Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wow, gewoon woensdag al je 20 weken echo.. wat gaat het snel he...

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ja mijn suiker mocht ik ook de 2e keer zelf bijhouden...

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    of een kijkgat... zo bij je navel ofzo

4. Niet meer actief

Ikherb even snel bijgelezen en ik ga een andere keer uitgebreider reageren, :oops:

Marloes, je mag ook bij mij komen luisteren. Ik weet niet waar je woont in Brabant, maar ik woon ongeveer 50 minuten van Eindhoven af, dus misschien wonen we wel dicht bij elkaar in de buurt (tenzij het de heel andere kant op is natuurlijk ;) ), ik woon in Roosendaal. Je bent welkom, ik hoor het wel.

Liefs, Tanya

5. Niet meer actief

Nog iets, ik begin geloof ik steeds meer te voelen. Toen ik gisteren in de stoel lag om uitgespoeld te worden, voelde ik vanalles. En vannacht had ik een hele nare en vervelende droom. Ik werd wakker, legde mijn handen op mijn buik en zei Ukkie doe eens iets waardoor ik me goed voel. En nou, misschien was het psychisch, maar ik voelde heel zacht 2 schopjes tegen me hand. En of ik het me nu inbeeldde, het maakte me wel weer vrolijk! Ik voel af en toe kleine plopjes, als ik lig of rustig zit. Het is te omschrijven als bubbeltjes. Heel grappig. Volgens mijn kapster (die er 3 heeft) was het nog veel te vroeg en was het pas mogelijk vanaf 22 weken. Nou, ik voel al wat. Ik weet niet of het ukkie is, maar wil het wel graag geloven, maakt me weer een beetje blij!

Liefs, Tanya

6. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Nou, die bloepjes en bubbeltjes die voel ik ook af en toe, vraag me toch telkens af of het de beeb is.

Vannacht ook over de beeb gedroomd, 't was een heel lief kind. Alleen wilde iedereen zich ermee bemoeien en hem/haar (was in die droom ook niet duidelijk) steeds van me overnemen en alles voor me doen alsof ik dat zelf niet kon.
    Maar ja ik weet wel hoe die droom kwam: gister mijn moeder gesproken (op msn) en die zat zich weer overbezorgd overal tegenaan te bemoeien en te zeggen wat ik wel en niet mocht doen (zoals fietsen in de sneeuw: niet). Ik werd helemaal gek van haar dus geen wonder dat ik dan zo droom...

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    haha, dan woon ik in het midden, dus als we mini meeting willen :)
    ik woon in oosterhout.

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    gelukkig een droom he Lexi...
    Maar die bezorgdheid... mijn leerlingen op school zijn ook zo 'erg'. Donderdag was ik net voor de sneeuw binnen en zij meteen vragen wat ik op school deed, want er was een weer alarm en ik mocht niet vallen want.... ze wilden wel op kraamvisite komen. Ze wilden zelfs vrij voor me gaan vragen bij mijn teamleider... :) Lief zijn ze toch wel...

9. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Marloes, vervelend hoor van je bloeddruk. Hoe meer of je tegen jezelf zegt dat je jerustig moet houden, hoe erger het wordt natuurlijk...

Kar, lief zeg van je mannetje!

Wat het voelen betreft kan het dus schijnbaar ook afhankelijk zijn of je placenta aan de voorzijde ligt, want dan kan het nog langer duren eer je iets voelt. Dat is dus bij mij zo... Maar nu ik de beeb heb gezien maak ik me daar geen zorgen over.

Nou ik heb gisteren mijn laatste wedstrijd gespeeld. Krijg ik verdorie nog een publiekswissel! Bah! Iedereen klappen enzo. Als je het zo hoort heel mooi, maar ja ik kon het natuurlijk niet droog houden, en dat vond ik dan weer zo stom! Ik heb echt even een half uurtje moeten afkoelen en bijkomen, gelukkig moest direct na ons het 1e nog dus kon ik zonder al te veel aanspraak even bijkomen. Pff stom hè? Dat je daar zo'n moeite mee kan hebben. Tja, ik doe het nu eenmaal graag en dan is het gewoon balen als je weet even uit de roulatie te zijn. (En dan maakt zo'n publiekswissel het er niet makkelijker op....)

Aan mijn werk wil ik gewoon steeds niet denken. Maar ja, toch maar eens wat op papier zetten vanmiddag...

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wat voor sport doe je Vissie... Wel gaaf hoor zo'n publiekswissel...!

11. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Korfbal!

12. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben wel benieuwd of jullie dit herkennen:
    Ik voel nog niet echt duidelijk iets 'rommelen' maar heb wel regelmatig zeer plaatselijk steken in mijn buik. Wie heeft dit ook?
    Kan het de baby zijn of zijn dat de banden die oprekken?

Ik moet wel zeggen dat ik een mooi buikje begin te krijgen. Heb al even geen foto meer gemaakt, zal dat vanavond even laten doen en dan morgen plaatsen. Je kunt het nu goed zien, ook met kleren aan. Is wel leuk, ik krijg van iedereen hele leuke opmerkingen erover!
    Verder alles goed hier. Moet zo trainen, ben benieuwd hoe lang ik nog kan blijven spelen. En dan wil ik ook een publiekswissel vissie! Ik zal ook wel gaan janken dan. Maar hopelijk houd ik het nog een maandje (of 2?) vol. Ach we zien wel.

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ok even een vraagje van een domme doos die niet aan sport doet:
    Wat in de vrede is een publiekswissel?

(Sorry hoor, ik weet echt niks van groepssporten, ik deed aan scouting en zit op een koor, daar hebben we geen publiekswissels, hihi)

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hallo meiden

MArloes: mijn bloed druk is bij de gyno ook altijd hoger dan bij de internist. Zit 1 weekje tussen meestal en scheelt best. 120/80 en 110/71!

Jody: wat doe jij voor een sport?

Leuk hoor vissie die plubliekswissel, lijkt me wel lachen. Heb ik helaas niet gehad, want ben meteen gestopt met voetballen toen ik wist dat ik zwanger was. Was me iets te risicovol......

Kar: lief mannetje hoor, hihi.........

Evelieveling: sterkte met je zus, vind het heel knap van je dat je op deze manier goed voor jezelfs zorgt.....

Ben blij te lezen dat ik minimuts pas vanaf wk 28 iedere dag hoef te voelen. Vorig weekend schopte ie heel duidelijk, maar nu kom ik niet veel verder dan af en toe wat gerommel. Denk dat ie zich gewoon de andere kant heeft opgedraaid ofzo.....

Tanya: laat het blije gevoel maar niet los hoor meid, vind fijn voor je dat je beeb kunt voelen en je happy erdoor voelt.....

Vanacht ook van minimuts gedroomd, hahaha......... Ze was heel groot en paste niet in de kinderwagen en maxicosi die we gister gekocht hadden, hahaha....
    We hebben de mutsy 4-rider spoke gekocht. Mooie wagen met voren zwenkwielen. De kleur is donkerblauw, maar kan zijn dat we de kleur van de reiswieg nog veranderen, want dat mocht als de nieuwe kleuren binnen kwamen. Verder hebben we de maxycosi cabrio, zwarte bak en ijsblauwe bekleding. Bestelling was gecanceld en stond daarom voor 99 euro in de winkel terug. Kregen we nog 79 euro korting, omdat we kinderwagen gekocht hadden, dus was koopje voor 22 euro!

Vanmiddag ff naar mijn ouders, maar nu eerst ff stofzuigen!

grjts
    Twinny

15. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    heb d ekindewagen in album gezet, moet nog een foto van de maxi cosi...

Had trouwens vanacht van ons kindje gedroomd. Doe ik wel vaker de laatste tijd en het is altijd een meisje!
    Nu hadden we ook een dochter gekregen, maar ze was echt groot en paste dus niet in de kinderwagen en ook niet in de maxi cosi! Hadden we alles voor niks gekocht!

TWinny

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    mooie wagen Twinny!

na die dromen moet je de naam MINImuts maar even aanpassen! Willen jullie het geslacht weten?

17. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik dacht aldoor van niet, maar nu de 20-weken echo begint te naderen ga ik toch twijfelen... Stiekem wil ik het wel weten en toch ook weer niet. En het probleem met dit is ook dat niemand je hierin kan adviseren he? Moet je helemaal zelf beslissen...

18. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Niet echt bijgelezen, alleen heel vluchtig om te zien of er geen schokkende dingen waren.

Kar, ik ga het kamertje van de week officieel bij haar bestellen en dan spreken we af dat het rond half april komt. Dan is het kamertje verder klaar, meubels erin en klaar!

Ben net begonnen met het schuren van het raamkozijn. We hebben de plinten aan de bovenkant en onderkant van de muren eraf gehaald. Die ga ik schuren en ook lime verfen. Dan komt mijn moeder volgende week dinsdag de kamer behangen, gaat ze 's avonds mee naar de 20 weken echo.

Dan is het behangen makkelijker zonder die plinten erop en dan gaan daarna de plinten erop.

Ik zal de foto van het kamertje straks even in mijn album zetten.

Dan nog iets stoms...

Ik schijt af en toe peuken als ik eraan denk... een eigen kindje..
    Ik weet niets van baby's. Ik dacht altijd dat ik alles wel had geleerd op internet en bij het zien van anderen... maar... ik weet gewoon niets.

Hoevaak moet ik straks voeden, hoe lang moet zo'n kleine slapen, hoe vaak een nieuwe luier, hoe warm moet het badje, wanneer kan ik wat verwachten (tandjes, omrollen, etc. etc.)?

Het zorgt af en toe voor nachtmerrie's. Ik vraag me af of ik wel zo'n goede mama ben.
    Waar ben ik aan begonnen... hoe ga ik dit oplossen.
    Wanneer begin je met opvoeden en wanneer ben je te laat en is je kind al verpest.

Doodeng vind ik het.
    Tuurlijk, de kraamhulp en het CB helpen me straks vast wel... maar hoort zoiets niet een natuurlijk proces te zijn, het moederschap?

Wie herkent dit, heeft dit ook, heeft dit gehad en hoe lossen jullie het op?

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dag meiden,

Was het bij jullie gisteren ook zo ontzettend spekglad? Hier wel, en mijn vriend moest natuurlijk over de weg... Heeft anderhalf uur gedaan over een stuk waar je normaal 3 kwartier over rijdt. Ik helemaal in de stress, want hij had zijn telefoon uit staan! Gelukkig is hij veilig thuis gekomen.

Wij willen absoluut weten wat het wordt, dus als junior er goed voor ligt woensdag horen jullie het dan ook! Ik vermoed een jongen. Wel grappig, die baas van mij leeft best mee, hij weet 100% zeker dat het een jongen wordt. Want hij vindt mij nogal een dominant type, en dominante vrouwen krijgen jongens... Ik ben benieuwd.

Twinny, ik ben heel benieuwd naar je maxi cosi! Kostte die nou echt maar 22 euro?! Wauw, jullie weten wat goed inkopen is ;) .

Tanya, ik voel de baby ook al hoor. De een voelt het gewoon eerder dan de ander; mijn collega voelde bij haar eerste kindje ook pas iets met 23 weken en nu voelt ze al ruim een week iets (ze is 1 week verder dan ik). Ik voel het ook al ruim een week, ik denk dat mijn placenta achter ligt. Ik heb wel het vermoeden dat het een druktemakertje is/wordt. :) Dan lijkt 'ie op mij. Ik schijn echt beweeglijk en wakker te zijn geweest als baby.

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Evelieveling, ik herken het! Ik had het er gisteren nog over met mijn vriend. Ik heb heel veel opgepast als tiener en dat ging heel gemakkelijk. Maar nu.. een eigen kindje! Wanneer moeten ze eten, verschoond worden, slapen, in bad?! Hoe herken je de verschillende huiltjes?! Hoe weet je of ze voldoende of teveel eten? Wat zijn 'regeldagen'?!

Tegen die tijd maar een boek kopen... Mijn moeder is zelf veel vergeten uit die tijd heb ik het idee. En, heel belangrijk, je gevoel volgen.

Deel Deze Pagina