goeie! heel verhaal getikt weg! nog een keer... ik zit al vanaf begin met een enorm dilema in mijn maag wat me ook zo dwars zat. na de bevalling van mijn dochter kon ik niet lopen, ik lag maar in bed terwijl iedereen rond liep en leuk deed, en huishouden en zelfs heel romy over namen. nu hebben we ook een hond. die is zoo lief een beetje te zelfs, ze wil met vreemde altijd spelen en kroelen(dringt d`r dan ook op) en zelfs soms uit zenuwen een vreugde plasje. ik zag het al helemaal voor me.. ik boven,iedereen benee, met mijn dochter die ook druk word met visite en de baby bla bla iemand die met je huishouding bezig is de kraam of oma, ik kan het niet ik ga me ergeren. ik wil alles zelf altijd doen en kan het niet uitstaan dan maar peetje heeft een oplossing.. na de inleiding ga ik min. 4 dgn naar het kraamhotel. alles word vergoed bv. de 3.60 kraam/verl. hulp. Heb een 2 persoonskamer maar romy mag ook blijven, eten wassen alles erop eraan. kraamvisite is ook welkom,geen vaste tijden enz. en het is naast mijn werk (ook leuk) ik vond het altijd al leuk(loop er vaak doorheen) maar dacht dat het heel duur zou zijn en dat je daar moest bevallen. ik heb alles net geregeld en ingeschreven enz. zo er valt een hele last van mijn schouder, mannetje gaat vaker naar huis voor de hond en snachts blijft ze bij de buurman(is gek op d`r) Geen rotzooi thuis en vooral voor mij minder stress. ik kijk er nu al naar uit.. nou ja niet naar de bevalling hoor hihi maar erna Gaat er nog meer naar het kraamzorghotel of hebben er over nagedacht?
zwangerschapscursus enz doe ik nie aan (tijdens de bevalling vergeet je alles en doe je toch wat je lichaam zelf zegt(vind ik)en de 20 wkn echo was al geregeld door de gyni.. elke keer reageer ik op iedereen druk op okee en dan is alles weg potverrree...
Zow hehe ik ben eindelijk bijgelezen! Wat een verhalen weer zeg. Es kijken wat ik ervan onthouden heb. Hoop dingen over tv programma's: ik keek vroeger ATWT maar vind dat al ruim een jaar zo saai dat ik dat opgegeven heb. Wel ben ik enorme fan (geweest) van flying doctors dus tot voor kort keek ik dat in de herhaling weer elke dag. Verder heb ik vaak de BBC aanstaan. Wat was er verder nog? Oja, of je man mee ging naar de 20 weken echo. Tja ik hoop het wel dat het kan, hij heeft vrij genomen voor die week omdat we de kamer gaan opknappen. Maar precies op diezelfde dag komt ook de vloerbedekking plus vloerbedekkingleggers, dus als dat op dezelfde tijd is zal hij toch thuis moeten zijn. Maar de echo is al om half tien 's morgens dus wie weet komt alles precies uit. En verder: heb nog eens goed nagedacht over mijn werk en besloten om niet heel uitgebreid mijn verhaal te gaan halen maar meer naar de toekomst te kijken. Ben dus naar de rector gegaan en heb gevraagd of ik op een cursus kon om het orde houden beter onder de knie te krijgen. En dat stond zelfs al in de planning, dus ze willen in elk geval in me investeren. Een positief idee! Ook had hij dinsdag voorgesteld dat ik minder zou gaan werken, en van de 8 klassen er 3 op te geven. Heb dus ook aan hem gevraagd of ik zelf een voorstel kan doen over welke klassen er dan naar een nieuw persoon zou gaan. Nóg een positief plan! Al met al begint mijn week 17 dus een stuk positiever dan week 16 eindigde En mijn kat is LIEF want hij wil weer op schoot en doet heel hard BRRRRRR!
@lexi das toch dan heeel poss over je werk tog? voelt je kat het ook zo goed aan? mijn hond ligt nu met haar lieve koppie op mijn buik te snurken hihihi
Ja geweldig vind ik dat van m'n werk. Wil graag een nieuwe kans want heb het daar op school goed naar m'n zin, dus die cursus is goed! En minder werken is ook goed, want dat wil ik volgend jaar ook. Hoop nu van 25 lesuren (volledige baan) naar 16 lesuren (0,64 baan) gaan, ongeveer wat ik volgend jaar ook hoop te doen. Poetie is niet zo van het aanvoelen volgens mij want die is meer een ego die denkt: IK WIL OP SCHOOT en IK WIL GEAAID en meer eigenlijk niet. Gelukkig wil ik meestal ook wel aaien, vooral als hij zo lekker hard gaat spinnen. Hopelijk kan de kleine straks dat gespin ook al horen vanuit de buik en dan straks het beest herkennen als ie geboren is!
@loltsje; Ik ben onder controle in het ziekenhuis mcl. Mijn schoonzus kreeg de 20 wk echo in kollum. Daarom heb ik daar ook heen gebeld. Ik kreeg de verloskundige aan de lijn en heb het via haar geregeld, zij doet ook de nacontrole na de bevalling. Ik hoorde ook van mijn schoonzus dat garijp alleen 2d doet en niet 3d/4d. Dit doen ze in kollum wel weer. Maak dan maar meteen een afspraak voor de pretecho voor rond de 27 weken. 20 wk echo is inderdaad al snel, maar daar ben ik wel blij mee. Nu nog hopen of mijn man vrij kan krijgen, is normaal door de week weg voor zijn werk. Ik kies waarschijnlijk voor de zwangerschapscursus van de friese wouden, deze word gehouden buitenpost. Ik kan verder niets vinden op internet hier in de buurt. Gr Jacquelien
Ik kan al sinds een uur of 3 bijna niet meer zitten van de pijn in mijn kont/stuitje. Heeft iemand anders dat ook? Ik zal ook eens bij de kraamzorg kijken hier, goede tip! Lexi, fijn dat je weer positiever tegenover je werk staat, heel goed dat je zelf de controle weer neemt! En by the way, je begint aan week 18.. Scheelt weer een weekje!
Je hebt gelijk: ben aan de 18e week begonnen, 17 weken alweer afgerond. Haha kijk aan, dat begint al op te schieten Nog even en ik ben een aangespoelde walvis, hihi
Lexi... supernieuws over je baan. Je hebt het lekker laten bezinken en bent er positief mee aan de slag gegaan. En dat is goed! En nog beter dat je baas eraan mee wil werken! Toppie!
Peetje, ik heb wel over het kraamhotel nagedacht, maar ik denk dat thuis voor mij nu nog leuk is. Misschien bij de volgende denk ik er wel weer anders over. Mijn nichtje heeft het gedaan en het is haar heel goed bevallen. Lexi, fijne dat je weer positief kan denken over je werk. Wel fijn dat de rector meedenkt en je niet laat zakken. Kar, heb je nog steeds zo'n pijn? Is denk ik niet goed. Misschien een beetje gymoefeningen doen?
Lexi; goed van je werk hoor....! en....IK HEB HET HARTJE GEHOORD!!! Had het nog niet verwacht, maar ik hoorde mijn eigen kleine treintje... Voor de rest: bloeddruk was te hoog, dus moet volgende week vrijdag naar de gyn, kijken wat die zegt en/of voorschrijft. en.... ik wil nog steeds weten wie Next Topmodel gewonnen heeft...
Marloes, wat heerlijk! Mooi geluid he?! Nergens mee te vergelijken... Zal ik het je even PB-en? Misschien leuker voor evt. kijkers die het niet willen weten.
Ja, heb nog steeds zo'n pijn. Vooral in mijn linker bil. En mijn onderrug protesteert ook weer. Zucht. Als ik morgen nog last heb, bel ik wel even de VK of de huisarts.
hoi dames, heb NOG niet alles bijgelezen maar wil ff melden dat ik heel zenuwachtig ben! ben zo bang dat ze het nu weer niet kunnen zien.... leon zei al als het een meid is ga jij zeker huilen. hahaha hoezo? we zullen zien. ik ben blij met alles! ik ben vandaag moe moe moe, d8 dat dat na de 16 weken over was? en ik zag iemand praten over buikpijn.... hier ook. een trekkend gevoel. maar dat zijn denk ik de spieren etc. wat aan het oprekken is. moet zeggen dat de afgelopen 3-4 dagen mijn buik een spurt aan het maken is dus nog 2 daagjes w8 en dan kunnen jullie het verschil zien. nou meiden als het niet te laat wordt vnv kom ik jullie vertellen wat het wordt en anders tot morgen gna gna gna
Kim... Na een echo hebben we hier op het forum een meldingsplicht, hebben we ooit in het leven geroepen.. dus vanavond willen we blij nieuws lezen he.. Geniet er van Meisje! Hier ook buikpijn, vooral gisteren, heb me erg druk gemaakt. Ouders en zus+vriend van Gab komen zondag op 'visite', hebben we al meer dan een jaar niet meer gezien en dat alles is volgens hun mijn schuld..... brrr geen zin in dus. Gelukkig kreeg ik van mijn moeder en daarna van mijn zusje meteen een sms, dat zij ook wel 'spontaan' langs willen komen zondag... fijn om dat achter de hand te hebben...
hoihoi, pff er valt een last van me af, schoonouders weten het en gelukkig positief. gisteren kaart op geztuurd met, gefeliciteerd met toekomstig kleinking + echo foto erbij.