Yes, we hebben geen verhoogde kans. Sterker nog, het was maar 1 op 6900! Ik had dus al het gevoel dat het goed zat, maar ik ben nu wel erg gerustgesteld. Neem zo met de lunch wat lekkers om het te vieren! Kim, veel plezier bij de echo. Zal ook voor Leon leuk zijn om te zien dat alles er aan zit, dan ziet ie ook de reden waarom jij je steeds zo ellendig voelt. Financien, tja.... Kar, ook mijn vriend heeft met een scheiding te maken en dan is het allemaal net wat lastiger. Helemaal nu we gaan verhuizen en we een laminaatvloer door het hele huis willen leggen. Maar het komt allemaal goed, bij ons allebei, dat weet ik zeker! Twinny, wie weet is er iets met vrolijke kleurtjes, maar niet té fel, en als je dat afwisselt met rustige meubels (als je dezelfde kamer als Zanoni hebt besteld, dan heeft je vriendin al voor een groot deel haar zin, lijkt me) dan komt het helemaal goed. Lekker vrolijk gekleurd dekentje ofzo...
Hoi, door gister even een half uurtje voor de comp te zitten (dan zit de baby een beetje klem), leek ik hem/haar toch weer te voelen. Ben momenteel ziek thuis (ben al dagen lang ziekig, dochter ziek dus gebroken nachten en nu ook wat verhoging). Manlief op pad gestuurd om een angelsound te halen. Had nooit verwacht dat IK zo'n stresskip zou worden, maar helaas. Bij mijn dochter voelde ik het allang rond deze tijd (sterker nog mijn man voelde het al over een week of 3). Ook nu voelde ik het al vroeg, maar zo onregelmatig. Na de miskraam had ik nu dus ineens zoiets van: ik wil gewoon zo'n ding, dan hoef ik niet steeds te stressen! Dus dat horen jullie nog. Wij zijn nog totaal niet met het kamertje bezig. Maar vind het leuk om jullie kamers te zien/te horen (kan ik lekker ideetjes opdoen!). Ik denk dat we het geslacht willen weten en dan dus een kamer maken die daarbij past. Bij mijn dochter was het neutraal, maar na een jaartje hield ik het niet meer en ben in een weekend spontaan 1 muur roze gaan verven! Haha, Mama de Muts. En namen, zijn jullie daar mee bezig?
Hey meiden, Hoe gaat het hier? Zo te lezen allemaal wel redelijk. Ik lees met iedereen mee, maar vindt het soms moeilijk om op iedereen persoonlijk te reageren... sorry, maar ik denk aan iedereen en leef met jullie allemaal mee ! Hier zitten we nu helemaal ff in een lastige situatie, financieel gezien. Zoals jullie weten wil ik ons huis (waar we net 2 maanden in wonen) weer verkopen omdat ik er mijn draai niet kan vinden en omdat nu blijkt dat mijn vriend langer weg is door de week (1,5 jaar nog... ) en ik er niemand ken. Nu is het volgende aan de hand: we hebben een nieuwbouw woning toegewezen gekregen in ons 'oude' dorp. Helemaal top natuurlijk, maar nu het volgende: het kost 180.000 euro v.o.n. exc. de keuken. Tevens verkopen we ons huis wellicht met verlies en nemen we hier een schuld van mee. Dit betekent weer dat de maandlasten gaan stijgen. Ik ben bang dat we dan bijna 750 euro per maand moeten gaan betalen, alleen aan hypotheek! Ik pieker me te pletten, zo ook mijn familie. Ik dacht, misschien is een objectieve mening handig..!? Wat zouden jullie doen in onze positie? Het nieuwbouw huis kopen en minimaal rond kunnen komen of in het andere huis blijven wonen, iets meer geld te besteden hebben maar niet lekker in je vel zitten? Ik weet dat het veel gevraagd is, maar ik stel jullie meningen zeker op prijs. Alvast heel erg bedankt. (evt. mag je gerust via een pb reageren!) Veel plezier aan alle meiden die binnenkort (weer) een echo hebben; geniet er van! Liefs Elma
Elma als je in dat andere huis niet lekker in je vel zit dan lijkt het mij een "makkeijke" keuze. Tuurlijk zal het lastig zijn want je moet met minder geld rondkomen, maar ik denk dat de baby liever een moeder heeft die lekker in haar vel zit en dus ook goed voor de kleine kan zorgen dan dat de baby in kleding van bijvoorbeeld Mexx rondloopt. Het is natuurlijk wel een keuze die je zelf heel goed moet afwegen maar ik denk dat je vooral moet doen wat goed voelt. Heel veel succes met je keuze!
Elma, ik kan niet in jullie portemonee kijken. Maar ik zou toch voor dat nieuwe huis gaan. Wat Zanoni ook zei, beter een relaxe moeder, dan eentje die onder de stress zit. En misschien lukt het je nog wel om later een baantje te vinden. Je weet maar nooit. Soms moet je weleens een gok wagen.
Wij krijgen het financieel ook wat moeilijker. Ik wil nl stoppen met werken, of allebei partime werken (een persoonlijke keuze, wil gewoon echt zelf de kleine opvoeden samen met mijn mannetje) en ja dan valt er bij ons ook een inkomen weg van ongeveer 1100 euro netto. Dus ook wij moeten hier gaa bezuinigen. We zien wel hoe we het gaan redden. Er zijn altijd mensen die van minder moeten rondkomen en die redden het ook. We gaan er gewoon voor de volle 100 % voor.
Lma, ik zou denk ik ook voor dat nieuwe huis gaan (hoewel ik ook niet weet hoe groot het risico is dat jullie nemen, financieel gezien). In mijn beleving is het zo dat je van tevoren heel erg op kan zien tegen hogere maandlasten (heb ik ook steeds bij een nieuw huis of na de geboorte van mijn kind), maar dat het altijd wel op zijn pootjes terecht komt (als je enigzins ruimte hebt om op andere lasten iets te bezuinigen). Persoonlijk heb ik ook zoiets van wat nu een hoge hypotheek is, is over 20 jaar goed te doen. Dat relativeert de boel een beetje. Ik vind wonen erg belangrijk, dat is erg bepalend in je leven. Ik heb daar graag voor over dat ik niet te vaak op vakantie kan/teveel kleding kan kopen/geen superauto rijd. Maar dat is mijn keuze. Jij succes met jullie keuze. Ik heb zojuist de angelsound geprobeerd! Even zoeken en iets zachter dan bij de VK, maar ik heb mijn kleintje gehoord! Ik ben helemaal happy, ondanks dat ik totaal net lekker ben..
Hey meiden, Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ook zeker proberen om de nieuwbouw te kunnen regelen, financieel gezien. Meevaller: ik kwam er net achter dat de werkgeversbijdrage voor kinderopvang is gestegen. Ik heb geen idee hoeveel dit is? Zowel mijn vriend als ik werken voor een overheidsinstantie die meebetalen aan de kinderopvang. Via een rekensite (google) kom ik erop uit dat we ruim de helft vergoed krijgen..!? Nu gelijk hier bij pers.zaken navraag doen hoe dit precies zit, want dit zou wel eens doorslaggevend kunnen zijn in onze situatie! Liefs Elma
Elma, je krijgt 2/3 vergoed van werkgever en overheid (belasting), sinds 1 januari dit jaar wordt dit in 1 keer via de belasting uitgekeerd, en niet meer 1 deel via de werkgever en 1 deel via de belasting. Makkelijker dus, en voordeliger! Dus dat scheelt alweer. En verder, je krijgt ook nog voorlopige teruggave van de belasting, dus is die 750 de bruto-hypotheek of de netto? Want ik krijg al snel zo'n 200 euro per maand terug en het gaat naar inkomen (vreemd genoeg, hoe meer inkomen, hoe meer je terug krijgt - daarom willen ze de hypotheekrente aftrek afschaffen). Ik zou zelf voor mijn gevoel kiezen - nu zit ik zelf even in de financiele zorgen maar ik kan me niet voorstellen dat jij het nog 1,5 jaar volhoudt waar je nu woont. Dus luister naar je gevoel en laat de rest maar komen. Laat je goed informeren en wie weet moet je je huidige hypotheek tegen een gunstiger rente-percentage laten oversluiten? Succes ermee! (je kunt merken dat ik naar de bank ben geweest gisteren he?! )
hoi meiden Pienie: fijn dat je jezelfs wat gerust hebt kunnen stellen... Elma: ik zou ook voor het nieuwe huis gaan. Gezondheid gaat boven geld. Aanpassen zal misschien ff duren, maar ook met minder kom je vast rond. Kimmie: hoe was de echo? We waren net ff shoppen, maar niets leuks kunnen vinden. Helaas was een winkel ook nog eens gesloten vanwege inventarisatie! Ach volgende keer weer beter, we hebben inderdaad nog wel ff-tjes... Ga nu maar eens verder met het opruimen/leeggooien van de zolder. Heb nog 1 1/2 week de tijd en dan begint de verbouwing... Twinny
Kim, erg veel plezier met de echo. Kar, helaas geen verbouwing maar met een pot verf en wat leuke dingetjes ziet en kamer er snel al anders uit hoor. Elma, ik zou als ik jullie was de boel goed laten berekenen door meerdere adviseurs. Misschien kunnen jullie deze hypotheek meenemen dan betaal je geen boete. En wat Kar zegt als het bruto 700,00 dan valt het wel mee. Als jullie en andere hypotheek nemen laat je dan geen dure levenverzekering aanpraten, wij betalen iedere maand 175,00 daaraan en daar heb ik echt spijt van. Rond komen met minder geld moesten wij ook 3 jaar terug en ik moet zeggen dat is aardig goed gegaan, geen schulden en sta nooit rood. Wel bijna nooit meer uiteten of stappen, koop heel bewust onze kleding (aanbiedingen en uitverkoop), doe veel meer op de fiets, boodschappen bij de Lidle, onnodige abbonementen de deur uitgedaan, bewuster met energie en I love marktplaats! Dat laatste is echt en tip, alles wat ik graag wil zoek ik eerst op marktplaats daar kan je het altijd goedkoper vinden. Alles wat ik weg doe zet ik op marktplaats, je lacht je rot wat er soms op dingen wordt geboden en anders had je het weggegooid. Tip: Voor de kamertjes met een fel kleurtje, Wehkamp verkoopt aankleedkussenhoezen, slaapzakken, dekentjes, enz. in de meeste kleurtjes en niet duur. En voor de rest gaat alles lekker hier.
@Sterrenkind: de 700 euro zijn helaas netto. Dus dat is wel een flink bedrag, als je ook nagaat dat hier gas/water/elektra e.d. nog bij komt. Toch heb ik in excel alles op papier gezet en dan zouden we, theoretisch gezien, rond moeten komen. Na alle vaste lasten incl. boodschappen, verzkeringen en 2 auto's op de weg houden, houden we nog 250 euro over. Dat moet toch kunnen? Even over de levensverzekering, dit is ook bij die 700 euro ingerekend. En kost ons zo'n 96 euro per maand. Is dit niet nodig? Ze adviseren het wel altijd, mijn vriend heeft ook wel een risico beroep (militair). Maar misschien keert het leger ook wel een bedrag uit in geval van overlijden? Liefs Elma
zo, jullie zijn echt allemaal druk bezig met de kamertjes, he? Onze kleine krijgt gewoon Meallán's kamer. Maar we zijn wel bezig met het regelen van de verbouwing voor Maura en Myron's kamer helemaal boven. Heb nog helemaal geen idee. Maura had een paars/ witte kamer met pippi langkous, maar daar is ze nu te oud voor. Ze wordt immers al 9. Myron heeft in zijn kamer twee grote spinnenwebben op de muur getekend met daarin van die grote knuffelbeestspinnen van IKEA en aan het plafond hangt een grote tak met knuffelbeestvleermuizen, ook van IKEA. Hij houdt van griezelig. Maar ik weet niet of hij dat nu weer wil. Meallán krijgt straks Myron's oude kamer. Hij is helemaal weg van auto's en Bob de Bouwer, dus misschien dat ik iets met Cars doe. Verder de hele ochtend bezig geweest met het regelen van mijn nieuwe verblijfsvergunning, die loopt in Februari af. Foto's maken, uittreksels van de gemeente enz. Morgen nog mijn paspoort kopieeren en dan kan de hele zooi op de post. Mijn pasfoto's zien er niet uit. Heb echt zo'n zwangere kop. Hoe zat het ook alweer met het bakerspraatje, als je veel pukkels hebt dan krijg je een ....? Was ook net in gedachtes bij mijn kleine. Straks heb ik 1 meid een 3 boys (huh 3 boys?, een meisje moest het toch worden?). Ben nu ook aan het twijfelen... Ik ga weer verder. Moet over een halfuur de kids alweer van school halen en ik heb nog helemaal niets in huis gedaan. Vanavond krijgen we iemand voor de nieuwe hypotheek over de vloer, dus moet wel een beetje opgeruimd zijn, haha. Groetjes, Melanie
Melanie, uit interesse: met ervaring als meisjes-en als jongensmoeder, was je nou 'anders' zwanger van je jongens dan van je meid? (Het bakerpraatje is dat meisjes de schoonheid van hun moeder nemen en jongens schoonheid geven...) Elma: levensverzekering vind ik ook altijd een beetje dubieus. Maar ik weet het niet - in mijn hypotheek zit geloof ik ook zoiets maar het heet anders. Als je lage maandlasten wil, moet je voor een aflossingsvrije hypotheek gaan trouwens. Heb je de kinderopvang ook al meegerekend in je berekeningen? En duurdere verzekeringen i.v.m. komst van het kind?
Mmm... Ik heb het idee dat ik ook vaak aan het gezicht van vrouwen kan zien of ze een meisje krijgen. Kijk maar naar Maxima toen ze zwanger was van Amalia en Alexia. Mijn collega krijgt volgens mij ook een meisje. Bij haar vorige zwangerschap (jongen) zag ze er anders uit. Ben benieuwd!
Moeilijk, het moet te doen zijn met 250 euro maar bedenk wel dat alles steeds maar duurder wordt en julie moeten ook nog een beetje leuk kunnen leven. Je zou 1 auto de deur uit kunnen doen dat scheelt aardig. En 96 euro voor een levensverzekering valt mee, degen die hem voor jou afsluit verdiend er aardig op per JAAR! Als je hem al hebt moet je hem niet open breken dat is absoluut niet gunstig. Ik werd gister gebeld door de verloskundige. Ik zou over gaan naar een ander ziekenhuis vanwege het pijnbestrijdingsmiddel Remifentanil maar ze hebben gister een vergadering gehad en ze gaan er wel mee werken. Dus ik blijf lekker bij hun, is lekker dichtbij en al een beetje vertrouwd.
@Elma Ik denk er anders over dan de meeste meiden hier. Ik ben het enorm met iedereen eens dat je lekker in je vel moet zitten. Dat je je niet lekker voelt in jullie nieuwe huis of nieuwe dorp is natuurlijk kl*ten. Maar.... wie garandeert jou dat terug verhuizen naar jullie 'oude' dorp ervoor zorgt dat je wel weer lekker in je vel komt te zitten? Houd ook rekening met alle andere factoren om je heen en bedenk ook eerlijk of je alles hebt geprobeert om je plekje daar te vinden. Je zegt zelf dat het 'maar' 20 minuten rijden is naar je familie. Dat valt toch mee? En wat als jullie voor de nieuwbouw woning gaan en je komt daar ook niet lekker in je vel te zitten? Bedenk goed dat een zware financiële last ook kan zorgen voor zorgen. Voor iedereen is het natuurlijk anders en mijn mening is ook maar mijn mening.