Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    lekker.... herkenning. wij zijn gisteren snel naar de ikea gegaan, moest een paar vazen hebben en daar in dat winkeltje nog een pak daim gekocht en 2 mini zakjes en een daim taart... :oops: :oops: :oops:
    maar het is nog niet op..vandaag nog even lekker genieten..mmmmm heb er nu al zin in..hihi

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    TomenJerry, ga je wel weer even naar de VK dan ofzo? Lijkt me toch niet goed... Sterkte hoor!

Ik eet vooral veel drop de laatste tijd, echt slecht. Mag je natuurlijk helemaal niet hebben... Maar ik zal stoppen als mijn bloeddruk niet goed is maandag.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik moet vrijdag naar de gyn voor mijn bloeddruk. Weet iemand of dat dat eigenlijk erfelijk is?
    Mijn oma heeft, toen ze zwanger was, altijd een te hoge bloeddruk gehad.
    en mijn zus, even ver zwanger dan ik, zat een klein beetje onder mij, maar ook net aan de grens...
    Dus vroeg me dat wel af...

4. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    ik moet volgende week weer naar vk, heb bij mijn dochter hele zwangerschapbloedverlies gehad, het kan geen kwaad maar this zo irri. en hoge bloeddruk is erfelijk komt bij mij in de fam heel veel voor.

5. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Kar, ik kon gewoon bij de chiropractor terecht. Ik hoefde niet eens langs de huisarts. De verzekering dekt bij mij alternatieve geneeswijze. Maar ik zou wel een erkende chiropractor zoeken.

Tomenjerry, balen zeg, als dat de hele zwangerschap duurt. Je schrik je eigen iedere keer de tandjes.

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Nou ik moet zo ook met mijn hond naar de dierenarts :( . Hij heeft een afgescheurde teennagel, arm dier. Hij kreupelt helemaal. Tilt hij z'n pootje op en kijkt me zo zielig aan: 'help me'. Hij heeft echt veel pijn, blij dat ik zo even terecht kan. Zo is er altijd iets met dieren!

Raar is dat he, voor mezelf wacht ik altijd onwijs lang met bellen en voor mezelf zorgen (zie pijn in m'n bil), en voor mijn dieren regel ik alles meteen! Maakt niet uit hoeveel geld het kost! Kan me zo voorstellen dat het met het kleintje straks niet anders is. Ik heb nu soms al het gevoel dat ik mijn leven er wel voor wil geven... :oops:

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Marloes, volgens mij is het wel erfelijk ja, bloeddruk. Net als zwangerschapssuiker.

8. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

zo ben net weer eens wezen sjoppen..heb weer vanalles gekocht voor de kleine baby... rompertjes, kleertjes. muziek mobiel. dekbed overtrek set.. ik blijf maar aan het kopen ;) ik heb al 2 dozen vol met spullen....ben hopelijk niet de enige die al zo op de zaken vooruit loopt he! :)

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha nou ik heb nog NIKS gekocht, alleen maar gekeken.
    Wij zijn niet zo van de dingenkoperij, vooral als we niet het idee hebben dat we het nodig hebben. Gaan straks ook beetje orienteren op duurzame spullen, zoals van dat houten speelgoed en zo min mogelijk van die felgekleurde plastic dingen. Ook herriemakend spul willen we een beetje weren, dus zo'n muziekmobiel zullen wij waarschijnlijk niet kopen ;) Ik zing zelf wel wat voor de kleine dan :)
    Maar dat zeg ik allemaal NU, wie weet gaan wij ook wel helemaal los zodra we de kamer hebben aangepakt en ruimte hebben voor de babyzooi...

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik vrees dat je heel veel van dat plastic spul gaat krijgen.. Ik wil het liever ook niet, vind hout ook mooier. Ik reken er sowieso op dat ik veel ga krijgen en niet zo veel hoef te kopen ;) . Alleen basis-uitzet natuurlijk. We hebben trouwens al veel gekregen.

Ik had nog zoiets stoms vanmiddag: ik heb aangifte gedaan bij de politie van diefstal... van onze oud papier-container! :confused: Die is sinds een week verdwenen :( . Wie dat nou wil stelen?! Maar goed, je kunt geen nieuwe krijgen voor je aangifte doet bij de politie. Kon gelukkig online, dat scheelt weer een genante vertoning bij het bureau.. :)

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik ga ook voor de basis uitzet. Ga voorlopig nog geen speelgoed kopen hoor. Komt wel..ooit.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    zijn er trouwens meer dames bij een gyn... ja weet het zeker.
    Krijg je bij een bezoek aan de gyn standaard een echo?

13. Amle

Amle Niet meer actief

Hey meiden,

Hier eigenlijk weinig nieuws.
    Ben ook deze week weer bij mijn ouders... kan gewoon niet wennen alleen in het 'nieuwe' huis. Kan eigenlijk niet wachten om dat huis te verkopen en weer terug te verhuizen naar mijn oude vertrouwde stekkie! Nog een paar weken en dan weten we het definitief...

Ook ik heb de beeb trouwens nog niet gevoeld. Ik wacht rustig ff af. Hoop dat het binnen nu en 2 weken wel gaat gebeuren; lijkt me zo'n geweldige ervaring. Mijn vriend voelt ook steeds vaker ff aan mijn buikje, omdat het wat begint te groeien, wordt het voor hem ook steeds 'tastbaarder'.

Qua aankopen ook weinig 'actie' hier. Het enige wat we zelf gekocht hebben is de kinderwagen. Voor de rest hebben we alleen een paar kleine dingetjes gekregen, maar de rest moet nog komen. Heb er ook eigenlijk niet zo'n haast mee. Zie het straks wel, weet eerlijk gezegd ook niet waar ik moet beginnen. Je hebt zoveel dingen nodig en er is zoveel leuks! Hopen dat we een keuze kunnen maken.

Fijne avond allemaal, tot morgen!

Liefs Elma

14. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Peetje, sterkte hoor! Kan me voorstellen dat het allemaal even wat veel is.

Kar, Twinny, Koeky, Peetje, Adine, Kieteltje, Kim, wat super dat jullie de beebjes al voelen! Ben echt jaloers! Ik ben nog niet zover als jullie maar ik hoop toch dat ik zeer binnenkort een teken van leven ga voelen. Sonya, ik heb dus ook nog niks gevoeld, en herken je onzekerheid. Maar het zal bij ons ook wel komen, daar gaan we gewoon van uit!

Niva, voor jou geen koffie meer dan!

Monique, ik kan me je opluchting helemaal voorstellen, ik heb zo'n beetje hetzelfde! Ik wil zooo graag weten of het nog goed zit. Ik ben momenteel erg onzeker! Nog een weekje dan krijg ik ook weer een controle...!!!

TomenJerry, erg vervelend hoor dat bloedverlies, maar gelukkig weet je dat het niks hoeft te betekenen! Ik hoop maar voor je dat het snel stopt!

Sonya, ik heb nog niks gekocht, ik wil nog één keer zekerheid dat alles goed is, en dan gaan we een kamertje bestellen. We hebben wel een mooie donkere gezien. Die kleinere spulltjes lijkt me super om die te gaan kopen. Wat dat betreft kan ik niet wachten!

Kim, gelukkig is je broetje weer thuis, ik hoop dat het weer wat beter met hem gaat!

Die 9 maandenbeurs, ik twijfel een beetje. Ik vind de huishoudbeurs vreselijk! Maar misschien dat ik de 9 maandenbeurs weer wel leuk vind?

Fijne avond nog!

15. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Ruud die wilde dus niet mee naar de huishoud/9maanden beurs maar nu ga ik waarschijnlijk met mijn tantes! Heb er super veel zin in !

Ik heb gister weer liggen luisteren naar de kleine met de angelsound en ik hoor telkens als ik zelf lig te luisteren 2 snelle hartslagen door elkaar heen, ik vind dit zo raar ik dacht eerst dat ik het me verbeelde maar Ruud die hoorde het gister ook voor het eerst. Vraag me echt afwaar dat nou weer vandaan komt. (zijn het er dan toch 2 en heeft de VK niet goed gekeken?) Nee dat kan eigenlijk niet want dan had ik al een veel grotere buik moeten hebben denk ik dan. En ja als je dan wakker ligt op bed ga je weer aan andere niet zo leuke optie denken.... (hartporblemen)

Ahhh je kunt jezelf echt gek maken soms... Nog een week en dan eindelijk die 20 weken echo. Ik hoop zo dat alles goed is met de kleine uk.

Fijne dag iedereen!

16. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    zanoni

ff snel ik kom zo weer terug hoor,
    maar hoor je dan niet het hartslag en bloedsomloop in de navelstreng?
    ik hoor ook wel eens 3 die van mezelf,navelstreng(die klinkt dof en anders) en dan de bibi.
    De mijne komt soms door die van de bibi heen

17. Niet meer actief

@Marloes Ik loop ook bij een gyn en krijg niet bij elke controle een echo, helaas...

@Zanoni Ik hoor ook wel eens twee hartslagen, 1 whoesh=whoesh (ehm ja sorry voor de omschrijving) en 1 echte hartslag. Ik denk dat die whoesh-hartslag de navelstreng is en die andere het hartje.

Wij hebben ook nog alleen de babykamer besteld en de kinderwagen. En oja, 1 klein knuffeltje van de rode kater omdat ik die zag liggen en niet kon weerstaan. Verder nog geen speelgoed of kleertjes ofzo.

Liefs, Tanya

18. Niet meer actief

Oja, voor de dames onder ons die nog spugen. Hebben jullie ook elke keer als je aan het spugen bent pijn in je buik? Elke keer als ik spuug moet ik mijn buik vasthouden (niet dat dat veel helpt maar het idee) vanwege de (spier?)pijn in mijn buik. Als ik daarna weer rustig ga zitten trekt het weer weg. Ik vraag me dan toch elke keer af of ukkie er geen last van heeft.

Liefs, Tanya

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

Tanya, ik denk dat dat je banden zijn. Ik heb het als ik nies of zoals nu, hoest, dus ik kan me voorstellen dat het bij overgeven hetzelfde werkt. Ik denk niet dat de baby dat voelt. Ja, wellicht wordt hij even wakker ;) . Als je nog moet spugen als je hem al heel goed voelt zul je wel geschopt worden: 'mama hou op!' . :)

Bij de dierenarts is de nagel van mijn hundje eruit getrokken - hij was gespleten. Nu heel gedoe: biotex voetenbadjes, een week antibiotica, sokje om buiten :( . Ach en de ziel was zo naar van het doktersbezoek en de prikken in zijn billen (ook antibiotica). :( Gelukkig was hij vanochtend weer zijn vrolijke zelf. Hij likt alleen aan zijn pootje, wat eigenlijk niet mag. Maar ja, het doet natuurlijk zeer.

Hoe is het met de dieren van de anderen? Kim, Peetje, Tanya? Wat houden ze je bezig he?!

Morgen ben ik alweer 19 weken zwanger! :confused: :) Wat gaat de tijd snel de laatste tijd.
    Ik mag vrijdag als we tijd hebben even naar het hartje luisteren met de angelsound van mijn schoonzus. Wel leuk voor mijn vriend, die kan maandag niet mee naar de VK. Ik zelf weet niet of ik het wel zo leuk vind. Maar goed.

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hier nog een spuger... van buikpijn heb ik geen last. Dacht echt dat het over was, maar helaas, vanochtend was het weer raak....

:evil: waarom staat er in de boekjes dat het na 12 weken over is... :evil:

Deel Deze Pagina