goede morgen dames Kar: veel succes en plezier vandaag bij de echo. De kleine hoeft niet constant te bewegen hoor, dus probeer je niet te druk te maken... Sterrekind: heerlijk dat je echo goed was, nu weer lekker verder genieten.. JAcqueline: wij wilden ook een rode, althans de reiswieg dan, maar de kleur was uit de collectie. We wachten nu op de nieuwe kleuren en dan kunnen we eventueel nog altijd een andere kleur bestellen! Miep: tuurlijk zijn we heel nieuwsgierig naar jou buikje, dus trommel je mannetje maar uit bed! Hier gaat verder alles goed. Voel minimuts af en toe trappen of rommelen in mijn buik. GIsteravond kreeg ik echt een mega trap, haha.. Dadelijk gaan we zwemmen. Zwembad zou wel niet te koud zijn toch!? Ik met gewoon wat meer bewegen, in de hoop dat me darmen dan ook wat in werking komen, want hier wordt ik hardstikke chaggie van! grtjs TWinny
Twinny, was ik nog vergeten te zeggen: mooie maxi cosi hoor! (En echo is pas morgen ) Hebben jullie trouwens ook weleens een harde buik als je erg nodig moet plassen? Ik dus wel. Ik vind het apart voelen, je hele buik verstrakt. Zonder dat je er controle over hebt. Ik ben al wat rustiger.. Ik ga nu gewoon hard aan het werk. Ik zit me ook op te fokken over een presentatie die ik volgende week moet geven. Heb ik ook pas sinds ik zwanger ben, daarvoor was ik nooit zenuwachtig voor praatjes.
hoi karlijn. Nou dan in iedergeval succes morgen, hihi....... Ik krijg wel pijn in mijn onderbuik als ik heel nodig moet plassen, alsof er iets heel hard op me blaas duwt dan. Weet niet of je hetzelfde bedoelt..... TWinny
Klinkt zeer bekend. Plassen, niezen, hoesten en klaarkomen... dat doet gewoon pijn. En daardoor ben ik me er extra van bewust dat ik mijn bekkenbodemspieren moet leren ontspannen. Die zijn te strak en daardoor doet het pijn. dit kan problemen opleveren bij de ontsluiting... Dat krijg je na jarenlang paardrijden. Dus vandaar dat ik geen Yoga ga doen maar mensendieck.
Goedemorgen meiden, @nova en gwen: welkom en natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Verder zie ik veel mooi foto's van buik(en)(jes) en van mooie aankopen! Hier, natuurlijk, weer weinig nieuws. Nog 2 en halve week en dan hebben we de 20-weken echo. Heb er zo'n zin in... de laatste keer dat ik de 'kleine' heb gezien was met 9w1d! Jammer genoeg kan mijn vriend niet mee, dus neem ik mijn moeder en zusje maar mee. Die zijn alle twee ook zo nieuwsgierig en betrokken. Verder nog steeds niet bezig met zwangerschapsyoga/gym/zwemmen o.i.d. Ik wou op yoga, maar hier heb ik toch maar vanaf gezien. Het lijkt me toch niet zo geweldig... Nu wou ik alleen gaan zwemmen, maar dit geeft enkele praktische problemen: omdat ik nog steeds niet lekker in mijn vel zit, zit ik nog veel bij mijn ouders. Moet ik daar in de buurt nu gaan zwemmen, of dan toch 1 avond in de stad waar ik eigenlijk woon... Moet zeggen dat ik hierdoor helemaal geen zin meer heb Is het heel erg als je niets doet? Liefs Elma
Het lijkt mij niet erg als je niets doet hoor Elma, ik denk alleen dat het handig kan zijn als je een beetje op de bevalling wordt voorbereid. Ik ga, als er nog plek is, yoga doen. Omdat ik zo'n stresskip ben . En wellicht zwemmen, maar het zwangerschapszwemmen in Assen is alleen op tijden dat ik moet werken! Net of er alleen huisvrouwen zwanger zijn ofzo!
Hoi Elma, Bedankt Bij de eerste 2 heb ik ook niks gedaan. Mijn eerste bevalling ging heel goed. Had weinig pijn. Maar bij de tweede ging ik dus heel optimistisch de bevalling in. Viel me dat toch even tegen . Ik had hele erge rugweeen die ik niet goed kon opvangen. Ik zal verder niet in details treden over de bevalling, maar ik had nu dus zoiets van; misschien is het toch wel handig om een cursus bevallen te doen. Hebben ze dat toch niet in Woerden . Ze hebben wel zwangerschapsgym, maar daar komt zoveel meer bij kijken, ik weet niet of dat wat voor mij is. Ik moet nog eens even goed informeren. Groetjes Gwenda
Zo.. de babykamer is daadwerkelijk besteld. Het is een andere geworden. Eentje die er niet uitgaat, maar met topkorting. In de winkels staat deze met de commode met deurtjes, maar wij hebben met lades besteld! Half april gaan we hem ophalen. Plaatjes staat in mijn album!
@Evelieveling: ziet er schitterend uit! Wij moeten nog... Ik weet nog steeds niet wat we moeten doen.. Als we weer gaan verhuizen, kan het zijn dat we tijdelijk bij mijn ouders in moeten wonen. Dan wil ik geen complete kinderkamer mee moeten nemen, die kopen we dan wel vlak voordat we naar het nieuwe huis gaan. Maar gaan we niet verhuizen of verkopen we de woning later dan heb ik wel een complete kamer nodig... aaahhhh... wat te doen? Eerst misschien alleen maar een wiegje kopen ofzo? Liefs Elma
Ooh wat een superkamer! Neem je er ook zo'n hemeltje bij? Echt heel mooi! Ben wel een beetje jaloers hoor, op jullie 'echte' kamertjes. Wij hebben alles bij elkaar gesprokkeld. Nou ja, het kind krijgt wel een keer een 'echte' kamer als hij groter is. Nee hoor, van ons wordt ook wel leuk. ALS hij ooit af komt. Vriend heeft geen tijd en ik geen puf/zin.
Kar, zonder deze topaanbieding had ik het niet gedaan. Want dan hadden we ook alles bij elkaar geraapt. Ik betaal hier nu maar 300 euro voor! Ik wil wel zo'n hemeltje, maar dan wel limegroen!
Kar, hoe laat heb je morgen de 20 weken echo? Laat je daarna gelijk iets weten of niet? Leef helemaal met je mee en ben plaatsvervangend zenuwachtig voor jou....
Dag dames, ben er ook weer. Allereerst de nieuwen: WELKOM! Kar76 Dat van die harde buik heb ik ook als ik moet plassen. Ik moet het ook niet te lang ophouden (zo van ik ga zo, eerst effe dit afkijken) want dan gaat het echt zeer doen. En als ik dan ga, dan voel ik echt die druk weglopen, inderdaad een heel raar gevoel. Evelieveling Mooie babykamer Evelieveling! Wij hebben ook gekozen voor een commode met laden, leek ons iets handiger dan deurtjes. Ik heb van onze kamer nergens een afbeelding kunnen vinden op internet, ik heb hem hier wel in een foldertje van Van Asten staan. Ik zal daar eens een keer een foto van maken en die in mijn album plaatsen. (Als iemand zich verveel het is de babykamer Lya beuken-wit van Bebies First) Oja, evelieveling, die tekst onder jouw banner hihihi...een margaritha...of 5... Vanmorgen heb ik voor het eerst een heel gesprek gehad met ukkie. Over dat ik goed voor hem/haar ga zorgen, dat ik hem/haar nooit met opzet pijn zal doen, dat ik heel veel van hem/haar hou en altijd zal blijven doen, enzo. Gisteren heb ik manlief het liedje laten horen van Trijntje Oosterhuis "Nu dat jij er bent", ik had tegen hem gezegd dat ik de laatste regels wilde gebruiken voor op het geboorte kaartje. Hij vond het ook een heel mooi nummer en ook de tekst heel mooi en vooral toepasselijk. Dus die tekst komt op het kaartje. Ik zal straks proberen een buikfoto te maken, anders moet ik wachten totdat manlief thuiskomt en dat is pas 20.30, hij werkt weer eens over. Liefs, Tanya
Hallo allemaal, Vanmorgen weer bij de VK geweest en alles is goed. Mijn baarmoeder is flink gegroeid en ze had het kloppende hartje meteen gevonden. Vandaag nog wel thuisgebleven, een beetje luieren op de bank en dan moet ik morgen toch maar weer aan de slag. Mijn vk begon al wel meteen van allerlei vragen te stellen; hoe ik wil bevallen, of ik borstvoeding wil geven, of ik al gym heb geregeld etc. Bij heel veel dingen heb ik nog niet echt stilgestaan. Het lijkt allemaal zo ver weg. Hebben jullie dat ook? Net als het regelen van de kinderopvang. Ik heb nog geen flauw idee of ik in mijn huidige baan wel ca 20 uur kan gaan werken en op welke dagen is nog helemaal een raadsel. Misschien heb ik trouwens ook blaasontsteking dus ik ga van de week maar even langs bij de huisarts. Weet iemand of dat eigenlijk kwaad kan als je al een tijde rondloopt met een blaasontsteking. Geen idee of ik er een heb hoor want ik heb geen last bij het plassen of zo. groetjes Nova
Ik heb morgen om 10:30 de echo...! Ik zal waarschijnlijk vrij snel iets laten weten hoor! Zeker als we weten wat het wordt. Mijn collega heeft haar echo afgelopen vrijdag gehad en zij had een hele botte gynaecoloog die alleen tegen zijn arts-assistent praatte. En toen ze vroeg 'is het goed', toen zei hij 'als er iets mis is hoort u het heus wel'. Nou ja zeg! Ach, vorige keer waren ze ook heel lief tegen me. En Alex is erbij!
Nova, goed nieuws! Maar als je geen last hebt bij het plasen, hoe weet je dan of je blaasontsteking hebt? Volgens mij is het vooral schadelijk voor jouzelf, je nieren kunnen ook ontstoken raken. Weet niet hoe het met de baby zit... Ik vind alles ook nog ver weg hoor, maar heb toch het meeste al geregeld toen ik 12/13 weken zwanger was. Kinderopvang met name heeft gewoon wachtlijsten, zelfs in Assen ! Maar met die gym enzo, daar heb ik vandaag voor het eerst iets aan gedaan - een email gestuurd.
Blaasontsteking tijdens de zwangerschap loopt heel anders. Minder pijnlijk, maar wel gevaarlijk. Kan voor weeën en vroeggeboorte zorgen. Dus laat er even goed naar kijken. Nu is het in Nederland zo geregeld dat iedere werkgever je moet toestaan om minder te werken. Mag geloof ik 1 keer per jaar je aantal uren zonder problemen omlaag brengen. De baas moet dan zelf maar iets passends verzinnen. Omhoog hoeft een baas niet mee te werken.