. Tenminste, dat denk ik. Kan zijn dat als ik het eenmaal echt voel, ik het herken. Maar nu... Nee, ik wijt het aan mijn darmen. Helaas...
Ik voel ook niks hoor. Wel veel gerommel, maar dat zijn ook hier de darmen, lijkt me. Mijn placenta zit aan de voorwand (zag ik op het formulier van de echo) dus ik ga er ook niet van uit dat ik binnenkort al iets zal voelen.... Ik merk het vanzelf wel.
Over een uurtje gaan we bellen voor de uitslag van de combinatietest.... Ik ga er vanuit dat het goed is, vanwege de mooie 1.8mm, maar het is toch best spannend.
Mogge dames, Wij gaan niet echt veel doen aan de kinderkamer. 5 Jaar geleden is het hier heel grondig verbouwd en toen hebben we het kamertje gelijk neutraal gemaakt, mocht er ooit een beeb komen. Er ligt een grenen vloer en het behang is, tja wat voor kleur eigenlijk, lijk wel een beetje op zalmkleur, maar dan ook weer niet. Ik ga nog wel op zoek naar zo'n behangrand en een andere lamp. Nieuwe gordijnen maken. Wastafeltje zit er bijna in. Kunnen we daarna de rest in orde maken. Zal morgen met mijn pa het logeerbed eruit halen. Dat gaat zolang daar op zolder, omdat wij er geen ruimte voor hebben. Nou Kim, het gaat bij jouw ook niet echt vanzelf. Vervelend voor je meid. Dus pijn in je buik net boven je schaambotje, houdt dus in dat de beeb groeit. Fijn om te weten, want ik had afgelopen zondag pijn en dan begin je je toch ongerust te maken. Zo even Burgerhout bellen. Ik wil de maten van een kast weten en zij zetten geen maten erbij. Wel erg lastig.
goede morgen dames Kieteltje: veel succes dadelijk met bellen meid........ Kim: leuk van de echo vandaag, zal je mannetje wel leuk vinden om alles te zien bewegen. Hopelijk gaat het ook snel beter met je pijnklachten, vervelend hoor...... Zanoni: dat is toch helemaal niet erg, getuigd alleen van goede smaak . Genieten jullie maar lekker van jullie kamertje hoor....... Pienie: ik heb de kleine minimuts hier ook nog niet echt gevoeld hoor. Af en toe voel ik wel een rare sensatie, maar zekers niet op regelmatige basis. Heb de placenta aan de achterkant, maar is gewoon nog niet zover denk ik..... Mijn vriendinnetje houdt helaas niet zo van felle kleuren! Ik wel, dus we moeten nog een middenweg gaan vinden! WE gaan nu ff snuffelen in babywinkels....... grtjs twinny
twinny veel plezier met shoppen! kar, meid alles komt goed dat weet ik 100% zeker. wij moeten nu ook rustig aan doen. wel veel geld gebeurd vorige maand maar ook veel onkosten gehad. ik weet zeker dat jullie eruit komen. peeetje, ik fiets nooit. ja schaam me dood.... maar ben niet echt een sportief type. heb altijd gesport tot ik van de middelbare school af ging. daarna nooit meer hahaha. maar als dat helpt ga ik binnenkort shoppen voor een goedkope fiets. wie weet! kieteltje, als je placenta aan de voorkant ligt dan voel je je kindje vaak (niet altijd dus) wat later. of aan de zijkanten. maar meid maak je niet druk om die nekplooi. alles komt goed dat weet ik zeker adine, jij hebt al serieuze plannen voor het kamertje! wou dat ik al een beeld had hahaha. zie het bij ons nog goed op het laatste moment aankomen mijn poes (ja die ja waar ik van de week ook al mee naar de derenarts ben geweest) zit al 2 dagen te niezen en kuchen. hmmmm niesziekte? acht zielig maar hij kan niet geënt worden omdat hij al een prik heeft gehad voor dat wondje op zijn bek. het is hier echt een circus thuis hahaha ik heb echt zin in vnv. merk wel dat ik een beetje zenuwachtig ben hoor hahaha maar als alles goed is dan hebben we in elk geval weer eens iets positiefs gehad deze tijd en hebben we die kleine weer kunnen zien! ik ga morgen naar mijn mama met vriendinnen. die hebben een scanner dus eerder dan morgen kan ik geen filmpjes of foto's neerzetten. de pijn is gelukkig al veel minder geworden. HALLELUJA! weet je wat wel grappig is. leon heeft van de week uit zichzelf namen zitten zoeken op internet hahaha ow ja nog 1 dingetje (blijf maar ratelen) ik heb het hartje nu al en aantal keer gehoord maar ik moet eerlijk zeggen dat het een hartslag is van een jongen. dat zei de vk ook maar net als bij mij had zij ook een 'gevoel' dat het een meid wordt. we zullen zien!
Hartslag snel was meisje toch? Ik heb het zelf niet gezien, maar mijn vriend zei dat de hartslag van onze baby begon bij 140, 144 en het hoogste was 152. Varieerde een beetje dus. Dat schijnt wel goed te zijn geloof ik. Hopelijk beweegt je baby vanavond Kim! Mijne lag te tukken helaas... Over 3 weken weer eens kijken.