lma, wat leuk dat je dezelfde achternaam hebt straks! en dat schoppen van de beeb komt wel meid. maar over dat aankomen volgens mij telt de vk vanaf de eerste keer dat je op de weegschaal gaat staan bij HUN. want ik woog daar toen 63 maar was toen al wel 3,5 afgevallen. dus zou ik nu op de 66 zitten rekenen hun dat als +3 kilo... tom en jerry, een prachtige buik meid! adine, sterkte met je blaasontsteking. weet hoe vervelend die zijn.... miep, geniet lekker van die choolaatjes meid, en laat die schoonmoeder van jou maar kletsen en doen. jullie zijn lekker met zn 2tjes en straks met een kleine erbij. je leeft met je mannetje en gelukkig niet met je schoonmama. ik heb al genoeg ellende meegemaakt met die fam van leon. kan ik boeken over schrijven. komt misschien ook beetje door de cultuur daar in huis maar hier in elk geval een dikke knuf van mij! kaartje, wat goed dat je kunt wachten tot de beeb er is! ik kan dat zelf niet hoor, daarom weten wij het al een week of 2. wij zijn VEEL te nieuwsschierig hahaha. maar lekker dat alles goed is met die kleine. lexi, gefeliciteerd met die goede uitslag vd nekplooimeting! twinny, mooie wagen en maxicosi heb je daar! zanoni, geweldig dat je de kleine hebt gevoeld! het is en blijft zo'n geweldig gevoel hé! geniet er lekker van meid. sorry voor de meiden waar ik niet op gereageerd heb maar er was voor mij zoveel bij te lezen! ben al een paar dagen ziek. denk de griep ofzo. alleen maar overgeven en knallende koppijn en keelpijn. het vervelende is dat je niks mag nemen als je zwanger bent grrr nou nieuwe buikfoto ook weer in mijn album. niet veel verschil hoor, lijkt zelfs wel wat kleiner.... heb zin in zondag gaan we lekker naar de 9 maandenbeurs zaterdag waren leon en ik naar de H&M gegaan voor wat pakjes voor de kleine. staat een vriendin van ons aan de kassa en wij staan daar met onze handen vol met kleren! dus wij snel verstopt zodat ze ons niet zou zien. volgende dag komen we bij jhaar op verjaardag en wat blijkt.... ze is ook zwanger! ik wist het al vanaf oud en nieuw maar ze bleef ontkennen maar vrouwenintuitie is sterk he krijg net van leon op mn kop dat ik terug in bed moet maar heb het daar wel ff gezien hahaha
Overigens, probleem is weer dat je bij een blaasontsteking antibiotica krijgt. En schimmels leven daarop. Dus je hebt verhoogde kans op een schimmelinfectie daar beneden. Als je dat hebt als de kleine ter wereld komt, dan kan de kleine dus gelijk spruw krijgen... Hoe hier dus goed rekening mee. Cranberrysap drinken werkt erg goed tegen een blaasontsteking!
http://www.mmc-vrouw.nl/waarvoor/zwange ... eking.html Daar staat het. Ik had het van mijn verloskundige gehoord... ----- Een blaasontsteking wordt niet eenvoudig opgemerkt in de zwangerschap. Een branderig gevoel tijdens of na het plassen is meestal niet aanwezig. Regelmatig een klein plasje doen moet je toch al. Eigenlijk is zeurende buikpijn danwel erge buikpijn, voornamelijk onderin de buik het enige wat op een blaasontsteking kan wijzen. Zeker als alle bovenstaande klachten niet op jou van toepassing zijn. Breng voor 10.00 uur s ochtends een klein beetje ochtendurine naar de assistente van de huisarts. Vaak krijg je diezelfde middag de uitslag. Zorg wel dat je huisarts op de hoogte is van de zwangerschap. Als je een blaasontsteking hebt krijg je antibiotica voor geschreven. Vraag altijd even aan de apotheker of je deze medicijnen mag nemen in de zwangerschap. Let verder op het volgende: Neem zolang de kuur duurt extra rust. Je hebt een infectie en als je rust neemt geneest deze sneller. De pijn in de buik gaat ook sneller over. Drink extra veel. Cranberrysap is een goed drankje dat helpt bij een blaasontsteking. Laat na het beëindigen van de kuur je urine controleren om te kijken of de blaasontsteking echt over is. Dit alles is belangrijk omdat een blaasontsteking de oorzaak kan zijn van een te vroege bevalling. Als je denkt dat het bovenstaande op jou van toepassing is, neem dan altijd even contact op met je verloskundige. Bron: http://www.zorggroep-almere.nl/site/loa ... 68ecfb18#B
HAHAHAHA kar jij kent mijn vent bijna beter dan mij! dat zal het idd wel zijn ja... hij had gisteren wel 216 dollar gewonnen met dat domme gecomputer. zijn ogen worden steeds vierkanter hahaha evelieveling heeft btw gelijk wat betreft die cranberrysap. is best lekker als je het koud drinkt. maar bij de tuinen hebben ze ook cranberry pillen die heel erg goed werken. ik neem ze ook vaak als ik weer wat last begin te krijgen en van de vk mag je die nemen want heb het gelijk negevraagd omdat ze bij homeopatische middelen vaak negatief zijn.
Ik wist dat er een soort thee was die goed hielp tegen blaasontsteking. hehe, fijn dat jullie dat even aanhalen. Ga daar eens naar op zoek.
klopt heb ik ook al eens gebruikt... hmm zal zo voor jou eens mijn mama bellen die heeft die thee nog wel staan denk ik
Hé Kim, Goed om weer wat van je te horen... jammer dat je weer ziek bent, hoop dat je snel weer wat opknapt! Ik ben ook echt blij dat we gaan 'trouwen'. We zijn al zo lang samen en zijn nog steeds dol op elkaar. Tevens is het makkelijker voor de baby en vanwege het werk van mijn vriend. Qua gewicht: ik wordt niet gewogen bij de VK, in ieder geval tot nu toe nog niet. Ze vroegen me bij de intake dan ook naar mijn begin gewicht; voor de zwangerschap. Ik houd het dus zelf bij. De 3 kilo die ik eerst was afgevallen zitten er nu weer aan, dus ik ben weer op mijn startgewicht... Ook ik ga naar de 9-maandenbeurs, zaterdag. Mijn vriend gaat niet mee, is niets voor hem; dat 'strunen' en in de drukte. Ik ga dus gezellig met mijn moeder en zusje. Veel plezier en beterschap! Liefs Elma
Evelieveling, bedankt voor je informatie. Ik donderdagochtend even bij de HA langs maar met een beetje geluk is er helemaal niets aan de hand. Kar 76, spannend morgen je 20 wkn echo? Wil je weten wat het wordt? Ben benieuwd hoe deze echo velroopt en hoeveel uitgebreider hij is dan de normale echo's. Ik heb de mijne over 3 weekjes groetjes Nova
@Kar: Jij ook al verdrietig? Erg vervelend is dat he.... Ik weet precies wat je dan voelt. Ja het duurt even voordat je er echt overheen bent, ik lag na die huilbui op bed te lezen en na een kwartier voelde ik alweer tranen.... En het is helemaal vervelend als er niemand is om je te troosten. Ik had dan ook dat ik al huilend tegen de baby ging praten, dat het niet aan hem/haar lag dat mama zo verdrietig was etc. Heerlijk trouwens dat je het hartje gisteren weer hebt mogen horen! Daar knapt een mens van op! En veel plezier morgen bij de echo! Laat je ons niet te lang in spanning? @Twinny: Mijn vriend zit dus in de nachtdienst, maar zodra ie wakker is ga ik hem net zo lang aan z'n kop zeuren tot ie de foto's er op heeft gezet. Mooie maxi cosi trouwens, lekker fris kleurtje! @Elma: Ik ga denk ik ook geen zwangerschapsgym o.i.d. doen hoor, het is gewoon niks voor mij! Dus dan doe ik het ook niet. Door te lezen op deze site en misschien nog andere sites bereid ik me wel voor op de bevalling (denk ik, hoop ik). @Kim: Dankje! Ik voel me vandaag veel beter hoor. Komt vast door die chocolaatjes van gisteren, hihi. Inderdaad, je buikje lijkt iets minder groot dan de week ervoor, komt misschien omdat je ziek bent geweest (en nog steeds een beetje bent). Leuk hoor om samen met een vriendin zwanger te zijn, hoe lang is ze zwanger? Groetjes Miep
Hey meiden, FF een vraagje aan jullie: ik heb bij de lounge een poll neergezet met een vraag. Ik heb die vraag hier ook al eens gesteld, maar ik twijfel nog zo. Misschien kunnen jullie ff bij de lounge kijken en mijn vraag beantwoorden! Thanx Liefs Elma ps. lees het verhaal eerst ook ff goed door!
miep, ze is vandaag precies 11 weken! en met oud en nieuw wisten ze het zelf pas een dag hahaha. maar ze dronk niks en ging vroeg naar bed, was wat aangekomen etc etc weet niet maar mijn gevoel zei gewoon dat het zo was en had gelukkig voor hun ook gelijk! adine, ben nu bij mijn mama maar de thee staat ern iet meer. ze weet dat het vd tuinen was. en het was voor de urinewegen (vochtafdrijvend of zoiets) was best lekker hoor! ze zegt ook dat asperges goed zijn en bleekselderij dus misschien heb ik je iets verder geholpen....
lma, ik denk dat het wel moet lukken hoor meid. als echt ALLES er al af getrokken is dan vind ik dat het moet kunnen. je kan bv 50 euro opzij zetten en de rest besteden aan wat jullie de rest vd maand doen aan uit eten gaan ofzo.
Zo daar ben ik ook weer even. Het duizelt me wat jullie allemaal bijelkaar hebben getypt! Zoveel! En ik heb echt alleen maar tot half 2 gewerkt hoor! Wat me wel is bijgebleven zijn de verhalen over de blaasontsteking. Ik had vanaf vrijdag ook aldoor buikpijn dus maandag eerst met de VK gebeld en vanmorgen toch maar even wat urine weggebracht. Wat ik me afvroeg (niet dat ik vervelend wil zijn hoor): maar waarom zo lang met vage klachten blijven rondlopen als het enige wat je hoeft te doen om zeker te weten of je blaasontsteking hebt een jampotje ochtendurine wegbrengen is? Ik bedoel, kleine moeite en bij de huisarts zit de assistente er vaak al voor achten dus ook als je moet werken kan je dat toch wel even langsbrengen? Ik zou er zelf in elk geval niet aan moeten denken om risico's te lopen omdat ik daarmee te laks ben, je blaas is al zo'n gevoelig orgaan, vooral als je zwanger bent! Nou ja, genoeg van mij hierover, hoop dat ik niet te belerend was! Ik was dus gisteren best bezorgd of ik zelf dus die blaasontsteking had (bleek dus niet het geval) dus de VK zei: 'ach kom anders gewoon even langs ik heb nu toch tijd, dan gaan we gewoon even luisteren'. En wie ben ik dan om nee te zeggen als het nog geen 10 minuutjes fietsen is? Ze had het hartje direct gevonden en het klopte goed. Ze zei ook dat ze aan de bijgeluiden kon horen dat-ie druk aan het bewegen was. Even later zei ze dat-ie volgens haar naar de doptone toe was gekropen want hij zat er recht onder. Vast omdat-ie nieuwsgierig was, dat zou me niks verbazen als ik mezelf en mijn vriend ken, dat hebben we dan vast overgedragen aan de beeb Ik ga weer even nakijken! Toetsweek is bijna voorbij en dan heb ik VAKANTIE
Misschien ben ik de enige die het niet weet maarrehh.. Hoe kom je eigenlijk aan een blaasontsteking? Wat kan je doen om het te voorkomen? Is het gewoon dat zwangere dames er 'ineens' last van kunnen krijgen of zijn er oorzaken te noemen (te lang plas ophouden / kou vatten : )? (of heb ik er overheen gelezen en is mogelijke oorzaak al besproken?)
zo even weer geupdate, 27 feb ben ik ook aan de beurt. ben weer bij de gyn geweest bloeddruk was 125/79 en gewicht 71 kilo. hartje tikte prima, de eerste uitslag was goed weet alleen niet meer of het uitstrijkje of kweekje was. komende dinsdag weer heen en dan hopelijk andere uitslag en er wordt dan weer een andere kweekje gemaakt ze wilde nog even verder kijken. tot zover mijn update. groetjes
Dit van een website, gaat makkelijker dan een heel verhaal zelf typen: In de nieren wordt het vloeibare afval, de urine, uit het bloed gefilterd. Deze urine vloeit via de urineleiders (ureters) naar de urineblaas, waar ze tijdelijk wordt opgeslagen. Op tijd en stond wordt de urine die in dit reservoir verzameld zit, via de urinebuis (urethra) definitief afgevoerd. Wanneer het slijmvlies van de urineblaas besmet geraakt met bacteriën uit de urine - in de meeste gevallen gaat het om een Escherichia Coli - spreken we van een blaasontsteking of cystitis. Jonge meisjes maken 20 keer meer kans op een blaasinfectie dan jongens, en volwassen vrouwen lopen zelfs 50 keer zoveel risico als mannen. Dat blaasontstekingen een typische vrouwenkwaal zijn, heeft alles te maken met de menselijke anatomie. Bij vrouwen liggen vagina en aars erg dicht bij elkaar, waardoor bacteriën uit de darm makkelijker het vaginale slijmvlies kunnen besmetten en koloniseren. Bovendien is het urinekanaal bij de vrouw maar enkele centimeters lang, zodat microben de blaas snel bereiken. Binnen de vrouwelijke bevolking zijn er nog een aantal duidelijke risicogroepen. Zo stijgt het risico op blaasinfecties van zodra een vrouw seksueel actief wordt. Men vermoedt dat bacteriën tijdens de geslachtsgemeenschap vanuit de vagina in het urinekanaal terechtkomen en naar de blaas worden geduwd. Zwangere vrouwen hebben vaker last van blaasinfecties- soms zelfs zonder noemenswaardige klachten- die bovendien gemakkelijker opstijgen. Omwille van het gevaar voor moeder én kind moet de urine van zwangere vrouwen geregeld gecontroleerd worden. Bij elk vermoeden van een blaasinfectie is een doktersbezoek aangewezen: de infectie kan immers snel opstijgen naar de nieren en het nierweefsel aantasten. In dat stadium gaat de blaasinfectie meestal ook gepaard met koorts, rillerigheid en/of zweten, misselijkheid, pijn in de lenden en de rug en bloed in de urine. De arts zal een urinestaal nemen en de urine onderzoeken op de aanwezigheid van witte bloedlichaampjes, de aanwijzing voor een ontstekingsreactie. Er wordt ook een bacteriekweek uitgevoerd op de urinestaal, zodat men kan nagaan welke bacterie precies voor de infectie verantwoordelijk is. In zowat 80% van de gevallen gaat het om een besmetting met Escherichia Coli, een bacterie die ook bij heel wat vaginale infecties in het spel is. Bij een eenvoudige blaasinfectie volstaat meestal een korte antibioticakuur. Vaak zal de arts deze therapie al opstarten voor de uitslag van de bacteriekweek bekend is, om te vermijden dat de infectie opstijgt en/of te pijnlijk wordt. Achteraf kan dan zonodig op een specifieker type antibiotica worden overgeschakeld. Wanneer de infectie met ernstige klachten en koorts gepaard gaat, kunnen een ziekenhuisopname en een langdurige antibioticatherapie nodig zijn. Heel wat blaasinfecties zouden eenvoudig kunnen worden voorkomen door méér te drinken. 2 liter per dag is een minimum. In een blaas die geregeld gevuld en geledigd wordt, krijgen bacteriën immers niet of veel minder kans om zich aan de blaaswand vast te hechten. Nog een eenvoudige maar doeltreffende maatregel: ga altijd plassen voor het slapengaan en na seksueel contact. Alle reclame ten spijt zijn vaginale sprays, douches en zelfs gewone zeep niet geschikt voor de intieme hygiëne: ze ontregelen de natuurlijke zuurtegraad van de vagina, waardoor bacteriën makkelijker kunnen uitgroeien. Er bestaan nogal wat kruidenthees die een desinfecterende werking en een verhoogde urineproductie claimen, en daarom aangeraden worden ter preventie van blaasinfecties: bosbessenthee, witte dovenetelthee en berkenthee zijn wellicht de bekendste. De doeltreffendheid van deze "grootmoeders middeltjes" is niet wetenschappelijk aangetoond, maar 1 of 2 kopjes van deze aftreksels per dag schaadt niet en kan alvast helpen om aan de beoogde vochtopname van 2 liter te komen. Voor de preventieve werking van veenbessensap heeft men wél bewijzen, doch geen wetenschappelijke verklaring. Maar ook hier geldt dat dit sap in elk geval een aangename afwisseling voor andere dranken kan vormen. (Met dank aan www.gezondheid.be)
In ieder geval bedankt Kim. Asperges vind ik heerlijk, alleen is de tijd er nu niet voor. Er zit hier een reformzaak in de buurt. Ik ga daar maar eens vragen.