Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mogge,

Hee Zanoni, anders vraag je het hier aan de vk op dit forum hoe het komt dat je 2 hartjes hoor. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Tanya, ik moet ook mijn buik vasthouden hoor, met niesen, hoesten en spugen. Gelukkig komt dat nu niet meer voor, maar ik kreeg er echt een zeer middenrif van.

Nou Kar, met jouw hondje gaat het gelukkig de goede kant op.

Hoe is het met de rest van de huisdiertjes? Ik heb hier een broedse kip. Niet erg, maar moet wel de eieren weghalen, want het is te koud om nu kuikens te hebben.

Vannacht was IE aan het tapdansen op mijn blaas. Bleef vannacht lopen. Op dit moment is tie ook weer aardig in de weer.

Tja, ik krijg niemand mee naar de 9 maanden/huishoudbeurs. En om nu alleen te gaan heb ik ook geen zin in. Nou ja, dan blijven we maar thuis.

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Nog niet bijgelezen, dat ga ik zo doen... Dus ik dender even door alle verhalen heen!

Net een aantal dagen weer zo'n beetje aan bed en de bank, wc en kotsemmer gekluisterd gezeten met gisteren het toppunt... 7 keer over mijn nek.
    Vond dat het nu toch zo zachtjes aan wel over mocht zijn.

Mag vanmiddag opnieuw bloedprikken, een te laag ijzergehalte kan dit ook veroorzaken.

Over bloed gesproken. Waren jullie ook zo zenuwachtig toen je de uitslagen van de verloskundige moest krijgen. Op de een of andere manier weet je dat je het altijd veilig hebt gedaan, maar ik was doodsbang voor een geslachtsziekte.

Ik heb overigens ook B negatief, dus moet ook zo'n extra enting om antistoffen tegen te gaan i.v.m. rhesus.

Verder kan ik alleen nog melden dat Jerry gisteren een super 2e sollicitatiegesprek heeft gehad en er deze week meer van hoort! Duimen jullie voor ons?

Zo, nu ga ik op zoek vanaf waar ik moet bijlezen...

3. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    bij ons in de krant stond trouwens een interview met Aukje van Ginneken (uit gtst vroeger) ze heeft een boek geschreven: Baby... Echt zo dom... ze vroeg zich zelf af, als ze moest poepen of de baby dan wel bleef zitten..net als een tampon zei ze, die valt er dan ook uit. Die muts vond het raar dat ze dat nooit in een ander boek gelezen had.. Maar in haar boek staat het nu wel.....

Nutteloos.....

4. marilyn

marilyn Actief lid

Oct 3, 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    In een andere topic zag ik een heel goede omschrijving van het gevoel. Precies zoals ik het ook ervaar. Als je met je hand aan je wang voelt, terwijl je je tong tegen je wang aan beweegt en zachtjes duwt. Zo voelt het bij mij ook. Lichte duwtjes en plopjes. Ik voelde het al heel vroeg, vanaf de 14e week al! Maar toen was het nog een paar keer per week. Nu voel ik het de hele dag door. Het is echt een superleuk gevoel. Soms 'speel' ik met hem/haar. Dan klop ik zachtjes op mijn buik en dan schopt ie terug :D

5. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    lijkt me een geweldig gevoel...

6. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113

7. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    ik wel.. hopelijk vanmiddag weer,
    ben al weer zenuwachtig hihi

8. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Ehm... ja..
    Was gisteren bang dat ik pinda via mijn slokdarm eruit zou werken.
    Die vond al het kotsen niet leuk. De pijn is gewoon gigantisch als je nu spuugt. Heb het idee dat behalve mijn maag ook heel mijn baarmoeder samentrekt...

9. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    je ziet vast en zeker een mooie baby die lekker aan het zwemmen, drinken, plassen is...

ik moet vrijdag, is de eerste keer, dus ben benieuwd.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    leuke tekst heb je nu op je banner Evelieveling... ff heel iets anders....

11. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Goed, echt bijgelezen nu.

peetje... hoe is het nu met je hond en met je dochter? En natuurlijk... met jou. Trek je het allemaal weer een klein beetje.

Lexi, jouw vraag over kidwalk... dat stond een paar berichten voor jouw bericht. Ik ga dat doen na de bevalling. Meer info vind je op http://www.kidwalk.nl
    Is in meerdere plaatsen

Vissie, ik vind jou een bofkont... niets merken. Wil je wat klachten van me overnemen ;)
    Nee hoor, ik snap je wel. Maar heb je niet die 4 wekelijkse controles bij je verloskundige waarbij ze je gerust kan stellen.
    Neem eens op een mobiele telefoon de hartslag op zodat je iets hebt om terug te luisteren. Word je dikker? Het zal vast wel oke zitten meid!

Kar, Gaaf dat je het schoppen nu ook van buitenaf voelt. Nu kan je liefhebbende het ook voelen en wordt het voor hem ook echter! Hoe is het nu verder met je griepje, je bil en je hond?

Kim, hoe is het nu met je broers, je mama en met jou? Red je het allemaal een beetje?

Tantan, spannend dat wachten op de bloeduitslag van de kat vandaag. Hoop dat je snel wat hoort. Aan de ene kant hoop je dat ze iets vinden zodat ze er wat aan kunnen doen, maar aan de andere kant hoop je natuurlijk dat het goed is. Sterkte.

Tomenjerry, wat goed kl*te dat bloeden. Sja, sommigen hebben dat in de zwangerschap zonder dat het duidelijk is waarvan, maar het blijft natuurlijk zwaar irri!
    Sterkte!

Zo, dan ga ik zo eens douchen, de camera opstellen en eens een nieuwe foto maken. Het is immers weer de 7e. Toen ik in het begin op de 7e was uitgerekend had ik me voorgenomen iedere 7e van de maand een foto te maken. Dus ja... dan moet ik vandaag weer!

12. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Vandaag is het voor mij precies 4 maanden sinds de eerste dag van de laatste menstruatie! 4 maanden zwanger alweer... De tijd vliegt.

Gisteravond en vanochtend heel duidelijk ons kleintje gevoeld. Had het echt niet verwacht ivm mijn voorliggende placenta, maar het is nu niet te missen. Ik voel iets levends... Spelletjes doen lukt me niet, zodra ik m'n hand op m'n buik leg, houdt het op.

13. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja dat moet zeker weer Evelieveling! Ben heel benieuwd namelijk! Ik zou ook weer eens een foto moeten maken, al is het maar voor mezelf.

Ik was ook wel zenuwachtig voor de uitslagen van het bloed ja. Vreemd genoeg. Maar ze bellen je wel als je iets mankeert (las ik op het augustus-topic). Ik vond het wel heel vreemd dat ze gewoon op HIV testen zonder dat je daar toestemming voor geeft. En de VK zei ook heel luchtig, nou je hebt geen syfilis, HIV of iets anders. :Shock:

Gelukkig hier geen last van een dansende baby op mijn blaas; mijn buik is ook omhoog gegaan, vreemd genoeg. Het valt anderen ook op.

Spannend Peetje, vanmiddag hopelijk weer even gluren voor jou! Nog 1 weekje en dan mag ik. Het aftellen is nu echt begonnen... :)

14. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Kieteltje, dat heb ik nou ook! Is junior lekker druk, wil ik even spelen of voelen, stopt 'ie! En dat doet hij vooral als mijn vriend wil voelen. :(

15. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    :confused:
    Jemig... dat vind ik dus associaal!
    Bij mij is er nadrukkelijk om toestemming gevraagd. Als je het niet wil dan moet je iets ondertekenen.
    Het is gewoon zo dat de vlos straks toch met jou aan het werk is en toch besmet kan raken. En het belangrijkste is nog... als je HIV hebt, dan kunnen ze de baby in je buik al behandelen en het schijnt dat dat tegenwoordig erg goed kan. En natuurlijk kan je dan zelf ook behandeld worden.

Bij mij is er uitvoerig over gesproken waarop je getest ging worden.

Zo zie je weer dat iedere vlospraktijk anders werkt!

16. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Tja, wij vonden het ook nogal raar. Dan vraag je je wel af hoe ze slecht nieuws zouden brengen?!
    Ik dacht inderdaad ook dat je voor HIV moest tekenen, maar ik heb nergens een handtekening hoeven zetten.

17. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Ben nu dus benieuwd hoe dat bij andere praktijken gaat.

Is er bij jullie ook gevraagd naar nare sexuele ervaringen? Omdat dit ook iets is waar ze rekening mee moeten houden....

18. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, daar vroeg ze ook naar. Ik heb wel iets meegemaakt en toen vroeg ze ook door, of ik dacht dat het bij bv de bevalling of onderzoeken problemen op zou kunnen leveren. Dat denk ik niet, weet ik wel zeker eigenlijk. Gelukkig wist mijn vriend overal van, anders zou hij misschien vreemd zitten te kijken.

19. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    eigenlijk ook wel goed dat ze het doen...

hier hebben ze wel toegelicht waarop het bloed onderzocht zou gaan worden.

20. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    vissie, jij gaat de kleine ook snel voelen hoor meid. ik heb pas vanaf 17 weken dat ik hem elke dag voel, maar het is bij ioedereen anders. ligt ook aan je placenta etc etc etc. en wij hebben gewoon een drukke hahaha dat hebben ze al 2 x gezegd bij de echo: 'zo mevrouw u heeft een pittige' .

tanya, wij hebben ook alleen een kamer en kinderwagen besteld hoor meid. ik ben pas sinds deze week bezig met hoe het kamertje eruit moet gaan zien. komt ook omdat we nu weten wat het is en ik nu iets met kleuren en een eventueel thema kan doen. en ik denk dat het je spieren zijn die je voelt als je hebt gespuugd. dat had ik ook toen ik nog zoveel moest overgeven. omdat je steeds al je spieren hard moet aanspannen (vooral als het vanuit je tenen moet komen). maar volgens mij heeft die kleine daar geen last van... maar ben natuurlijk geen dokter ;)

kar, wat zielig voor je hundje! doe 'm maar eens lekker verwennen dan is hij de pijn zo vergeten! bij ons moet de poes maandag weer terug voor controle dus ben benieuwd of het nu eindelijk over is. hij ademt in elk geval weer goed en niest veel minder dus denk dat het wel goed komt aan het eind van de week.

adine, hey ik ga naar de 9 maandenbeurs!

evelieveling, ik snap wat je bedoeld met die test van het bloed. ik heb ook nog tegen leon gezegd wat als ik nu iets geks heb opgelopen bla bla bla. maar ik en leon weten allebei met wie we sex hebben gehad en voor zover wij wiosten hadden die ook niks geks. maar TOCH blijf je die gekke kriebel houden ;). ow ja en natuurlijk duim ik voor Jerry, maar dat zal vast wel goed komen. vooral nu hij al naar de 2de ronde mag :)

marloes, meid ik vind het ook oneerlijk dat ze zeggen dat het bij de 12 weken stopt. maar meestal is dat ook zo. wij hebben hier op het forum gewoon een groot aantal uitzonderingen zitten hahahaha.

zo nu ben ik weer aan de beurt. heb een nieuwe foto in mijn album staan. wel wat later in de week gemaakt en niet gebruikelijk zoals op zaterdag maar ja kon ff niet door omstanstandigheden. hij is enorm gegroeid.... maar wat ik dus nog was vergeten te vertellen was:
    toen we vorige week donderdag de echo hadden kwam ze ineens uit op 2 juli. dus hij loopt 5 dagen voor op de groei. het voetje was 2,5 cm en hij woog al 255 gram. dus vandaar dat ik ineens een spurt had gemaakt. ze zegt dat hij waarschijnlijk groot wordt, maar ja leon en ik zijn ook groot dus tja....

met mitchell gaat alles goed. hij is lekker thuis en zit hele dag achter de computer. volgens mij moet hij deze week ergens aan fysio gaan beginnen anders wordt dat been ook stijf. steven krijgt morgen de uitslagen van het bloed , de echo en de urine binnen dus dat is nog ff spannend. maar ik blijf positief en heb goede hoop. hij is jong sterk en hij komt er boven op, dat moet gewoon!
    mama is nog steeds gestressed denk ik maar wel blij dat haar mannetje thuis is en voor hem kan zorgen.

leon en ik gaan vanmiddag kijken voor het eerste pakje wat wij zelf gaan kopen voor de kleine. en meteen voor het kamertje ideeen op doen voor de kleur. heb er echt zin in!

dikke x

Share This Page