Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik werk vanuit huis dus ik blijf gewoon werken. Kan alles zelf indelen dus... heb genoeg tijd voor de kleine. Wat voor mij een belangerijkere vraag is... wat doe ik met mijn paarden. Een moeder + veulen. Dus ik heb er 2 en dat vreet tijd. heb ik dat straks nog wel en wil ik dat straks nog wel?

Dat je nu dikker bent, dat komt dan omdat je voornamelijk meer vocht vasthoudt en je darmen van slag kunnen zijn tijdens de zwangerschap. Eigenlijk is er pas rond de 14 weken wat te zien wat boven je schaambot uitkomt, tenzij het niet je eerste zwangerschap is.

Mijn klachten zijn ook de ene dag erger dan de andere dag. Ene dag kan ik van alles eten, andere dag kots ik alles onder. Er gebeurt zoveel in je lichaam.

Tuurlijk maak ik me ook vaak genoeg zorgen, maar zolang ik niet ongesteld wordt en ik nog niets raars heb gevonden in de wcpot moet ik er maar op vertrouwen dat het goed zit.
    Je kan wel om alles gaan stressen, maar dat schiet niet op. Juist dan heb je eerder de kans het kwijt te raken. Geniet er gewoon lekker van dames!

Moeders voor moeders... ik had er graag aan meegedaan... maar hier in de buurt halen ze niet op, dus dan houdt het op!

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Volgens mij kun je toch je paarden gewoon houden Evelieveling? Desnoods je baby in een draagdoek op je lichaam? Maar goed, ik heb alleen een hond dus weet niet hoe het met paarden is. Heb er ook al over nagedacht hoe dat met mijn hond moet hoor, maar dat komt vanzelf.

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wat is nou een ECHT goed boek over zwanger zijn en zwangerschap? Ik zag in de winkel een redelijk nieuw boek 'Zwanger' - ben schrijvers even kwijt.
    En dat boek van Beatrijs Smulders, is dat wat? 'Veilig zwanger'
    Tips?

4. is er geen meisje bij jullie in de buurt,die zolang je paard wil berijden en de stal schoon wil houden.
    meiden zijn over het algemeen gek op paarden

5. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    De moeder, die moet minimaal 1 uur per dag aan het werk. Daarbij komt nog het uitmesten en poetsen. Dat kost me per dag zo'n 2 uur. De kleine heeft ook wat aandacht nodig en moet ook uitgemest worden.
    Bij elkaar ben ik dan 3 uur van huis.
    En ja... daarnaast nog werken, het huishouden, de baby en mijn vriend wil ongetwijfelt ook aandacht.

Trek ik dat wel? Na gebroken nachten, steeds weer een kleine voeren? En vind ik dat nog wel leuk?
    En dan zwijg ik nog over de kosten....

6. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dat is het probleem... mijn paard is een echt dressuurpaard, wedstrijdpaard. En een flink pittige. Ik heb bij elkaar al 23 jaar ervaring met paarden en ik heb het vaak genoeg zwaar met haar.
    En een 14 jarige kan nooit langer dan 8 jaar bij elkaar rijden... ik ben gewoon bang dat het meisje iets overkomt of dat mijn paard wat overkomt...

Maar goed... ik moet eerst maar die magische 12 wekengrens doorkomen en dan zie ik wel verder. Eerst maar kijken of de kleine blijft zitten waar ze moet blijven zitten de komende 8 maanden!

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hmmm maar ik kan me voorstellen dat je ook enorm aan die paarden gehecht bent! Wat een dilemma zeg.

Nog een paar uur en dan de huisarts.... Heb de hele dag al maag- en darmpijn van de zenuwen! Terwijl je zult zien dat er niets gebeurt vandaag. Ik hoop dat ze me een beetje goed nieuws kan geven.

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Denk je aan een meisje?

9. wat gaat hij doen?

10. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    hahahaha... ja... ik denk aan een meisje. Waarom? Omdat iedereen om me heen aan een meisje denkt. Maar het maakt me werkelijk waar niets uit.

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb geen idee wat de huisarts gaat doen; hopelijk even voelen en me doorverwijzen voor een echo! ik ga nu naar huis en dan erheen. ik hou jullie op de hoogte!

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Bah bah bah, ik kom dus net van de tandarts omdat het heel belangrijk is dat je tanden helemaal in orde zijn als je zwanger bent en nu moet ik volgende week nog een keertje terug omdat ik een gaatje heb, daar had ik dus nog niks van gemerkt!

Wat de kinderopvang enz betreft, ik zou dolgraag thuisblijfmama zijn, maar ik denk niet dat dat financieel haalbaar is, dus tenzij ik werk vind dat ik van thuis uit kan doen moet ons kleintje naar de opvang. Vanaf drie kindjes, zou ik wel thuisblijven, maar dan verdient man ook een stuk meer omdat hij dan mij en drie kinderen ten laste heeft en daar kunnen we dan wel van leven. Ook de kinderbijslag is een stuk hoger als je drie kleintjes hebt hier, en dan ook nog een keer het belastingvoordeel. Je moet toch ook zorgen dat je je kinderen alles kunt geven wat ze nodig hebben hé.

Evelieveling, is wel moeilijk hé, zo met je paarden... hoop dat je een oplossing vindt zodat je lekker je paardjes kunt houden... kan me voorstellen dat je ze enorm zou missen als je ze niet meer zou hebben.

Liefs
    Kirby

13. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Zo... staan 2 buikfoto's in mijn album.
    Zijn geen mooie foto's van mezelf! Had altijd een strak buikje en nu zie je gewoon dat je buikspieren andere dingen doen...

Vind het raar om mezelf 'zo onelegant mogelijk' op de foto te zetten terwijl ik toch hele andere fotosessies gewend was.

Ik zal ook nog wel een foto van een normale fotosessie in mijn album zetten zodat jullie een idee hebben wie ik ben!

14. zijn toch hele mooie foto's :)

15. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

maak me zorgen. waarom kan ik niet gewoon blij zijn of positief blijven denken...........

Ben zo bang dat het mis is. Waarom voel ik me zo anders dan vorige week. waar zijn alle kwaaltjes. Mijn borsten zijn nauwelijk nog gevoelig en ben vandaag al voor de 2e maal naar het toilet geweest voor grote boodschap. ik voel me helemaal niet zwanger!
    Voel me zo aansteller dat ik me daar druk om maak!

Ik me gewoon verheugen op een kleintje over 8 mnd, maar tis net alsof ik er zelf niet in geloof!

twinny

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Twinny, als je echt zo bang bent en je kwaaltjes zijn verdwenen, waarom ga je dan niet ff naar de huisarts om bloed af te nemen? Als je HCG hoog genoeg staat, dan kun je weer gerust zijn. En ivm het toilet, ik kan altijd makkelijker naar het toilet gaan als ik zwanger ben, komt door het hoge progesterongehalte. Dat weet ik omdat ik Utrogestan moest opsteken na mijn IUI en dan kon ik ook al makkelijker. Ik hoop dat alles nog ok is met het beebje in je buik. Probeer een klein beetje te relaxen.

Dikke knuffel!

Kirby

17. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    @twinny, ik vind het ook heel gek dat ik niets voel! Maar: ik ben ook niet ongesteld, dus het zit er nog. Een miskraam kan het ook niet zijn, want dan hadden we wel bloedverlies gehad. Dus het zit er gewoon nog, hoor! Bij jou en bij mij! En ik heb zo'n vermoeden dat we er over een paar maanden naar terugverlangen dat we niets voelen...... :)

18. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    @kirby: goed idee, je kunt natuurlijk ook altijd nog een thuistestje doen! ik denk dat ik dat ga doen, trouwens, ik zit er nl. ook een beetje mee.

19. heb dat ook wel eens :)
    had nog een test liggen en even gedaan,toen waren de twijfels weer weg :D

20. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    twinny lieverd, hier een knuffel.
    meisje alles komt goed! het is heel normaal dat je de ene dag minder last hebt dan de andere. wij hebben het hier allemaal ook, TOCH MEIDEN?

nou die neusdruppels voor zwangere vrouwen kun je net zo goed niet kopen want ze helpen toch niet. alvast een tip voor jullie hahaha.

evelieveling hele mooie foto's!

mijn probleem is meer dat ik niet eet. ik kan gewoon niet meer zoveel eten. klinkt heel raar. heb wel zin in van alles maar als het dan voor me neus staat heb ik geen zin meer om te eten. komt misschien ook wel door die misselijkheid.

ben vanmiddag helemaal naar de winkel gereden voor een stuk soepvleesd want daar had ik nou net zin in. VERSE SOEP. nou hij staat beneden klaar maar heb er al geen zin meer in. die lucht alleen al!

heb alleen nog maar een kom cornflakes met melk op... leon is boos hahaha

Deel Deze Pagina