Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Koeky: Ik kan me voorstellen dat je je zorgen hebt gemaakt! Wat fijn dan, dat je zo'n goede echo hebt gehad waarbij alles goed zit!

Oh, ik heb zo'n zin in die echo, nog twee nachtjes slapen!

2. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Dat heb ik ook, hoor! Op precies dezelfde tijden. En volgens mij is dat ook helemaal prima, zo voelt het wel tenminste.

3. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hihi Koeky, ik lees zo vaak over berichtjes heen... Er wordt hier ook zoveel geschreven!
    Enneh, Miep, je voelt je baarmoeder gewoon meer na het klaarkomen. Normaal gesproken spannen alle spieren daarbinnen aan maar voel je je baarmoeder niet, nu wel. Tenminste, dat het ik weleens gehoord. Maar wel een gek idee inderdaad.

Ik moet eerlijk bekennen dat seks bij ons op een lager pitje staat: al die inspanning... Laat mij maar lekker slapen! Hahaha.

Gwen, tot voor kort voelde ik mijn kindje ook amper. Dat terwijl ik bij de eerste het veel vroeger voelde en dit juist bij een tweede de verwachting is. Ik riep dus al de hele tijd om mezelf te troosten dat de placenta aan de voorkant lag. Gister bleek die bij de echo inderdaad helemaal voorlangs te liggen. Nu de schopjes harder worden ga ik het ook door de placenta heen voelen.

4. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Zo wat word hier toch veel gekletst, ik hou het allemaal niet meer bij.

Vanaf nu zal ik wat vaker hier zijn om goed te kunnen reageren, dat gaat me nu niet meer lukken.

5. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hello allemaal..

Zo ik ben een beetje gekalmeerd..heb me voorgenomen om alleen nog maar hier te lezen en niet meer op andere onderwerpen waarvan ik vantevoren al weet dat ik me er erg over op kan winden.

Meiden bedankt voor jullie berichtjes en oppeppende woorden, wat kun je dat soms nodig hebben zeg!

Effe iets anders..Evelieveling en Twinny: ik wens jullie heeeeeel veel plezier vandaag. Evelieveling, je zei vorige week nog tegen mij natuurlijk komt het goed, dus blijf daar nu zelf ook in geloven! Ik zal écht aan je denken en voor je duimen en we gaan er gewoon vanuit dat alles hardstikke mooi, gezond, duidelijk en vooral bijzonder is :)

Ik moet vanmiddag om 20 voor 4, dus nog effe in spanning...

Ik had gisternacht ineens gruwelijke pijn in mijn linkeronderbuik..kon niet meer liggen/staan of whatever..heb vreselijk gehuild, vriend heeft de dokter gebeld, urine ingeleverd -> géén blaasontsteking. Dus de assistente zou opnieuw met arts overleggen en me s middags terugbellen. dat was wel effe heel eng.
    Uiteindelijk heb ik voor vandaag half 12 een afspraka kunnen regelen, hoewel de pijn nu godzijdank iets minder is. ook heb ik geen bloed oid dus ik zit meer te denken aan mn darm dan aan de beeb, maar het blijft eng. (ik kan me niet herinneren wanneer ik voro t laatst mn 'behoefte'heb gedaan, dus darm klinkt logisch)

Ook zei de assistente dat ik teveel ketonen (?) in mn urine had, dit houdt in dat ik te weinig drink/ te weinig vocht binnenkrijg. Probeer dus vanaf nu iig een liter limonade te drinken op een dag.

Ook naar fysiotherapur geweest ; bekken staat scheef, moet dus therapie gaan volgen om dat goed te krijgen, niks ernstigs..wel lastig (nu al!)

Nou meer berichten later...

o ja...Ik ben hier gebleven op aanraden van vriendjelief..die vond dat ik het hier altijd zo leuk vond en hier dus best kon blijven...lief he?

Knuffel voor jullie allemaal!

6. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

31 jan 2007
    228
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste
    Woerden
    Oh dus jullie herkennen het gelukkig Mesaana en Pienie. Ben ik niet de enigste ;) . Pienie, ik ben benieuwd wat ik donderdag te horen krijg over de placenta. Ik heb dan de 20 weken echo en had er nog niet bij stilgestaan dat de placenta ervoor zou kunnen liggen.

Niva fijn dat je er toch weer bent!

Groetjes Gwen

7. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

31 jan 2007
    228
    0
    0
    Woerden
    Niva lastig van je bekken, doet dat erg pijn (ken het gevoel niet)?
    Ik zit ook verstopt en mijn VK heeft gezegd dat ik wel 2 1/2 liter vocht binnen moet krijgen :confused: . Ik ben eigenlijk ook niet zo'n drinker, maar doe het nu toch maar. Merk er alleen nog niet veel van. Ik drink nu sinds zondag Roosvice Laxo ipv gewone limonade. Is van pruimen gemaakt.

Groetjes Gwen

8. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Gelukkig Niva, dat je toch weer hier blijft. Dat te weinig vocht binnen ken ik. Ik heb nu een literfles met water op het aanrecht staan en die moet aan het einde van de dag op. Dan weet ik zeker dat ik minimaal een liter water binnen heb. O ja, bij mij help paprika chips eten heel goed. Is wel niet zo heel gezond, maar wel erg lekker.

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ja het is wel pijnlijk (mijn bekken) soort van continue pijn in je onderrug met uitstralingen naar m'n benen (vooral s nachts) Maar ik hoop dat daar nog best iets aan te fixen valt :)

Ja ik moet ook 2, 5 liter hoor, maar ik denk dat ik met tussendoor drankjes wel ongeveer op een halve liter kom (met alle eetmomenten zet vriendje altijd een longrinkglas drinken voor me neer) Dus die fles is soort van extra, zodat ik zéker weet dat ik vocht binnenkrijg. Wel een goed idee van die laxo trouwens, dat kan veel beter dan gewone limonade inderdaad!
    Ik was als baby ook al uitgedroogd en als drie jaar peuetertje ook (zelfs toen drie weken voor in ziekenhuis gelegen) dus dat drinken is altijd al een prbleem geweest, maar nu moet ik goed op mn kleintje passen he :)

10. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    paprika chips? waar helpt dat tegen? klinkt als een lekker middeltje :)

11. Niet meer actief

Lieve meiden, ik heb even een oppepper nodig. Zoals ik al eerder vermelde moest vandaag de auto voor de APK. En ja hij is afgekeurd, op de voorbanden, het 3e remlicht en de ruitenwissers voor. We waren bij Euromaster gegaan omdat ze daar een goede aanbieding hadden van de banden (we dachten namelijk al dat onze banden vernieuwd moesten worden). Maar laten ze nu net vanmorgen die laatste 2 van die aanbieding verkocht te hebben (jaja) en ze hadden alleen banden van €113,- per stuk nog liggen en die waren echt het goedkoopst (die andere van de aanbieding waren €150,- voor 2). Onze auto is dus nu afgekeurd en we mogen er niet mee de weg op om naar een ander te gaan voor banden (Kwikfit ofzo). Die banden van de aanbieding kwamen pas volgende week weer binnen, dus we moesten wel deze nemen anders hebben we de hele week geen auto. Totale kostenplaatje van de APK, kleine beurt en banden + remlicht + ruitenwissers = €450,- :confused: ! Ja ik weet het auto's kosten veel geld, maar we hebben elk jaar prijs met APK's. Elk jaar is er wel iets waardoor de auto afgekeurd wordt. De auto is nu 8 jaar oud en we doen er normaal mee, we hebben gewoon een abonnnement op afkeuringen ofzo. Pfff, ik zat me zo kwaad te maken, moest heel erg huilen, daardoor ook spugen. Ukkie was volgens mij ook boos want die trapte er flink op los en ik heb nu ook harde buiken. En ik weet het, kwaad maken heeft geen zin, maar ik voelde me zo machteloos. Waarom overkomt ons dit elke keer? We hebben het al niet zo superbreed dus €450,- is veel geld.

Morgen de 20 weken echo, nu ben ik bang dat ze daar ook iets zullen vinden. Gewoon omdat ik altijd pech en tegenslag heb in mijn leven. Ik weet het het is doemdenken, maar ik hoop gewoon zo dat alles goed is met ukkie, dat hij niet lijdt onder mijn gestress van de afgelopen 20 weken. Mijn man stelde voor om weer mijn zonodig medicijn in te nemen (Haldol) zodat ik weer wat rustiger wordt, maar dat weet ik nog niet of ik dat ga doen.

Sorry voor mijn gezeur...

Liefs, Tanya

12. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Jeetje meiden, wat een gebeurtenissen allemaal. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog niets heb voelen schoppen. Alleen pijnlijke steken af en toe op verschillende plaatsen. Maandag mogen ook wij eindelijk naar de 20 weken echo. Ik kijk er echt naar uit. Weer even geruststellen dat alles goed is [-o< .

Ik heb vakantie en heb vanmorgen al de was gedaan (moet nog wel gevouwen worden), bed verschoond en alle ramen aan de binnenkant gedaan. Nu vond ik dat ik het wel verdiende op even rustig iets voor mezelf te doen, dus zit ik lekker hier bij te lezen. Straks nog stofzuigen en stoffen op de bovenverdiepingen en dan ben ik er klaar mee.

Zeg weet nog iemand een babyzaak waar ze gigantische uitverkoop hebben?

Succes voor allen die vandaag een echo of afspraak bij de VK hebben!

13. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Lieve Tantan,

wat kl*te zeg van je auto..Vind het ook wel wat belachelijk van die garage dat ze jullie dan niet deze banden voor de aanbiedingsprijs kunnen geven, stom hoor! Kun je niet een leenauto'tje gebruiken tot volgende week en dan alsnog die banden doen?
    Ik kan me heeel goed voorstellen hoe kwaad en machteloos je je voelt, het ís ook frustrerend als je het niet heel erg breed hebt en je toch altijd door dit soort dingen het idee krijgt dat niemand zich daar druk om lijkt te maken. mocht je dit niet in termijnen betalen? dat kan ook nog schelen, betaal je t in twee of desnoods drie keer...

Ook je angst voor de 20 weken echo herken ik heel erg. Vriendje en ik stonden er al erg van te kijken dat ik zomaar zwnager kon worden, aangezien wij normaal gesproken ook altijd van die pechvogels zijn..Die nagst heb ik dus ook voor de 20 weken echo, en het advies/ reactie wat ik veel krijg is: Dat zul je ook houden..straks is de echo geweest en dan ben je bang voor de bevalling en wat er dan mis kan gaan. is dat geweest dan ben je bang dat t kindje wiegendood gaat etc etc..Dus ik denk dat het wel normaal is..
    Of je je haldol inneemt moet je zelf weten natuurlijk, maar volgens mij is het niet heel erg om een keer flink te huilen ..dan maar effe een harde buik (wat natuurlijk heel rot is) maar je emoties steeds onderdrukken of opkroppen zal net zo slecht zijn..toch?

Ik hoop dat jullie er uit komen,
    hier alvast een knuffel

liefs Niva

14. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Hahahahhaa jody, goeie vraag zeg!

15. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

31 jan 2007
    228
    0
    0
    Woerden
    Hey Niva, dat klinkt erg onprettig dat van je bekken. Ik hoop ook voor jou dat ze er wat aan kunnen doen. Wel lief van je vriend dat hij er zo aan meedenkt en elke keer een glas drinken voor je klaarzet.

Tantan, kan je geen bandjes bij de sloop krijgen? Heb ik half jaar geleden ook gedaan en ze waren zo goed als nieuw, scheelt een hoop geld hoor.

Groetjes Gwen

16. Niet meer actief

Liefs Tanya

17. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    @niva...bekken problemen pff tell me about it..
    vat het niet te licht op anders word het alleen erger.

@jody als jij het weet geef mij maar een gil hihi
    ik wil jongensspulletjes kopen.
    aangezien mijn hondje zo duur was en alle rekeningen binnen stromen pfff aanbiedingen ja!

@ik ben dus niet de enigste die bang is voor de 20 wkn echo.. ben echt bang vanwege die navelstreng pfff

18. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    tantan, wat belazeren ze jou zeg! Niet normaal.
    Je hebt 2 weken! de tijd om een afgekeurde auto nog goedgekeurd te krijgen. desnoods mag je hem naar huis rijden en doe je het allemaal zelf!
    Dus het is grote bullshit!
    Ze verdienen lekker op je!
    (zo, dat moest ik ff kwijt)

19. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

31 jan 2007
    228
    0
    0
    Woerden
    Evelieveling, moet je dan niet weer opnieuw de APK betalen?
    En hoe voel je je nu, ben je nog gespannen voor straks?

20. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Nee, je hoeft dan niet weer een APK te betalen. In ieder geval niet als je hem daar weer aanbiedt voor de herkeuring. Je hebt die 2 weken de tijd.

Indien je de auto later aanbiedt voor de herkeuring dan moet je opnieuw betalen.

Want in principe kan je best doorrijden met een ongekeurde auto. Je mag 2 maanden te laat zijn. Daarna krijg je per maand een bekeuring.

Goh, wat is het toch makkelijk om hier kennis van te hebben doordat ik veel mensen heb die in die branche werken. Maar je ziet nu dus hoe goed ze je belazeren.

Nee, ben er nog niets gerust op. Ben doodzenuwachtig. Ben al de hele dag misselijk en aan het kotsen, ondanks de pillen. Dus het is puur van de zenuwen...

Deel Deze Pagina