twinny, sterkte vandaag met je oma en opa. gelukkig schijnt de zon mooi vandaag en kan hij van boven met jullie meegenieten van het zonnetje. pienie, meid wat leuk dat je het geslacht weet! lekker man zo impulsief! tantan, je hebt echt een mooie buik hoor meid! en je hebt ook al zo'n gave ketting met muziekbolletje eraan of zien? ik zag nog iemand schrijven over die misselijkheid in week 17.... (sorry ben de naam vergeten *schaam*) maar dat kan hoor meid. wij (evelien en ik) hebben ook nog wel eens terugslagen. en dan pak ik idd ook weer de emasafene erbij. nu ik ziek ben heb ik deze week ook weer gekotst maar ligt volgens mij niet 100% aan de hormonen. en dat het een teken is dat het een meid wordt.... dat zal ik maar niet te serieus nemen
Ja Kim, dat is zo'n buikbelletje. Had ik van Marc gekregen zodra hij wist dat ik zwanger was. Toen was ik net 4 weken en kon niet wachten omhem te dragen. Het leek nog zoooo ver weg eer dat ik dat kon! Zodra ik wist dat ukkie geluiden zou kunnen horen (week 18 ongeveer) heb ik hem omgedaan. Het was in het begin wel wennen voor mij, zo'n zwiepend ding op mijn buik, maar nu ben ik er aardig aan gewend. Oja, ik spuug ook nog steeds, niet meer elke dag maar om de 2 dagen ofzo. Liefs, Tanya
gaaf man tanya! waar kun je zo'n ketting vinden...? ik vind ze zelf nml ook zo leuk! heb btw een foto in mijn album gezet, heb ik net ff gemaakt. kunnen jullie mijn nieuwe broek beetje zien en tja... ben alweer bijna 20 weken he hahaha
@kim: wat een mooie broek... is het een zwangerschapsspijkerbroek? Je ziet er mooi zwanger uit zo Ik kan al enkele weken geen gewone spijkerbroeken meer aan, vind ik wel jammer. Dus als je het kwijt wilt: waar heb je de broek vandaan? Liefs Elma
He Kim, mooie foto's weer hoor (en mooie broek ) Dat belletje had hij bij Prenatal gehaald (hij moest er naar vragen, ze lagen achter de toonbank). Ik heb ze ook zien liggen bij Aktiebaby in de vorm van een hartje, ik heb echt een balletje. Je zal ze wellicht bij nog meer babyzaken hebben. Liefs, Tanya
hihihihi dank jullie! krijg er een beetje blosjes van elma die broek komt van de H&M. hij was 50 euro. vind ik best redelijk voor een zwangerschapsbroek. het lijkt idd wel gewoon een heupmodel maar schijn bedriegt! ik moet zeggenb dat ik de band van deze broeken veel fijner vind dan die ik heb van mamalicious. hij zit superlekker en ik ben er ook echt verliefd op hahahaha tanya, ik ga zondag naar de 9maandenbeurs zouden ze m daar ook hebben? anders ga ik naar de prenatal. dank je wel!
nou ik las op een topic in de lounge dat er meer mensen waren die het was tegengevallen... wel jammer vind ik maar ik wil toch nog gaan. wie weet vind ik het helemaal geweldig! hahahaha zo nu ga ik eerst ff eten en daarna zal leon wel weer achter dat ding kruipen.... dus waarschijnlijk tot vnv hahaha
hello meiden! @piene leuk dat je het geslacht weet en knap als je je mondje erover dicht kan houden hihi (denk dat ik vanaf dag 1 al de fout in ga) hoeveel was je nou precies kwijt voor de pret echo als ik vragen mag, ik ga hem zaterdag doen en wil graag weten hoe of wat @beebie hoop dat je een mooie echo vandaag gehad heb @loltsje wij zitten op 1400 euro vasten lasten bijna pff 550,- hypotheek,210,- aan verzekeringen(brand,overlijden,auto alles bij elkaar) 210,- aan ziekenfonds...enzo enz en bij overlijden komt heel het bedrag van de hyp. vrij, dan betaal we alleen als het goed is de rente(geen ballen verstand van) maar krijgen in totaal ongeveer 200 euro aan belasting terug (inc.kinderkorting enzo) Dames het is belangrijk om aan later te denken maar ga niet stressen toen mijn dochter werd geboren zaten we flink in de shit en ze is niks te kort gekomen en droeg zelfs merk kleding. na 4 jaar goed denken en oplossingen zoeken zijn we nu schuldvrij! (behalve hypotheek natuurlijk) nu met de rekening van de hond enzo bang weer terug in de sh*t te raken. maar een kind kost zo duur als je zelf er van maakt. wij sparen maar 50 euro voor haar in de maand, school kost de eerste jaren echt nog niet veel en daarna krijg je veel kosten nog terug(hoorde ik van collega) ik betaal voor romy die word 3 maart 6. 120 euro per schooljaar dat is inc. overblijven. ik vind tot nu toe de kosten van een kind 0 tot 6 jaar echt super meevallen! @zanoni veel plezier om 2 uur!! @elma is de 250 euro over na boodschappen en alles, dus echt alleen voor bv kleding en uitjes enz? @jekia hier nog 1 elke ochtend geef ik nog over en vaak sàvonds ook nog! @tanya mooi buikkie!!! @twinny..geef je oma een dikke kroel van me..ze zal wel moeilijk vinden vind jij het niet moeilijk om terug te gaan naar het graf? sterkte ieder geval. @welkom lieff! @tantan ik ga ook zaterdag!! met zijn vieren 2 oma`s, ik en mijn dochter (snik jullie hebben helemaal volgens mij niet haar valentijnskaartje gezien,zelf gemaakt) zo heb ik even mijn best gedaan om alles goed te lezen en te onthouden,duurde een kwartier en een heel verhaal hihi sorry
Peeetje: Ja, de 250 euro is over nadat ik al boodschappen heb gedaan. Dus alleen om van te sparen, kleding, uitjes en onvoorziene uitgaven. Voor de boodschappen heb ik ook nog eens 400 euro per maand gerekend! Geen idee namelijk wat het straks gaat kosten met een baby, dus reken maar ruim Dan moeten we toch kunnen leven van 250 euro per maand? En ik had je mooie valantijnskaart gezien hoor! Alleen 'vergeten' om je hiervan op de hoogte te stellen! Het ziet er erg mooi uit. Vind het ook knap dat je het kunt en er de tijd voor neemt... ik ben niet zo geduldig Liefs Elma
Peeetje Sorry, sorry, ik had je kaartje wel gezien en ik vond hem harstikke leuk! Ik zat gisteren een beetje in een dipje (totdat ik in bed lag, zie eerder berichtje) dus het spijt me dat ik er niet op gereageerd heb... Hee, misschien zie ik je zaterdag wel liggen aan dat echo-apparaat! Wil jij weten wat het is? Karlijn Ik weet niet hoe lang jij bent maar ik ben 1.84m. Kim Ook ik heb die berichtjes gelezen over de 9 maanden beurs. Ik weet absoluut niet wat ik ervan moet verwachten, de enige beurs waar ik ooit geweest ben was de vakantiebeurs 8 jaar geleden. Misschien vind ik het wel heel leuk maar voor hetzelfde geld ook niet. Ik neem in ieder geval wel een goedgevulde pinpas mee! Liefs, Tanya
Peeetje Sorry, sorry, ik had je kaartje wel gezien en ik vond hem harstikke leuk! Ik zat gisteren een beetje in een dipje (totdat ik in bed lag, zie eerder berichtje) dus het spijt me dat ik er niet op gereageerd heb... Hee, misschien zie ik je zaterdag wel liggen aan dat echo-apparaat! Wil jij weten wat het is? Karlijn Ik weet niet hoe lang jij bent maar ik ben 1.84m. Kim Ook ik heb die berichtjes gelezen over de 9 maanden beurs. Ik weet absoluut niet wat ik ervan moet verwachten, de enige beurs waar ik ooit geweest ben was de vakantiebeurs 8 jaar geleden. Misschien vind ik het wel heel leuk maar voor hetzelfde geld ook niet. Ik neem in ieder geval wel een goedgevulde pinpas mee! Over dat spugen, ik geloof de boekjes allang niet meer. Je zou ook meer energie moeten krijgen in het 2e trimester, nou ikke niet hoor. Je zou nu ook minder moeten plassen 's nachts, ik moet er nog steeds elke nacht uit, spugen zou ook minder moeten worden, mijn haar zou anders moeten zijn evenals mijn huid. Dat alles is van mij niet van toepassing. Liefs, Tanya
Huh? Twee keer mijn berichtje? Ik kan me niet herinneren dat ik tussendoor op OK had gedrukt... Liefs, Tanya
Ik moet er 's nachts ook nog veel uit om te plassen. Vannacht was echt heel erg. Daarom maar vanochtend urine weggebracht, maar die was schoon! Groeistuipen zullen die buikpijn veroorzaken denk ik dan maar. Tanya, ik ben 1.69 dus jij bent een stuk langer! Ik heb net weer de vergissing begaan op iemands vlindersite te kijken van een doodgeboren kindje . Waarom doe ik zulke dingen toch ook?! Zanoni, nog een half uurtje! Spannend! Heeeel veel plezier nogmaals!
Die hangers met belletjes kun je volgens mij ook bij de wereldwinkel krijgen. Op de 9 maandenbeurs heb je ook een standje met die belletjes en opde huishoudbeurs zelf heb ik ze ook gezien (in de zaal links naast de 9maandenbeurs) De 9 maandenbeurs is wel leuk maar niet heel erg bijzonder, wel paar leuke kortingen gezien maar we hebben niks gekocht behalve Remia mayo ha ha ha. Het was gisteren al erg druk dus in het weekend zal het nog wel drukker zijn (hoorde dat afgelopen weekend al topdrukte was geweest) Je kunt trouwens niet overval pinnen op de huishoudbeurs, ze hebben daar wel 1-2 pinautomaten (met lange wachtrijen) dus cash is wel makkelijker. TIP: als je er vroeg bij bent kun je op de negenmaandenbeurs gratis echo laten maken bij de Kruidvatstand Phoe, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die nogsteeds regelmatig misselijk is en met de wc knuffelt. @ Tantan, ik moet ook nog elke nacht eruit voor een plasje, overdag soms wel om het uur (drink ook veel water) Mijn gezicht heeft pukkels (heb ik anders nooit) en heb net zoveel energie (weinig dus) dan in het eerste trimester. Begin me af en toe af te vragen waneer mijn tijd komt dat ik even zorgeloos van de zwangerschap kan genieten en stralen.
@elma dan 250 toch genoeg meid.. ik doe nu 400 eu p.m aan boodschappen met zijn 3-en en de hond. enneh was niet zo ramp over dat kaartje.. hihi ik was alleen trots opmezelf dat ik zoiets kon maken.. maak graag zulke dingen op de pc. wel eens die van mijn dochter gezien in die hand? goed he hihi tantan.. zonnejt schijnt geen dipje meer nu he.. onder kom ik je ff aan het lachen maken ik heb hem zelf ook al een paar dagen en kan het niet uitleggen mannetje vroeg ook al.. kon/kan alleen huilen maar niet verwoorden. 1 ding kan ik wel zeggen..uhh.. ik ben heel bij met deze zw begrijpo me niet verkeerd maar vraag me wel eens af waarom nu wel en al die andere 18 keer niet! droom zoveel erover dat het me geestelijk echt raak. nu ga ik ineens beseffen wat voor elende we meegemaakt hebben! en hoe ik het in godsnaam gered heb.. mischien dat ik het nu een plekje aan het geven ben en daarom zoveel mee bezig ben de laatste tijd? ik weet het niet..beetje in de knoop..heb echt hele nare dromen over mijn mk`s ik maak ze elke nacht weer opnieuw mee pff stop... ga ik weer... ff afleideing zoeken..ander onderwerp pfff
wauw..effe alles weer bijkgelezen..ben inmiddels anderhalf uur verder haha Lieff welkom! Wat leuk dat de eerste twintig weken echo's al zijn geweest..Het wordt nu wel heel spannend eventjes allemaal..Al ben ik bang voor dat gat wat we daarna krijgen..(of zou dat heel snel gaan?) Over dat financiele gedeelte: wij hebben geen hypotheek (nog niet, door foutje! bij de postbank hebben we een neg registratie bij het BKR gehad, anderhalf jaar geleden..en dan kun je pas na twee jaar weer ergens een hypotheek krijgen..dus we zijn gedwongen nog even te wachten..Postbank heeft dit trouwens nooit recht willen zetten, de klojo's!, maar dat terzijde) Ik heb zelf juist altijd het idee dat we nu veel duurder uit zijn *huren) dan wanneer we een huis zouden kopen..Maar ik kan er dus niet echt over meepraten. Gister op Valentijnsdag een geweldig badje van bebejou van mijn ouders gekregen, zo'n thermobadje, met een tummietub erbij en de standaart waar ze in kunnen staan..We zijn er super blij mee. ook hadden ze een hele grote mand helemala gevuld met zwitsal producten, gaaf he? Lag een mooie gele roos bovenop, ik vond het geweldig! Morgen heb ik functioneringsgesprek op mijn werk. kijk er erg tegenop omdat mijn meerdere en ik elkaar niet erg goed liggen en er toch een anderhalf uur durend gesprek van me wordt verwacht.."zucht" Vanochtend naar de fysiotherapeut geweest voor intakegesprek, volgende week kan ik voor 'behandeling'komen..dit ivm lage rugpijn en schouderpijn enzo..Hoop dat ze er wat aan kunnen doen, want ik wil zó graag echt in het water kunnen bevallen.. Leuk om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat, fijn ook die herkenning van dingetjes wara ik me zorgen over maakte en waarvan ik dacht de enige te zijn: Niet dus! ) Meiden, het lijkt wel voorjaar! ik ga denk ik maar eens voorzichtig de tuin in, om te kijken of ik wat voorjaarsbolletjes kan planten (of had dat al lang gemoeten?) Fijne dag..enneuh ik ben benieuwd naar de echo verhalen! liefs
Niva... denk je aan de handschoenen als je in de tuin gaat werken? Want in de tuin wroeten als je zwanger bent is geen aanrader. Kan toxoplasmose veroorzaken! Ow en ja... ehm... *bloos* Sorry... Hoi lieff! WELKOM HIER!
Peeeetje, knuffel voor jou.. Lijkt me niet meer dan normaal dat je die tranen zo voelt hoor, is ook een heel dubbel gevoel, die blijdschap en dat verdriet..en vooral de machteloosheid die daarbij komt kijken. Ik denk dat je het lekker af en toe moet laten gaan, dan maar niet kunnen verwoorden, maar je brengt het hier heel duidelijk..en daarna inderdaad afleiding zoeken en genieten van je bolle buik.. (ik heb effe pauze) Evelieveling, ja ik denk om de handschoenen hoor, ik sta ook echt maar wat stom met dat schepje en de hark..meer voor het idee dan dat ik echt iets toevoeg aan de tuin hahaha..