Goedemorgen! Koeky heeft nu haar echo al gehad denk ik... Toch nog veel plezier gewenst! En Zanoni, jij ook! Geniet er heel erg van! Het is zo leuk je kindje weer te zien! Pienie, wat leuk dat jullie het ook weten nu! Geeft inderdaad een kick. Ik vind het zo bijzonder om te bedenken dat ik nu weet dat er een klein jongetje in mij zit! Over die verzekeringen... Ik heb er echt geen verstand van. En ik word altijd erg nerveus van het nadenken over geld. Zeker nu (zoals Miep al aangaf) in de zwangerschap. Ik moet zeggen dat ik 175 wel erg veel vind. Dus wat Evelieveling zegt, ga het even met iemand langs. Ik zou het liefst een objectief iemand nemen, dus weet niet of je eigen verzekeringsagent zo'n goeie zou zijn. Ik heb trouwens net mijn urine ook weggebracht, ik dacht, het is een trend dus ik moet meedoen! Ik kan straks terugbellen. Ik had gisteren weer een dag met onwijs veel buikpijn (menstruatie-achtige pijn), net of de baby weet dat hij moet groeien vanaf nu. Want ... IK BEN OP DE HELFT!!!
Hee dat vind ik een leuk liedje, Melanie! Misschien kan je iets doen met bloemen op het geboortekaartje? Muziek van Vivaldi lijkt me nogal onhandig namelijk...
Goedemorgen meiden, Voor de meiden die een echo hebben vandaag: heel veel plezier, geniet er van en laat ons natuurlijk z.s.m. weten hoe het is gegaan @Pienie: wat leuk om zo spontaan toch voor een pretecho te gaan. Helaas kan ik dat niet. Bij de 20-weken echo is mijn vriend er niet bij en ook gaat hij niet mee naar de 9-maandenbeurs. Dus als we het willen weten, moeten we tot 26 weken wachten; dan hebben we de 3d pretecho! @Miep: over de kosten en dat je daar de zenuwen van krijgt begrijp ik heel goed. Ik heb er zelfs een poll van gemaakt op de 'lounge'! Dit ook omdat wij natuurlijk een verkeerde beslissing hebben gemaakt om te verhuizen en nu moeten we dit huis met verlies verkopen om weer terug te verhuizen... snappen we het nog? Ik moet zeggen dat ik 175 euro wel veel vind. Wij hebben een combinatiehypotheek van een deel aflossingsvrij en een gedeelte spaar/beleg. Wij betalen een premie van 96 euro per maand voor de levensverzekering. Deze keert dan 80.000 euro uit bij overlijden of aan het einde van de 30 jaar. Jullie hebben wel een heel gunstig rente percentage. Wij hebben 4,7% waardoor de maandlasten gelijk hoger liggen! Als je iets meer wilt weten; stuur me gerust een pb. Ik heb me ondertussen flink moeten verdiepen in de hypotheken e.d. Waar je vooral op moet letten is: wat houd ik over als ik van ons inkomen alle vaste lasten aftrek? Als je hier van kunt leven, dan ben je al een heel eind. Bij ons is dit dus 250 euro p.maand. Volgends de meeste mensen die op de poll hebben gereageerd; is dit wel te doen, juist omdat alle vaste lasten hier al vanaf zijn! Succes Liefs Elma
Pff, ben weer paar dagen achter elkaar flink misselijk incluus overgeven. Dacht dat het na de 3e maand wel over zou zijn. (volgens mijn oma een teken dat het een meisje wordt) Op werk reageerden ze ook een beetje raar hierop omdat ik al in mijn 17e week zit en al weken eigenlijk er geen last meer van had gehad. Terug naar de Emesafene dus en wat beter op mijn voeding letten @kar gefeliciteerd! leuk dat jullie een zoontje krijgen. 14 maart heb ik de volgende echo, we beginnen ook flink nieuwsgierig te worden wat het wordt. Als het een meisje wordt hebben we 4 generaties in de familie
Daar ben ik weer. Meiden die vandaag de echo hebben... SUCCES en geniet ervan! Goed, over verzekeringen... wij hebben ons bedrag verlaagd voor de levensverzekeringen. Nu hebben wij geen eigen huis, dat scheelt, maar in principe kan je de levensverzekering ook bij je hypotheek in nemen, dat scheelt weer. Wij hebben een studieverzekering genomen. Een studieverzekering voor 15 jaar met een inleg van 50 euro per maand. Is geen hoog bedrag, maar dan is er straks toch een leuk centje voor de studie van ons kind. Aan dit bedrag kunnen we niet komen. Maar omdat je nooit weet wat er gebeurt gaan we daarnaast nog sparen op 1 van de beste spaarrekeningen die Nederland op het moment heeft, van Agenta. Daar kunnen we zelf weten hoeveel we sparen en kunnen we eraan komen. Dus zo kunnen we het gebruiken voor wat we maar willen. Wel zo fijn... Ik wil ook weten wat het is... En Jerry nog steeds niet Kar... was het bij jullie overduidelijk? Ook als jullie het niet hadden willen weten? Ik hoop dat ons pindaatje er ook zo voor ligt, hihi!
Mogge dames, Blijkbaar kon de tv gisteravond jullie niet echt boeien. Heb eerst alles eens bijgelezen. Melanie, wat een mooi versje is dat. Misschien als je het vertaald, leuk voor op het geboortekaartje? Nou Miep, ik heb ook eens zitten denken wat voor polissen wij nu hebben, maar volgens mij hebben wij een levensverzekering die niet hoger is dan 90 euro. Maar hoeveel we dan terug zouden krijgen weet ik dus niet. Als ik teveel getallen zie op een blaadje, snap ik het al niet meer. Maar wij hebben ook een lage hypotheek, want dit huis is eerst van mijn opa en oma geweest en ik heb het 14 jaar geleden voor nog geen ton gekocht. En dit vind ik geen off-topic hoor. Iedereen zit volgens mij nu hard te rekenen als er kinderen komen. Pienie, leuk dat jullie het weten. Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig hoor. Beebie en Zanoni, succes vandaag bij de echo. Elma, er zijn zat gezinnen die aan het einde van hun salaris een stuk maand nog over hebben, dus met die 250 euro over, lijk me dat jullie wel safe zitten. Hier alles gewoon z'n gangetje. Vandaag precies 19 weken en over 2 weken hebben wij de 20 weken echo. Nog even geduld dus.
Overigens.. iemand hier schreef dat je beter een onafhankelijke verzekeringsagent in huis kon halen... Ben ik het niet helemaal mee eens. Als je echt al je polissen bij 1 iemand hebt ondergebracht dan wordt er van zo'n iemand verwacht dat ie met je meedenkt. Dat ie weet hoe jullie situatie is en dat ie niet voor een hoog mogelijke provisie gaat maar voor klanttevredenheid. Want klanttevredenheid is belangrijker dan iemand die veel geld binnenbrengt maar het ondertussen bij iedereen vertelt dat ie zoveel geld kwijt is. Dat is weer negatieve reclame. Maar het kan geen kwaad om naast je eigen adviseur ook een andere te laten langskomen!
Evelieveling, dat was ik. Mijn ouders hebben namelijk een enorme strop geleden door hun eigen adviseur (en dan praat ik echt over tienduizenden euro's), verkeerd advies. Ze hebben nu zelfs een advocaat in moeten schakelen.. Dus ik ben er zelf voorzichtig mee geworden. Wij hebben trouwens precies dezelfde studie-spaarrekening. Wij hebben er ieder 1, ook 50 euro per maand. Geeft een rustig idee. En 50 euro is niet veel vind ik. Jekkia, wat vervelend dat je nog zo naar bent. En ook vervelend dat anderen daar zo op reageren.. Gelukkig zijn er hier lotgenoten.
Wij doen samen 50 euro. Is niet veel... maar juist omdat het geld dan echt vaststaat vinden we het 'eng'. Dus sparen we daarnaast nog 50 euro op een spaarrekening. Daar kunnen we wel aankomen. Kan dus aanvulling op de studie zijn, of voor allerlei andere onvoorziene dingen...
Ik heb ook onze papieren er even bijgepakt. Deze gegevens zijn van toen we ons huis kochten in 2000. Wij hebben een spaarhypotheek (inclusief levensverzekering) van 125000,- en we betalen 155,- aan premie per maand, waarvan 131,50 aan spaarpremie en 23,50 aan risicopremie. Bij de levensverzekering is het zo, dat als 1 van ons komt te overlijden dat die ander dan het bedrag van het huis krijgt. Er staat letterlijk 125000,- uit te keren bij in leven zijn van beide verzekerden op 01-08-2030 of terstond bij overlijden van de eerststervende van beide verzekerden. We hebben vorig jaar de hypotheek laten verhogen met 28000,- voor een grote verbouwing en in 2005 hebben we de rente opnieuw laten vastleggen omdat onze rente vaste periode afliep. In 2000 hadden we een rente van 5,7% en nu iets van 3,9% of 4% (weet het niet zeker) voor een periode van 5 jaar. Als dus 1 van ons komt te overlijden voor 2030 (als de hypotheek afloopt) dan krijgt die ander dus het gehele bedrag van de hypotheek (nu 153000,-). We betalen totaal aan hypotheek per maand bruto ongeveer 725,-, en we krijgen elke maand 170,- belastingvoordeel terug. Liefs, Tanya P.S. Wat vonden jullie van mijn nieuwe buikfoto's?
Zo willen wij het straks ook gaan doen voor de kleine. We houden, na aftrek van vaste lasten 250 euro over. Hiervan willen we 50 euro op een spaarrekening voor de kleine zetten en 50 euro op onze eigen spaarrekening. Het is in totaal 'maar' 100 euro, maar wel goed voor de studie later voor de baby en voor ons voor onvoorziene uitgaven. We houden dan nog 150 euro per maand over om kleding, uitjes e.d. te bekostigen. Hier moeten we gewoon goed op letten dat we niet te dure dingen doen, op de 'koopjes' letten! Liefs Elma
Meiden, echt bedankt voor jullie reacties! Ik begrijp dat die 175 best zouden kunnen kloppen dus, maar het beste is om toch eens iemand langs te laten komen.... Misschien moeten we dat maar eens gaan doen. In totaal betalen we aan verzekeringen nu ruim 300 euro per maand en dat moet toch lager kunnen zou je denken.... En dan nog de ziekenfondsverzekering, samen 210 euro per maand.... BOEHOEE! Elma: Ik heb ook op jouw poll gereageerd, 250 euro per maand moet volgens mij wel kunnen hoor! Ik wil binnenkort ook een overzichtje gaan maken met alle vaste lasten en onze inkomens. Alleen weet ik nu nog niet hoeveel ik na de bevalling kan blijven werken. Ik zou graag 28 uren blijven werken, maar wie moet er oppassen? Wij werken beide onregelmatig en om 6 uur 's ochtends zijn er nog geen creches open en dat gaat 's avonds ook moeilijk als ik tot half 11 moet werken.... We wonen hier in een klein dorpje omringd door andere dorpjes en het gaat heeeeel moeilijk worden om oppas (bijv. gastouders) te vinden. Ik kan wel janken als ik er aan denk.... we gaan failliet! (En dan te bedenken dat mijn vriend een motor op het oog heeft (en ik probeer al 3 weken om hem dat uit zijn hoofd te praten) die 'maar' 10.000 euro kost! Terwijl we nog in het rood staan ook....) HELP! Maar die motor komt er dus echt niet he! Dan pak ik mijn koffers en ben ik weg! Ik ben een beetje van slag de laatste tijd hoor, sorry! Toch wil ik de meiden die vandaag een echo hebben veel plezier toewensen! Groetjes Miep
Lieve Miep, Lucht je hart maar lekker hoor! Ik begrijp je heel goed. Wij staan dan nu (nog) niet in het rood, maar moeten zeker wel op de centjes letten. Moeten nog veel grote aankopen doen voor de baby en we gaan eind maart ook nog eens trouwen. Nu houden we dat low-budget, maar toch... wel weer 1500 euro aan kwijt! Ik hou al jaren alle uitgaven en inkomsten bij in een excel bestand. Ik ben hier erg tevreden mee. Zo houd ik heel goed inzicht. Ik weet dan nu ook al hoeveel uren ik straks kan/ga werken en wat ik hiermee verdien! Als je wilt, wil ik je heus wel ergens mee helpen hoor PB me dan maar gewoon! Liefs Elma. Ps. wij doen alle hypotheek zaken bij 'de hypotheker' in Sneek
Tanya: Die buikfoto's zien er super uit hoor! Om trots op te zijn, je ziet echt een bolling waar de baby 'woont'. Groetjes Miep
Miep, ik herken het! Wij hebben echt schulden - ECHT een GROOT bedrag - en als mijn vriend het heeft over leuk dit of leuk dat schiet ik ook in de stress. Zie mijn verhaal van eind januari, bij de bank is niets te regelen dus het komt op aflossen en bikkelen neer. Wij hebben onze financien nu nog helemaal gescheiden en dat moet ook zo blijven voorlopig - maar dat houdt dus in dat ik geen idee heb hoeveel wij per maand overhouden. Niets denk ik? Tanya, je buik is echt mooi! Jouw figuur lijkt wel wat op het mijne, jij bent alleen langer volgens mij. Echt zwanger hoor! Wees er maar trots op!
Sorry Tanya, ik had ze wel zitten bekijken, maar niks ervan gezegd. Maar het is een heel mooi zwanger buikje.
Kar en ik hebben het hier al per PM over gehad... Ook hier is het zo... Daarom willen wij dus echt een studieverzekering, echt vastzetten zodat we er niet aan kunnen komen. Nee, je houdt vast niets over in het begin... wij ook niet. Maar je gaat weer leren omgaan met je geld. Vergeet niet dat je 'iets' terugkrijgt. Een heel klein schijntje kinderbijslag! Wees slim, gebruik dat ook echt voor je kleintje en zijn toekomst. Iedereen is onzeker over wat er gaat komen, omdat het zo ongrijpbaar is. Maar je moedergevoel gaat overheersen en zolang je maar iedere dag knuffelt, kroelt, kust en vertelt hoe lief en mooi je kleintje is, dan komt het echt goed. Want alleen dat kan een kind echt tekort komen... liefde!
hoi meiden Zo zeg er is weer veel geschreven..... Pienie: wat leuk die spontane echo, geniet er maar lekker van..... Beeb en Zanoni: veel plezier vandaag ........ Tanya: mooie buik hoor, je ziet het al aardig....... Ga dadelijk met me oma naar het kerkhof. Vandaag is me opa 5 jaar dood. Gelukkig is het mooi weer, dat scheelt weer........ twinny
Oh oh oh, dat was ik nog vergeten te vertellen! Ik heb gisteren zo'n mooi Valentijnscadeau gehad! Niet van Marc maar van ukkie! We lagen in bed en ik zei nog tegen Marc dat ik ukkie nog helemaal niet gevoeld had en opdat zelfde moment legde ik mijn handen op mijn buik. En toen ineens BOINK tegen mijn hand ! Van schrik mijn handen er weer af gehaald. Gauw er weer opgelegd en toen weer boink boink . Wauw! Dat had ik dus nog nooit eerder gevoeld. Wat? Zal ukkie gedacht hebben, mij niet gevoeld? Voelen zal je! En echt hoor, hij/zij heeft flink van zich afgetrapt en gestoten en zo. Toen heeft Marc zijn handen erop gelegd en hij voelde het ook! Zo speciaal, zo bijzonder. Ik heb wel een uur zo gelegen, met mijn handen op mijn buik. En ukkie was echt druk, ik had het gevoel dat hij heel mijn baarmoeder aan het verkennen was, ik voelde vanalles. Ik had dat dus echt niet zo snel verwacht omdat mijn gyn zei dat mijn placenta aan de voorkant lag. Maar volgens mij ligt hij half voor en half boven want bovenin voelde ik het inderdaad wat gedempter maar verder naar onderen heel goed. Nu voel ik ukkie ook nog steeds nu ik op de bank zit. Oh, I'm in love... Liefs, Tanya
Hallo meiden, Zal me ook even voorstellen aangezien ik regelmatig met jullie meelees. Ik ben vandaag 18 weken en 1 dag zwanger van ons eerste kindje. Heel spannend allemaal. Over tweeenhalve week hebben wij onze 20 weken echo, kijk er enorm naar uit, en heb bedacht dat een pretecho toch ook wel heel gaaf moet wezen dus deze gaat er ook nog een keer aankomen. We zijn zelf al druk bezig met het kamertje wat al best redelijk opschiet, en dat moet dan ook wel. Over een paar weken komt het kamertje al en wil ik het klaar hebben. Nou dit was het voor nou wel even. gr Lieff