Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ja Peetje, ook voor jou dus de tip: doe rustig aan. Je kids (gek idee hè, straks zijn het er 2!) hebben niks aan een mama die 9 maanden lang haar lichaam heeft mishandelt!

Ook ik heb gekeken hoor. Kan me er toch niks bij voorstellen: vader, oma, verloskundige en cameraploeg om je bed... Ik had alleen mijn man en de VK (kraamhulp was er nog niet omdat ik een beetje dom veel te laat had gebeld). Toch is die rust ook wel wat waard, bedacht ik toen ik dit zat te kijken (hoewel je misschien niet eens zoveel door hebt als je eenmaal aan het persen bent).
    Hoe willen jullie bevallen? Willen jullie er behalve de as papa nog iemand bij?

2. Ninnaas

Ninnaas Nieuw lid

24 jan 2007
    4
    0
    0
    Studente
    Rotterdam
    Hoi allemaal..!

Wij verwachten ook in juli ons kindje.. om precies te zijn.. de 22e.. 't zou wat zijn dan als het kindje de 20e komt.. dan heb je.. 20-07-2007.. (2x 2007 :D)

Alle andere mama's succes..!!

3. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hallo Ninnaas!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en ik zou zeggen, klets maar gezellig met ons 'juli-mama's' mee.

Groetjes Miep

4. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Uhhh... ik liever alleen mijn vriend. En dan graag zónder fototoestel of filmcamera!
    En natuurlijk de vk en de kraamhulp. Vind ik wel weer druk genoeg in de (ziekenhuis) kamer.
    Mijn ouders en schoonouders gaan dan maar bij ons thuis zitten wachten tot het gelukt is.

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hoera ik zit alweer aan 16 weken! :D

6. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Kim, hele mooie foto's, toen ik de foto's zag dacht ik ook gelijk aan een jongen.

Lexi73, ik zou wel wat foto's maken van je zwangerbuik want op een gegeven moment wil je toch weten hoe je er ook alweer zwanger uitzag.
    En die foto's kan je toch gewoon prive houden?

Ninnaas, ik zie dat je het hier hebt gevonden. :)
    Welkom!

Namen....ja, erg moeilijk. Ik wist bestwel veel leuke namen maar manlief vond het niks.
    Voor een meisje blijven we een beetje hangen op Lieve en voor een jongen Merijn.
    We hebben al een Pepijn.
    Gelukkig hebben we nog even, en wordt het over 3 weken makkelijker?!? :)

Vanmiddag even naar de HA want ik loop al 3 weken met een verrekte bilspier en het wordt alleen maar erger. :(

7. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Owja, wij vertellen niet wat de namen worden.
    Hier kan ik het wel vertellen want hier zitten geen bekenden zo ver ik weet. :)

8. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    @Lexi73: bestaat er iets mooiers dan een zwanger lichaam? Ongeacht of het voldoet aan de actuele schoonheidsidealen, ELK zwanger lichaam is het mooiste wat er is; het straalt gezondheid, leven en zorg en oerkracht uit. Ik heb natuurlijk makkelijk praten met m'n maatje perfect (volgens actuele schoonheidsidealen, nogmaals), maar ik heb nog NOOIT een zwangere gezien, ondanks "afwijkende" afmetingen, gewicht, proporties, etc., die niet torenhoog boven de rest van de mensheid uitstak.

Vroeger vond ik het confronterend (ik wilde eigenlijk een jonge moeder zijn) maar nu is dat vergeten en ik kan helemaal lyrisch worden als ik een zwangere vrouw zie... het is zó iets ongelovelijk natuurlijks, écht het toppunt eigenlijk, dáár is je lichaam nu voor gemaakt, het verbindt je met de ontelbare generaties die ons voor zijn gegaan, en die (hopelijk) na ons komen. Dat je lichaam precies weet wat ie moet doen en hoe en wanneer is wonderbaarlijk, en daar kan geen fotomodel tegenop!

Je hoeft ze niet te laten zien, als je dat liever niet hebt, maar neem eens wat fotos van jezelf, lieverd, gewoon voor jezelf, en bewonder dat ongelovelijke lichaam van je maar eens, met alles erop en eraan, dát is van jou en dát ben jij, uniek en toch verbonden met iedereen. Je lijf dat ondanks dat we in zo'n kunstmatige wereld leven, zich perfect weet te houden aan een oeroud draaiboek van de natuur... ik weet niet hoe je eruit ziet maar ik vind je geweldig! ;)

zoenen van een superverliefde anneke...

9. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    sorry Ninnaas! Welkom meid, leuk dat je er ook bij bent!

10. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mogge,

Nou Sterrekind. Merijn staat ook op ons lijstje voor een jongen. :D Ik zit alleen nog te verzinnen of het Marijn of Merijn gaat worden.
    We hebben ook nog een andere jongensnaam. dus weet nog niet welke het gaat worden.

Een meisjesnaam hebben we wel. Daar kwam hubbie mee aan en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen andere naam heb gezien die ik ook evt. leuk vind.

Wij willen niet weten wat het wordt, dus de namen houden we ook maar geheim.

Hier alles gewoon zijn gangetje. Vanmorgen weer met hoofdpijn opgestaan. Zal morgen de chiropractor maar bellen, die weet er wel raad mee. Het zit echt vast in mijn nek.

11. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik zie dat ik ook 16 weken ben. Zo, dat schiet ineens op. Als mensen vragen hoever ben je nu, kan je makkelijker zeggen...4 maanden.

Ninaas, welkom bij de julimama's. :D

12. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    goede morgen meiden

Peetje: wat fijn dat de gyno je zo gerust heeft kunnen stellen....

Kimmie: WAUW... wat een mooie foto's zeg.......

Jacqueline: mooie buik heb jij al........

Ik moet nu opschieten moet naar de gyno op controle....... ben zo blij als we hem/haar dadelijk weer mogen horen!

tot straks
    Twinny

13. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Ana, geweldig verhaal, heel erg mooi gezegd! Ik stond net onder de douche al te denken dat ik iets dergelijks aan Lexi wilde schrijven.... 'Helaas' heb ook ik makkelijk praten met mijn figuur, maar ondanks dat heb ik jarenlang mijn lichaam gehaat en heeft me dat veel ellende opgeleverd. Daar ben ik nu vanaf en dat voelt heerlijk. Er is niet veel ellendigers dan niet van je eigen lichaam houden, denk ik. Terwijl het inderdaad zo machtig prachtig fantastisch is dat het *dit* kan! Een mens maken! En niet alleen Lexi zelf heeft haar lichaam die taak toevertrouwd, ook haar vriend doet dat. Een ander mens die wil dat jij met jouw lichaam zijn kind klaar maakt voor de wereld, voor het leven. Onvoorstelbaar mooi.

Ana, niet alleen Lexi is geweldig, jij bent het ook! ;)

Liefs!

14. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Nou, eindelijk zondag de eerste buik foto gemaakt.
    Hij staat in mijn album.

15. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey meiden

bedankt voor die leuke reacties. echt IEDEREEN denkt dat het een jongetje wordt. ook mijn ouders vriendinnen (ik een beetje..... ook al zwoor ik bij een meid). dus ben nu helemaal benieuwd!
    leon is vanaf het begin al heel betrokken bij de zwangerschap. soms een beetje TE veel. boeken etc. leest hij niet maar zoekt wel op internet naar wat er elke week gebeurd met het kindje etc. en houdt elke avond zijn handje op mijn buik, zoekt naar babynamen, stuurt mij na de gouden kooi naar bed als ik me niet lekker voel, zorgt ervoor dat ik elke dag fruit eet (ook al moet hij het voor me pellen). dus..... soms beetje veel hahaha maar wel heel erg fijn want nu heb ik het idee dat ik het niet in mijn eentje hoef te dopen.

peeetje, idd fijn dat die mannelijke gyn jouw zo goed begrijpt. sommige mannen begrijpen vrouwen dus wel hahaha. en meid kijk uit met die rug! ik weet hoe het is en ben aub voorzichtig. als het nu al erg is wordt het alleen maar erger als je zo doorgaat. (ff streng zijn zegt mama kim)

adine, wat heeeerlijk dat je nu ook je kamertje hebt besteld! zo langzaam aan heeft iedereen nu zijn kamertje wel of niet? en misschien een tip voor je spanningshoofdpijn. een coldpack op je hoofd leggen of je ogen (als je daar ook pijn hebt) dat wil de pijn nog wel eens wegtrekken. maar dan niet vanuit de vriezer maar vanuit de koelkast anders is het te koud.

lexi, meid gewoon foto;s maken. al is het idd maar zodat je later ZELF terug kan kijken hoe je buikje iedere week groeit en veranderd.

ninaas, welkom!

sterrekind, echt een mooie foto van een mooi buikje! jij hebt ook een slank figuur en jouw buik met baby zit ook wat hoger net als bij mij. heel mooi hoor!

twinny, veel plezier bij de gyn!

heb ik nu iedereen gehad? de poes is dus echt ziek. vind ik zo zielig! hij heeft nu antibiotica maar de arts kon niks gekd vinden. maar het gekke is dat als hij thuis is zielig in een hoekje zit, niet eet en drinkt en alleen door zijn bekkie adem(hapt)t en dat dat bekkei maar open hangt de hele dag. dus ik ga zo toch weer ff bellen. moeders weten het altijd beter hé! ja i know maar die beesten zijn ook mijn kindjes hahaha

16. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Ninnaas, welkom!

Twinny, hoe was het bij de gyn?

Mijn vriend is er ook erg mee bezig, ondanks dat het voor hem niet de eerste keer is. Hij is vooral heel lief qua eten, of ik wel genoeg zuivel eet en spinazie ;) Soms zegt ie ineens uit het niets: zou het een jongetje of een meisje zijn? Regelmatig vraagt ie wat er in mijn boek staat bij 'week X'. En hij denkt natuurlijk lekker mee voor de namen....

Zijn er ook meiden waar de vriend niet zo geinteresseerd is? Lijkt me naar.... Als er zo iemand is, weet dan dat wij er wel voor je zijn! (Beetje veel zelfs, zo hard als het gaat... ;) Sinds 28 oktober al 279 pagina's!)

17. Amle

Amle Niet meer actief

Hey meiden,

Mijn vriend is betrokken, maar niet zoals jullie partners (als ik het zo lees). Hij wil gerust dingen voor me doen en doet dit ook, en dan voel ik me schuldig. Hij is de hele week druk op de kazerne en dan moet hij ook nog dingen voor mij doen in het weekend.
    Het begint nu eigenlijk pas een beetje bij hem door te dringen dat ik zwanger ben. Hij is wel met namen enzo bezig en wil me helpen waar mogelijk, maar het mag nog wel iets meer van mij. Zeker omdat ik qua woonsituatie ook niet lekker in mijn vel zit.
    Ik wou vorig weekend naar de babyspeciaalzaak, alvast ff 'sneupen'. Hij had geen zin, was moe. Nu heb ik hem laten beloven dat we dit weekend gaan, want hij is volgende week vrij.
    Ik hoop dat het snel allemaal wat beter wordt. Misschien ook als ik wat beter in mijn vel zit en als we de knoop hebben doorgehakt waar we gaan wonen en hoe het financieel komt..!

Denk nu niet dat hij niets doet, hij is heel lief voor me en ik ben dol op hem, maar als ik jullie verhalen lees, is mijn vriend minder actief!

Liefs Elma

oh ja, ik ga dit weekend de eerste buikfoto maken. Als het lukt, plaats ik die volgende week in mijn album. Je kunt nu echt iets zien!

18. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ninaas, welkom! Zou mooi zijn hè, die datum 20-07-2007... Ik hoop op de uitgerekende datum te bevallen: 07-07-07!

Hier al iets beter, geen koorts meer maar wel een enorm bonkend hoofd. Ik wilde wel weer gaan werken, maar besloot toch maar een dagje in bed te blijven (iedere stap die ik zet bonst mijn hoofd).
    Heel opbeuerend om alleen thuis te zijn en in bed te liggen piekeren, want vandaag zou ik eigenlijk uitgerekend zijn :( . Hoewel ik er verder niet meer zoveel moeite mee heb is het wel een gekke dag zo. En bijna niemand denkt eraan, zelfs mijn normaal zo lieve attente man niet (gelukkig mijn zus wel :) ).

Ik duik er maar weer even in.

19. Sanny

Sanny Niet meer actief

Hoi hoi,

nou als ik alles zo lees ben ik de enige die nog niks gekocht heeft. We gaan pas beginnen met kopen na de 20 weken echo.
    Gelukkig weten we wel goed wat we willen, maar we vinden t allebei te vroeg om te gaan kopen en om aan t kamertje te gaan beginnen.
    De namen waren wij al uit voor ik zwanger was, dus dat is lekker makkelijk en iedereen mag weten of t een jongetje of meisje wordt, maar de naam houden we lekker voor onszelf.

20. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

9 jul 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    @sanny wij wachten met het kopen van de babykamer tot rond de 25 week. De babykamer had maar 4 a 6 weken levertijd dus wachten we nog even.
    De babykamer hoeft toch pas 8 weken van te voren klaar te zijn? Of zit ik mis?
    Behangen doen we wel eerder, dat doet mijn schoonmoeder.
    De rest heb ik al kinderwagen en maxi-cosi, moet nog wel een box.
    En natuurlijk badje e.d maar daar wacht ik ook mee.

@ninaas welkom bij je juli 2007 mamma's!

Gr Jacquelien

Deel Deze Pagina