Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

14 februari
    Karlijn

15 februari
    Zanoni

19 februari
    Koeky

21 februari
    Tantan (Tanya)

22 februari
    Lexi
    kim

27 februari
    Adine

7 maart
    Loltsje82

Liefs, Tanya

P.S. Hebben jullie ook last van knallende koppijn, ondanks dat je genoeg drinkt?

2. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja dus (hoofdpijn)! En het kan je bloeddruk dus ook niet zijn. Bij mij was het vorige week migraine (had ik ook al voor zwangerschap). Genoeg rust nemen, slaapjes doen helpt ook wel. En misschien heb je een verkeerde houding of ben je erg gespannen? Stress?

3. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

Jul 9, 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    @tantan, wat vervelend voor je! hoop dat je je met de medicijen wat beter voelt.
    Ben nu ook benieuwd naar mijn 20 wk echo, blijf bij de gyneacoloog onder controle dus ben benieuwd.

Heb net met de zorgverzekering gebeld over wat het kost bevallen in het ziekenhuis zonder indicatie, was 276,50! Vind het best veel.
    Maar ik heb/had wel een medische indicatie maar mag van gyneacoloog thuis bevallen maar dat wul ik niet, ga er maar vanuit dat ik wel moet betalen.

Moeten jullie voor jullie werk ook een zwangerschapsverklaring inleveren?

Gr Jacquelien

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ben je daar niet voor verzekerd Jacquelien? Ik wel (hoop ik), driedubbel aanvullend ongeveer. En daar zit verloskamer ook bij in.

Ja, ik moet die eigenlijk gaan regelen want vorige week vroeg P&O erom. Ivm je zwangerschapsverlof is dat.

5. Niet meer actief

Eh ja, gespannen en stress heb/ben ik wel. Mijn psychiater belde net terug, hij had alles al uitgezocht voor me. Ik kan vanmiddag mijn anti-depressiva ophalen en de Haldol voor zonodig. Ik hoop dat dat me rust geeft en dat ik eindelijk meer roze wolk ga zien. Oja, en drop heb ik ook al binnen handbereik staan ;) , dat ik een 'verslaving' van mij en ben ik niet van af geweken toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Ik ga ook standaard altijd de Kruidvat in om snoep te scheppen als ik in de stad ben, lekker veel voor weinig geld en je kan zelf bepalen wat en hoeveel!

Liefs, Tanya

6. Niet meer actief

Ik zou het als ik jou was even navragen bij je verzekering, want je had/hebt wel een medische indicatie. Maar ik dacht als je een indicatie hebt dat je dan sowieso in het ziekenhuis moet bevallen. Nu weet ik natuurlijk niet wat jouw indicatie is/was. Ik moet ingeleid worden omdat ik bloedverdunners gebruik.

Liefs, Tanya

7. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Zo, wat hebben jullie weer hele verhalen geschreven zeg!

Tanya: fijn dat de psychiater het voor je heeft uitgezocht en hopelijk raak je vlug weer wat in balans....heel veel succes...... Verder vind ik dat je gyno inderdaad erg kortaf was zeg! De mijne is altijd heel rustig, dat vind ik wel prettig. En ik was ook van mening dat een 20wkn echo langer duurde. Hier trekken ze 2 afspraken er voor uit, dat is 2x15min. dus! Vind wel goed van je dat je alles gevraagd hebt wat je wilde en hebt laten doen! Denk dat ik veel vlugger geintimideerd zou zijn!

Ik heb mijn placenta aan de achterkant, maar voel nog altijd niet veel activiteit! Ook mijn darmen zijn erg traag, maar dat kan ook aan mijn schildklier liggen. MOrgen heb ik een afspraak bij de internist en zal de medicatie wel opgeschroefd worden.
    Ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat de baby meteen onderzocht moet worden op een schildklierafwijking, gelukkig mag ik ook daarblijven als de beeb ff moet blijven.

DE 3D/4D prijs bij de beurs vind ik ook vrij hoog. Wij gaan bij babyview en dat lijkt me stuk relaxer, wat ik ook veel waard vind hoor.......

Ben net thuis van me werk. OM stress maak ik me niet zo druk, voel me super relax sinds ik zwanger ben, dat is normaal wel anders haha......volgens mij kunnen ze me beter schijnzwanger houden, lol!

Twinny

8. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

Jul 9, 2006
    173
    0
    16
    Friesland
    Ik ben zwanger geraakt door hormonen de eerste keer, alleen dit werd een miskraam deze zwangerschap is zonder hormonen. Had het eerst niet door, ben na miskraam niet weer ongesteld geweest.
    Daardoor was ik in het ziekenhuis, ook werkt mijn schildklier te langzaam. Ik heb alleen geen antistoffen die het nodig zouden maken om in het ziekenhuis te bevallen. Bij de vorige controle zei de gyneacoloog dan ook; van mij mag je thuis bevallen en bij de verloskundige onder controle. Dus dan heb ik geen medische indicatie meer volgens mij.
    Ik kies nu zelf voor ziekenhuisbevalling.

Heb wel even gebeld met de friesland ben aanvullend verzekerd (duurste pakket) krijg een extra vergoeding van 125 euro. Dat wordt weer afgetrokken van de 276 euro. Dat scheelt weer.

Gr Jacquelien

9. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Die anti-stoffen heb ik dus wel jacqueline.......... je moet gewoon kiezen wat jij het prettigst vind voor je gevoel, ik zou het geld er denk ik wel voor over hebben gehad........

Twinny

10. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

Jul 9, 2006
    173
    0
    16
    Friesland
    @twinny; daarom ga wil ik ook graag in het ziekenhuis bevallen, mijn man vind dat ook beter. Het geld heb ik er ook zeker wel voor over, voor iemand die het niet zo ruim heeft vind ik het een heel bedrag.

Moet jij ook vaker naar de gyneacoloog dan normaal?

Gr Jacquelien

11. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    nee, wel vaker naar de internist. Gynaecoloog is gewoon eens in de 4wkn momenteel.

twinny

12. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey Tanya, Lekker he zo'n midweekje er tussenuit. Jammer dat je gyn zo naar deed, maar uit jouw verhaal begrijp ik, dat je goed van je af hebt kunnen praten. Balen dat die placenta aan de voorkant ligt. Het is idd waar, dat je de beeb dan pas later voelt.
    Hopelijk slaan je medicijnen gauw aan en kun je ook op de roze wolk zitten.

Momenteel zit ik aan een lekker ijsje. Mjammie....dat gaat er tegenwoordig goed in. Gelukkig vind ik fruit tegenwoordig erg lekker, dus dat compenseert weer een beetje. ;)

13. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik heb net een goedkoper en toch erg goed alternatief gevonden voor de dure huurbadjes voor de waterbevallingen! Ik kan dus eigenlijk vanaf nu officieel zeggen dat ik wil proberen een waterbevalling te gaan doen..wauw, wat een geruststelling...zijn er hier meer trouwens die dat van plan zijn te gaan doen?

Jacqueline..ik denk dat je gelijk had en dat we bij elkaar in de klas hebben gezeten..Wat leuk zeg, dat we ook nog beide ongeveer net zo ver zijn..en dat zo kort na de reunie :)

14. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Waar ga je dat dan doen, Niva? Gewoon thuis of in een ziekenhuis. Ik weet niet eens of mijn vk dat zou doen.

15. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    lijkt me opzich best fijn, bevallen in het water... maar of ze dat doen in het ziekenhuis? Geen idee.

gisteren was er weer een aflevering van de verloskamer of zoiets op tv..kijk ik nu toch echt anders tegen aan hoor.. de echte bevalling hoef ik niet te zien....

Bij mij trouwens ook de verloskamer in de verzekering.... gelukkig. Heb ook nog een mailtje gestuurd (VGZ)met de vraag of ze cursussen vergoeden, hoor ik morgen als het goed is...

Zo ga nu lekker eten. Gab nasi en ik pasta...mmmmm

tot later

16. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Als alles goed verloopt wil ik ook een waterbevalling.
    Het ziekenhuis hier in Eindhoven heeft zelfs zo'n bad in huis, maar we zijn ook aan het kijken voor een goedkoper alternatief dan die dure huurbadjes want liefste wil ik thuis bevallen. Maar prijzen kunnen nogal verschillen ben ik achter gekomen.

Mijn verloskundige is heel erg positief over deze manier van bevallen (ze hebbener ook al goede ervaringen mee)

17. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

buikfoto in mijn album....
    vandaag de kinderwagen al kunnen ophalen...zijn er 3 uurtjes mee bezig geweest om het allemaal uit tezoeken.. heel veel rondjes door de huiskamer gelopen...echt leuk. en heel raar te omvatten dat er straks echt iets van je zelf in ligt... :)

18. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    wat een mooie buiken hebben jullie allemaal al...

en zanoni: onze baby buik komt vast ook nog hoor! ik voel nu een kleine, duidelijke bobbel boven mijn schaambot...

19. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Hello!
    Even een weekje erg druk gehad, maar ik ben er weer.
    Alles is oke hier!

Vandaag hebben we wat aankopen gedaan. Een vreselijk mooie kinderwagen, we willen alleen nog de kleur veranderen nadat we op internet verder waren wezen neuzen.

We hebben toch voor een 3-wieler gekozen. We twijfelden tussen een Mutsy (type weet ik niet meer, kan het niet vinden op internet) met 4 wielen en de X-adventure Quicksilver (3-wieler).

Het is toch de laatste geworden omdat die toch fijner liep, alles erbij zat, prijstechnisch leuker was en we deze qua model ook eigenlijk net wat mooier vonden.

Verder hebben we een luxe badset gekocht, badje met ingebouwde thermometer en zeepdispensers, een tummytub erbij, luieremmer, aankleedkussen, badcape en een zwitsalpakket. Kleur lime. Alleen de standaard was er niet meer in deze kleur, dus deze hebben we besteld.

Ook hebben we wat lakentjes en wat ander klein spul gehaald.

Zijn alleen nog steeds niet tegen een mooie, betaalbare commode gelopen welke wij bij ons kamertje vinden passen!

20. Niet meer actief

Ja, ik doe het......

Nee, ik doe het niet.....

Ja ik doe het toch....

of niet....

Oke, ik heb mijn schaamte overwonnen (jullie kennen me toch niet) ;) ;) , er staan buikfoto's van mij in mijn album. Een van 12 weken 1 dag en 1 van vandaag (16 weken 5dagen). Ik had al niet zo'n strakke buik als sommige van jullie, maar ik ben vast niet de enige stevige die zwanger is ;) (heb op dit moment maat 46-48). Eerlijk jullie mening!
    Ik heb geen foto's van hoe het daarvoor was, ik vermeed de camera altijd. Ik had altijd twee rollen, 1 op mijn bovenbuik en 1 op mijn onderbuik (heupen en bikinilijn waren dunner). Ik ben sinds dat ik zwanger ben al 12 kilo kwijt dus er is al iets van die rollen af. En ik voel ook echt iets zitten in mijn buik, het is hard en rond. Nou, ik heb me genoeg verontschuldigt, ze staan erin!

Liefs Tanya (die zich nu toch wel een beetje schaamt :oops: :oops: :oops: )

Share This Page