Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Marloes: Ik moet ook nog best lang wachten op mijn 20 weken echo (hoewel, geen 6 weken zoals jou, maar toch). Ik mag 7 Maart! Ach voor je het weet ben jij aan de beurt joh! En dan hebben wij de echo al achter de rug.

Dankje Kim (en Leon) voor je/jullie reactie! Zijn er nog meer mensen die erop willen reageren? Ik vind 175 euro per maand namelijk ook errug veel geld voor een SpaarZeker verzekering..... Zou zo graag wat geld willen besparen....

Alvast bedankt!
    Groetjes Miep

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hmmm, heb er geen verstand van... Wat is dan het verschil met een SpaarZeker verzekering en een Spaarhypotheek? Jullie betalen nog meer dan ons? Wow, ik vond 175 al superveel! Sonde van het geld.... Is zo'n verzekering verplicht trouwens? (Niet dat ik het af wil schaffen hoor, maar ik vraag me af hoe sommige mensen dit kunnen betalen, wij zijn tweeverdieners en kunnen het nu nog 'makkelijk' doen, maar als ik zou stoppen met werken zouden we diep in de schulden raken...)

Groetjes Miep

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wij sparen elke maand door een bepaald bedrag een premie te betalen, na 30 jaar hebben we dan onze hypotheek helemaal bij elkaar gespaard en kunnen we deze aflossen. Maar mocht er iets gebeuren, dan krijgen degene die overblijft een bedrag uitgekeerd.
    bij ons dus een aflossing en verzekering in1

en dit is dan een dure hypotheek vorm omdat je vrij zeker bent, dat je aan het einde van de looptijd het gehele bedrag kunt aflossen.

4. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Even gauw (heb niks bijgelezen) maar ik ben net terug van de 9 maandenbeurs:

WE WETEN HET GESLACHT!

We hebben spontaan een pretecho gedaan en zijn er achteraf erg blij mee dat we het nu al hebben gedaan (hoewel het vanaf 26 weken mooier is).
    Ik ben erg blij...

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Aha.....
    Maar eh, nog een vraagje, wij betalen ook nog ongeveer 555 euro aan 'rente lening'. (Is dat een 'normaal' bedrag? (Als jullie begrijpen wat ik bedoel.) Als je alles zo bij elkaar optelt wordt het wel heeeeel duur allemaal zeg. Ik lette er nooit zo op, maar nu (nu ik zwanger ben) ga je (ikke dus, misschien jullie ook wel) je zorgen maken om van alles en nog wat he... We konden het altijd wel betalen, maar weet niet of we het kunnen BLIJVEN betalen....

Groetjes Miep (die ff helemaal off-topic gaat)

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ohhh Pienie! Leuk leuk leuk! Mogen wij het geslacht ook weten?

7. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Nou... in juli mogen jullie het pas weten. Ik weet niet zo goed wie er meeleest, dus hou het maar even voor me...

Maar voor de anderen die het willen weten: het is erg leuk, geeft je echt een kick!

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    of het een normaal bedrag is kunnen we nu natuurlijk nooit zeggen, dat is afhankelijk van het bedrag wat je geleend hebt en de rentepercentage dat je betaald. Is dit het bedrag waar de teruggave al vanaf is?

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    GAAAAAAAAF Piene! Was het goed te zien?

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Jaaaaa! Wij mogen morgenochtend ook voor de 20 weken echo! Pas nu begin ik het ook spannend te vinden en niet alleen leuk. Stel je nou voor dat ze iets vinden? Statistisch gezien zou het bijzonder zijn als wij allemaal perfect gezonde kindjes krijgen toch? Maar ooh laten we hopen dat het zo is!

Morgenavond gaan we naar de verloskundige en zullen we ook de check-up weer hebben. Ben flink gegroeid en heb sinds week 17 echt een buik gekregen. Wel leuk dat het nu echt op een zwangere buik lijkt/gaat lijken, maar tegelijk ook wennen... niet dat ik een platte buik had maar toch.

Leuk dat je weet dat jullie een zoon krijgen Kar. Ik ben zelf ook onwijs nieuwsgierig maar we willen het dus niet weten....

11. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Leuk Piene... dus jij had vandaag een topavond!
    Net als Marloes en Miep moet ik ook nog heel lang wachten, helaas.... nog 29 dagen!

12. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh daar zeg je wat, nee de teruggave is er volgens mij nog niet vanaf. (Is ong. 190 euro geloof ik)
    Het bedrag wat we geleend hebben zit tussen de 166.000 en 175.000 (weet het niet precies uit mijn hoofd omdat we 2 keer wat bij hebben moeten lenen i.v.m. verbouwen). De rente is 2,8% (11 jaar vast) geloof ik..... (Haha, jullie horen het al, ook dat weet ik niet precies uit mijn hoofd.)

Groetjes Miep

13. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Heb ik al verteld dat wij een Vivaldi-gezin krijgen?

Lente: Myron 06-06-00
    Zomer: M4 31-07-07
    Herfst: Meallán 12-10-04
    Winter: Maura 16-02-98

In het Duits heb je een liedje erover:

Es war eine Mutter, die hatte vier Kinder,
    den Frühling, den Sommer, den Herbst und den Winter.
    Der Frühling bringt Blumen, der Sommer den Klee, der Herbst der bringt Trauben, der Winter den Schnee.

Het liedje gaat dus duidelijk over mij. ;)

14. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ohw! Beebie! Jullie zijn morgen al aan de beurt?!?! :) Heeeel veel plezier morgen! Hoe laat moet je eigenlijk? Ennuh, zo snel mogelijk laten weten of alles goed is (of niet) he! Laat ons niet in spanning zitten. Dat is niet goed voor ons zwangeren.

Haha, Melanie! Leuk hoor, toevallig!

Groetjes Miep

15. Niet meer actief

Voor diegene die morgen weer mogen ukkie-kijken (ik geloof Zanoni en Beebie aka Chantal) : [color = purple]Veel plezier![/color]
    Ik moet nog een weekje wachten, maar we willen niet weten wat het is, pas over een weekje of 20. Ik zit ook al op de helft, aangezien ik bij ongeveer 38 weken ingeleid ga worden. Niet te bevatten, dat het dan al zo snel is. Ik zit ook elke keer met verbazing naar mijn banner te kijken, van Only ... days to go! Ik ga manlief toch maar eens achter zijn broek aanzitten om de rest van de verbouwing af te maken. Dan pas kan namelijk de babykamer opgeruimd worden (lees leeggeruimd van alle rotzooi, gereedschap en andere dingetjes) en dan kunnen we daaraan beginnen.

Pienie Was de beurs verder nog leuk behalve jullie spontane pretecho? Zijn er echt goede aanbiedingen enzo en is echt alles goedkoper als in de winkel?

Ik heb vanavond weer nieuwe buikfoto's gemaakt, ze staan in mijn album voor de liefhebbers. Let aub niet op de vlekken en strepen die je erdoor ziet, de beeldchip van onze camera heeft kuren.

Liefs, Tanya

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik zal waarschijnlijk morgen helemaal niet laten weten hoe het was. We hebben om 8u echo, dan werken van 9u tot 19u en dan om 19.40u afspraak bij de verloskundige, daarna eten en dansles. Ergens denk ik dat het of heel laat wordt of vrijdag. En dan ga ik ook weer op stap (vrije dag) maar ik doe mijn best.

17. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik doe een studie assurantiën, dus ik weet er wel wat van.
    Maar het slimst is om jullie verzekeringsagent eens langs te laten komen en eens te kijken hoe alles ervoor staat. Of bepaalde dingen niet omlaag kunnen, of er niet iets voor de kleine geregeld moet worden etc.
    Wij hebben dit zelf afgelopen maandagavond gedaan.

18. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

9 jul 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    @loltsje wij betalen rond de 200 euro voor een levensverzekering die uitkeert na 30 jaar of als er 1 van ons overlijd. Ik vind het zelf ook veel geld, maar je zit wel veilig. Onze hypotheek is hoger maar wij hebben dan ook een redelijk duur huis gekocht. Alhoewel in het zuiden lachen ze om de prijzen bij ons in friesland.

Bij de gyneacoloog alles goed, heeft alles goed bekeken en zei dat ik me geen zorgen moest maken over de 20wk echo. Dus dat is weer een zorg minder. Hij zag ook meteen wat het was, maar dat wou ik niet weten dus is nog een verassing.

Gr Jacquelien

19. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    @Kar: Gefeliciteerd met jullie zoon, echt super!

@ Pienie: Jullie ook gefeliciteerd met het geslacht!

Klinkt allebei een beetje raar.

Wij gaan morgen avond naar de 9 maandenbeurs en nu begin ik weer te twijfelen want we kunnen daar nog een echo laten doen voor het geslacht.

@de meiden die morgen op echo gaan: Ik ben erg benieuwd, laten jullie het zo snel mogelijk weten?

@Kim: Ik heb volgens mij dezelfde broek van H&M, super broek voor een leuke prijs.

En over die "leuke" opmerkingen.
    Ik kreeg er vorige week ook 1.
    Voor de duidelijkheid ik werk in de bediening.
    Wij hebben op het werk 2 grote tafels op een vide om daar te komen moet je een volledige trap op. Nu was het laatst niet druk alleen had een collega vergeten het touw er voor te hangen dus gaan er 5 mensen zitten.
    Dus ik ga naar boven om netjes te vragen of ze beneden een tafeltje willen nemen omdat het voor mij nog al zwaar is.
    Waarop een man van dat gezelschap zegt:"Ben je al 3 maanden".
    Gelukkig vond zijn vrouw het geen leuke opmerking en gingen ze gelijk naar beneden maar ik was wel even pissig, wat een l*l.

20. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Hee Meiden,

even snel. ik heb om 2 uur de echo. Ik hoop daarna zo snel mogelijk het nieuws te kunnen vertellen. Maar het kan even duren dus niet te snel ongerust worden! :)

Tot vanmiddag!

Deel Deze Pagina