Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Onwijs! We hadden al een meisjesnaam in ons hoofd maar nog geen jongensnaam. Nou heb ik gisteren de laatste naam in het namenboek dat ik heb gekregen gelezen en heb een lijst met namen gemaakt. Ik vind het voor een meid alleen wel veel makkelijker. :) Die lijst is dan ook 2 keer zo lang. We komen er vanzelf uit. Denk ik.... hoop ik.... ;)

2. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Even heel wat anders....... hebben jullie al namen bedacht?
    Wij zijn daar al helemaal klaar mee...... alhoewel, soms twijfel ik nog wel eens ;)

Mona

3. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Nou ik wou er net over beginnen, ehhhh ik was er inmiddels al over begonnen :)

Ik vond jongensnamen juist makkelijker, die had ik dan ook bedacht. Mn man kwam met leuke meisjesnamen

Mona

4. Ana

Ana Actief lid

May 28, 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    Hoihoi,

Kom snel ff langs fietsen want ik heb eigenlijk helemaal geen tijd, reageer even en dan ben ik weer weg, andere dag lees ik wel weer bij.

Beeb: Dat vind ik nu zo leuk aan een forum; als je met zoveel mensen bent, heb je ook zoveel meningen en invalshoeken, ik vind dat geweldig interessant altijd. Ik heb m'n eigen mening maar ben zelf altijd erg gesteld op het weten wat andere mensen te zeggen hebben, vooral als het anders is dan wat ik denk. Ik zou ook tegen Elma zeggen dat ze eerst moet kijken naar haar welzijn en pas daarna naar haar welvaart... (verhuizen dus!) maar je hebt natuurlijk groot gelijk met de kritische aantekening dat ze echt zeker moet zijn dat ze zich wél top voelt in het nieuwe huis en dat dit geen tijdelijke aanpassingscrisis is die na een aantal maanden aclimatizeren best wel eens overwonnen zou kunnen zijn.

Elma: ik vind dat Beebie een interessant punt heeft, en dat het heel moeilijk voor je moet zijn om goed te zien waar de schoen precies knelt, als je er middenin zit. Probeer naar jezelf te kijken als een buitenstaander en daarna alsof je (in beide opties) 5 jaar verder bent... vaak wil dat wel eens helpen?

Ik weet wat het is om ver weg van huis te wonen, al heb ik er zelf voor gekozen, het heeft me toch een tijd geduurd om me aan te passen en me echt thuis te voelen. Nu zou ik nergens anders meer willen wonen (al mis ik soms nog steeds wel eens dingen, vooral wat m'n familie betreft).

Succes ermee!

5. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    .......bijna echo-tijd........

6. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Heb je vanavond een afspraak?

7. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ja bij het huisartsen lab waar wij in deze regio echo's moeten laten maken (doen de vk's niet) hebben ze op dinsdagavond 'echo-avond'. Erg fijn... want op deze manier hoefde ik met de echo's van 6 en 9 weken niks te zeggen op mijn werk

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Marloes, veel plezier! Laat even weten hoe het was!

9. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Heel veel plezier Marloes, en laat ons even weten hoe het geweest is :)

10. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Mona, ik vind meisjesnamen ook makkelijker. Kan er veel meer bedenken. Ik onthou mijn favoriete jongensnamen ook niet. Misschien moet ik ze maar eens opschrijven? ;)

11. Sanny

Sanny Niet meer actief

Hoi Hoi,

ik had vanmiddag een afspraak bij de gyn(heel t verhaal staat bij zwangerschap) en alles was goed. Er is nog een echo van de baby gemaakt en die was lekker aan t slapen. De laatste echo was 8 weken geleden en wat een verschil zeg, eerst 2 1/2 cm nu ruim 16! Gaaf om te zien zeg. Over 4 weken de uitgebreide echo maar ben blij dat ik even tussendoor heb kunnen gluren :D

12. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Ja ik ben dus errug benieuwd naar iedereens namen, maar ja, denk niet dat veel mensen dit gaan vertellen...
    Wij hebben al een paar meisjesnamen die we erg leuk vinden. Jongensnamen blijft een drama. Ook vorige zwangerschap (was een meisje dus dat was fijn).
    Ik heb ook zoveel kriteria waaraan een naam moet voldoen:
    niet te lang, moet af te korten zijn, niet te nieuwerwets (vooral geen top 10), moet een naam zijn waarbij mensen niet 100.000 x moeten vragen hoe hij/zij nou heet, in het geval van een meisje vind ik het erg leuk als het een meisjesnaam is die als jongensnaam af te korten is etc etc. Een naam moet iig stoer en leuk tegelijkertijd zijn. En dan nog het meest lastige punt: mijn man en ik moeten het eens zijn met elkaar AAAHHH!

Ik vertrek weer even naar mijn bed. 10 Minuten rechtop en ik voel me weer helemaal koortsig en brak.

13. Amle

Amle Niet meer actief

[/quote] @Elma
    Ik denk er anders over dan de meeste meiden hier. Ik ben het enorm met iedereen eens dat je lekker in je vel moet zitten. Dat je je niet lekker voelt in jullie nieuwe huis of nieuwe dorp is natuurlijk kl*ten. Maar.... wie garandeert jou dat terug verhuizen naar jullie 'oude' dorp ervoor zorgt dat je wel weer lekker in je vel komt te zitten? Houd ook rekening met alle andere factoren om je heen en bedenk ook eerlijk of je alles hebt geprobeert om je plekje daar te vinden. Je zegt zelf dat het 'maar' 20 minuten rijden is naar je familie. Dat valt toch mee? En wat als jullie voor de nieuwbouw woning gaan en je komt daar ook niet lekker in je vel te zitten? Bedenk goed dat een zware financiële last ook kan zorgen voor zorgen. Voor iedereen is het natuurlijk anders en mijn mening is ook maar mijn mening.[/quote]

@Beebie: ik heb zeker respect voor je mening. Daarom vraag ik er hier ook om. Iedereen mag zeggen wat zij vindt. Ik heb ook over jou standpunt nagedacht hoor. Maar ik weet eigenlijk voor bijna 99% zeker dat ik hier wel weer kan wennen. Ik heb hier alles wat ik voorheen ook had. Mijn ouders, vrienden en veel bekenden. Tevens is de omgeving vertrouwd, zelfs in de nieuwbouw wijk. Ik weet dat ik het misschien niet echt een kans heb gegeven in ons huidige stad/woning. Maar ik heb sterk het gevoel dat het niet beter gaat worden. Ook niet als de kleine er is en je dus andere contacten krijgt. Het blijft het geval dat ik er dan extra veel alleen voor sta.
    Toch heel erg bedankt voor je mening. Het zet me weer extra aan het denken.

Liefs Elma

Ps. met de namen zijn wij ook nog steeds druk bezig. We dachten dat we er met de jongensnaam uit waren, maar we zijn nog een paar namen tegengekomen die we ook wel weer erg leuk vinden. Meisjes namen vinden we veel moeilijker. Gelukkig hebben we nog even de tijd... ;)

14. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

Jul 9, 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    Wij hebben de namen ook al, maar het kan natuurlijk altijd nog veranderen.
    Wij vonden een jongensnaam ook moeilijker, wij gaan vernoemen en de naam van mijn schoonvader vinden we niet zo dus wordt het een combi van 2 namen. Meisje waren we zo uit. Ook wilden we friese namen en dat is gelukt.
    Nu niet beginnen te twijfelen of het wel de juiste naam is.

Gr jacquelien

15. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

Jul 9, 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    @elma, ik heb toen ik ging samenwonen hetzelfde gehad.
    Ging samenwonen in een vreemd dorp en vriend inmiddels man was ook door de week weg. Moest het eerste jaar echt heel erg wennen, maar moet eerlijk wezen mijn ouders wonen op 10 minuten afstand dus kon er zo heen.
    Mijn moeder heeft atijd gezegd dat we daar bleven wonen, maar we wonen inmiddels 5 jaar hier in het dorp.
    Als je gevoel echt zegt dat je daar niet gelukkig wordt en in je oude dorp wel dan zou ik toch voor verhuizen kiezen. Dat je dan wat minder geld om handen hebt neem je dan wel voor lief.
    Succes met het nemen van een beslissing.

Gr Jacquelien

16. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    :) zo net thuis van de echo... en ik ben toch een JULI-MAMA... :)
    uitgerekende datum is 31 juli...
    Echo was top, kindje was de hele tijd aan het springen, daardoor heeft ze alleen geen duidelijke foto kunnen maken, we hebben nu 1 onduidelijke foto.
    Ze heeft nog goed naar het hoofdje gekeken, 2 mooie hersenhelften en hoofdje was mooi gesloten

IK BEN BLIJ........

17. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

leuk hoor marloes...die van ons was ook de heel tijd aan het springen...geeft je weer een goed gevoel he als alles goed is...geniet ervan.

18. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Marloes wat leuk! Toch een juli-mama! Fijn dat alles goed was, heerlijk. En leuk dat hij zo bewoog ook!

Sanny: Jij ook fijn dat je weer even hebt mogen kijken, super leuk lijkt me. Zeker nu het weer iets groter is.

Pienie, ik maak me toch wel zorgen over je, dat je zo ziekig bent de hele tijd. Niet te vaak koorts hebben hoor. Ben je al eens bij de huisarts geweest?

19. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    @marloes heerlijk meid... 31 juli mooie datum vind je zelf ook nie?!

@namen ja we waren er al helemaal uit,
    ik had al een keer geschreven dat mijn ma mijn meisjes naam afschuwelijk vind,
    iedereen zegt stoor je er niet aan. maar leuk vind ik het niet.

het is al zo moeilijk en als ieand mijn naam afkeurt snik snik...

jullie mogen ze heus wel weten, maar ik wil hem met mijn achternaam laten weten. zodat jullie ook jullie mening kunnen geven.
    maar ja niet zo op de site dus wie mij wil helpen stuur een pb! ;)

@kim hoe is met jou, hoe was de echo.. ikke benne nieuwsgierig!
    ik zit hele tijd al te denken van owww dadelijk is kim de eerste die weet wat het word hihi ;)

deze week meer werken er is geen personeel maar ben nu al kapot :( ,
    7 uur me bed uit kind naar school gelijk door naar werk,daar begin ik dan 8.30 t/m 13.00 en dan 18.00 t/m 21.00 pff ben echt moe!
    qua uren is niet veel, maar we moeten rennen en ik denk al het achter elkaar had geweest dat ik minder moe had geweest,
    eerdat ik thuis bent, 13.30 dan doe je thuis ook je dingetje en kind weer om 15.00 ophalen pfff pffffffffff vanmiddag ook nog eens zwemmen met haar.. als ik er alleen maar aan denk ben ik al moe :cry:

20. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Marloes een Juli mama, helemaal leuk! Leuk dat de kleine zo aan het bewegen was.

Wij hebben ook al de namen. We hebben zelf 2 meisjes namen en 1 jongens naam dus we zijn al voorzien voor 3 kids! We willen er dan ook, als het ons gegunt?!? is, 4 kleintje.
    De jongens naam was wel een heel stuk moeilijker dan de meisjes namen maar dat komt ook omdat zowel ik als Ruud al een meisjes naam in gedachten hadden die we vroeger al bedacht hadden.
    Iedereen mag de namen weten dus jullie ook. Hier komen ze dan.
    Elise Nathalia
    Elena Velouria
    Dante Alexander
    De kleine krijgt de achternaam van Ruud en dat is Huggers. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Zo nu snel nog even wat gaan doen en dan naar m'n werk.

Tot zo

Share This Page