Ik ga in het ziekenhuis bevallen (helaas verplicht vanwege mijn overgewicht) Kim, van mij helaas dus ook geen buikfoto, Ik heb nu al meer buik dan jullie op het einde van de zwangerschap Dus dat heeft helaas geen zin. Of het moet straks echt te zien zijn dan wil ik nog wel een foto maken, maar voorlopig.... helaas.. Vind jouw buikfoto's trouwens super kan ik een beetje zien hoe mijn buik eruit had gezien als ik slank was geweest, vind ik toch leuk om te volgen!
ik heb hier zelfs de gyni voor gebeld ik vind het ook op harde buiken lijken, maar het schijnt toch weer je baarmoeder en je banden zijn. Naar mij idee gooien ze de laatste tijd alles op bandenpijn. als ik even ga zitten en even me benen zakt het wel weer af. dus rustiger aan meid
@bij ons gaat de kleine 1 week alleen in het wiegje bij ons op de kamer.Daarna op haar/zijn eigen kamertje. Hebben we bij romy ook zo gedaan, ik kan niet met de kleine in bed slapen, romy is gelukkig ook nit zo`n kind. lekker in haar eigen bed. @pff ben weer zo misselijk, te laat naar bed geweest en hup daar krijg ik het weer he. Mijn kinderwagen staat ook in mijn album. Ik heb echt een kinderwagen tik lol. Bij romy had ik 4 kinderwagens hihi erg he elke keer weer verkocht en een andere genomen, maar met deze ben ik wel blij. En super goedkoop! maar 129,- das toch geen geld. Nou moet ik alleen de andere nog op marktpl. verkopen hihi Zo`n bebe comfort, maar ja @ik weer alles bij gelezen.. duurde ff ow nog 2x een ochtend werken en dan voorlopig alleen avonden. ben te moe!
owja kim mag ik vragen hoe duur je pret echo was? op de beurs is het........ We kunnen u een prachtige 2/3/4D echo van ca 15 minuten aanbieden voor de beursprijs van 75 euro. We verzorgen voor u een prachtige eerste kennismaking met uw baby. Indien mogelijk , en als u het wilt , zeggen we ook of het een jongen of een meisje is. U neemt ook een DVD van uw baby met gesproken tekst en een cd-rom met minimaal 10 foto"s mee naar huis. terwijl ik hier http://www.babyview.nl/nl/prijzen.aspx dan ben ik toch op de beurs goedkoper uit? of zie ik dat verkeerd? alleen het is wel veel korter. maar je krijg meer. tog?
Goedemorgen! Peeetje, ik weet niet of je echt meer krijgt op de beurs. Ik kan me zo voorstellen dat het heel druk is, dat ze weinig tijd hebben en dat er misschien wel een heleboel mensen omheen staan? Ik ga overigens niet naar de beurs toe. Het is best ver hier vandaan en ik ben niet zo'n held met grote massa's mensen. En ach, die gratis spullen... Ik heb trouwens ook helemaal geen tijd, alleen in het weekend en dan lijkt het me echt te druk. Dus jammer. Ik moet zo mijn experiment in het 'lab' gaan draaien, dat betekent bijna de hele dag in de kelder zitten, geen daglicht of zuurstof . Als het goed is bijna de laatste keer van mijn promotietraject. Gelukkig maar. @Pienie & Peeetje: ik denk dat het best weleens die banden kunnen zijn hoor, bij mij voelt het meer als dat het allemaal door de zwaartekracht naar beneden getrokken wordt en dat mijn buik daar slecht tegen kan. Gisteren voelde ik me echt ongemakkelijk door mijn buik, hij zat in de weg! Ook wel weer leuk eigenlijk.
Goedemorgen dames, Wat is er weer wat afgekletst dit weekend. Heerlijk om al die verhalen te lezen; over kamertjes en wandelwagens. Jammer genoeg hebben wij nog niets. Wel wil ik komende week de kinderwagen gaan aanschaffen. Op dit moment heb ik de Quinny Buzz in Lime groen op het oog, maar misschien zie ik in de winkel wel iets anders moois. De kinderkamer weten we nog niet: als we verhuizen moeten we wellicht een half jaar tijdelijk bij mijn ouders inwonen. Dan heeft een complete kinderkamer geen nut. Dit moeten we dus nog ff uitstellen.. Over de verhuizing: we hebben de knoop doorgehakt: als de hypotheekverstrekker ons het groene licht geeft dan gaan we ervoor, en gaan we dus terug verhuizen naar 'mijn dorp'! Het is wel nieuwbouw en dus pas oplevering in oktober (intrekken in december?), vandaar dat we dus eerst misschien bij mijn ouders intrekken. Zodat we ons huidige woning eerder kunnen verkopen. Het blijft dus nog spannend de komende weken/maanden. Fijne dag allemaal en tot snel! Liefs Elma
14 februari Karlijn 15 februari Zanoni 19 februari Koeky 22 februari Lexi kim 27 februari Adine 7 maart Loltsje82 Goedemorgen dames, Nou ik heb afgelopen vrijdag m'n eerste 2 positiebroeken gekocht. En ze zitten geweldig. Nog iets ruim maar dat geeft niet ff aantrekken en ze zitten als gegoten. Ik heb ze met 30% korting bij de prenatal gehaald en het was ook nog 2 voor de prijs van 1. Ze hadden er nog maar 2 hangen precies in mijn maat. Ik wil denk ik in het ziekenhuis omdat de mogelijkheid voor pijnstilling er is. Dat vind ik toch wel een geruststellend idee. Er was nog iets wat ik wou zeggen maar kweet niet meer wat. LOL
Mogge dames, Hahahaa, Koeky, last van zwangerschapsdementie. Elma, fijn dat jullie het eens zijn geworden. Hoe voel je je nu? Een stuk lichter en toch een beetje opgewekter? Lekker dat je bij je ouders in kunt gaan wonen als het nodig is. Nou meid, nu proberen een beetje te genieten he. De zware knopen zijn doorgehakt. Kim, zal zo buikfoto's plaatsen hoor. Kar, succes vandaag in de kelder. Zit je daar helemaal alleen? Peetje, lekker dat je straks 's morgens weer rustig aan kan doen. Misschien dat je je straks ook weer beter gaat voelen. Hier gaat alles z'n gangetje. Gisteren had ik wat steken aan de zijkant, maar dat zal dan wel bandenpijn zijn.
Hier iets interessants, en verontrustends... Toch maar wat meer relaxen : LONDEN/AMSTERDAM - Vrouwen die tijdens de zwangerschap zware stress ondergaan, krijgen minder intelligente baby's. Dit blijkt uit wetenschappelijk onderzoek van het Imperial College in Londen, zo meldde de Britse krant The Times zaterdag. Het IQ van kinderen van stressmoeders ligt gemiddeld tien punten lager dan dat van andere kinderen. De wetenschappers nemen aan dat het verschijnsel te maken heeft met stresshormonen van de moeder die ook het ongeboren kind bereiken via de gemeenschappelijke bloedbaan. Vorig jaar had onderzoek van het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam al uitgewezen dat gestresste moeders vaker huilbaby's krijgen.
Ja, ik zit hier alleen, met mijn proefpersonen natuurlijk. Maar die zitten nog allener, in hokjes met alleen een computer. Ik heb hier wel - in het kader van een onderzoek van mijn collega (echt! )- een HELE grote stapel chocoladerepen en kruidkoekrepen liggen. Elma, fijn dat jullie een beslissing hebben genomen, opluchting zeker? En nu deze week maar lekker genieten van je mannetje. (die was toch vrij?)
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik me om zulke dingen niet echt druk maak. Dat kinderen gestressed raken, doordat ze overal naar toe gesleep worden, daar kan ik me wel inkomen. Maar goed, daar ging volgens mij dit artikel niet ever. Zou me maar niet te veel zorgen maken hoor, om zulke artikeltjes.
@Adine: wat al een mooi buikje. Ik moet nog steeds een foto nemen, maar het begint dan ook nu pas een beetje te groeien. Heb nog steeds mijn eigen kleren aan, met uitzondering van mijn spijkerbroeken. @Kar76: mijn vriend is inderdaad deze week vrij; en daar ga ik heerlijk van genieten! Het feit dat we de beslissing hebben genomen om weer terug te gaan lucht zeker op. Nu is het alleen deze week nog spannend of onze hypotheek verstrekt wordt. Daarna gaat ons huis in de verkoop en die hopen we snel te kunnen verkopen. Doordat veel mensen niet een jaar willen wachten totdat ze het huis kunnen betrekken, zullen we misschien een half jaar bij mijn ouders intrekken. Daar wordt dan de zolderverdieping ons 'domein'. De baby komt dan dus bij ons op de kamer. Als dit niet nodig is, en de kopers willen wel tot dec/jan. wachten, dan kopen we alsnog een babykamer en dan slaapt de baby alleen. Liefs Elma
hey! adine, mooie buik hoor! jij hebt precies zo'n zelfde ader op je buik lopen als ik hahaha. wij hebben wel meer overeenkomsten volgens mij. moet steeds in je album kijken naar die kinderwagen. ik vind m zo mooi! nog 8 weekjes wachten.... peeetje, ik heb 90 euro betaald voor de echo. maaaarrrr ik heb daar wel een uur en een kwartier gelegen én een dvd én 6 foto's uitgeprint én 30 foto's op cd-rom. dus vind ik de beursprijs nog wel erg duur. dacht dat ze goedkoper zouden zijn. ik ga btw wel naar de b eurs. lijkt me helemaal geweldig bij al die zwangere vrouwen. kan ik meteen inspiratie opdoen voor het kamertje lma, wat lekker dat je eindelijk de knoop hebt doorgehakt! ik hoop dat het wat rust zal brengen bij jou wetende dat je lekker terug gaat naar je eigen plekkie. koeky, ik heb ook last van die dementie hoor hahaha ben net bij de dierenarts de medicijnen van mijn kat vergeten DUH, maar de arts is ook zwanger en was ze vergeten te geven en nee ik denk daar dan niet aan hahaha zo ben net terug van de dierenarts en WEER 100 euro lichter. die twee hebben me deze maand al 300 euro gekost en een van hun moet over 2 weken weer terug voor een coctailprik. dus we zijn er nog niet helaas. ach ja als ze maar beter worden denk ik dan maar hahaha. en jawel, heb vandaag een positiebroek aan! wat raar is dat je met kleren aan veel beter een buikje ziet. misschien door die lagen kleding hahaha.
Nou dan krijgen wij geen intelligent kindje en een huilbaby (dat schreven ze nl ook in een ander artikel) Ik zit momenteel in een vrij stressvolle periode, ben ook meer met andere dingen bezig dan mn zwangerschap helaas Ik probeer echt wel te genieten maar dat lukt niet zo goed altijd ...... Mona
Och Mona... Dat had ik me ook al bedacht, dat wordt een sufferdje, mijn baby . Maar jij en je partner zijn gewoon hartstikke slim, dus maakt die 10 IQ punten toch niets meer uit. En bovendien, IQ kun je ook trainen hoor!
Hallo dames, hier ben ik weer. Ik waarschuw maar alvast, het wordt een lang verhaal. Allereerst het midweekje Drenthe. We hadden heerlijk weer (wel koud maar wel lekker), hebben lekker gewandeld in de supermooie natuur daar en hebben heel veel supergave huisjes gezien waar we wel zouden willen wonen mochten we ooit een miljoenenprijs winnen. Ik kan niet zeggen dat ik echt uitgerust ben. 's Nachts moest ik er een paar keer uit vanwege toiletbezoek, 's ochtends al weer vroeg wakker liggen en ik heb ontdekt dat ik nu echt niet meer op mijn buik kan slapen het doet gewoon pijn. En laat dat nou net mijn favoriete slaaphouding zijn... Vanmorgen weer op controle geweest bij de gynaecologe. En het viel een beetje tegen vond ik. Met ukkie is alles goed hoor. Ik weet wel dat gynaecologen klinischer zijn als verloskundigen, maar ik had het idee dat ze veel haast had. Ik heb al mijn lichamelijke klachten verteld, zoals duizeligheid, pijn in onderrug, stuitje, billen en achterkant bovenbenen. Zij zei dat het erbij hoorde omdat alles aan het verweken was en als ik er over 4 weken nog last van had zou ze me doorsturen naar de fysio. Verder bloeddruk gemeten, hij was 120 over 75 (voor de zwangerschap had ik altijd last van een te hoge bloeddruk, vaak 135/95) dus heel netjes. Bloeduitslagen waren ook allemaal goed. Ik kreeg een hele snelle echo, hij duurde nog geeneens een minuut ! En eigenlijk kreeg ik hem alleen omdat ik wilde weten waar mijn placenta lag omdat ze dat bij de 12 weken echo niet konden zien. Na wat onduidelijkheid tussen haar en mij (Z:hij ligt aan de bovenkant, Ik:dus middenrifkant, Z:nee, bovenkant, Ik: ja welke bovenkant?) bleek dat ik een voorliggend placenta heb dus aan de buikwandkant. Hier baalde ik best van want nu heb ik kans dat ik het kindje later ga voelen als jullie. Ik heb dus ook nog niets gevoeld waarvan ik dacht, he da's ukkie! Maar het hartje deed het goed, ze heeft het niet laten horen, maar aangewezen. Ikzelf kon het niet goed zien want ze had de monitor zo gezet dat ik het net niet kon zien. Ik weet dus ook niet hoe ukkie lag en hoe groot hij/zij nou is. Over 3½ week krijg ik mijn 20-weken echo. Ik vroeg aan haar hoe lang hij duurde en ze zei 10 a 15 minuten. En ik was altijd in de veronderstelling dat een 20-weken echo veel langer duurde. Volgens haar wisten ze precies hoe ze moesten kijken dus daarom nam het niet veel tijd in beslag. Toen ben ik weer op de weegschaal gaan staan (hoeft niet van haar, maar ik wil het zelf) en toen bleek dat ik weer 3 kilo was afgevallen sinds 4 weken geleden, dus het totaal komt nu op 12 kilo in 16 weken! De gyn maakte zich nog steeds geen zorgen, want ik heb nog genoeg reserves zei ze, klopt ook wel want mijn gewicht moet je nog steeds met 3 getallen voor de komma schrijven) Nou, daarna naar de volgende afspraak die ik had staan, mijn psychiater. We hebben heel fijn gepraat en na veel tranen zag hij ook wel in dat het zo niet langer kon. Hij gaat voor me nakijken of mijn anti-deprissivum die ik slikte voordat ik zwanger was mag tijdens de zwangerschap en ik krijg voor zonodig Haldol. Dat is ook weer een hele geruststelling voor mij. Nu heb ik het geluk dat ik voor 99% weet wanneer ik moet bevallen (omdat ik ingeleid moet worden) dus ik wil dan 4-6 weken voor die datum stoppen met de medicijnen zodat ukkie niet verslaafd geboren wordt en dus ook niet ter observatie moet blijven in het ziekenhuis. Nou, dat waren mijn belevingen tot zover. Ik hebhet gevoel dat er een 10-tonner over en in mij gewalsd is vannacht (hubbie zei voor de gein dat hij me de volgende keer wakker zou maken als hij me weer 'nam'). Ik heb echt last van mijn buik, niet zozeer pijnlijk maar het voelt eenbeetje beurs. En ik moet ook niet te snel opstaan want dan heb ik het gevoel dat mijn banden in de kramp schieten ofzo. Ook werken mijn darmen niet mee (of eigenlijk teveel mee ), ligt vast aan de eigengemaakte hachee van gisteravond. Ik ga het vanmiddag lekker rustig aan doen. Op de terugweg van Drenthe naar Roosendaal zijn we even langs Baarn gereden en heb ik daar 2 volle tassen met oude zwanger-en babytijdschriften opgehaald (gevonden via marktplaats, geruild voor een zak drop). Dus ik kruip vanmiddag na het rondje met de hond lekker op de bank met een kop thee, mijn fleecedekentje en die tijdschriften. Oja, ik las in de afgelopen 23 pagina's iets over babykamers en plaats van bevallen enzo. We laten onze babyamer begin april leveren. De wandelwagen hebben we al want die mochten we zo meenemen. En ik moet in het ziekenhuis bevallen vanwege medische indicatie (wist ik van te voren al) dus ik had helaas geen keuze. Als ik mocht kiezen was ik lekker thuis bevallen. Liefs, Tanya
Hoi Tanya, Wat jammer dat je gyn zo deed. Maar je hebt in ieder geval heel, heel, heel even je kindje weer gezien. En fijn dat het daar zo goed mee gaat! Ik herken het gevoel van je buik wel een beetje, misschien heb je een groeispurt? Geniet maar lekker van je tijdschriften! Kopje thee erbij... En drop of chips want je bloeddruk was keurig