He evelieveling, het wordt een leuk kamertje! Maar ik had ergens gelezen dat verduisteringsgordijnen juist niet goed waren, omdat het kindje dan niet zou kunnen wennen aan het dag-en nacht ritme omdat het dan overdag te donker zou zijn (ik geloof dat dat in een Ouders van Nu stond ofzo van vorige maand). Wij willen waarschijnlijk het kamertje in bruintinten met oranje accenten. Wij zijn helemaal gek van de Rode Kater van jan, jans en de kinderen en hebben laatst zo'n knuffeltje gekocht. De kamer ligt aan de noordkant dus we willen warme bruintinten gebruiken in combinatie met gebroken wit. De meubels zijn wit met beukenaccenten en op de vloer komt laminaat te liggen (welke kleur weten we nog niet). we willen op 1 muur een tekst. We hadden een tijdje geleden een dekbedovertrekje gezien met daarop een tekst die we allebei heel mooi vonden. Marc heeft daar een foto van gemaakt met zijn camera (met toestemming): Als de zon in de zee verdwijnt en jij moe bent van het spelen ga je naar bed mijn lieve schat droom je mooie dromen mijn lief kind totdat een nieuwe dag begint Middenin die tekst komt dan de afbeelding van dat beertje wat erbij hoort. Misschien kennen jullie dat beertje wel, het is Slaapbeertje bruin van het merk Anel. We hebben er inmiddels ook al een boxkleed van gevonden.Dit is dat beertje wat ik bedoel Ik hoop dat het plaatje groot genoeg is. Liefs, Tanya
Iets groter plaatje, maar iets onduidelijker Oja, de kamer wordt geen truttige bedoeling hoor met alleen maar beertjes. Als accentkleur willen we voor oranje gaan (van die rode kater he?) Liefs, Tanya
Lexi... ik zou opnieuw een gesprek met je baas aanvragen. Zeggen dat je het gesprek hebt laten bezinken en daarover hebt nagedacht. Aangeven dat je het werk wel leuk vind, dat je echt baalt dat je nu niet het optimale eruit kan halen, dat de zwangerschap even zwaarder valt dan gehoopt. Gewoon vertellen dat je jezelf nu wat ongewaardeerd voelt en het graag wil verbeteren. Vertel dat je weinig fut hebt en voor jouw toestand (op dit moment, want ook jij gaat je beter voelen) teveel uren draait. Zoek SAMEN naar een oplossing. Zo ben jij open en eerlijk naar je baas, vertel je hem dat je het niet oneens bent met wat er is gezegd, dat je wel degelijk over het gesprek hebt nagedacht en dat je echt je best wil doen. Het is even moeilijk om zo'n gesprek aan te gaan, maar ik kan er alleen maar positieve dingen in zien. Je baas zal dit hoe dan ook waarderen! Lieverd, na 16 weken veranderen je hormonen. HCG gaat grotendeels uit je bloed weg en er komt meer progesteron. Over het algemeen zal je wat energie erbij krijgen en minder misselijk worden, maar nog steeds blijft je lichaam een hormonenbom. Ertegen vechten werkt niet, dat maakt je alleen maar kwader en machtelozer. Geef toe aan die moeheid. Ga lekker liggen... je hoeft niet per se te slapen, maar geef je lichaam de rust. Vraag anders eens aan de vlos of er niet een middeltje is wat je mag gebruiken om makkelijker in slaap te komen! STOP HIERMEE! Dit forum is er juist om alles lekker van je af te schrijven. Dus ook zulke buien. Wees blij dat je het met ons kan delen. dus stop met het schuldgevoel. Nogmaals een dikke knuffel! Koppie op meid!
Tantan... dat klinkt ook leuk, dat kamertje. En bedankt voor de tip over het verduisteringsgordijn. Ik zal me eens even gaan inlezen! Kar... dit vond ik nog voor jou over je tandvleesprobleem: Vroeger geloofde men dat ieder kind een tand kost. Inmiddels weten we beter. Toch zit er wel een kern van waarheid in dit fabeltje. Omdat het hormoon progesteron alles weker maakt, worden je kaken en het tandvlees ook zachter. Er ontstaat meer ruimte voor bacteriën en ontstekingen. Daarom is het goed om juist nu extra aandacht aan de tandverzorging te besteden en niet teveel tussendoortjes te nemen. Extra flossen, extra lang poetsen, een extra massage van het tandvlees, het hoort er allemaal bij. Je kunt ook een extra keer langs de mondhygiëniste gaan. Deze reinigt je gebit op plaatsen waar je er zelf moeilijk bij kunt en haalt de eventuele tandplak weg.
He lexi, ik heb dat ook hoor dat ik me nog niet beter voel. Ik had reikhalzend uitgekeken naar die 3 maandengrens, niet meer spugen en me gewoon lichamelijk beter voelen en daardoor ook misschien geestelijk beter. Maar helaas pindakaas, nog steeds moe, nog steeds slecht slapen, nog steeds misselijk en spugen. En dat alles is niet echt bevordelijk voor me. Enne owee als iemand zegt Ja maar jij wilde graag zwanger worden of tja dat hoort erbij!. Grrr, daar kan ik best boos om worden. Tuurlijk wilde ik graag zwanger worden, maar dat betekent niet dat ik het leuk vindt dat ik me zo slecht voel... Ik hoop dat ik nu niet verkeerd begrepen wordt, ik ben heel blij dat ik zwanger ben maar al die kwaaltjes mogen nu toch wel even wegblijven hoor! Liefs, Tanya
Ja Tanya, jij begrijpt dus precies wat ik bedoel! Als ik zeg dat ik zo slecht slaap (ongeveer de helft van de nacht lig ik wakker) dan komen mensen met die vreselijk irritante dooddoeners zoals 'dat wordt straks alleen maar erger' en inderdaad wat jij al zegt 'jij wilde toch zwanger worden?' en nog van zulke crap! Nou eerlijk: ik wilde een KIND, en dat zwanger raken dat hoort er nou eenmaal bij maar op deze manier vind ik er geen ruk aan Hopelijk ga ik er nog wel van genieten, maar op mijn werk nu even niet.
Gelukkig houdt mijn kat nog van me, die wil nu al de hele tijd dat ik thuis ben van school op schoot... En maar spinnen... Wel lief natuurlijk hoor!
Ow, ik weet ook zeker wat je bedoelt. Ook ik lig meer dan normaal wakker. En die stomme adviezen kunnen me gestolen worden. Ja... ik wilde zwanger worden, maar niet ziek. Tegen iemand die een scheurmonster als auto koopt zeg je toch ook niet als ie een ongeluk krijgt 'ja jij wilde zo'n snelle auto'. Ik hoop dat je mijn verhaaltje hebt gelezen over met je baas praten en over de hormonen. Genieten... ik doe het wel, maar het is niet die roze wolk die ze hadden beloofd. Er zijn meer momenten dat ik niet geniet dan dat ik wel geniet!
gggrrrr tantan dar kan ik ook zo boos om worden. alsof je ervoor kiest om zo ziek te zijn! je kiest voor een kind maar niet voor al die ellende die je erbij krijgt. en ja de kans zit er in maar er zijn ook 1000000 andere vrouwen die nergens last van hebben! jullie hebben btw allemaal SUPER leuke ideeen voor kamertjes. ik ben zelf nog helemala niet zo ver. wilde wel iets met een tekst of sticker op de muur doen en niet de hele kamer wit maar in combi met een andere kleur of een leuk behang net als evelien. mijn leidinggevende belde net op! het is een wonder! ik had gisteren een mail gestuurd omdat mijn slaris niet klopte. meteen vragen over wanneer ik wel kon werken etc. terwijl ik gisteren nog bij de ARBO ben geweest. over 2 weken loopt mijn contract af hahaha
Jazeker heb ik je verhaaltje gelezen over met mijn baas praten, zit er inderdaad over te denken nu. Zat wel meteen weer te janken toen ik het las, vind het zo lief van je (jullie) dat iedereen zoveel steun krijgt van elkaar. En bij mij is die wolk ook nog niet roze hoor! Maar gelukkig ook al een stuk minder grijs dan-ie voorheen was. Denk dat ik nu gewoon op een saaie witte wolk zit. Ik dacht: ik ga Dr Phil kijken zodat je je even realiseert dat er nog ergere dingen zijn op de wereld, maar zal je net zien dat dat ook alweer is afgelopen Nou ja, dan maar verder zappen, er is vast wel iets op discovery channel anders, iets leuks met beesten.
Hmm Oprah gaat schijnbaar over dikke konten vandaag, weet niet of ik daar nou naar moet kijken, hihi. Ik vind (net als Kim) ook al jullie ideeën prachtig over die kamertjes! Wel leuk ook met zo'n spreuk en zo'n plaatje. Wij hebben afgelopen zaterdag de vloerbedekking besteld (novilon in de kleur rood van je paspoort) en een combi-verduisterings gordijn voor het velux raam in gewoon rood. Wordt wel een vrolijke combinatie met die kleuren rood, denk ik zo
Lexi... we hebben gewoon een leuke groep hier. Dat was me wel duidelijk! Iedereen steunt elkaar. Het lijkt me ook erg leuk als we elkaar een keer ergens centraal in Nederland ontmoeten als de baby's er zijn. Geen verplichting... maar gewoon even leuk. Ik denk bijvoorbeeld aan Utrecht, grote stad, redelijk centraal, goed met de trein te bereiken... en dan een groot restaurant, of iets als balorig. Wel melden dat we komen gezien we veel plaats innemen met zoveel kinderwagens, maar het lijkt mij erg leuk! Denk er gewoon rustig over na. Ik weet niet of e-mail al is ingeburgerd bij jullie op school, maar misschien kan je het anders via e-mail duidelijk maken. Dan kan je alles rustig opschrijven, nog 10 keer nalezen voordat je door je hormonen iets feller reageert dan normaal of juist softer. Dan kan je baas het ook zich laten inwerken, overval je hem er niet mee en zo komen jullie toch nader tot elkaar! Wil je misschien een leuk dvd'tje lenen, een bakkie thee en een stuk chocola?
Ow ja... kont! SJEMIG... ik had maandag een mama spijkerbroek van H&M aan, in de aanbieding, zou nu maar 25 euro zijn. JANKEN... Ik zag alleen maar bovenbenen en kont! ALLEEN MAAR! En dan lees je net bij week 18 het volgende: Je buik, billen, borsten en benen worden steeds ronder. Het lijkt alsof je opzwelt. Het groeien van je lichaam gaat in groeispurten. Opeens zie je dat je benen dikker worden. Dat gaat heel snel. Doordat je lichaam niet de tijd krijgt om langzaam aan de nieuwe vormen te wennen kan het gebeuren dat het onderhuids bindweefsel scheurt. Dat klinkt eng, maar het is niet gevaarlijk. Wel vervelend. Dat scheuren kan gepaard gaan met een hele erge jeuk. Bovendien zie je die scheurtjes. Ze zien eruit als glanzende, parelmoerkleurige strepen. De jeuk verdwijnt, maar helaas blijven deze striemen zichtbaar. Ook na de bevalling. Wel is het zo dat ze dan minder opvallen dan nu. Je kunt deze zwangerschapsstriemen, ook wel striae genaamd, niet helemaal voorkomen. Het helpt wel als je jouw lichaam af en toe een bindweefselmassage geeft en daarna insmeert met een verzorgende olie of crème. De jeuk wordt minder door er mentholpoeder op te doen. Pfffff, alsof ik daarop zit te wachten! IK WIL ALLEEN EEN BUIK... MEER NIET! (oke, een beetje tieten erbij kon hier ook geen kwaad)
hhahahaha! id wij willen geen lelijke striemen! alleen een mooie buik en wat meer tiet, is dat teveel gevraagd? hahaha
Hmmm op mij is dit dus echt precies van toepassing... Sinds een week een enorme groeispurt in buik en borsten - eindelijk! En, helaas, ook de striemen. Zowel op benen als buik beginnen ze te komen... Maak anders binnenkort weer een foto Evelieveling, dan beoordelen wij wel of je echt geen buik hebt . Zal wel meevallen hoor!
Maar Kar... bij jou hoort het... jij bent over 1 dag 18 weken! Ik nog niet! Officieel (dus niet volgens mijn banner) ben ik nu precies 17 weken! Dus... IK HOOR GEEN BOLLE REET TE HEBBEN! Jij hoort dit nu te krijgen! Lekker puh Ellendig hoor, die strepen. Enne... die buikfoto... nog even wachten. Weer trouw op 7 februari zoals ik het altijd op de 7e doe! Dan zie je goed hoe het verschil is in 1 maand tijd!
Ja, maar week 18 is toch nu? Ik ga toch morgen week 19 in?! Hihihi... Die kont had ik gelukkig al, en die benen ook. Die striemen, ach, ik draag wel even geen bikini's meer dan. Was ik toch al geen fan van.
Haha ja kont en dijen heb ik al GENOEG thank you very much! Gelukkig beginnen mijn boobs nu ook een beetje mee te doen, tot grote tevredenheid van mijn vriend Maar goed, ik hoop dat de hormonen/beeb mijn kont met rust laten! Wat mijn vriend (troostend) dan toch weer zei van mijn maat 44 laatst, toen ik iets zei over wat er allemaal met de bevalling kan gebeuren: ach je hebt prima baarheupen dus dat kán ook heel makkelijk worden straks. Klonk de eerste keer niet helemaal lief, maar gelukkig bedoelde hij het wel lief en bemoedigend.
Overigens gaat Oprah niet echt over dikke konten, maar over wat je moet dragen als je d'r eentje hebt. Wel weer prettig om dat soort dingen te weten te komen. Maar kunnen ze in vredesnaam die STOMME spelletjes eruit halen?
HAHAHA! Hij bedoelt het wel goed ja, denk ik . Ik denk ook altijd maar, ik heb child-bearing hips. Gelukkig is mijn vriend een billenman. Die heb ik namelijk wel. Hij vindt mijn borsten op dit moment minder, vooral de tepels. Groeien die ook zo belachelijk bij jullie?! En donker zijn ze geworden...