Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Zie mijn album voor sneeuwpret van mijn hondjes! Morris is degene die nu nog leeft; Max is de witte, die is helaas al 2 jaar dood.. :(

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    ff een andere vraag... zijn jullie er al een beetje uit of jullie flessenvoeding of borstvoeding willen geven?

3. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Het sneeuwt hier in Masterdam nu ook al een poosje en de snelwegen staan al vast.... Ben net ff met de auto weg geweest. Gelukkig heb ik winterbanden erop.....
    Groetjes, Melanie

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik ga borstvoeding proberen, en als het lukt wil ik dat volhouden tot ik weer aan het werk ga. Kolven zie ik niet zitten, is geen gelegenheid voor hier en naar huis/kinderopvang om te gaan voeden lukt ook niet. 3 maanden lijkt me ook wel voldoende. Toch?

5. Niet meer actief

Ik zou heel graag borstvoeding willen proberen, ik heb namelijk in 1998 een borstverkleining ondergaan en toen hadden ze gezegd dat het onmogelijk was. Maar een paar jaar geleden had ik een hormonale verstoring waardoor ik jaren niet ongesteld werd. Volgens de arts liepen mijn hormonen gelijk met een pas bevallen vrouw. Dat klopte ook ergens wel, want 's nachts lekte ik altijd uit 1 van mijn borsten, dus volgens mij loopt er dan wel iets naar toe ;) . Ik heb ook al mogelijkheden gezien met iets van een slangetje om je nek leggen die uitkomt bij de tepels, zodat het kindje bijgevoed wordt via dat slangetje maar tegelijkertijd ook an de borst ligt. Ik hoop dat het bij mij gaat lukken, de bv, en dat ik voldoende zal hebben. En tja, anders de fles.

Liefs, Tanya

6. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    3 maanden is altijd beter dan niets.

Maar... weet je dat er een wet is waarin het kolf- en voedrecht is vastgelegd:
    http://www.borstvoeding.nl/vbn/wet.html

Ik ga wel wat kolfen, puur zodat de kleine niet alleen van mij afhankelijk is.
    Zodat er flesjes in de vriezer kunnen staan die papa, opa, oma of een oppas kan geven.

7. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb altijd ff borstvoeding gegeven, de eerste paar weken in elk geval, maar ik ben er nooit zo'n fan van geweest, hoor. Als ik aan al die tepelkloofjes denk die ik heb gehad, dan doen mijn tepels nu al pijn.
    Myron is van juni, dus toen kwam er ook nog eens bij dat het bloedheet was en dan zat ik daar in die hitte, met een warm babylijfje en mijn opvliegers van de hormonen het kind tegen mijn zweterig lijf aan te drukken. Vond het dus helemaal niks. Maura spuugde enorm, dus alles wat erin ging, kwam er net zo hard weer uit, zat ik ook nog onder het spuug. Dus je hoort het al..... Ik ga het wel weer ff doen voor de antistoffen die je in de meegeeft, maar dan...
    Bovendien sliepen mijn kinderen 's nachts langer door vanaf het moment dat ze de fles kregen...

Mijn schoonzus heeft trouwens 8 maanden borstvoeding gegeven om allergieen te voorkomen, jullie raden het al. Die kinderen kunnen bijna niks hebben, terwijl die van mij nergens allergisch voor zijn. Dus inhoeverre borstvoeding idd helpt bij allergieen vraag ik me af.

Maar ja, iedereen moet het toch zelf meemaken om een beslissing te kunnen nemen. Maar hoe dan ook, zou ik in elk geval het een keer proberen, al was het maar om te weten hoe het aanvoelt.

Oh ja, ik heb trouwens :oops: toen maura een baby was een keertje melk afgekolfd om te proeven hoe het smaakt. Net als gewone melk eigenlijk. Mijn man moest dan van mij ook proeven. Hij heeft dus zijn eerste borstvoeding om 29-jarige leeftijd van mij gehad :) :) , want zijn moeder heeft nooit borstvoeding gegeven.

Groetjes, Melanie

8. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb contact gehad met borstvoeding natuurlijk. En het feit dat het pijn doet... dan doen mensen toch iets verkeerd. En dan kunnen sommigen zeggen... daar moet je doorheen... dat is dus niet waar.
    In principe moet je dan opnieuw aanleggen omdat je het verkeerd doet.
    Ik ga dus ook zo'n cursus bij ze volgen, 3 avonden voor 17 euro.
    Ken een hoop mensen die het hebben gedaan en die hebben dankzij de cursus nooit problemen gehad met borstvoeding geven.

9. Amle

Amle Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal als bij Kar.
    Ik wil wel borstvoeding gaan proberen. En als het lukt is dit mooi meegenomen en ga ik door totdat ik weer ga werken (dit is in mijn geval 5,5 maanden later!). Ik zie het ook niet zitten om te kolven op mijn werk, dus na die 5,5 maand ga ik over op de fles... lijkt mij geen probleem.

Liefs Elma

10. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi

bij ons is desneeuw alweer bijna weg, zo hard dooit het hier nu.... jammer hoor!
    Onze berner was ook dol op sneeuw, vooral met zijn neus in schuiven en rollen! Onze katten proberen de vlokjes door het raam te vangen, hihi......

Ik ga geen borstvoeding geven, maar gewoon vanaf het begin de fles. Dit lijkt me voor mij de beste oplossing, want weet niet hoe ik me na de bevalling ga voelen geestelijk en wil niet dat het kindje daar de dupe van wordt!

Twinny

11. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Nou, hier sneeuwt het ook al een tijdje, Pepijn ligt lekker te slapen dus zometeen is het een super verrassing.

Ik ga de eerste week bv aan de borst geven en daarna denk ik afgekolfd, of gecombineerd.
    Dat wil ik zo'n 6 weken doen.

Maar moet eerst zien hoe het gaat, bij Pepijn was het een drama.
    Vandaan dat ik mezelf niet weer ga dwingen om het minimaal 3 maanden te doen, ik wil ook gewoon kunnen genieten.

En ik wil niet op afroep gaan geven maar met regelmaat want ik denk dat Pepijn in het begin erg veel kreeg en daardoor weeer alles uitspuugde en heel veel huilde.

12. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Het wordt een heel verhaal....

Over het houten speelgoed of gekleurde plastic: Wij zijn helemaal 'into' het speelgoed van Tiny Love. Dit is allemaal gericht op de ontwikkeling van het kind en ziet er supervrolijk uit. Hout is rustiger en duurzamer, maar het andere heeft (voor ons) ook zo z'n voordelen.

@Tom&Jerry: Als het bloeden niet stopte moest je toch weer terug komen voor controle? Of heb ik het verkeerd gelezen?

@Evelieveling: gefeliciteerd met aanstaande huwelijk en met hubby zijn nieuwe baan!

@Kar: Ik heb een huisarts die haar kinderen bij 'ons' in het dagverblijf brengt (zo handig om af en toe misbruik van te maken) gevraagd naar de pijnklachten in mijn bil. Het punt waar bij mensen dat kuiltje zit, zit dus een gewricht. 1 van de eerste gewrichten die week worden als je zwanger bent. Het kan heel goed zijn dat die klachten minder worden als de buik groter word, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. Maar wie weet heb je iets anders.

Ik heb al heel mooie buiken gezien! Vooral bij de dames die heel slank gebouwd zijn zoals Ana! (ben jaloers! ;) )

@Evelieveling: Ik wil ook zo'n cursus over borstvoeding volgen. Een vriendin heeft heel goede ervaringen daarmee en raadde het ook aan. Heb jij enig idee waar je moet zoeken naar een dergelijke cursus? Ik kan het niet vinden!

En alsof de duvel ermee speelt... 18 januari hebben we een optreden van De Lama's gemist in het theater vanwege het weeralarm. Rara wie vanavond naar Arie & Sylvester zouden gaan!? We durven het niet aan om vanuit Hoorn naar Groningen te rijden, dus ook deze show missen we! Pfff het is ons dit jaar niet gegund naar het theater te gaan! 17 maart heb ik Cats op het programma staan... ik ben benieuwd!

13. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Beebie, vanuit hoorn kan je meerdere kanten op. Alkmaar, purmerend, haarlem...
    allemaal goed te doen.
    http://www.vbn.borstvoeding.nl/regio.html
    Daar kan je kijken bij regio, dan lees je meer over de bijeenkomsten enzo...

14. Niet meer actief

Nou, dacht ik lekker weer te gaan lopen met de hond in de sneeuw, nou nee. Eerst ga ik middenin een groepje mensen onderuit (en d'r was werkelijk niemand die me overeind hielp terwijl ze wisten dat ik zwanger ben! :confused: ) en ten tweede, het REGENT hier! De mooie sneeuwlaag van vanmorgen verdwijnt langzaam in een bruine blubberzooi. Tot overmaat van ramp sprong de hond nog in al zijn enthousiasme tegen mijn buik onhoog (35 kilo schoon aan de haak) waardoor ik nu een beetje last heb van mijn buik. Pfff, ik ga maar lekker liggen op de nieuwe bank, met een lekker kopje thee ofzo en een warme kruik tegen mijn buik...

Liefs, Tanya

15. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hihihi Beebie.. Op dit moment is er nog geen sneeuw in Groningen - ik ben er net weg en hier in Assen is er ook nog niets. Maar ik snap je wel hoor, ik ben niet voor niets eerder weg gegaan. Wel sneu voor jullie!

Ja, ik ken die wet, Evelieveling. Maar die zegt ook dat als je baas geen gelegenheid geeft te kolven, je naar huis mag om te voeden. En dat is ruim een uur rijden, heen en terug. Dat lukt gewoon niet meerdere keren per dag. Helaas...

En wat Twinny zegt, ik ben sinds augustus van mijn antidepressiva af, en hou zelf ergens wel rekening met een evt. postnatale depressie. En weer moeten gaan slikken dus. Nu gaat het trouwens super goed! Komt denk ik door de hormonen, die hebben precies de goede uitwerking op me. :)

16. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Twinny, ik bedoel dus wat jij zei over je zelf goed in je vel voelen enzo... :( .

17. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ooh Tanya, hoe is het nu dan? Rustig aan hoor! En even langs de VK als je last blijft houden. Viel je ook naar? Wat kunnen mensen toch bot zijn, niet eens helpen. :(

18. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    owwww Tan... wat naar!
    Doe even heerlijk rustig aan!
    Gaat het wel een beetje?

Wat een lomperds lopen er toch rond... dat ze je niet eens helpen!

19. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik zag op het juni en oktober forum dat Moon85 weer zwanger is! Zij was een juli mama die een mk kreeg. Echt leuk! :)

20. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    jeee, dat je al die forums leest ;)
    Wel giga gaaf voor haar...
    Ik snel me even naar dat forum om haar te feliciteren

Share This Page