Zo... bijgelezen. Kim, sterkte met je broers. Twinny, alsnog gefeliciteerd. Tom&Jerry, schrikken... fijn dat verder wel alles goed is. Helaas is het zo dat sommige mensen regelmatig bloeden tijdens een zwangerschap. Vaak onverklaarbaar. Ik had vanmorgen weer APK keuring bij de verloskundige Alles was oke, ik had een keurige bloeddruk, 105/71, dus erg netjes. Mijn bloed was helemaal goed. Vond het toch spannend hoor, wachten op een uitslag waarvan je ook hoort of je eventuele geslachtsziektes hebt. Aan de ene kant weet je dat je het zo'n beetje altijd veilig hebt gedaan, maar vond het toch wat eng en spannend. Verder op de weegschaal gestaan. Ben in 4 weken tijd 2,4 kilo aangekomen, dus erg netjes. In totaal eerst zo'n 8 kilo afgevallen en nu zit er in totaal weer 4,3 kilo bij. Dus het gaat goed. Mijn baarmoeder voelt aan alsof we verder zitten, komt omdat ik naar voren en hoog draag, verder niets om over in te zitten. En... *zwijmel* voor het eerst het hartje gehoord. Jemig, wat is dat bijzonder. Jerry heeft het opgenomen op zijn mobieltje, dus ik ga het zo proberen op mijn website te zetten. Over 2 weken en 1 dag de 20 weken echo, heb de kaart van de verloskundige vast meegekregen. Verder heb ik gekozen voor een zwangerschapscursus volgens de methode van mensendieck i.p.v. yoga. Omdat ik al vanaf jongs af aan paardrij is dit beter i.v.m. loeisterke bekkenbodemspieren. Ik moet leren hoe die te ontspannen anders kan ik straks problemen krijgen met de ontsluiting. Ik heb me al opgegeven, en ook voor het kidwalk achteraf. En als je het in combinatie doet dan is het een stuk goedkoper. Voor mensen die er ook interesse in hebben http://www.kidwalk.nl
Hoi Evelieveling, Dat hoorde ik idd ook van de vk. Ik vind het alleen raar dat ie al heel hoog zit, maar dat ik nog geen mooi zwanger buikje heb. Ach, ook dat zal binnenkort wel komen...
Korte reacties: Twinny, alsnog gefeliciteerd! Alle zieken, beterschap! Kim, heel veel sterkte. Wat een ellende allemaal bij elkaar. Knuffel je moeder maar even stevig van ons! Ik vind ook dat mijn buik nog bijna niet groeit, al kan ik mijn baarmoeder heel goed voelen zitten. Niemand heeft het nog aan me kunnen zien en iedereen die ik vertel dat ik zwanger ben, en al zo ver, gelooft het nauwelijks volgens mij... Sinds ik zwanger ben, ben ik ook nog geen grammetje aangekomen, vanaf dag 1 constant op 65 kilo. Maar goed, laat ik maar gewoon lekker blij zijn dat wat er niet aan komt, er ook niet meer af hoeft!
Zo ik ben er weer eventjes. Nog steeds ziek. Maar morgen maar weer werken. Ben erg moe, maar gelukkig is het hoesten iets minder. Heb wel m'n vriend wakker gehouden vannacht . Afwachten wanneer hij het krijgt. Kan hij mij weer wakker houden . Wat een verhalen weer hier! TomenJerry: hoe is het nu? Wat een schrik zeg. Sterkte ermee. Kim: het zit je inderdaad niet mee.. Sterkte voor jou en je broers en moeder! Maar gelukkig ook weer goede verhalen, Evelieveling en anderen! Mooi hoor. Ik draag echt breed, ik denk dat als ik zou meten, ik wel centimeters aan zou komen, maar op het oog verandert er niet veel. Mijn moeder had ook een brede buik vertelde ze. Taille is dus wel weg hier. Maar het randje zit denk ik wel net onder mijn navel, ik zal volgende week eens vragen. Uit zichzelf vertelde de VK die ik de laatste keer had niet veel. Ze was niet echt in een goede bui toen, stond ook zo weer buiten. Hopelijk komende week een andere of iemand met meer tijd/zin. Ik voel me zo schuldig dat ik thuis zit.. Al voel ik me echt beroerd. Had een collega aan de telefoon en die schrok ervan hoe ik klonk. Dus wel echt ziek. Maar toch...
Hey meiden, Het leek me ook leuk om mee te doen met de kidwalk, lekker pronken met je kindje en de mooie kinderwagen! Jammer genoeg is het niet bij ons in de buurt... dan zelf maar wekelijks wandelen ofzo? Verder ga ik geen cursus o.i.d. volgen. Ik wou beginnen met yoga, maar heb hier toch niet zo'n zin in. Ik houd het bij zwangerschapszwemmen! Lijkt me heerlijk, dobberen in het water. Mijn vk. heeft vorige week goed gevoeld hoe het met mijn baarmoeder gesteld stond. Ze voelde hem 3 vingers onder mijn navel, en dat scheen keurig te zijn? Ik begin nu ook pas een klein buikje te krijgen (zie website) en qua gewicht ben ik nog steeds 2 kilo onder het startersgewicht. Ach; wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af. En zolang de vk. tevreden is, ben ik dat ook! Verder eigenlijk geen nieuws... Alle zieken: beterschap, rust maar even goed uit! Tot snel, liefs Elma
Tanya, ik kan me helemaal voorstellen hoe bezorgd je bent over je kat. Het is altijd zo naar als er iets met ze is, en ze kunnen niet zeggen wat. Vertroetel hem maar lekker. Hopelijk valt het mee bij de dierenarts.
Evelieveling, die Kidswalk lijk me idd heel leuk. Alleen nu hebben ze het hier in de buurt weer niet.
Tantan, ik las gewoon over jouw verhaal heen van je kat. Ik hoop ook dat het meevalt. Ik heb 2 katten en 2 paarden, ben op allemaal gek, maar mijn oudste kat... daar heb ik een speciale band mee. Gelukkig heb ik met hem ook de afspraak dat ie nooit doodgaat Dus ik weet hoe je jezelf voelt. Ik ben dus gezegend met dat kidwalk, dat het hier wel is. Het lijkt me wel ideaal. Want zo doe je gelijk wat sportiefs, lekker met een groepje vrouwen die net hetzelfde spannende hebben meegemaakt. En gelijk werken met wat oefeningen aan de bekkenbodemspieren etc.
Okay, ikke dom , maarum wat is dat kidswalk waar jullie het over hebben? Kan wel wat gokken en afleiden uit wat jullie zeggen maar zeker weten doe ik het niet...
hoi hoi even een update! ik had al verteld had even geen tijd want mijn dochter was echt heel goed ziek, en nou zat ik heel de dag met een jankende hond. wat bij mij door berg en been ging. dierenziekenhuis gegaan. baarmoederonsteking een hele zware waar ze kapot aan kan gaan. Morgenochtend word alles verwijderd. ik ben helemaal op,pijn in me buik en hoofd belde mijn werk af, en reageerde van dit kan niet en blabla toen ben ik helemaal uit mijn slof gegaan! pff morgen ben ik meer dan 500 euro armer, geld vliegt zo erg niet normaal ik raak zo echt in de problemen. maar mijn`joy`is mijn kindje en ik kan haar om zoiets niet laten inslapen of laten lijden. volgen jullie me nog? ben een beetje overstuur en het wilt maar niet zakken!
Ow Peetje wat een ellende! Zieke dochter, zieke hond en dan ook nog van dat gezeik op je werk! Kan je dan echt even niet hebben he? Ik snap het wel hoor, dat je je geld graag geeft aan een operatie voor je hond, mijn kat is me ook zoveel waard dat ik daar ook alles voor zou doen. Sterkte meid! Hug van Lexi.
hoihoi, bedankt meiden, bloeden is gelukkig over. duimen dat het blijft. kim doe je een beetje rustig aan met alle ellende in je fam. sterkte meid. heb weinig te melden ga even lekker tv kijken. groetjes Wietske
ow sorry tomenjerry ik had het gelezen, en heb aan je gedacht maar zo`n chaotische dagen pff en kim ook aan jou hoor veel sterkte.. het zit idd laaste tijd niet mee... eigenlijk sinds dat ik zwanger ben al niet. mijn vader heeel ziek geweest bijna verloren,angst voor mk wat nu helemaal afspeelt omdat ik ik weer pijn nu heb, mijn dochter pff geloof dat de druppel is overgelopen nu met de hond alles komt eruit.. ben op!
Peetje, wat naar allemaal... Maar echt, die pijn die je nu voelt is normaal, had ik ook rond die tijd. Alles groeit en rekt op... Vertrouw maar gewoon op jezelf en je baby. Deze raak je niet kwijt. Sterkte!
Kim, Peetje, Tomenjerry, hou jullie taai hè, sterkte met jullie (familie). Ik ben gisteren op zelfonderzoek uitgeweest, en net onder mijn navel zit een harde plek, die ik niet eerder heb gevoeld. Eigenlijk als ik goed voel is heel mijn buik wel wat harder, ondanks dat hij volgens mij nog niet gegroeid is. Ik heb wel af en toe last van bandenpijn (nou ja last...af en toe een flinke steek), en het verschuift. Had ik dat eerst alleen vanonder, schuift het nu wat op naar boven. Volgende week mag ik weer op controle bij de ha, ik hoop dat ze nog eens naar het hartje gaat luisteren, ik kon het nl de vorige keer niet horen (de huisarts wel), ik hoop maar dat het nu beter te horen is. Maar nog een weekje geduld... En mijn extra echo als proefpersoon is nog niet geweest, ik hoop echt dat dat deze week nog is! Ik ben zo onwijs benieuwd of alles nog goed is daar van binnen. Ik wordt weer een beetje onzeker, al zeg ik dat verder tegen niemand! Maar tegen jullie kan dat wel, misschien hebben jullie hetzelfde. Ik merk nl zo ontzettend weinig van het hele zwanger zijn, dat het nog steeds niet helemaal door is gedrongen, en hoe langer het duurt eer ik echt iets merk, hoe onzekerder ik wordt. Vandaar dat die extra echo wel héél welkom zou zijn!
Druk weekendje gehad, dus nou pas tijd om bij te lezen. Wil toch nog even Twinny feliciteren. TomenJerry, gaat het weer een beetje? wat zal jij geschrokken zijn MelanieM, wat geweldig dat je ukkie heb gevoeld, hier nog steeds twijfel, is hij het nou wel of niet? Koeky, jemig zeg, wat heb jij een pechdag gehad Kimkivits, ssoooooo jouw familie moeten ze ook hebben zeg, heel veel sterkte met beide broers Voor de zieken onder ons, sterkte en kruip maar lekker onder de wol. En de dames met huisdierproblemen, ik denk aan jullie, weet wat het is als je huisdier iets mankeert. Sterrekind, jij vroeg nog ergens wie er nou rallyfotografie deed, maar dat ben ikke dus! toevallig bekend in het wereldje? Gisteren was voor ons de kinderwagen dag. Naar babydump geweest en daar onze 1e keuze de speedy van Quinny naast de Mutsaerts gezet, want daar had hubbie het de laaste tijd allemaal over. Keuze is toen toch gevallen op de Quinny, in het oceanic bleu. Ben er helemaal blij mee, in april wordt hij afgeleverd. Groetjes Monique
Hi allemaal, ben er ff uit geweest maar ik heb een heeeeleboel bijgelezen en ik vind het maar een gezellige boel hier!
Hee Kaartje, welkom terug! Ik zit weer op mijn werk. Gaat eigenlijk wel weer. Kort maar krachtig denk ik, die verkoudheid. Nu een beetje uit-snotteren. Gisteravond heb ik de baby weer voelen schoppen, vanaf de buitenkant! Echt zo'n apart en speciaal gevoel is dat. Hij schopt nog heel laag, echt helemaal aan de onderkant van mijn buik. Ben benieuwd hoe het voelt als je het ook hoger - tegen je ribben aan - gaat voelen. Voor allen die het nog niet voelen of niets merken, dat komt echt wel hoor. Bij mij gaat het in spurts, vorige week voelde ik nog weinig, sinds zaterdag is het opeens raak! Nog een dikke week en dan heb ik mijn echo! Wel spannend hoor, ik merk dat ik er weer een beetje zenuwachtig voor word. Het is natuurlijk niet alleen 'leuk', ze gaan ook echt kijken of er iets mis is.. Ik zou me zo schuldig voelen als dit kindje iets mankeerde. Heel irrationeel maar toch.
lief van je.. vanmorgen weg gebracht, ik had het niet meer. vanacht alleen maar overgegeven. ik had zo`n rot bui.. maar kleine bibi vrolijkte me een beetje op. Voor het eerst niet 1 schopje gevoeld maar wel 2 minuten lang was ze/hij aan het dansen. kon het zo goed voelen, ik drukte mijn handpalm erop en leek wel of ze/ie hem weg duwde hihihi