Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Oehh misschien is het wel een buik van een 2-ling. Zal wel niet. Het zit niet in de familie. Zou wel leuk zijn. En het moet ergens beginnen. *droom*

2. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    nou bij mij zit het wel in de familie! mijn moeder is zelfs deel van een tweeling ;)

meiden welterusten!
    ben er morgen weer !

3. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Goedemorgen meiden!

Jullie buikjes beginnen al leuk af te tekenen. Helaas zal het voor mij nog lang niet zichtbaar zijn omdat ikzelf niet slank ben.

Even een ander vraagje, ik las dat jullie lekker gingen badderen. mag je gewoon een warm bad nemen? Ik heb er zo'n zin in maar durf niet goed. ben bang dat het te warm is voor de kleine....

Veel plezier allemaal vandaag en tot straks

4. verstoppen lukt niet meer,kan mijn eigen kleding ook niet meer aan :cry:
    ben van mijzelf niet dik,ben 1,72 en 65 kilo
    het is ook al drie keer eerder opgerekt geweest ;)
    leuk al die buikjes :D

5. bij mijn schoonfam komen tweelingen voor en ik ben al wat op leeftijd,
    de kans zit er wel in ;)
    ik hoop het niet want dan moeten we verhuizen :cry:

6. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Jemig de pemig... jullie kleppen echt veel!
    Moest een hoop bijlezen!

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat er wel over veel vragen en verhalen heen wordt gelezen. Het blijft meer een prietpraatje hier dan dat er ook echte onderwerpen worden aangesneden.

Gisteren een poging gedaan tot buikfoto's, maar ik vond de slagschaduw op de muur niet mooi, waardoor het erg vertekende. Dus straks een nieuwe poging doen. Vriendje is aan het werk, dus dan maar zelf gaan klooien met mijn statief en camera.

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Goeiemorgen kletskousen :)

Ik zal vanmiddag vragen aan m'n ventje om een buikfoto te maken... er zal helaas wel nog niks te zien zijn :) Vorige keer had ik zelfs bij 5 maand nog maar een mini-buikje, enkel die die het wisten, zagen dat ik zwanger was... Het is nochtans niet dat ik al een buikje heb van mezelf, weeg 56kg voor 1m80 dusjah... Ochja, ik lig er niet echt van wakker, zolang m'n beebje maar gezond is... Al zou ik natuurlijk wel graag een dikke buik kunnen showen :)

De eerste keer was ik zwanger van een tweeling, helaas is er een vruchtje vroeg in de zwangerschap afgestorven... Nu zit er weer kans in op een meerling omdat ik drie rijpe follikels had bij de inseminatie. Bij ons zit het ook in de familie, de zussen van mijn opa zijn een tweeling.

Als je een bad neemt, is het beter dat je zorgt dat het water niet al te warm is, het bevordert de doorbloeding van de baarmoeder, maar kan er ook voor zorgen dat je een bloeding krijgt...

De ziekte van Crohn en spastische darmen, spreek er mij niet van... Om de twee jaar moet ik een maag-darmonderzoek ondergaan omdat de ziekte van Crohn in de familie zit, zelf heb ik IBS. Normaal moest ik eind dit jaar weer zo'n onderzoek laten doen, maar nu ik zwanger ben, zal dat maar na half volgend jaar moeten zijn :) Hebben jullie nu last van constipatie of juist omgekeerd, gaan jullie nu makkelijker naar het toilet? Voor mij geld het laatste...

Ik vind het ook wel jammer dat er soms over verhalen en vragen gelezen wordt... maar het is ook zo moeilijk om bij te blijven met al dat gekwebbel :)

Vandaag laat ik normaal nog eens bloed afnemen om te zien of mijn hcg goed gestegen is... spannend!

Liefs
    Kirby

8. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Goedemorgen, Hier weinig te melden. Mijn opa was er ook eentje van een tweeling. Ik hoop niet dat wij er eentje krijgen, want dan komen we ook een kamer te kort. Of we moeten nog meer zooi gaan weggooien. Ik wis niet dat 2 mensen zoveel spullen kunnen verzamelen. :confused:

Kar hoe is het met jou, gaat het alweer een beetje?

9. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Mijn vriend is er 1 van een tweeling. Dus ik hoef er in principe niet bang voor te zijn gezien alleen vrouwen het kunnen doorgeven.

10. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    O ja, dat is waar ook. Alleen vrouwen geven het door. Nou dan valt bij mij de risico voor een deel ook af. Het was de vader van mijn vader en die geven het niet door.

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen allemaal! Even bijlezen hoor....

Met mij gaat het alweer een stuk beter. Vanmiddag heb ik een afspraak bij de huisarts, ik ga vragen of ze wil voelen hoe mijn baarmoeder er bij 'staat' (dicht hopelijk). Mijn vriend merkte gisteren op dat hij dacht dat mijn buikpijn met stress te maken had en toen ik daarover ging nadenken dacht ik ja, hij heeft wel gelijk! Had mijn moeder gesproken, meteen helemaal in de stress en overstuur. Ze vindt dat ik niet moet toegeven aan de moeheid, dat ik niet zo somber moet doen... Een van de eerste dingen die ze zei toen ik vertelde dat ik zwanger was was 'Denk je er wel aan dat het nog fout kan gaan?'.
    Blijkt dat zij een huisarts had gehad die alleen maar met miskramen bezig was, zij zelf dus ook 12 weken in spanning.

Nu voel ik me erg goed, nog een beetje bruinig slijmverlies, maar niet eens elke keer. Buikpijn zakt weg. Ben weer positief! Mijn borsten doen ook steeds meer pijn en worden voller. Mijn vriend ziet het dus nu ook. Hij lacht me elke keer uit om mijn tepels... Hihihihi.

Mooie buikjes hoor, dames. Aangezien ik al een buikje heb, duurt het waarschijnlijk nog even voor je iets zult zien. Jammer, maar ja... Zware botten he? ;)

12. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hallo meiden

kimmie: dat opgeblazen gevoel het 's avonds herken ik wel hoor. bij mij is het ook allemaal p**p, hihi :oops:

Ben ook niet zuper dik van mezelf, maar wel redelijk strak, dus ben benieuwd wanneer er iets te zien gaat zijn........

Kar: veel succes bij de ha vanmiddag en je vriendje heeft gelijk hoor, gewoon positief blijven denken..........

In te warm water baden is inderdaad niet zo goed, dus houd daar maar beetje rekening mee meiden.....

Ik maak me toch een beetje zorgen. Lijkt net alsof sommige dingen gewoon af aan het nemen zijn. Mijn borsten zijn niet meer zo pijnlijk en gespannen als afgelopen week en de krampjes in mijn buik zijn ook niet zo vaak meer aanwezig.
    Moeten de symptomen steeds toenemen en aanwezig blijven?
    Ben ook nog niet echt misselijk ofzo, wel wat moeer dan normaal......

gisteravond voelde ik me niet lekker, waren waarschijnlijk mijn darmen. Had geen krampen ofzo, maar raar gevoel in me lijf. Ben nog altijd zo bang dat het misgaat! Wil gewoon positief blijven denken en genieten, maar vind het wel moeilijk hoor.......... Ben blij als ik volgende week bij de gynaecologe ben geweest......

twinny

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    @kirby: het schijnt niets te betekenen als je symptomen afnemen of eens een dagje wegblijven. Ik kan me wel voorstellen dat je er erg onzeker van wordt. Ik ben eigenlijk ook blij elke morgen als ik opsta en mijn borsten pijn doen. Ik ben ook nog niet misselijk, en wie weet hebben wij geluk en worden we dat ook niet!

Ik vind het soms ook moeilijk positief te blijven, maar gelukkig mag je snel naar de gyn.

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    sorry, is natuurlijk Twinny! Niet Kirby.... Oeps

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Twinny, dat heb ik nu ook, dat ik niet altijd alles evengoed voel, het ene moment ben ik wat misselijk het andere niet, de ene dag doen m'n borsten en tepels meer pijn dan de andere en dan denk ik ook telkens dat het foutloopt. Daarom dat ik vandaag nog eens bloed laat afnemen, ik word namelijk gek van die onzekerheid.

Liefs
    Kirby

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wat een onzekerheid he?! Zul je zien dat we over 6 maanden nog steeds zo hier zitten... Dat de baby niet genoeg schopt etc. (Je ziet, ik denk alweer aan de toekomst hoor)!

17. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ben blij dat jullie het een beetje herkennen. LAat je bloed bij de ha afnemen kirby?
    Ik durf daar niet goed om te vragen, voel me dan zo zeur ofzo....... wacht gewoon tot de volgende week af........

twinny

18. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    lieve meisjes!
    niet zo onzeker doen!
    wij gaan gewoon over 8 maanden bij elkaar op kraamvisitie klaar! hahaha

twinny die symptonen gaan na 12 weken weg toch? volgens mij is het best normaal als je een beetje schommeld, dus ene dag meer/minder dan de andere. maar dat heb ik ook van horen zeggen hoor!

kirby kun je daar gewoon om vragen voor zo'n bloedtest?

kar ik hoop dat je vanmiddag wat meer duidelijkheid krijgt! maar ik weet zeker dat het allemaal goed zit ;)

evelieveling ben ook benieuwd naar jou foto. en de rest ook natuurlijk! :)

nou ik ben strontziek! zit nu dus ook thuis :( ik ben grieperig, verkouden, zie dr niet uit! dus zo maar ff langs de apotheek. schijnt dat je niet eens normale neusdruppels mag hebben.....

ik heb vanochtend weer nieuwe foto's van mijn buik gemaakt. niet meer zo gezwollen als gisteren hahaha
    zal ze er zo in zetten.

dikke x aan jullie en blijf happy :) :)

ben ff douchen zo terug

19. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn zwager belde net. Hij is vanmorgen voor het eerst papa geworden. Het is een jongen, genaamd Luc. Onverwachts toch vanmorgen nog naar het ziekenhuis gegaan, dus vanavond maar op bezoekuur naar de nieuwe spruit gaan kijken.

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Yup, ik ga gewoon naar de huisarts en zeg ff dat ie bloed moet afnemen :) Hier in België is dat heel gewoon, althans waar ik woon :) Normaal ga ik rond 17u30 en dan weet ik vanavond nog hoe het zit... En ach wat als hij mij een zeur vindt, dan is dat zijn probleem, ik wil gewoon een beetje meer op mijn gemak zijn. Het is toch normaal zeker dat ik bang ben dat het weer misloopt!

Heb de indruk dat wij hier ook veel meer onder controle staan tijdens de zwangerschap dan jullie, bij mijn eerste zwangerschap moest ik elke maand naar de gyn voor een echo, nu zal het nog vaker zijn met mijn voorgeschiedenis. Is wel fijn vind ik, ben je wat meer gerustgesteld.

Kim, als je zwanger bent, mag je idd niet veel medicijnen nemen, als je dan wel iets mag nemen, is het meestal iets wat ze normaal voorschrijven voor baby'tjes.

Adine, wat leuk van je zwager!

En over dat komen en gaan van de symptomen, mijn mams was hier net en zij heeft zeven kinderen dus ik vroeg het ff aan haar en zei dat elke zwangerschap anders is en elke dag tijdens een zwangerschap ook anders is, de ene dag voel je je fit, de volgende ben je doodmoe, de ene keer misselijk de andere keer niet, de ene keer heb je hartstikke gevoelige borsten en de andere keer voel je er gewoon niks is. Dus wat dat betreft ben ik nu wel weer een beetje gerustgesteld.

Liefs
    Kirby

Deel Deze Pagina