Hoeraaaaaa het is gelukt, ik heb een plekje gevonden in het ziekenhuis in Dokkum voor de 20 weken echo, en wel op *tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa* : Dinsdag 20 Februari om 15.40 Perfecte tijd ook nog, ik ben toevallig die dag vrij en vriendje is die dag om15.00 uur vrij..kon niet beter. Spannend! Ik weet nog steeds niet hoe het maken van zo'n lijstje werkt, dus óf iemand moet het effe uitleggen, óf iemand moet me even willen toevoegen aan de bestaande lijst!. He, wat een opluchting zeg, ik stond al bijna te huilen :s LMA heerlijk zeg, dan ben je bijna een half jaar vrij
Heeft iedereen recht op betaald ouderschapsverlof? Kun jij mij vertellen waar ik dat kan vinden? Ik ben wel wat aan het googlen geweest maar echt wijzer ben ik nog niet geworden....
Voor zover ik weet heeft iedereen daar recht op. je hebt recht op 'zoveel'dagen in de eerste 8 levensjaren van je kind. Kijk anders op de website van het uwv http://www.uwv.nl/Werknemer/ziekte_en_z ... rschap.asp
Beebie, dat hangt vooral af van je CAO. Ik krijg ook wel betaald, maar dus niet volledig (62,5%). En ook niet fulltime, ik mag maar 2,5 dagen per week opnemen 6 maanden lang. Dat is mijn maximum. Dus even je CAO erbij!
Ik dacht dat het UWV alleen ging over je zwangerschapsverlof, niet over ouderschapsverlof... Maar kan het mis hebben hoor.
Ik heb de site van abvakabo er maar eens bijgezocht. Ik kan daar helaas niets vinden over betaald ouderschapsverlof. Ik heb nu 14 weken na de bevalling 'gepland' staan. Ik ga er vanuit dat ik dan ook wel weer wil werken! En ik heb de enorme luxe dat mijn ukkie wordt opgevangen door het dagverblijf waar ik werk...
@Beebie: Ik wist via collega's die al kinderen hebben dat je betaald ouderschapsverlof op kan nemen. Tevens staat het bij ons in de CAO. Ik mag het dus wel in 1x opnemen; mits mijn werkgever hiermee akkoord gaat. Tevens wordt ik voor 55% uitbetaald (was hiervoor 75% en is per 1-jan-2007 verandert!). Maar 55% van mijn salaris is goed te doen... Ook via google kwam ik een heel eind, maar CAO-boekje is het beste! Succes! Liefs Elma
De bil is nog pijnlijk aanwezig . Ik ga zo naar huis. Als ik op de bank hang, echt onderuit, gaat het wel. Elma, als je deelneemt aan de levensloop wordt je ouderschapsverlof (omgerekend) aangevuld tot ongeveer 75%. Je krijgt namelijk korting op een of andere belasting, ben even kwijt welke... Zie belastingdienst.nl. Ik denk ook dat ik niet een half jaar thuis wil en kan zitten hoor, met het kindje. Wil wel minder gaan werken en wie weet denk ik er anders over als hij of zij er eenmaal is, maar ik denk dat ik ook erg blij ben dat ik weer kan werken. Gewoon weer onder volwassenen zijn. Mijn vriend vertelde me net trouwens dat hij sinds een paar weken niet meer zeker weet dat het een jongen gaat worden... Hij twijfelt nu tussen jongen en meisje! Nu ben ik extra benieuwd. Nog maar 12 dagen... Hihihi. Hoop wel dat Junior er dan goed voor ligt.
Pfffff WEEKEND! Daar was ik wel aan toe zeg! Nou ja, nog twee weekjes en het is voorjaarsvakantie, kan ik even opladen. Heb met moeite alles bijgelezen, hahaha, maar ben te moe om echt te reageren. Dus ik zeg alleen effe hoi ('HOI') en ga dan lekker verder op de bank liggen en tv kijken Tot laterz meiden, wanneer ik weer fut heb (want ook ik wacht nog op de energiebom, hier is die nog niet gevallen...)
14 februari Karlijn 15 februari Zanoni Chantal (aka Beebie) 16 februari Jacquelien 19 februari Koeky 20 februari Evelieveling Niva 21 februari Tantan (Tanya) 22 februari Lexi kim 23 februari Kieteltje 27 februari Adine 2 maart Elma 7 maart Loltsje82 9maart peetje 26 maart 3d pretecho Evelieveling aangevuld voor Niva
Hoi Meiden, Alles goed hier hoop ik. Ik moest zoveel bijlezen dat ik maar een selectie heb genomen anders ben ik morgen nog bezig. Kar, ik las dat je last van je bil hebt. Die klachten herken ik. Ik was er gisteren mee naar mijn fysio geweest en bij mij kwam het hoog vanuit mijn rug. Ongelooflijk toch? Hij heeft me gekraakt en nu gaat het gelukkig al veel beter. Zo, het is weer weekend! Maandag naar de VK en dan 20 weken afspraak maken! Ik heb er zo'n zin in, kan niet wachten..... Liefs!
ouderwets is het hier... al 3 x over mijn nek gegaan vandaag. Niets is lekker behalve liggen met een kruik tegen mijn buik aan en mijn ogen dicht. Voel me vandaag weer ehm.. zwaar ehm... je weet wel...
Hoi dames, voor wie me gemist heeft: Ik leef weer! Vandaag eindelijk geen hoofdpijn meer, alleen nog wat hoesten. Waarschijnlijk heb ik gisteren bij het volleybaltoernooi (want dat kon ik dan toch niet laten) die vervelende virus eruit gezweten, haha. Meallán is ook weer beter, hem moesten we woensdag met 39.3 koorts van de creche halen. Mijn gloednieuwe wasmachine (gekocht in december) doet het ook weer. Dinsdag gaf ie ineens geen kik meer, dus ik baalde ontzettend. Dus ik heb flink zitten zeuren bij het servicenummer (5-personenhuishouden, zwanger van de 4e) en zo kwam de monteur meteen donderdagochtend. Enige slechte nieuws is nu nog dat Mario vandaag ziek thuis kwam van zijn werk. Kennelijk heeft hij het nu te pakken. Zo, dat is het zo'n beetje van mijn kant. Alle nieuwe mede-mama's hartelijk welkom hier! Afspreken in Utrecht lijkt me een top-idee. Heb destijds, toen ik van Meallán zwanger was afgesproken in 's-Hertogenbosch met 8 andere vrouwen. Was enorm gezellig en zeker voor herhaling vatbaar. Nu ga ik Kim ff pb-en. Volgens mij ben ik de laatste die het nog niet weet. Maar één ding heb ik nu wel door na het lezen van de afgelopen 20 pagina's: als je op pb's kickt, dan moet je vooral het geslacht alleen via pb's vertellen Groetjes, Melanie
Hee meiden! Ten eerste Marloes welkom hier! Bij mij is die energie bom ook nog niet gevallen en ik heb het vermoeden dat hij dat ook niet gaat doen tot na de zwangerschap Het idee om iedereen straks te ontmoeten lijkt me helemaal geweldig. Kunnen we mooi de kleine ukkies showen Is dit dan alleen voor de meiden en de kleine of icm de man of de vrouw. Karlijn ik hoop dat het snel beter gaat met je bil! De rest heb ik allemaal wel gelezen maar kan het helaas niet allemaal onthouden... Sorry! EINDELIJK WEEKEND!
Zo, ik heb vanmiddag een lekker schoonheidsslaapje gedaan. Ik had het koud, was moe en had nergens zin meer in. Lekker het dekentje aangezet en oogjes dicht. Kar, probeer eens een paracetamol. Die kan je zonder bezwaar innemen en misschien dat de pijn minder wordt. Je wordt ook heel moe van die zeurderige pijn. Ik heb dat ook weleens, weet dus hoe het voelt. En als het blijft, vragen om fysio of een keertje langs de chiropractor. Evelieveling, balen meid, dat je je weer zo beroerd voelt.
@niva; ik lees dat je al een plekje hebt gevonden. Ik weet precies hoe je je voelde, ik kon ook wel janken dat het vol zat. Toevallig ook naar het mcl gebeld? Ik heb ook naar kollum gebeld en kon er terecht. Ik hoor nu via mijn schoonzus, die had vanmorgen de 20wk echo dat het echo bureau het maar vreemd vond dat er in het ziekenhuis geen plaats meer was. Ik had eigenlijk ook verwacht dat ze wel een klein gaatje ergens konden vinden maar niet dus. Heb in ieder geval plek. Heeft jullie verloskundige/gyneacoloog vertelt dat jullie de 20 wk echo vroeg moeten regelen? Gr Jacquelien
Hihi, ik zie dat ik nu al te weinig online ben om het allemaal te kunnen volgen hier! Er wordt hier heel wat afgekletst zie ik Dus ja, ik zal hier zo nu en dan te vinden zijn als ik een probleempje heb en natuurlijk om even te melden of ik een meisje of jongen krijg als ik de 20 weken echo heb gehad op 26 februari! Verder zal ik in het kort ff vertellen hoe mijn zwangerschap tot nu toe verloopt, dan weten jullie ook wat meer van mij toch! Mijn vriend en ik zijn 6,5 jaar samen en ik heb nooit echt een kinderwens gehad. Maar sinds 2 jaar was het toch gaan kriebelen en ik wilde een soort kroon op onze relatie. Het heeft uiteindelijk 2 jaar geduurd voordat ik durfde te stoppen met de pil. Dus vorig jaar september gestopt, 2 maanden erna was ik zwanger! Vond het meteen vanaf het begin al geweldig! Onder andere omdat ik echt heel weinig last had van misselijkheid en over het algemeen weinig klachten had. De eerste echo heb ik gehad met 10 weken en 6 dagen en die echo heb ik ook op dvd laten zetten. De foto's staan in mijn album. De eerste keer dat ik het hartje hoorde kreeg ik tranen in mijn ogen, dat vond ik zoooo een bijzondere ervaring. De tweede keer dat ik het hoorde trouwens ook hoor, het blijft echt supermooi! De eerste paar weken begon mijn buik al meteen erg op te zetten, dat waren mijn darmen dus. Daar heb ik best last van gehad. En sinds 14 weken begint het buikje een beetje te groeien en het lijkt wel of er vanaf vorige week een groeispurt aan de gang is, want mijn buik is 3 cm gegroeid in 1 week. En ik merkte het aan de bandenpijn die ik vaak heb. Verder gaat het tot nu toe prima! Op mijn werk kan ik gewoon alles doen wat ik normaal ook doe. Heb me nog geen enkele keer ziek gemeld. Wel was ik de eerste drie maanden heeeel erg moe. Nu valt het wel mee. Ook heb ik meegedaan aan moeders voor moeders. Puur omdat ik het een supergoed initiatief vind en ik persoonlijk 2 vrouwen ken die al heel lang proberen zwanger te worden. Ik zie van dichtbij hoe het is als het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Mijn plasjes verzamelen is het minste wat ik kon doen. Nou, genoeg getypt. Nu weten jullie een beetje wat over mij