Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ow, ik kijk ook soaps... ik kan het gerust missen en kan er heerlijk bij in slaap vallen. Gewoon kijken naar een soort sience fiction... want zo ellendig kan het bijna bij niemand zijn ;)
    Dus shoot mij ook maar :p

Ik ben het met je eens, Leeuwarden is sympathiek, had de beste presentatie, maar Sushi in Leeuwarden, nee ik geloof er niet in. De mannen uit Rotterdam zijn zelfingenomen, maar hebben wel een erg mooi concept neergezet, dat zou wel kunnen werken. Die uit Den Bosch vind ik ook sympathiek, maar totaal niet zakelijk ingesteld. Die uit Amsterdam vind ik pas echt irritant. Zoveelste eetcafe daar... nee, die gaan het niet redden!

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Voor de geïnteresseerden, ik heb ook achterhaald wie deze serie van America's Next Top Model wint... ;) :)

Ik ga dan nu weer werken, duty calls. Tot later!

3. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik wilde al bijna gaan juichen dat ik echt al een week niet over mijn nek was gegaan. Maar... ik kom net beneden, wil wat te drinken pakken en een cracker, maar ik kon nog net met mijn kop in de wasbak duiken om over mijn nek te gaan.
    waarom? Het slaat nergens op. Niets vies te bekennen, geen smerig luchtje... gewoon schoon! Mischien had ik gisteren de keuken niet schoon moeten maken ;)

4. Niet meer actief

Oke, kan ik even tegen manlief zeggen dat ik niet de enige ben die die programma's kijkt! Mijn favoriet bij America's next topmodel is Nnena (die donkere), bij Mijn tent is top heb ik nog niet echt een favoriet. Hebben jullie toen een paar jaar geleden die australische versie daarvan ook gevolgd? En bij project Catwalk vind ik die 2 homo's wel leuk. En ook ik kijk graag GTST. Even verstand op nul, gewoon lekker kijken. Dit allemaal tot ergenis van manlief, maar ja, hij kijkt graag naar Discovery, bv American Hotrod en American Chopper enzo. Lang leve de video zodat ik het allemaal op kan nemen en terug kan kijken als hij er niet is.

Ook had iemand het over pijnlijke gevoelens van de baarmoeder. Dat heb ik ook. Ik heb steeds het gevoel dat het tegen kramp aanzit. Hoe kan ik dat nou het best uitleggen, hmmmm. Het is niet echt pijnlijk, het voelt een beetje ehhh alsof er iets op ontploffen staat daar binnen. Ja hehe, er zit iets in wat nu giga groeit. :)

Gisteren zaten we te luisteren met de Angelsound en ukkie schopte ons zowat doof. En nu komt het meest bijzondere: Ik geloof dat ik ukkie gevoeld heb! Hij/zij schopte weer eens en dat was goed te horen op de Angelsound, en echt 1 milliseconde later ofzo voelde ik precies op die plek van binnenuit ook wat plopjes! Echt heel bijzonder. Nadien niets meer gevoeld, maar komt nog wel.

Nou, verder zit ik de hele dag alleen, want manlief gaat na zijn werk straks meteen door naar de NK open darts in Veldhoven en hij weet niet tot hoelaat dat gaat duren. Ligt erook aan tot welke ronde hij komt. Ik zie hem vanzelf wel weer verschijnen.

Hebben jullie ook al de nieuwe Wij Jonge Ouders ontvangen? Daar staat een artikel in of zwangerschaps highs en blues. Heb het nog niet gelezen, ga ik zo maar eens doen.

Liefs, Tanya

5. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Grmbl... ik tik een heel bericht... pats boem... weg!

Ik ben jaloers op je angelsound. Ik heb pinda nog nooit gehoord. Maandag bij de vlos de eerste keer... denk ik... ga ik van uit... MOET!

Stoer he... als je ze voelt. Ik heb het al heel af en toe gehad, maar nog niet krachtig. Dat zal snel komen denk ik.

Ach gossie... alleen thuis... zielig! Aan de ene kant lekker, doen wat je wilt, aan de andere kant zo sneu alleen. Maar ja... je hebt een extra hartje in je, dus echt alleen ben je niet!

Ik heb de zwangerdoos nog niet mogen ophalen, heb ook nog niet dat blad gehad.

Gaan jullie trouwens een fotoreportage doen met een dikke buik? Samen voor de lens van de camera met buikkie?
    Ikzelf ben amateurfotograaf en heb zelf regelmatig model gestaan. Ik wil dus zeker zo'n serie. Ik weet nog niet of ik de serie met statief en zelfontspanner zelf ga maken of dat ik een bevriende fotograaf ga vragen hiervoor.

Maar mocht iemand in Noord Holland het willen en er niet teveel voor uit willen geven, dan wil ik best helpen. Alleen benzinekosten vind ik prima. En ik rij zeer goedkoop (diesel) dus dat moet wel te doen zijn.

Ik ben al druk op zoek naar mooie voorbeeldfoto's!

6. Niet meer actief

Evelieveling, dat blad krijg ik elke maand gratis thuisgegestuurd tot aan de 1e verjaardag van ukkie. Ik heb me toen opgegeven voor de Blije doos.

Dan krijg je omstreeks de 7e maand van de zwangerschap de Blije doos, ik geloof 2 maanden na de geboorte de Babydoos, elke maand dus dat tijdschrift Wij Jonge Ouders, evenals de speciale uitgaven Geboorte en 1 jaar.
    Oja, het is van Prenatal.

Liefs, Tanya

7. Niet meer actief

Het is ook jammer dat we niet bij elkaar in de buurt wonen (jij in Noord Holland ik in Noord Brabant) anders had je de Angelsound wel even mogen lenen!

Liefs, Tanya

8. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hahahaha..ik heb even terug zitten lezen en ik lig helemaal dubbel, zó herkenbaar wat jullie allemaal schrijven.
    Thank god heb ik mn manlief al voorbereid op dat poepen tijdens de bevalling nog vóórdat we zwanger waren..heeft 'ie een eerlijke kans gehad om de boel af te blazen toch? ;)

Ik ga waarschijnlijk in een bad bevallen, zie het al helemaal voor me dat er dan zo'n keutel voorbij komt drijven..
    Ik wil er ook zéker geen vriendinnen of familieleden bij hebben, vind het al erg dat de verloskundige er bij moet zijn..het liefst kroop ik alleen in een kamertje, zette daar keihard metallica (ofzo) op en schreeuwde dan de longen uit mijn klijf terwijl ik alles ongegeneerd kon laten lopen om dat draakje te bevrijden :D

Majah..we zullen het wel weer ouderwets romantisch sámen moeten doen denk ik..Arme man.

In principe voel ik me wel goed, heb alleen veel hoofdpijn, af en toe pijnlijke krampjes (menstruatiepijnachtig iets) en ontzettend zere benen..maar effe de VK bellen om te horen wat dat nou weer is dan.

Ik heb nog geen datum voor de 20 weken echo. hebben jullie gewacht tot de vk dit tegen je zei, of hebben jullie zelf al een afspraka gemaakt nog voordat zij dit aangegeven had?

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    ps jullie zijn bijna allemaal minstens een week verder dan mij..kan ik niet meer inhalen zeker?

10. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Niva, ik zou als ik jou was bellen met je vlos.
    Want bij de een kan het wel in huis (weet niet of jouw vlos zelf echo's maakt), bij de ander moet je naar een ziekenhuis of echobureau.
    En het zit zo vol.

Mijn vlos maakt dus wel echo's, maar niet deze medische echo's. Dus ik moet naar het ziekenhuis of een echobureau. Heb voor het echobureau gekozen.

11. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Mijn vlos maakt zelf geen echo's dus ik moet ook naar een echobureau.
    Misschien toch wel handig inderdaad om hara dan effe te bellen.
    Tijdens onze vorige afspraak werd ze al na 5 minuten opgeroepen dus hebben we ook verder niks/ weinig kunnen bespreken, behalve dat we gelukkig toen het hartje hebben gehoord. maar darana moest ze meteen al weg, dus helemala niet over de 20 weken echo gepraat eigenlijk.

Ik ga haar vanmiddag maar even bellen. Je kan vanaf 17.00 uur bellen.
    dat is wel weer lastig, want dan is dat echobureau weer niet te bereiken dus daar moet ik dan morgenochtend naar toe bellen...He wat een gedoe al die bureaucratie haha.

Moet zowiezo nog zoveel beginnen te regelen, maar op een of andere manier kom ik er niet toe..er moet téveel gedaan worden en dus doe ik niks..*logica he?* :)

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb de blije doos ook een paar weken geleden aangevraagd, maar nog geen tijdschrift ontvangen... Zal wel komen dan.

Ik weet nog niet of ik een reportage wil eigenlijk.. Ligt er een beetje aan hoe mijn buik eruit gaat zien. Of hij een beetje 'mooi' is.

Ik moet ook naar het ziekenhuis voor de 20 weken echo, en daar is het wel druk. Mijn VK vroeg er de laatste keer naar, en toen heb ik een echo-formulier meegekregen. En gelukkig was de persoon die ik aan de telefoon kreeg in het ziekenhuis van mening dat een 20 weken echo ook echt op 20 weken moet. Dus ik had geluk! Minder dan 2 weken... :)

Niva, ik herken dat helemaal, van dat regelen! Zoveel en dan word je apathisch ofzo. Ik heb in de kerstvakantie toen echt ALLES tegelijk proberen te regelen, en als ik eenmaal bezig ben wil het ook wel. Maar ik zie er altijd zo tegenop om te moeten bellen.

Nu moet ik weer met de gemeente bellen over de belastingen.. Het ergste is dat het me meer geld gaat kosten, omdat ik zo eerlijk ben om door te geven dat ik voor te weinig eenheden ben aangeslagen :( . Maar beter maandelijks iets betalen dan straks aan het eind van het jaar 1 groot bedrag.

13. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Goedemiddag.

Leuk al die foto's van de nieuwe aankopen. Leuke kleur heb je gekozen Elma.

Mijn favoriete programa's zijn tegenwoordig CSI en ik heb gemerk, dat er iedere avond eentje is.

ik heb de blijde doos wel aangevraagd, maar nog niks ontvangen ofzo. Hoe lang duurt het voor je die ouders van nu krijgt?

Ik heb de 20wk echo op 8.00 uur 's morgen gepland. Dan hoeft mijn hubbie geen afspraken af te zeggen en kan hij daarna gewoon gaan werken.

Ik zit ook weer in mijn slecht slapen periode. Halverwege de nacht wakker worden en dan niet meer kunnen slapen. :evil: Wordt ik altijd zo boos om. Vanmorgen al vier mensen geknipt. Wacht nog op iemand, die knip ik aan huis en daarna ga ik toch wel even heerlijk mijn bedje opzoeken.

14. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    @Niva: Misschien kun je mij nog inhalen? Ik lig maar 1 dag op je voor....
    Mijn VK gaf rond de 9 weken al aan dat ik binnenkort (rond 12-13 weken) een afspraak moest gaan maken voor de 20 weken echo. Dus dat heb ik toen ook netjes gedaan, want straks zit alles vol.... De afspraak staat nu op 7 Maart, moet dus nog heel lang wachten.
    Wat moet er eigenlijk nog meer worden geregeld? Ik heb er geen idee van.....
    De ongeboren vrucht erkennen... check.
    Afspraak maken voor 20 weken echo... check.
    Evt. zwangerschapsgym o.i.d. regelen... weet nog niet of ik daaraan mee wil doen.
    Je zorgverzekeraar op de hoogte brengen... check. (Alleen zei de man die ik aan de telefoon had dat ze niet hoeven te weten dat ik zwanger ben....)

ehhhh.... wat nog meer?

Groetjes Miep

15. Niet meer actief

@Adine Ik had toen ik pas wist dat ik zwanger was me ingeschreven voor allerlei dozen (ja sorry ik ben erg). Ik kreeg toen al eind november de eerste Wij jonge ouders. Ik kwam er pas veel later achter bij welke doos die hoorde. Je kan je ook opgeven bij de stand van hun op de 9 maandenbeurs, misschien krijg je dan alvast al wat mee.

Gaan jullie naar die beurs en wanneer gaan jullie?

Liefs, Tanya

16. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Loltsje:

Ik doe even met je mee:

afspraak maken 20 weken echo: moet nog
    vragen aan vlos om briefje voor 20 weken echo: moet nog
    erkennen ongeboren vrucht: moet nog
    geregistreerd partnerschap aangaan: moet nog
    kinderwagen kopen: moet nog
    doorgeven bij zorgverzekeraar; moet nog
    aanmelden voor de kraamzorg: check, maar moet opnieuw ivm verkeerd doorgekregen
    aanmelden zwangerscapsgym/ zwemmen/yoga/whatever; moet nog
    aanmelden bij gastouderbureau of creche oid : moet nog
    badje bestellen voor bevalling: moet nog

zucht*.....Als je 't zo ziet lijkt het alsof t me helemaal niks doet die kleine, maar dat is niet zo hoor..ik kan niet wachten..maar ik kan ook nooit kiezen en beslissen..vandaar dat al die dingen nog open liggen..

en dan hebben we het nog niet eens over de rest gehad:
    dermatologe bellen voor afspraak
    kapper bellen voor afspraak
    gordijnen naaien bij mn ma, dus afspraak maken
    met vriendin uit eten en dus afspraak maken..

aaaaaaaaaargh......ik wou dat ik onder mn dekens kon blijven liggen tot alles voorbij was :)

17. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Vind het echt gezellie hier!

Ik ben fan van GTST en ONM, heerlijk ff niet hoeven na te denken! Verder kijk ik ook America Next Top Model en The rich en the poor (komt erna!) en ben ook gek op de CSI varianten! Tja, 's avonds kijk ik voornamelijk tv, en oja...... As the world turnes, ook heel lekker! Hahaha.....

Heb de verloskundige praktijk enzo sinds zwangerschap niet meer gekeken, tis meestal tijden gtst! Maar was ergens wel een beetje opgelucht toen jullie over die bos haar spraken, hihihi.......... tis niet dat ik een bos heb, maar tis ook niet kaal :oops: ....... was al bang dat moest gaan afscheren helemaal en dan die verschrikkelijke jeuk naderhand!

Heb nu ongeveer wel alles geregeld omtrent de baby........ van de week nog de nazorg geregeld. Vroeg de gyno opeens...... dus ik dacht? Maar nu komt de verloskundige dus mooi op visite als ik thuis ben met de kleine en kan mij en minimuts dan controleren......

dag allemaal
    Twinny

18. Niet meer actief

Manlief belde net vanuit de NK Open Darts, hij ligt eral uit. Ze hebben de 1e ronde al niet overleefd. Dus hij is niet zo heel laat thuis. Hij gaat nu even kijken op de TV-banen, kijken of hij nog wat bekende darters kan spotten. Ik vind het wel vervelend voor hem, hier had hij zo naar uitgekeken en nu liggen ze eral uit.... Vanavond maar lekker verwennen denk ik!

Liefs, Tanya

19. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    (gelukkig vind vriendje die twee progjes ook nog wel grappig..)wauw twinny..je bent lekker bezig zeg!

Ik moet zeggen, gtst the bold and the beautifull en al die andere soaps doen me echt heemaal niks..maar dat van die modeontwerpers en america's next blabla volg ik ook als het een beetje kan..

Zijn we uiteindelijk toch ook allemaal maar saaie mutsen he? :D :D :D :D gelukkig vind vriendje die twee programma's ook nog wel grappig..lekker op mensen afgeven..kan zo fijn zijn soms voor je zelfvertrouwen hahaha

20. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0

Owww da's wel heel sneu voor hem..MAAR BETER VOOR JOU!..maar wel sneu voor hem..*grinnik*

Inderdaad, hooogste tijd om je man eens lekker te verwennen ( BETER VOOR JOU) ..goh komt alles toch nog goed hahaha

Deel Deze Pagina