Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Ja bij mij trek mijn buik ook steeds meer, en hoe meer ik doe hoe erger het wordt.

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Mijn buik ook, het begint echt te rekken geloof ik. Spieren en banden... Echt gevoel dat het beurs is (mijn spieren dus).

Mijn vriend had heeerlijk gekookt toen ik thuiskwam! Zalm en heerlijke verse pasta met een lekker sausje.. Mmmm. Echt een verrassing. Hij is zo lief! :)

Peetje, dat klinkt niet goed... Hoe is het dan nu? Qua gevoel enzo? En ik snap juist heel goed dat je boos wordt op je man als hij niet op tijd is hoor, dat soort dingen kan ik ook helemaal niet hebben. Al nooit, maar nu helemaal niet!

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zucht, ga ik het nog eens proberen om de verloskundigenpraktijk te kijken, gaat het verdorie over VARKENS! Ik zeg: wat de /beep/?

4. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Varkens? Bij mijn televisie gaat het over zwangere vrouwen.....
    Net 5 bedoel je toch?

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha was dan zeker alleen het begin. Want daarin ging het toch echt over varkens. Nou ja, ik ben al overgezapt. Misschien nog even kijken maar ga toch zo slapen :) zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Zo, de verloskundigenpraktijk is afgelopen. Ik zat hier helemaal te janken! Gelukkig ben ik alleen thuis. Vroeger keek ik ook wel eens naar de bevalling o.i.d. en nu voor het eerst weer naar zo'n programma. Maar ik was helemaal in tranen, het doet me echt wel wat om de geboorte van zo'n klein hummeltje te zien! Hebben jullie het ook gezien?

7. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ja ik heb het ook gekeken.moest alleen lachen met die verloskundige. ik dacht in het begin dat hij een slager was.hahah ik ben toch blij dat ik een vrouwlijke heb..maar ja menigen verschillen.

8. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    allen het laatste stukje.. wat een bos haar!
    p.s ik heb het niet over de baby..

kar...ik heb ook last van me buik, het trekt en voelt soms als een harde buik.
    het lijkt ook wel of de baby wat hoger gaat liggen.Niet zo`n druk gevoel benee meer.

ik heb echt last van me hormonen, ik vind het heerlijk een dikke buik te krijgen maar de rest...
    pff voel me niet peetje. begrijpt iemand me?

zanoni kan je die hormonen aan mij geven? ik vind het best zielig voor mannetje maar ik durf niet zo meer..
    ben nog steeds bang dat er iets fout kan gaan of een bloeding..
    bij ons is het dus eeen heeeeel laag pitje nu.

gelukkig begrijpt hij het wel en vind lekker knuffelen al fijn genoeg.

nou klaar met werken, morgenochtend lekker op de thee bij mijn vriendin. even spitten in haar kasten wat zij nog aan poss. kleding heeft hihi

dames slaap lekker

9. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    He Kim,

Kijk hier maar even:
    Fontys biedt zwangeren gratis echo

Fontys Paramedische Hogeschool in Eindhoven is naarstig op zoek naar zwangere vrijwilligers voor de cursisten van de cursus Echografie. Iedereen die graag een gratis echo wil laten maken van haar kindje kan zich aanmelden bij de hogeschool aan de Fliednerstraat in Eindhoven.

Iedereen die zich aanmeldt als vrijwilligster mag maximaal twee familieleden meebrengen tijdens het onderzoek. Alvorens de cursisten aan de slag gaan, zal een praktijkdocent de zwangere screenen. Vervolgens gaan verschillende studenten echo’s maken. Zij krijgen meestal een opdracht en kunnen daarom geen volledig echo-onderzoek uitvoeren. De echo heeft dan ook geen diagnostische waarde en is alleen bedoeld voor scholingsdoeleinden. Wel zullen er leuke plaatjes van het ongeboren kind gemaakt worden en krijgt elke vrouw na afloop een presentje mee. Het is ook mogelijk verschillende keren als vrijwilliger te fungeren. Aanmelden voor de gratis echo kan via bij mevrouw Van Ballegooien, telefoon 0877 879 735 of e-mail: H.vanBallegooijen@fontys.nl.

Fontys Paramedische Hogeschool verzorgt diverse post-hbo opleidingen en cursussen voor mensen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg. De cursus Echografie wordt gegeven aan echoscopisten, verloskundigen en huisartsen.

Meer informatie: Hanneke van Ballegooien, 0877 879 735 of H.vanBallegooijen@fontys.nl.

Ik heb gewoon naar die Hanneke gemaild en daarna telefonisch een afspraak gemaakt.
    Groetjes Monique

10. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Sorry, ik zag dat Marloes het er al heeft opgezet :oops:

Maar begin altijd te lezen waar ik was gebleven en kwam de vraag aan mij tegen en reageerde daar meteen op.
    Maar beter dubbel als helemaal niets, toch?

Groetjes Monique

11. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Wat een gezellige bende was het hier vanmiddag...

Alle nieuwelingen: Welkom!

Loltsje, ik ga ook proberen door te werken tot 4 weken. Zoals ik me nu voel, moet dat geen enkel probleem zijn. Maar ja, dat kan natuurlijk ineens veranderen. Ik wil ook niet weten wat het geslacht is. Ja, ook weer wel, natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig, maar het lijkt me heel speciaal om het pas bij de geboorte te weten te komen. Maar ieder op haar manier hoor, dat maakt het ook wel zo leuk, dat niet iedereen hetzelfde is, denkt en doet!

Weltrusten weer allemaal en tot vrijdag of zaterdag. (morgen heb ik geen tijd om te lezen..)

12. Amle

Amle Niet meer actief

Goedemorgen ladies,

Wat hebben jullie weer veel gekletst gister... heb het allemaal gelezen en moest af en toe flink lachen!
    Sommige van jullie hebben leuke ideeen voor de kinderkamer. Aangezien wij nog niet weten hoe de 'verhuis-situatie' gaat verlopen hebben we hier nog niet echt over nagedacht. Misschien hebben we eerst niet eens meubeltjes nodig en alleen een wiegje. We zullen zien.

Gisteren bij de verloskundige geweest. De bloeduitslagen waren goed.
    De bloeddruk was ok (109/63) en ook de baby klonk prima. Een sterke hartslag en enkele bewegingen. Ook de baarmoeder was goed gegroeid. Allemaal prima dus! Mijn vriend was bij het horen van het hartje helemaal in de wolken, en is er nu heilig van overtuigd dat het een jongen gaat worden. Over 4 weken staat de 20-weken echo gepland... helaas kan mijn vriend dan niet mee, dus neem ik mijn moeder mee.

We hebben trouwens ook onze 1e aankoop gedaan: de kinderwagen.
    Een Quinny Speedi SX 2007. Een zwarte maxicosi met felgroene voetenzak, de felgroene dreami en een zwarte wandelwagen ~ zie foto's in album!

Tot snel.
    Ik hoop jullie vanmiddag of morgen te kunnen vertellen hoe de huis-situatie ervoor staat!

Liefs Elma

14 februari
    Karlijn
    15 februari
    Zanoni
    19 februari
    Koeky
    20 februari
    Evelieveling
    21 februari
    Tantan (Tanya)
    22 februari
    Lexi
    kim
    23 februari
    Kieteltje
    27 februari
    Adine
    2 maart
    Elma
    7 maart
    Loltsje82
    9maart
    peetje
    26 maart
    3d pretecho Evelieveling

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

Peeetje: hihihi, die bos haar was mij ook al opgevallen... Maar misschien kun je er met zo'n dikke buik gewoon minder goed bij? ;)

Hier ook tranen met tuiten toen die kleine geboren werd... Ik ben zo benieuwd hoe ik ga reageren. Huilen, of juist niet? Ik vond die VK wel aandoenlijk, zeker toen hij over die dode kindjes praatte: wederom tranen bij mij.

Elma, wat heerlijk dat alles zo goed was met de baby! Mijn vriend stond de vorige keer bij het luisteren van het hartje ook bijna in trance te staren. En hij weet ook zeker dat het een jongen is. Hij heeft zelfs de hartslag bestudeerd, hoe snel die ging! Hihihi. En die wagen klinkt tof! Wij hebben echt lang over de Speedy SX en de Buzz getwijfeld. Ben ook benieuwd naar je Maxi Cosi.

Ben gisteren met enorme lage rugpijn en menstruatiepijn naar bed gegaan, trok door naar mijn benen. Heb het idee dat Junior weer aan het groeien was... Nu is het over, dus ik maak me geen zorgen. Maak me vreemd genoeg helemaal nergens meer zorgen over! :)

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    O ja, ik werk trouwens ook tot 4 weken door. Kan in mijn werk heel makkelijk, het is niet lichamelijk belastend. Dan heb je daarna lekker lang met je kindje. En ik plak er nog 'vakantie' aan vast achteraf. Half of eind oktober pas weer werken... Heerlijk! En, als je kindje later geboren wordt, krijg je die weken er bij! Ik verwacht zelf wel lang door te lopen, dus...

15. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Goedemorgen ladies!
    Gaan we er vandaag weer zo'n bende van maken net als gisteren?
    Het was wel erg gezellig!
    fuck... ik ben gisteren vergeten om naar de verloskundigenpraktijk te kijken.
    Wij zaten naar 'mijn tent is top' te kijken.
    Eens speuren op internet of ik het ergens kan downloaden. Wil mijn zwangerschapstranen wel weer kwijt.

Kar, dat heb ik dus ook, veel pijntjes, kleine klachtjes etc, maar zorgen maak ik me niet meer. Behalve dan over geld en hoe het in de toekomst gaat. Maar die kleine gaat er gewoon komen.

Ik las hier ook dat meerdere meiden de 20 weken echo in gaan zonder hun partner. Ik zou dat niet kunnen. Ik zou eisen dat ie mee gaat en anders de afspraak wat verzetten. Want in het ergste geval komen ze erachter dat er wat mis is... dat wil je toch samen verwerken... of niet soms?
    Bij mij gaat Jerry mee en mijn moeder!

Zo... nu ga ik een bakkie warme chocolademelk drinken!

16. Amle

Amle Niet meer actief

Hé Karlijn,

De foto's staan nu in het album, ook de maxicosi met voetenzak (op het plaatje is die oranje, wij hebben dus lime-groen!).

Ik stop 6 weken voor de bevallingsdatum. Niet dat ik belastend werk heb, maar omdat ik dit wel prettig vind zo in de zomer en de drukste tijd van het jaar bij ons op kantoor. Na de bevalling blijft er dan nog 10 weken over. Dit zou betekenen dat ik 2 oktober weer moet beginnen. Ik plak er alleen eerst ook betaald ouderschap achteraan, en ik hoop dat ik dit in 1 keer op kan nemen. Dit zou betekenen dat ik pas in januari weer hoef te beginnen. Dit komt dan heel goed uit i.v.m. de oplevering van het nieuwe huis.

@Evelieveling: mijn vriend kan dus echt niet mee. Hij is militair en door de week niet thuis. En de 20-weken echo kan hier alleen op maandag of vrijdag! We plannen dus de 3d echo in het weekend!

17. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Balen dat het alleen op die dagen kan LMA. Maar ook op vrijdagavond was het niet mogelijk?
    En een vrije dag/middag/avond zat er ook niet in?

Persoonlijk vind ik dat werkgevers er ook meer rekening mee mogen houden als de vrouw van een medewerker in verwachting is. Maar het lijkt wel of ze zich echt totaal niet in kunnen leven...

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Elma, mooi hoor! Maar de Dreami is toch van de Buzz? Ik dacht dat de Speedy alleen de 'reflection' kleuren had dit jaar... Echt tof hoor. Mooie Maxicosi ook, en leuke voetenzak.

Voor welk team ben jij in Mijn tent is top, Evelieveling? Ik kijk het altijd op dinsdag, en dan daarna Project Catwalk (ik kijk ook naar America's Top Model, shoot me ;) Ik moet de hele dag al hard nadenken over 'serieuze' dingen). Ik vind die uit Leeuwarden sympathiek, al denk ik dat die sushi-tent nooit gaat werken. In Groningen misschien, maar Leeuwarden? Ik vind alleen die vrouw een raar gezicht hebben, uitdrukkingsloos. Alsof ze verlamd is. En als ze lacht, is ze opeens heel leuk. Ik vind die lui uit Rotterdam echt zwaar irrtant. Arrogante ventjes.

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik kan maar max. 2,5 dagen per week ouderschapsverlof opnemen. En dan voor een half jaar. Ik ga het dus 1 dag per week opnemen, misschien anderhalf want we hebben op vrijdag om de week nog een probleempje qua opvang. Tenzij Alex ook ouderschapsverlof kan krijgen, maar dat is moeilijk in zijn werk (drukkerij, de pers moet blijven lopen). Even afwachten dus.

Nog maar 4 maanden werken en dan ben ik dus al met verlof..! Jemig, de tijd gaat zooo snel nu.

20. Amle

Amle Niet meer actief

Karlijn: de dreami is inderdaad van de Buzz. Ik vond de kleur zo mooi en hij past ook op de speedi, dus vandaar! We hebben ook nog getwijfeld tussen de speedi, buzz en de urban jungle (van one tree hill). De speedi was mooi de 'middenmoot' dus een goede keuze!

Over het verlof moet ik vandaag nog met mijn baas in gesprek!
    Hij deed ook al moeilijk over het feit dat ik 2,5 dagen wil werken. Hij vind 20 uur prima, maar wil dat ik 4x een halve dag kom? Totaal niet logisch in mijn vak, maar ja. Kijken of ik hem nog om kan praten! Tevens moet ik hem nog maar lief aankijken of ik aansluitend ouderschapsverlof op mag nemen.... ik hoop het echt, want de opvang is opzich rond voor de 2,5 dagen en ik heb dus niet een jaar lang een vrije dag nodig.
    We zullen het vanmiddag wel horen.
    Ik laat het jullie weten!

Deel Deze Pagina