En heb je al bedacht hoe je hem gaat verwennen? Sneu voor hem dat hij eruit ligt, maar goed, het was vast een leuke ervaring, volgend jaar beter. Dames die al gekozen hebben voor een zwangerschapscursus... hoe hebben jullie de keuze gemaakt? Ik zoek eigenlijk materiaal om me in te lezen zodat ik weet wat ik moet kiezen!
Hmmm Niva, als ik jouw lijstje zo zie, dan moet ik nog maar een paar dingen doen; wel redelijk belangrijke dingen trouwens: afspraak maken 20 weken echo: CHECK vragen aan vlos om briefje voor 20 weken echo: moet nog erkennen ongeboren vrucht: CHECK geregistreerd partnerschap aangaan: moet nog - misschien kinderwagen kopen: CHECK (alleen betalen moet nog) doorgeven bij zorgverzekeraar; CHECK - gedaan bij aanmelden kraamzorg aanmelden voor de kraamzorg: CHECK aanmelden zwangerscapsgym/ zwemmen/yoga/whatever; moet nog aanmelden bij gastouderbureau of creche oid : CHECK - maar niets meer gehoord, waarom duurt dat zo lang?! Tanya, jammer voor je man. Maar idd leuk voor jou! Heb vanmiddag verf gekregen van mijn baas! Voor de babykamer. Knaloranje. Ben benieuwd hoe het eruit ziet op de muur. Echt leuk hoor, zo'n meelevende man.
hoi evelieveling Ik had niet zo problemen bij de keuze. Heb gewon gekeken wat de meandergroep (is thuiszorg en kraamzorg enzo) hier te bieden had. Dat was zwangerschapsgym en zwangerschapsyoga. Wil geen grote bedragen uitgeven dus........ Gym associeer ik met huisvrouwengymnastiek en leek me niets en Yoga leek me wel fijn aangezien het meer met rust, ontspanning en ademhaling te maken heeft. Ga dus voor de Yoga en begin al eind deze maand! twinny
Ik ga denk ik voor zwangerschapsyoga, maar twijfel of je daar wel genoeg op de bevalling wordt voorbereid. Mijn VK raadde me ook zwangerschaps 'fysio' aan, waar de nadruk ook erg op je lichaam NA de bevalling wordt gelegd, zodat je dan niet ingezakt en krakkemikkig bent. Ook erg nuttig, vooral op houding etc gericht dus. Moet me toch snel eens gaan opgeven dan. Ik heb er eigenlijk gewoon geen zin in... Zo lui ben ik!
Ik schrik me zonnet kapot 20 wk echo vroeg regelen? Snel gebeld naar het ziekenhuis en ja hoor te laat :x ! Mijn gyneacoloog had me ook niets verteld dat ik dat zelf moest regelen, lees het net hier. Nu heb ik de plaatselijke verloskundige gebeld en die wil het gelukkig doen . Ik mag nu 16 februari voor de 20 wk echo. Zo het hart is ook weer gerust. Ik wil ook naar zwangerschaps gym, maar moet nog even zoeken waar dat hier in de buurt gehouden wordt. Gr Jacquelien
afspraak maken 20 weken echo: CHECK vragen aan vlos om briefje voor 20 weken echo: CHECK erkennen ongeboren vrucht: moet nog (kan misschien niet) geregistreerd partnerschap aangaan: gaan we niet doen kinderwagen kopen: moet nog babykamer kopen: moet nog doorgeven bij zorgverzekeraar; CHECK - gedaan bij aanmelden kraamzorg aanmelden voor de kraamzorg: CHECK aanmelden zwangerscapsgym/ zwemmen/yoga/whatever; CHECK (samen bevallen) aanmelden bij gastouderbureau of creche oid : informatiepakket gekregen zwangerschapsverlof aanvragen: CHECK Daarnaast gaan we over zo'n drie weken verhuizen (maandag krijgen we de sleutel al! 10 dagen te vroeg, niet verkeerd van de nieuwe huisbaas...) dus daarvoor moet ook heel veel geregeld worden; gas/water/elektra aanmelden, kabel aanmelden, tel+internet verhuizen, adreswijzigingen versturen, enz, enz, enz. Gelukkig is stress goed voor je kindje.... Ik heb op internet gezocht op zwanger, cursus, etc. en toen gewoon van alles gelezen. Dan vind je vanzelf een cursus die je geschikt lijkt, volgens mij....
Ik denk dat ik ook voor de zwangerschapsyoga ga van de thuiszorg. En ik denk aan de kidwalk voor daarna. Lekker wandelen met een groep nieuwe moeders, pronken met pinda in de luxe wagen. Aansluitend nog een beetje fysio en een bakkie thee. Dat lijkt me wel wat. Heb van mijn verzekering gehoord dat ik het kraampakket zelf moet aanvragen, ook al weten ze dat je zwanger bent door de rekeningen van de verloskundige en is het ook gemeld door de kraamzorg. Van de verzekering krijg ik 46 euro vergoed op een zwangerschapscursus via de thuiszorg. Dus dat is mooi meegenomen. Ik wil er ook geen hoog bedrag voor neersmijten.
14 februari Karlijn 15 februari Zanoni 16 februari Jacquelien 19 februari Koeky 20 februari Evelieveling 21 februari Tantan (Tanya) 22 februari Lexi kim 23 februari Kieteltje 27 februari Adine 2 maart Elma 7 maart Loltsje82 9maart peetje 26 maart 3d pretecho Evelieveling
14 februari Karlijn 15 februari Zanoni 16 februari Jacquelien 19 februari Koeky 20 februari Evelieveling 21 februari Tantan (Tanya) 22 februari Lexi kim 23 februari Kieteltje 27 februari Adine 2 maart Elma 7 maart Loltsje82 9maart peetje 26 maart 3d pretecho Evelieveling Zo heb hem even verandert. gr Jacquelien
Mmm ik moet maar eens informeren of de thuiszorg bij ons ook iets doet. Ik vind Assen wat dat betreft echt achterlijk achterlopen, het lijkt af en toe wel een klein dorp. Kieteltje wat fijn dat jullie maandag de sleutel al krijgen! Heerlijk! En stress zorgt voor domme kindjes, lekker makkelijk toch? Kidwalk heb ik nog nooit van gehoord.. Ook geen folders van gezien bij de VK. Ik zal die wachtkamer de volgende keer eens beter bestuderen. Woensdag naar de tandarts! Gelukkig kon ik snel terecht. Heb het idee dat er weer heel wat te repareren valt. Gisteren ging ik flossen, viel mijn vulling eruit . Jij bent nu ook al lekker snel voor je echo aan de beurt Jacquelien! Fijn hoor.
Bij welke verloskundige zit jij? Ik in Drachten en die vertelde me dat ik het vroeg moest regelen. Ik heb een afspraak met de huisarts in Garijp (heeft ook een (pret)echobureau. Dit is voor jou ook niet zo ver weg, dus je had hier altijd nog een afspraak kunnen maken toch? Jeetje 16 Februari al? Dat is snel. Ik weet ook niet waar in de buurt iets van zwangerschapsgym o.i.d. wordt gehouden. Moet ik ook nog even uitvogelen. Misschien treffen we elkaar daar wel.... who knows.... Groetjes Miep
Volgende week begin ik al met zwangerschapsyoga. Bij deze cursus moet de partner meekomen. Zij let heel erg op ademhalingstechnieken. Ook wil ik gaan zwemmen, dat schijnt heel goed te zijn voor alle spiertjes. Tanya, jammer dat je mannetje eruit ligt. Nu heeft hij geen smoes meer om te blijven, dus moet hij nu maar naar huis komen. Ik heb de prenataldoos twee weken geleden aangevraagd, met dat blad erbij. Misschien dat ik daarom nog niks gehoord heb. Ben net nog wven bij de behangzaak geweest. Wij hadden een paar jaar geleden met de verbouwing dit kamertje al zo gemaakt, dat we er nu niks meer aan hoeven te verbouwen. Alleen een wastafeltje erbij en ik wilde nog zo'n leuke rand. Die heb ik dus gevonden, met van die grappige Lieve Heerebeestjes. Ik denk dat ik ook de gordijnen erbij neemt, ben ik in één keer klaar. Voor de rest hoef ik eigenlijk niks meer te regelen. Wij zijn getrouwd, dus dat scheelt weer wat geregel minder.
Het is ons ook niet verteld hoor jacqueline... Maar ik moest over twee weken weer naar de vlos, dus had t idee dat ze er dan wel ongeveer over zou gaan beginnen, maar nu ik hier zo lees dat dat heel vroeg al moet baal ik wel een beetje..verdorie en ik moet nog wachten tot 17.00 uur voordat de vlos beschikbaar is..He bah. Wat zijn jullie allemaal al lekker bezig zeg met dingen regelen..ik ga over tien minuten aan de slag! ja! dat ga ik doen! 8riep ze enthousiast waarna ze meteen weer inzakte als een puddinkje*.. shit ik ben zo..moe...*lui*....
Ben ook al gratis dingen aan het aanschaffen. Alleen met geboortepakket, komen ze niet bij ons in de buurt. Ik ben nu bij Babypoint aangeland. Vraag me alleen af, of de vk dit te horen krijgt, omdat je haar naam moet opgeven. Of kan je het via je vk ophalen?
Geen idee hoe het zit met babypoint, ik heb het gewoon ingevuld. Ik heb net mail ontvangen van de thuiszorg. Ik krijg alle info over de zwangerschapscursussen thuis van hun. Vind ik wel heel netjes dat ze zo snel reageren.
Ik heb de zwangerschapscursus geregeld via de Kraamzorg. Omdat ik ook bij dat bureau ingeschreven staat hoef ik er niets voor te betalen (ja, 10,- adm kosten). Wij hebben gekeken wat voor cursussen ze aanboden en we hebben gekozen voor Samen Bevallen, die sprak mij het meest aan. Verder mag ik ook via hun aan zwangerschapszwemmen doen hier in de buurt. Mijn gyn kwam zelf met de 20 weken echo, ik hoefde zelf dus niets te regelen. Liefs, Tanya
Ik had niet zo heel super goed gekeken en zag dat er geen sterretje voor stond, dus dan hoefde je dat ook niet in te vullen. Ben benieuwd wanneer er iets in de bus valt.