Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Hoi hoi!

Hier ben ik dan eindelijk weer, wat lief dat je aan me denkt Marloes! Ik heb vorige week weer een hele week gewerkt (na 3 weken vakantie) en ik had natuurlijk weer eens iedere avond wat te doen. Op mijn werk kan ik echt niet mee kletsen, het kan dus alleen 's avonds of als ik een dag roostervrij ben, zoals vandaag. Ik heb net 30 blz doorgelezen en ik wordt van jullie lekker vrolijk.

Ik ben ook best onzeker als ik heel eerlijk ben. Ik heb van mezelf een hele grote buik (dus Zanoni, Marloes en nog anderen jullie zijn niet alleen) ook van mij geen buikfoto's. Maar goed dat is nog niet het ergste. Maar ik heb ook niet het idee dat mijn buik is gegroeid, ik zie echt helemaal niks. Ik weet dat iedere zwangerschap anders is enzo, maar toch als ik dan jullie mooie buikjes zie... Leuk hoor, ben gewoon een beetje jaloers! Maar goed ik voel me ook nog niet echt helemaal zwanger, dat moet echt nog komen bij mij. Ik ben natuurlijk ook helemaal niet moe of ziek geweest, ik sport nog volop en doe alles wat ik hiervoor deed. Ik draag mijn eigen kleding nog en ik voel helemaal nog geen plopjes of blubjes. Toe ik gisteren met mijn etos-doos over straat liep, wilde ik hem het liefste zsm in de kofferbak leggen. Ook in die babyzaken waar we 1,5 week geleden geweest zijn voelde ik me nog niet helemaal op mijn gemak. Maar ik ga er vanuit dat dit alles nog komt.

Jullie zijn ook al bijna helemaal klaar met kamertjes enzo, wij hebben gisteren tegen elkaar gezegd dat we in februari iets moeten gaan beslissen of bestellen. Als er dan 3 maanden levertijd op zit, zijn we nog op tijd. Wat de wagen betreft weten we wel wat we willen. Een 4 wieler met 4 evengrote wielen, met een meesturende achteras (als je begrijpt wat ik bedoel) Verder een donkere kleur, antraciet of zwart ofzo. We hebben er bij één van de winkels eentje gezien. Veel van die wagens zijn er overigens niet... Bijna alles heeft óf 2 kleine wielen van voor óf 3 wielen...

Meiden door jullie kom ik toch weer wat meer in de stemming, bedankt daarvoor, en ik ga proberen het weer een beetje bij te houden. (Hellup! Hoe moet dat straks als wij het nu al steeds zo druk hebben...)

Jippie vandaag wel 16 weken!

Ik heb nog veel meer te vertellen maar dat doe ik zo wel in een ander berichtje.

2. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Goedemiddag lady's,

Oehh begin nu toch wel nerveus te worden hoor. Nog maar een klein uur en dan moet ik weg. Maar wel leuk. Als ik terug ben zal ik gelijk laten weten hoe het was.

3. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Koeky: spannend hoor, ga maar lekker genieten dadelijk en we zijn natuurlijk erg benieuwd naar de fotoos!

Tanya: mooie buikfoto's hoor, vind echt dat je al zwanger buikje hebt.......

Mijn buikje is nog niet zo super gegroeid, maar voel het wel met mijn handen. Ach het komt nog wel moet ik maar denken en straks kan ik vast niet wachten totdat ie weer weg is, haha........

Verder alles goed, de interniste was te vreden over mijn bloedwaardes van de schildklier dus we hobbelen maar verder!
    Heb opeens ontzettend zin om naar gordijntjes en muurkleurtjes te gaan kijken. Eens zien of ik me vriendinnetje zo gek krijg!

Twinny

4. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Koeky, veel plezier! Ik snap dat je een beetje zenuwachtig bent. Maar als je eenmaal je beebje weer ziet, zijn die zenuwen vast als sneeuw voor de zon verdwenen.

Twinny, fijn dat alles goed is!

5. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Vissie, wij zijn ook nog niet bezig/klaar met de kamer hoor. Staat op dit moment nog vol rommel en is in gebruik als logeerkamer. Dat komt allemaal wel. Als hij maar af is als ik 7 maanden zwanger ben.

Koeky: spannend! En leuk! Ga je ook kijken wat het wordt? En vertel je het ons dan ook? :)

Bij mij is echt weer de periode van wachten aangebroken: op de afspraak bij de VK en vooral op de 20-weken echo. Nog maar 2 weken gelukkig! Ben ik echt de allereerste?

6. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    eerst hadden we dan ook een afspraak, maar de secretaresse zei het was beter een week later te komen, want dan was ik ook zeker 20 wkn geweest......dus je bent geloof ik echt de eerste!

Heb net nieuwe buikfotoos in album gezet, maar je ziet nog niet veel hoor, vind eerder dat ik alleen dikker geworden ben!

Twinny

7. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Als ze het kunnen zien dan zal iedereen dat weten hoor, ik denk niet dat ik er een geheim van maak.

8. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Tuurlijk mag je dat vragen ;)
    Wij hebben hem bij babyland in Alkmaar gekocht. Maar ik gok dat ze hem vast op veel meer plaatsen in de aanbieding hebben. Geloof dat het een redelijk nieuw badje is.

9. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey meiden!

ik ben blij dat het met iedereen zo goed gaat! eindelijk gaan we nu lekker genieten :)

ik vond dat tantan echt een mooie buikfoto heeft hoor! ik zie duidelijk verschil van 12 naar 16 weken! en ik moet zeggen dat ik je helemaal niet dik vind! ik zie het niet eens op de foto's dat je zoveel maatjes meer hebt. je ziet er goed uit!

lexi wat goed meid dat je toch voor jezelf die foto hebt gemaakt. geloof me je krijgt er geen spijt van. en ik ben nog trotser als je de foto hier plaatst!

koeky meid geniet van die echo! maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen en ik kan niet w8 op die prachtige foto's!

twinny, meid ik zie op je foto's in je album toch wel een buikje groeien hoor ;) en straks gaat hij ineens een spurt maken dat weet ik zeker. ik vind het trouwens zo gaaf dat jij zo lekker actief bent. gewoon nog lekker fitnessen etc. ik ben meer lui hahha. ik fitness voor de tv hahaha

ik ben net zelf terug van de ARBO. en ze staan lekker aan mijn kant HAHAHAHA. vooral omdat mijn wg helemaal niks meer van zich heeft laten horen. ik ga nu ziek uit dienst en ga de WIA in ofzo. nou lekker geniet ga ik nu. heb gisteren om 12 uur nog mac zitten vreten. en ja vreten idd want ik kan eindelijk genieten van al het lekkers wat ik al 16 weken moet laten staan. ik voel de beeb nu elke dag. hihihi ben zo vrolijk vandaag.

10. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    14 februari
    Karlijn

15 februari
    Zanoni

19 februari
    Koeky

20 februari
    Evelieveling

21 februari
    Tantan (Tanya)

22 februari
    Lexi
    kim

23 februari
    Kieteltje

27 februari
    Adine

7 maart
    Loltsje82

26 maart
    3d pretecho Evelieveling

-------------
    Zo, mezelf toegevoegd aan de lijst!

Grappig... Karlijn kreeg zo'n beetje als laatste haar echo, maar haar 20 weken echo als eerste!
    Spannend...

Kamertje... wij hebben nog steeds geen mooie commode gevonden. Dus wij zijn echt aan het nadenken wat we daar nu mee willen doen!
    Mooie commodes zijn duur, de goedkope zijn te simpel en te gammel. Wij weten het nu echt even niet...

11. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

haha, en ik word helemaal vrolijk van jou! :)

Tja, actief zijn... Ik heb zondag voor het eerst sinds ik zwanger ben weer hardgelopen, samen met m'n vriend. Nou ja, heel rustig aangedaan, vooral veel gewandeld en steeds een paar minuten tussendoor hardgelopen, maar het ging lekker en het is een begin! Wil eigenlijk het liefst topfit zijn bij m'n bevalling, maar ik vrees dat dat wat te veel gevraagd is ;)

Ben sinds de lunch superduf, en kan me nergens toe zetten of op concentreren. Heb zin om babyspulletjes te kijken en om het hartje even te horen...

Ik heb me vandaag wel opgegeven voor Samen Bevallen (die overigens voor 100% vergoed wordt door mijn (aanvullende) verzekering van de OHRA). Ik zal zo eens een verloskundigenpraktijk in mijn nieuwe woonplaats bellen om me op te geven. En eigenlijk moet ik daar natuurlijk ook een nieuwe huisarts en tandarts vinden... Hmmm, veel geregel hoor. Maar dat maakt de voorpret voor het verhuizen niet minder! Ons nieuwe appartement is zo leuk he, en het heeft een heerlijk balkon erbij. Oh, ik zie ons al zitten deze nazomer, als de baby gevoed en wel lekker ligt te slapen en wij met een koud biertje of lekker glaasje wijn bij ondergaande zon zitten te genieten op het balkon.... Yes!

12. kieteltje

Is het een idee om bij een tweedehands (meubel)winkel langs te gaan? Wie weet hebben die nog een leuke degelijke en betaalbare commode staan, die je zelf een leuk kleurtje kan geven....

13. Amle

Amle Niet meer actief

@Kim: heerlijk om je zo vrolijk te horen (lezen). Het is je gegund om je eindelijk wat beter te voelen, geniet ervan!

Hier gaat alles z'n gangetje. Helaas heb ik gisteren wel weer sinds 2 weken moeten overgeven... :cry: Ik ben bang dat het dit keer van de stress komt. Zit er nog steeds zo over in hoe het met het huis moet en de bijbehorende financien. Moet morgen maar aan de vk vragen of er niet iets kalmerends is wat ik mag slikken! Door de stress ben ik ook helemaal niet bezig met mijn zwangerschap, meer met het verhuizen e.d. Ik hoop dat hier snel verbetering in komt, ik zou toch graag van mijn 1e zwangerschap kunnen genieten.

Qua kleding kan ik alles nog dragen met uitzondering van spijkerbroeken.
    De afspraak voor de 20-weken echo moet ik nog maken en we willen bij 25 weken een 3d echo laten maken.
    Verder voel ik nog niets, maar we hebben nog de tijd!

Fijne dag allemaal nog en tot morgen!

Liefs Elma

Ps. ik moet deze vraag gewoon nog eens stellen: rondkomen met 300 euro per maand moet toch kunnen met een kleine?? Ik heb dan de vaste lasten al betaald en ook de boodschappen al gedaan!

14. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja hoor Elma, dat moet kunnen, zeker als je daar de kinderopvang ook al bij in hebt gerekend. Er zijn maanden dat ik het niet overhoud. :) Probeer wat rustiger te worden meid, neem wat tijd voor jezelf, lekkere douche, smeer jezelf lekker in. Is echt ook beter voor je kindje.

Kim, goed te horen dat het zo lekker met je gaat! En wat een werkgever, gewoon niets meer laten horen?! Raar hoor, terwijl je daar toch al even werkte. Misschien moet je blij zijn dat je er vanaf bent!

Ik vind die meiden die nog sporten echt stoer! ik heb vanaf week 6 niet meer gesport, na mijn bloedverlies toen. Durfde niet meer. Nu denk ik dat het wel goed zou zijn, maar ik kan het niet opbrenegn. Ga elke dag om 8 uur van huis (na vaak eerst de hond te hebben uitgelaten), rond 6 uur thuis, eten koken, eten.. Dan is het wel op bij mij eigenlijk. Maar m'n vriend wil/moet ook weer, dus wellicht samen in het weekend.

Ik bedacht me het gisteren ook: als een van de laatsten bij de 12 weken echo en nu als eerste!
    Maar ik denk dat Koeky straks met leuk nieuws komt voor ons. :)

15. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    lma, dat komt goed hoor met 300 euro! dan kun je zelfs nog wat weg zetten en een x lekker uit eten ofzo. ik denk dat er niet eens veel mensen zijn die veel geld overhouden aan het eind vd maand hahaha

kieteltje, ik vind dat samen bevallen ook wel iets. alleen ik ben nog steeds ana het twijfelen of ik een cursus ga doen. weet ook niet of ik het wel vergoed krijg en vanaf hoeveel weken zoiets moet.

16. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    :cry:
    Ga ik al om de dag heen, maar ook daar kan ik nog niets vinden.
    De meeste zijn te laag, te hoog of te smal. Past amper een aankleedkussen op.
    Waarschijnlijk vragen we toch of mijn schoonpapa er 1 wil maken...

17. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    evelien hebben ze bij jou in de buurt geen kringloopwinkel? ik ken iemand die daar ook wat spullen voor de babykamer had gekocht superleuk! het enige wat ze zelf moest doen is het ledikantje overnieuw schilderen maar dat is misschien ook wel leuk. kun je het zelf een mooi kleurtje geven!

kar, je hebt toch een beetje beweging toch? je laat de hond uit! wij hebben twee katten hahaha kan moeilijk hun zo'n riempje om doen. maar ik heb denk ik al 5 jaar niet meer gesport. ben niet zo supersportief hahaha dus heb veel bewondering voo rjullie dames die gewoon sporten!

18. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Tomenjerry, heb je het huisje al bekeken? Lekker idee als je weet dat je nog kan verhuizen en de baby z'n eerste tijd zal doorbrengen in een nieuw, groter huis, ik weet er alles van!....[/quote]

vanmiddag om 16,30 kijken. ben best wel zenuwachtig. wil zo graag verhuizen, beide kinderen eigen kamer en Ruimte en vooral een tuin komende zomer. heerlijk genieten

19. kieteltje

Als het goed is kan je gewoon op de site van je zorgverzekeraar checken of cursussen vergoed worden, of anders bel je ze gewoon op om het te vragen. Ik wil echt graag een cursus doen, anders weet je volgens mij niet goed wat je te wachten staat bij de bevalling... Na zo'n cursus ben je een stuk zelfverzekerder, lijkt me. En Samen Bevallen lijkt ook wel goed voor Leon, als ik jou zo hoor over dat ie een angsthaas is... ;) Dan leef je er toch samen naartoe!

20. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb vandaag 'gesport'.
    Heb de stallen uitgemest en ben met het veulen gaan wandelen. Een uur lang... we zijn door de duinen en over het strand gegaan. Erg gaaf, beestje was er nog nooit geweest en keek haar ogen uit.
    Maar verder sport ik ook niet meer.

Kim: kringloop is net zoals de tweedehands zaken... je moet het treffen, en tot nu toe zien we er erg weinig...
    Nog ff en we zijn van plan om er veel geld voor uit te gaan geven ;)
    Nee... we laten of schoonpapa wat moois maken, of we rossen gewoon een stevig en groot blad tegen de muur zodat we genoeg ruimte hebben om te verschonen en zetten er een mooi kastje onder...

Share This Page