Zo hehe kwartier later ben ik eindelijk bijgelezen. Hier een update van mijn avonturen: Sneeuw: begon natuurlijk precies te sneeuwen (en flink ook) toen ik op de fiets naar mijn werk moest. Heb mijn licht aangedaan en langzaam gefietst, gelukkig was de spits al voorbij dus niet zoveel verkeer onderweg. Alleen dus wel een of andere eikel die zijn (witte) hond los liet lopen op het fietspad terwijl het dus bijna horizontaal sneeuwde. Heb ik toch even in niet al te nette termen (sorry het floepte er zomaar uit) gemeld dat-ie zijn hond bij zich houden moest. Intussen teruggefietst en kat naar buiten gelaten, voorlopig wil hij alweer naar binnen maar ben benieuwd wat hij er verder van vindt. Werk: vanmorgen begonnen met de mondelingen, en begon meteen al goed. Had gisteren wel stress gehad over mijn gebrek aan ervaring daarin, maar gelukkig was de eerste meteen zo goed dat mijn collega en ik haar een 9 hebben gegeven. De laatste was ook een 9, en één 4, nog wel van een meisje dat vorig jaar gezakt is en blijkbaar dus geen ruk had bijgeleerd sinds die tijd. Kwam gewoon niets uit en had soms denkpauzes van 30+ seconden... Nou ja, eigen schuld he? Het laatste meisje had een geweldig verhaal over haar vakantie op Isla Margarita en had allerlei spulletjes meegenomen zoals foto's, bankbiljetten en kettingen. Die babbelde er zo vlot en goed op los dat ze die 9 dubbel en dwars verdiende. Leuk om goede cijfers te geven hoor! Ik en de uk: het gaat steeds een beetje beter, slaap iedere nacht wat langer en minder verrot dus so far so good. Heb net een heerlijk broodje weggepeuzeld omdat ik daar zo'n trek in had, voor het eerst had ik niet genoeg aan de boterhammen die ik mee had genomen naar school. Nu even lekker op de bank hangen en chillen, beetje tv kijken enzo. Lees jullie laterzzz! Lexi.
Hai meiden, Wat lief dat jullie bezorgd zijn om mij...Het gaat nu wel weer een beetje, maar blijf toch wel iets last houden. Ik kan het de hond ook niet kwalijk nemen, hij was gewoon superenthousiast, en tja die mensen die snap ik niet. Net weer even naar de WC geweest voor een grote boodschap en dat lucht ook wel een beetje op. Kar76 Ik ben echt heel blij voor je dat de hormonen een goede uitwerking op je hebben en waardoor je nu zonder anti-depressiva kan. Ik ben in juli ermee gestopt, maar helaas sinds 2 weken er weer aan begonnen. Ik had ook heel erg gehoopt dat de hormonen een goede uitwerking op me zouden hebben. Ik wil wel een maand voordat ik moet bevallen weer stoppen (en die datum weet ik straks ivm een inleiding) en ook de borstvoedingsperiode (als ik die kan geven, zie eerder berichtje) zonder AD. Ik heb al wel met mezelf afgesproken, mocht ik een postnatale depressie krijgen (waar ik wel heel bang voor ben) dat ik dan acuut met de BV stop en dan toch even voor mezelf kies en weer aan de AD ga. Mijn man is ook 2.04m geworden zonder borstvoeding en hij is bijna nooit ziek . Ukkie heeft er straks ook niets aan als ik depressief ben. Hou het zo Kar!!! Liefs, Tanya
Bah, Tanya, heel stom. Ik weet wat je voelt: Grrrr.... Fiets ik net naar huis, onderweg de ZWANGERkadoos van de Etos opgehaald, staan er allemaal scholieren met fietsen midden op het fietspad en wil er dus eentje precies voor mij langs piepen. Ik probeer nog voorzichtig te remmen, maar het was zo glad dat ik toch onderuit ging.... Met die doos achterop dus. En zij lachen. Ik krabbel (in m'n eentje) weer op, stap weer op de fiets en rij weg, roept er eentje naar een ander 'huh? hoe gebeurde dat nou weer?' (met sarcasme die zoiets bedoelde als 'die weg gaat toch gewoon rechtdoor?'). Hele diepe zucht.... Gelukkig viel ik niet zo hard en op m'n zij (arm en been onder de sneeuw), maar toch... Kleintje is blijkbaar ook geschrokken, want die zit nu flink te schoppen.... Toch wel weer een leuk gevoel, ondanks de aanleiding.
Kieteltje... ik denk dat ik in zo'n geval iemand keihard had geslagen. Vooral omdat je met zo'n doos achterop rijdt en ze dus dondersgoed zien in wat voor positie jij verkeerd. Doe rustig aan...
Hoi Tanya, Maar ben je dan wel lang genoeg zonder geweest, in juli? Ik weet nog wel dat ik ook een paar weken heel labiel was, en echt dacht dit lukt dus niet, ik kan het niet. En het ging over. Ligt ook aan het type AD dat je gebruikte denk ik. Ik had het al 12 jaar non-stop geslikt ongeveer! Was ook nodig natuurlijk. Ik denk er net zo over als jij: ik wil graag borstvoeding geven, maar mocht ik depressief worden, dan is het jammer en ga ik weer slikken. De VK weet er al van gelukkig. Kieteltje! Wat een ellende! Die rotjongens ook altijd... Ik vind zulke groepen altijd onaangenaam om langs te moeten. En dan nog zo reageren ook... Je had inderdaad met die doos uit moeten halen Zorg maar even goed voor jezelf. Hier nog steeds geen sneeuw! Maar in Emmen waar mijn vriend werkt inmiddels wel.
Zo, ik ben een uur aan het lezen geweest geloof ik. Ik moest gisteren trainen en ik paste niets meer. Ik ben een kwartier bezig geweest om iets aan te krijgen wat een beetje kon. Dus dacht ik dan haal ik vandaag wat nieuwe simpele shirtjes, daar kan ik dan nog wel mee combineren. Maar ik zag zoveel leuk spul, dus uiteindelijk kwam ik met 5(!) tassen vol thuis. Echt erg, maar ook wel heeeel leuk. Nu kan ik tenminste kiezen wat ik aantrek. En ik heb (vind ik zelf) wel slim ingekocht. Veel is in de zomer ook nog goed te dragen. Alleen dan zonder shirt eronder. En een paar stuks kunnen na de zwangerschap ook nog goed denk ik. Al met al veel geld uitgegeven, maar het voelt wel heeeeeeel goed!
20 weken echo-lijst 12 februari Sterrekind 14 februari Karlijn 15 februari Zanoni Chantal (aka Beebie) 16 februari Jacquelien 19 februari Koeky 20 februari Evelieveling Niva 21 februari Tantan (Tanya) 22 februari Lexi kim 23 februari Kieteltje 26 februari Marilyn Anneke (Ana) Jody 27 februari Adine 1 maart Vissie 2 maart Elma 7 maart Loltsje82 9maart peetje Sonya 15 maart 19.30 uur Melanie 26 maart 3d pretecho Evelieveling 29 maart Marloes 9.20 ik sluit de rij.... ben dan 22 weken zwanger... Zo dan, nu sta je wel in de goede volgorde Sonya
Yep, hier sneeuwt het ook.. Blijft een soort van liggen. Vlokken worden steeds groter.. Ben heel benieuwd. Ik ga nu lekker Dr Phil kijken en chips eten! Ik doe altijd net alsof ik uit professioneel oogpunt kijk (ben ook psycholoog namelijk). Maar ondertussen...
Kieteltje, ik had die doos in iemand z'n neus geramd. Mijn buurmeisje van 16 had wel geholpen, dus gelukkig zijn niet alle jongeren zo. Tanya, jij ook lekker rustig op de bank he. Ondanks dat je baby echt goed beschermd is, schrik je toch wel. Evelieveling, ik ga in ieder geval wel beginnen met bv geven. Gaat het niet om welke reden ook, ga ik niet tobben, maar pakt dan gewoon de fles. Ik ga ook afkolven, want dan kan hubbie de late avondvoedingen overnemen en kan ik naar bed. De kraamzorg waar ik bij zit, geeft 2 avonden cursus over bv. Ga ik denk ik wel naar toe, lijk me heel nuttig. Zeker als je ook wilt gaan kolven. Daar krijg je gelijk ook info welke kolven het beste zijn enzo. Melanie, je moet eerst de foto verkleinen tot een zeker 250 kb. Dan zie je bovenin je balkje Img staan, die kan je aanklikken en de url van je foto erin plakken.
Ik ben zodra ik wist dat we zwanger wilde worden gaan afbouwen met de AD en de anti-psychotica, dat heeft ruim 2 jaar geduurd en eind juni had ik de laatse geslikt. Dus ik was ongeveer 3½ maand compleet zonder. En inderdaad, de 1e maand (juli) was heel moeilijk, daarna ging het steeds beter. Maar al vanaf het begin van de zwangerschap kreeg ik het steeds moeilijker. Mijn psychiater heeft vorige week besloten dat het zo niet langer kon en schreef me weer AD voor en Haldol voor zonodig. Toen was ik 16 weken en 5 dagen. Ik heb voor de zwangerschap 7 jaar AD en AP geslikt, ook non-stop. Mijn gyn is ook op de hoogte van de zwangerschap. Jij zei dat je in augustus gestopt was met de AD, ik een maandje eerder. Das toch ruim op tijd *twijfel*? Ik had niet verwacht trouwens dat ik in de 3e ronde al zwanger zou zijn. Liefs, Tanya
Je moet een account hebben bij bv Photobucket ofzo. Daar moet je dan je foto uploaden. Dan de IMG-code kopieren en dat plaatsen in je bericht. Dan krijg je als het goed is te zien [ img] adres van de foto [/img] (maar dan zonder spaties tussen [ en de img. Je kan ook de URL kopieren en dat plaatsen tussen [ URL] en [/URL]. Je moet er wel op letten dat de foto een bepaalde grootte heeft, welke dat ik weet ik zo gauw niet. Voordat ik mijn foto's opload doe ik ze eerst verkleinen tot 440x330 pixels. Succes! Liefs, Tanya
Hehe, ik ben ook eindelijk bijgelezen.... Dat kostte me minimaal een uur. Borstvoeding: Dit wil ik ook gaan proberen, ik weet alleen niet hoe lang ik het volhoudt. Dat zien we dan wel. Het is al positief dat ik van plan ben om het te proberen toch? Ik moet na 3 maanden ook weer aan het werk en ook bij ons is er eigenlijk geen mogelijkheid om dan te voeden/kolven, dus wil ik van te voren overgaan op de fles. Zuur branden: Echt irritant, het is gisteravond begonnen toen ik op bed lag en heb het nu nog (wel minder erg dan gisteravond). Hier zijn er ook wat vlokjes gevallen, maar het blijft niet echt liggen, wel op de auto's en struiken wat, maar niet op de wegen en paadjes. Valt me tegen hoor.... Misschien komt het nog! Jeetje dames! Pas op hoor, niet uitglijden! Voorzichtig aan, tsja dat gaat soms moeilijk met die rotjeugd! Echt mooie buiken hoor! Die van Ana (ja jij was toch die slanke den?) en die van Kim zijn erg mooi! Ook de andere buikjes/buiken mogen er zijn hoor! Ik heb ook al een paar foto's gemaakt van mijn buik, maar ik ben erg onhandig en zou niet weten hoe ik ze op de computer kan laden.... Misschien vraag ik vriendjelief binnenkort wel even. Dan kunnen jullie die van mij ook bewonderen! Ik heb de laatste 2 weken steeds erg honger! Kan niet langer dan 2-3 uren zonder eten, moet dan eerst weer 1 of 2 stukjes brood hebben. (Of een gevulde koek ofzo....) Ik heb al een paar weken niet op de weegschaal gestaan, ik durf niet meer. Ik denk dat ik sinds vandaag helemaal overstap naar de positiekleding, of in ieder geval broeken. Wat een genot! Anders zit je maar te klooien met strakke broeken en losse knopen. Dit zit zoooo fijn. Ik ga zo de rest van de pannekoeken (met spek, salami en champignons) van gisteren maar even verorberen, mjammm. Tot vanavond misschien wel. Groetjes Miep
Pfew... gelukkig... Ik was dus niet de enige die zo agressief werd toen ik het las. Ik denk dat ik zoiets dus ook had gedaan! Kieteltje... ben wel benieuwd wat er in jouw doos zat Ehm.. ik bedoel je etos zwangerdoos