Had trouwens nog een paar vraagjes: - Doet iemand van jullie mee aan moeders voor moeders? Had het graag gedaan, maar blijkt dat ze dat langs hier niet doen - Gaan jullie nog werken na de geboorte van het kindje of zijn jullie er nog niet helemaal uit? Liefs Kirby
Ik ga denk ik niet meedoen met Moeders voor Moeders, lijkt me niet handig met een fulltime baan en ik denk zelf dat ze hier ook niet komen (heb ik weleens ergens gelezen/gehoord). Ja, ik ga wel weer werken, maar 1 dag minder denk ik. Hopelijk kan mijn vriend ook minder gaan werken, 1 dag. Scheelt weer in de kosten voor de creche.
adine gefeliciteerd met de nieuwe spruit! nou ik ga nog wel werken maar dan 24 uur. ik moet ook nog 1 dag in de week mijn hbo afmaken dus ... moeders voor moeders ga ik niet doen (denk ik) wil die vrouwen wel helpen maar ik denk niet dat het handig is met een fulltimebaan zoals kar al zegt. en ik heb een reukvermogen van een hond op dit moment dus als ik die pot met pies moet bijvullen ga ik zeker over mn nek hahahahaha
Ik blijf fulltime werken en m'n mannetje ook, zijn vorige week al naar de creche geweest om een plaatsje te reserveren. Gelukkig nog net op tijd want nu kan er niemand meer bij tot begin 2008. Vond het wel heel vreemd, nog maar net weten dat je zwanger bent en je kind al gaan inschrijven in de creche! Zo raar!
hey kirby! ja raar is dat he. wij moeten nog steeds kijken waar wie etc. vooral nu ik nog niet zeker weet of ik mijn baan wel hou gaan we nog niet kijken. straks zit ik in een uitkering en hebben we niet eens opvang nodig.
Ons kindje gaat wel niet fulltime naar de creche gaan, m'n mams zal er ook een of twee dagen per week voor zorgen. Verder werkt m'n ventje in een ploegensysteem en daardoor zal het ook telkens maar een halve dag naar de creche moeten. M'n mams zit ook al heel lang met de droom om zelf een creche op te starten dus als ze dat doet, dan gaat ons kindje gewoon elke dag naar haar. Haar kennende zouden we daar zeker niet mogen voor betalen dus dan zou wel een duit schelen. Wij moeten 2 per uur betalen dat ons kind naar de creche gaat, daarin inbegrepen zit wel de voeding en de drankjes.
Kirby, lees ik dat goed? 2 per uur voor de creche. Dat is gewoon gratis. Ik heb dat van moeders voor moeders even doorgelezen en je moet dat wel 3 maanden ofzo volhouden. Aangezien dat ik nog andere dingen aan mijn hoofd heb, die veel energie vragen, heb ik voor mezelf besloten dat ik het niet doe. Ik werk op dit moment als oproepkracht in de bibliotheek. Aangezien de bieb dit uitbesteed hebt aan Randstad, ben ik dus daar in dienst en dan ben je flexwerker. Als flexwerker mag je maar 76 weken werken en dan moet je een vast contract krijgen. Dat contract zit er denk ik niet in, bezuinigingen, dus ik denk dat ik volgend jaar wel door mijn weekjes heen bent en dan heb ik geen werk meer. Ik ga dan ook niet verder zoeken naar een ander baantje. Dit baantje is zo leuk en relaxed, ik denk niet dat ik ooit nog zo'n baantje te pakken kan krijgen. Dus ik ga dan maar full-time moederen.
Moet je echt je kind nu al inschrijven?! Maar stel nou dat je werkgever bepaalde creches wel en bepaalde creches niet vergoedt?! En 2 euro per uur is echt SUPER goedkoop. Mijn vriend werkt ook ploegen, dus dat zou ook dagdelen betekenen waarschijnlijk. Mijn ouders wonen in dezelfde plaats maar werken allebei ook nog fulltime dus die gaan niet oppassen. Jemig, ik ben alleen maar bezig met 'gaat het goed' en dan moet je hier ook allemaal nog aan denken... Moet maar eens een lijstje maken. hoe kom je te weten waar je allemaal nog meer aan moet denken?
Ja, 2 per uur, maar ik woon wel in België dus misschien ligt het daaraan? Ik weet niet zo goed hoe het zit bij jullie. Bij ons vergoedt de werkgever geen enkele creche maar we mogen wel 12.5 per dag dat ons kind naar de creche gaat aftrekken van de belastingen. Dus bij ons zal het er ong op neerkomen dat ons kind gratis naar de creche gaat. Kost een creche bij jullie dan zoveel meer? Het kan natuurlijk ook zijn dat als m'n mams een creche opstart en ik teveel m'n baby'tje mis, wat waarschijnlijk wel het geval zal zijn, ik gewoon bij haar in de creche ga werken, lekker gezellig, samen met m'n mams (is ook m'n beste vriendin) en veel bij m'n baby'tje kunnen zijn. Zou eigenlijk ideaal zijn
Ja, hier is kinderopvang achtelijk duur! Veel vrouwen werken om hun kind in de creche te kunnen doen, helaas. Ruim 1000 euro per maand voor 3 dagen per week ofzo betaalt mijn schoonzus. Ik ga er van uit dat ik als ik 12 weken zwanger ben ook nog tijd heb om iets te regelen. Anders zou ik het nu al moeten vertellen aan P&O en dat lijkt me toch erg vroeg....?
Want ik geloof dat mijn werkgever dus speciale regelingen/korting heeft met bepaalde creches hier in de stad. Daarom zou ik P&O moeten inschakelen.
ik ben fulltime moeder,ik moet er persoonlijk niet aan denken om s'morgens vroeg je kindje weg te brengen en savonds weer op te halen. ik vindt het ook heerlijk om thuis te zijn als de kinderen s'middags uit school komen,kunnen ze hun verhaal even kwijt. ik werk savonds een paar uurtjes ,mijn man is dan thuis. ik heb respect voor de vrouwen die overdag werken en dan ook nog kinderen hebben.en dat het dan ook allemaal nog goed loopt.
Tja, ik zeg dat nu heel stoer maar wie weet als het zo ver is. Al denk ik dat ik gek zou worden van alleen maar thuis zitten hoor. En bovendien heb ik een hypotheek, en moeten we beiden werken om die te kunnen betalen elke maand. Maar ik wil in ieder geval 1 dagje bij haar/hem zijn. Daarover gesproken: hebben jullie al een voorgevoel wat het wordt? Mijn vriend denkt een jongetje, mijn schoonmoeder een meisje. Ikzelf weet het niet. Voor ik zwanger werd dacht ik het wordt een jongen. Nu denk ik, misschien toch een meid!
hoi ik werk 2 dagen en wil dat eigenlijk ook aanhouden. Helaas is het echter vrijwilligers werk dus krijg ik niets vergoed voor de kinderopvang. Maar zal wel wat gaan regelen, omdat ik onder de mensen wil blijven..... Ik doe niet mee aan Moeders voor Moeders omdat ik een schildklierziekte heb en denk dus niet dat mijn urine geschikt is. Mijn moeder heeft vroeger trouwens wel mee gedaan toen ze zwanger was van mij..... Twinny
Ik zou het ook niet kunnen hoor, Christie. Werken en kinderen en dan het huishouden nog. Ik wordt er al zenuwachtig van als ik andere zo hoort. Het schijnt dat er wel veel vrouwen zijn, die werken en kinderen hebben, een burn-out krijgen. Ik vind dat niet zo gek, want er komt best veel op de vrouw af. En de hele Nederlandse maatschappij is er helemaal nog niet op ingesteld, dat vrouwen ook een baan hebben + kinderen. Echt super geregeld vind ik het hier niet.
ik zit niet alleen maar thuis ,de oudste zit op het mbo ,de middelste zit op het vmbo,en de jongste nog op de lagere school,heb het druk genoeg met die scholen,en dan het huishouden en wij hebben dan ook nog de luxe dat ik niet hoef te werken. daarom zeg ik ook ,petje af voor de vrouwen die werken ,kinderen en dan ook nog het huishouden moeten doen mijn gevoel zegt dat het een meisje wordt,een jongen zou ook leuk zijn. heb dan van beiden twee
ik kijk ook hier wel eens om me heen,en dan gaan die kleintjes van een paar weken naar de kinderopvang ,al om 7 uur s'morgens en worden dan om 5 uur s'middags weer opgehaald.zo zielig
Nee ik vind dat niet zielig, ik denk dat het voor het kind ook best goed & leuk kan zijn. Ik zou het ook niet 5 dagen per week willen, maar een paar dagen is denk ik voor zowel moeder als kind erg goed hoor. En ik geloof ook niet dat vrouwen er sneller een burnout door krijgen, was daar laatst niet een ondezoek over? Dat dat juist niet zo is? Nu ben ik het er mee eens dat het wel zwaar is, en ik baal er ook van dat ik eigenlijk gedwongen word te kiezen tussen kind en carriere, dat zou gewoon niet moeten hoeven vind ik. Afwachten maar hoe het gaat tegen die tijd.
ik ben persoonlijk bang dat die kinderen die altijd in de kinderopvang zitten helemaal geen band met thuis hebben, mijn zwager heeft een tweeling van 14 mnd en die kun je echt overal heen brengen,zelf naar puur vreemde mensen. die zitten ook altijd in de kinderopvang. ik zie het hier ook ,het huis zit altijd vol met kinderen die dus niet naar huis willen omdat hun ouders niet thuis zijn,dat vinden ze niet gezellig. ik denk dat kinderen daar wel behoefte aan hebben als ze uit school komen,dat er een vader of moeder is. en met 2.5 jaar kunnen ze al naar de peuter