Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny

Sanny Niet meer actief

@Jacquelien ik ben dus niet de enige die laat begint, ik geloof dat ook dat je met 7 maanden klaar moet zijn en al wordt t een maandje later is ook niet erg toch? Vindt t nu alleen nog zo vroeg en de kleuren van de babykamer wordt niet neutraal maar echt voor een jongetje of een meisje. Gelukkig zijn we nu wel uit welke kinderwagen we willen, we weten alleen nog niet welke kleur, die willen we wel in een kleur die voor beide kan(voor als er nog een 2e komt)

Hoop op de 9 maanden beurs leuke ideetjes op te doen voor t kamertje. Jammer genoeg weten we 3 dagen later pas wat t wordt(als hij of zij t laat zien, afgelopen dinsdag had ie er ook geen zin in)

2. Amle

Amle Niet meer actief

aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh...............

Sorry, ik zit er ff doorheen.
    Al die omstandigheden met het huis en me nog steeds niet helemaal fit voelen. En ik kan nergens mijn verhaal kwijt (behalve bij ouders en mijn vriend). Zelfs mijn schoonouders snappen me niet!
    Wil ik teveel? Moet ik het tijd geven om te wennen? Nee, want ik weet nu al dat ik er niet wil blijven wonen. Ik wil terug naar mijn oude, vertrouwde en bekende omgeving. Maar financien zijn ook belangrijk.. aan de andere kant, er zijn ook mensen die minder hebben dan wij en die redden het ook. En ik wil alleen maar gelukkig zijn, kunnen genieten van mijn zwangerschap en straks van de baby! Wat te doen?

Sorry, ik moest het ff kwijt. Even zwelgen in zelfmedelijden!
    Ik hoop me vanavond weer wat beter te voelen, tot dan!

Liefs Elma

3. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Ach Lma, sterkte meid.... Ik denk dat als ik jou zo hoor, ik het wel zou weten. Als je de instelling hebt dat het toch niet goed gaat komen waar je nu woont, dan lijkt de keuze me duidelijk. Een baby kost geld, maar wel minder dan een peuter of kleuter of puber. En tegen die tijd is het financieel misschien weer wat rooskleuriger... En natuurlijk kan je hier ook je verhaal kwijt, en dat doe je gelukkig ook. Het komt allemaal goed, je moet kiezen voor je eigen geluk (en mijn gevoel zegt dat financien daarin voor jou minder belangrijk zijn dan je woning en woonplaats...).

Pienie, ik denk aan je vandaag! Dikke knuffel.

Sanny, Jacquelien: ook wij hebben nog niks gekocht (tja, twee rompertjes, maar verder nog niks). Eerst maar eens verhuizen en dan zien we wel verder.

4. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Dank je kieteltje...

Elma, ik zou idd gaan voor een goede leefomgeving. Je wereldje wordt met een kleintje steeds kleiner (steeds maar alles in en uit de auto laden is ook niet alles en dat tussen de slaapjes door). Ik vond het heerlijk om de kinderwagen de deur uit te rijden en even bij mijn zus op viste te gaan bijv. Maar goed, da's mijn mening. Enneh, erg vervelend als je fam je niet begrijpt/steunt.

Ook wij hebben qua kamer nog niks gedaan. Wachten ook tot we weten wat het geslacht is. Een kamertje hoeven we natuurlijk niet meer te kopen, maar alle aankleding van de kamer etc moeten we nog. Ook ik vind het nu wel errug vroeg.

5. Koeky

Koeky Fanatiek lid

hoi hoi,

Lieve Elma, wat ellendig allemaal. Ik kan je niet zeggen wat ik zou doen, ik ken de situatie niet. Ik ga verhuizen naar een ontzettend gezellige buurt. Maar als jouw gevoel zegt dat je terug moet zou ik m'n gevoel volgen denk ik. Als je zo ongelukkig wordt van de situatie.

Bahhhh wat een saaie k*t baan heb ik toch ook soms. Zit me al de hele dag te vervelen en als er dan wat komt heb ik er al eigenlijk geen zin meer in.

6. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    @ Elma
    Lastig dat je het gevoel hebt dat niet iedereen in je omgeving je niet begrijpt of steunt. Wil je vriend eigenlijk wel verhuizen of zou hij het liefst blijven wonen waar jullie nu wonen? Zou hij niet iets met zijn werk kunnen regelen zodat hij door de week thuis is? Zou dat helpen? Ik heb mijn mening al gegeven en zal het niet nogmaals doen, maar dit vroeg ik me even af.

@Lexi
    Waarom moet je je moeder overhalen voor het soort tapijt dat jij in de babykamer wilt hebben? Dat is toch jullie keuze?

Over de meelevende partners: mijn 'man' (moet er nog steeds aan wennen...) wil alles mee maken. Hij gaat mee naar iedere afspraak die we hebben, iedere aankoop die gedaan wordt, het bezoeken van kinderdagverblijven (hoewel we al bijna zeker weten dat 'het' naar het dagverblijf gaat waar ik werk :D ) en hij praat er net zo graag over als ik! Gisteren kwam hij ineens beneden en vertelde dat het een jongetje zou worden. Hij was de kamer ingelopen waar de babykamer komt en hij zei dat hij hem zo zag liggen, met zijn donkerblonde krullen!

@Peetje/Kim
    Die bekkenproblemen die jullie beschrijven hoe voelt dat? En kan je dat aan 1 kant hebben?

7. Amle

Amle Niet meer actief

Hey meiden,

Bedankt voor alle lieve reacties.
    Jullie zullen zo onderhand wel een beetje moe worden van dit verhaal. Maar ik zit er zo mee. Ik weet dat we er nu financieel flink op achteruit gaan, maar we houden 300 euro per maand over (na aftrek van alle vaste lasten). Dit zou toch moeten kunnen.
    Ik heb eigenlijk gewoon iemand nodig die tegen me zegt: niet verder nadenken we doen het gewoon zo en dan komt het goed! Hopen dat mijn vriend dat dit weekend tegen me kan zeggen.
    Nu zal ik jullie niet verder met dit verhaal 'lastig' vallen. De uitkomst zal ik hier nog melden en verder hoop ik alleen nog maar leuke mededelingen hier kwijt te kunnen!

@Beebie: mijn vriend wil ook gerust terug verhuizen. Hij is wat makkelijker en hij is gelukkig als ik gelukkig ben (zegt 'ie). Met zijn werk is niets te regelen. Hij is militair en zit gewoon te ver weg om steeds naar huis te komen. Als alles naar wens verloopt, komt hij over een jaar op een kazerne dichterbij huis en kan dan dus wel thuis komen door de week.

Liefs Elma

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Elma, als je hier mee zit, schrijf het dan lekker op. daar zijn we toch ook voor, dus gewoon doen hoor, als jij je daardoor beter voelt..

enne, uit eigen ervaring zeg ik; GEWOON DOEN...

9. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik vind dat je hier ook de minder leuke dingen kwijt moet kunnen en als het schrijven jou oplucht of helpt bij het maken van een beslissing moet je dat zeker niet laten omdat je denkt dat anderen het 'gezeur' vinden. Degenen die het niet willen lezen lezen er wel overheen, echt.

10. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Lma, je valt ons *niet* 'lastig'.... Daar zijn we voor! :)

Lexi, wij hebben die film ook gezien gisteren, over dat Magdalene klooster en de documentaire erna (de vrouwen in de film waren duidelijk gebaseerd op de verhalen in de docu). Vreselijk om te zien hoe die baby bij dat meisje werd weggehaald, en dat ze toen stuwing had de eerste week in het klooster... Ben een paar keer huilend tegen m'n vriend aangekropen...

Koeky, sterkte met werken... Moet je nog lang?

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dag meiden,

Pienie, wat naar voor je, zo'n dag als vandaag.. Dubbel gevoel lijkt me ook, nu er zo'n mooi nieuw wondertje groeit in je. Sterkte.

@Elma: daar zijn wij voor, voor het aanhoren van andermans problemen! Het is soms alleen zo moeilijk iemand te adviseren omdat je nooit heel de situatie kent.

Ik heb de hele ochtend in bed gelegen met bonkende hoofdpijn en een nat, donker lapje op mijn ogen. Migraine dus. Ik had al zo'n vermoeden toen het gisteren na een klein tukje op de bank niet over ging. En het erge is dat ik er nu niets tegen kan innemen, dus moet wachten tot het over is... Ik ben er een paar keer huilend van wakker geweest vannacht en vanochtend. Gelukkig had mijn vriend late dienst, die kon me een beetje verzorgen. :( Nu is het afwachten tot het beter gaat. En ik moet nog zoveel voor m'n werk... Maandag moet ik een experiment draaien en het computerprogramma deed moeilijk! :(

Maar goed, eerst 'beter' worden en dan weer piekeren. Vandaag 17 weken! :)

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113

13. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ik moet nog tot 5 uur zeker. Bahhh

Nog even iets anders Elma, hoe weet je zeker dat je minder voor je "oude" nieuwe huis terug krijgt misschien krijg je wel hetzelfde of meer ervoor terug. Dan zit je je nu druk te maken om financiele dingen die er helemaal niet toe doen. Of heb ik wat gemist.

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Hier ben ik dus ook een beetje bang voor....

15. Amle

Amle Niet meer actief

Ik heb gisteren een makelaar over de vloer gehad. We maken wel winst, vergeleken met wat wij er voor betaald hebben, maar we halen de kosten koper er niet uit. We hebben toen we dit huis kochten een iets hogere hypotheek genomen om wat te verklussen en wat achter de hand te hebben. Dit moeten we nu meenemen in de hypotheek van het andere huis (en dat is toch al snel € 17.500).

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Nou, je levert natuurlijk altijd in op kosten koper enzo.. Dat haal je er meestal niet uit binnen een paar maanden. (Dat is het idee volgens mij?)

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jemig wat gaat het snel hier met reacties! hihihihi

18. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Op die manier, maar je hebt pas 1 makelaar over de vloer gehad. Ik zou er zeker een paar over de vloer laten komen en daar de beste (wel realistisch natuurlijk) uit kiezen. Die natuurlijk ook niet te veel kost.

19. Koeky

Koeky Fanatiek lid

tja ik zit me ook zo onwijs te vervelen. :)

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Hebben jullie ook dat jullie nu steeds meer naar details en kleine aankopen gaan kijken of aan denken? Ik kwam in één of ander blad een advertentie tegen van een badkussen. Supermakkelijk! Dat zijn dingen waar ik tot voor kort echt niet aan gedacht zou hebben!

Deel Deze Pagina