Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Nou ze is zo druk, ook nu al een anderhalf uur. Klinkt raar maar soms denk ik wel eens hallo daarbinnen mag het iets rustiger. Mama's zit voor d'r rust op d'r werk. Dan voel ik me wel een beetje schuldig tegen over jullie.

Dat van die foto's heb ik ook hoor. Sommige mensen wat een leuk snuitje, :confused: dat zijn de beetjes met kont. :)

2. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Peetje: goed van je dat je pas op de plaats maakt wat betreft je werk. En je kunt gerust met vragen naar de gyni bellen hoor. Je krijgt eerst de assistente aan de telefoon en dan wordt je door de gyni terug gebeld als het nodig is of als zij geen antwoord weten.......

Mel: onwijs originele reactie van je dochter, hahaha.........

Kim: nog gefeliciteerd met je nieuwe job, moet er persoonlijk niet aan denken om bij de tandarts te werken haha........ dat is echt iets waar ik maar 2x per jaar kom!

Tanya: veel succes bij je echo vandaag........ en hopelijk beweegt ie niet te veel........

Ik ga dadelijk de laatste dozen op de zolder opruimen en dan gaan ze dus volgende week echt beginnen aan de vebouwing........

grtjs
    TWinny

3. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Als jullie de uk voelen, hoe voelt het dan bij jullie? Ik heb vaak in het begin dat opeens mijn hartslag sneller gaat. Dan ga ik voelen in mijn hals en dan is ie heel normaal, maar in mijn buik voel ik echt alsof er een ader heel snel klopt (en dan heb ik niet mijn hand erop, gewoon het gevoel van binnenuit).
    Na een tijdje wordt het dan steviger en dan bonkt de kleine echt tegen de deur lijkt wel. Inderdaad vooral bij het schaambot.

Ook ik heb een voorliggende placenta, niet over de hele breedte van mijn buik en onderin ligt ie ook niet. Dus daar voel ik pinda het best!

4. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Het voelt vaak als of je een zenuwtrekje hebt. Maar dan in je buik en vaak wat harder. Ik weet niet hoe ik het beste kan omschrijven.

5. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ik voel iets wat op getrappel lijkt en soms echt zo'n stootje ofzo.........weet in iedergeval heel duidelijk dat het niet mijn darmen zijn........

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Een beetje als zenuwtrekjes of gekriebel, maar soms ook echte schopjes. Soms voel ik mijn hele buik op en neer gaan, laag in mijn buik dus. Ik merk wel dat hij sterker wordt want ik voel mijn buik ook steeds hoger, vlak onder mijn navel.

Fijn toch Koeky, dat ze zo druk is?! Ik merk wel aan junior dat als ik zelf druk ben geweest, hij de dag erop rustiger is. Zoals vandaag. Gisteren ben ik natuurlijk onderweg geweest - hij werd erg druk van de trein :) - en veel gelopen, beetje stress erbij. Vandaag is hij rustig. Vanochtend toen ik wakker werd voelde ik hem echt trappen en nu al even niet meer.

7. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ja het is wel fijn, zal ze wel van mij hebben. Ik ben ook zo'n draaikont.

8. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hallo lieverds,
    Nou daar ben ik weer even en nu kan ik wel reageren (ben niet meer zo moe):

@Peeetje: wat voor werk deed jij ook alweer dat je met zulke zware emmers moest sjouwen? Goed van je dat je een pas op de plaats maakt, want je gezondheid en die van je kind gaat natuurlijk voor he!?
    Gaat het je al weer wat beter? Volgens mij moet jij gewoon even héél erg goed gaan relaxen meid, want al die stress van de afgelopen tijd (jaren zelfs denk ik) doet je toch niet zo goed. Is het anders een ideetje om Romy even twee daagjes ergens te laten logeren zodat je zelf even de hele dag in bed kan liggen? Of is dat een raar/stom/vervelend idee?

@kamertjes: wij zijn nu toevallig even druk maar dat komt eigenlijk meer omdat ik nu vakantie heb (de volgende vakantie is pas weer als ik al 7 maanden ben en dan ga ik geen rare en zware dingen meer doen) dus daarom zijn we er nu al aan bezig, in het onderwijs kan je immers niet zomaar vakantie opnemen wanneer jou dat schikt.
    Hebben nog niet veel gekocht ervoor hoor, dus (voor degenen die dat zeiden) maak je niet druk als je nog niet zo ver bent! We hebben wel de commode ontworpen en aan mijn schoonvader gegeven (die is meubelmaker) en gisteren dus de stof voor de bekleding van de wieg uitgezocht met mijn moeder (die is handig met de naaimachine), en morgen komen de mannen van de vloerbedekking en kan al míjn zooi weer terug die kamer in ;)

Verder alles ok met jullie? Ik ben benieuwd naar nog nieuwe echo-verhalen van vandaag, ik ga zelf morgen en hoe meer info (positieve dan) hoe beter he!

Kus,
    Lexi.

9. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Zo, ben weer aan alle kanten gekraakt. Ik kan me nu weer soepel bewegen.

Ik voel IE ook net boven mijn schaambotje. Zo te lezen is dat nu dus de juiste plak, want jullie voelen daar ook jullie beeb. Gisteren was IE aardig in de weer. Vandaag is tie wat rustiger. Als IE op z'n moeder lijkt, dan is het ook een draaikont en kan dan ook geen tel stil zitten.

Volgende week dinsdag pas de echo. Wat duurt die week nu lang zeg. Als ik al jullie verhalen zo hoort.....IK WIL OOK!

10. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ha, ik dacht ook dat ik er nu eindelijk vanaf was, maar vanochtend gaf de kleine weer een teken van leven... :-& bah bah

11. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Vriendje is vandaag de pc aan het formateren en defragmenteren en al die dingen, dus ik kan helaas niet zeer regelmatig meelezen hier,
    maar wens de echo meiden veel plezier en succes.

Die buikpijnen en maagzuur die sommige meiden hebben,
    kan het bij jullie niet ook je darmen zijn? Dat kan echt verschrikkelijk pijn doen..ik zou het gewoon even navragen bij de huisarts.

Fijne dag allemaal,
    liefs

12. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey meiden!

peeetje voel je je al wat beter?

ik ben NET terug van mijn nieuwe baan. ow wat ben ik trots hihihihi. alles een beetje globaal uitgelegd maar ben nu al zenuwachtig! ik heb zoiets nog nooit gedaan en ben bang dat ik straks iets fout doe ofzo hahaha

morgen mogen leon ik ik ook weer naar de beeb gaan kijken. om half 3 joepie! ga nu met mijn mma en jongste broertje naar het ziekenhuis voor controle bij de chirurg en foto's van zijn been te laten maken. eens kijken of die pinnen hun werk hebben gedaan.

dikke x en tot straks

13. Niet meer actief

Zo, ik ben weer terug van de 20 weken echo. En het is een........baby :D :) ! Haha sorry geintje, we weten niet wat het is en we wilden het ook niet weten dus daar hield de echoscopiste rekening mee. Alles was goed. Hij was (eindelijk) lekker beweeglijk tijdens de echo! (Twinny, ik wilde juist dat ukkie eens bewoog want dat deed hij al die vorige keren juist niet). Je zag hem zelfs gapen, echt heel bijzonder. Alles was goed, de hersentjes, de lipjes, het hartje, het maagje en blaasje gevuld ten teken dat dat ook werkt. Het ruggetje mooi gesloten, 2 handjes, 2 voetjes, 2 beentjes, alles erop en eraan. Ze zei dat ukkie wel hele lange benen had, was wel grappig. Daar stonden we niet gek van te kijken want Marc is 2.04m en ik 1.84m. Alle maten waren ook goed, volgens de echo loop ik zelfs een hele week voor (21 weken ipv 20 weken). Mijn placenta ligt hartstikke voor en links. Dus dat kan wel kloppen dat ik alleen de bewegingen rechts goed voel en de rest gedempt. Ik heb helaas maar 1 foto meegekregen, dat vond ik wel jammer. Op een gegeven moment had ze alleen de voetjes in beeld (van onder af gezien), daar had ze ook wel een foto van mogen maken. Ik zal straks de foto in mijn album zetten. De echo duurde ongeveer 20 minuten. We mochten al om 10.45 naar binnen terwijl we eigenlijk om 11 uur pas aan de beurt waren. Toen naar de gyn zelf. Ze zeiden dat ze een uitloop had van een half uur maar we hebben uiteindelijk 1 uur en 20 minuten moeten wachten :confused: . En mijn maag ging tekeer, de hele wachtkamer zat me steeds aan te kijken :oops: . Marc is op een gegeven moment maar wat gaan halen uit de automaat, tja je moet wat. Oh, ik ben helemaal verliefd op ukkie. Het liefst zou ik nu een wekelijks abonnement nemen bij het pretecho-bureau ;) , ik kan er geen genoeg van krijgen! Oja, bloeddruk was prima (120/80) en ik was weer een kilo afgevallen wat het totaal nu op 13 kilo brengt sinds het begin van de zwangerschap. Daarom was ik ook zo bezorgd, maar de gyn zei dat ukkie het heel goed deed en toch pakte wat hij nodig had (tja en dat gaat ten koste van mij). Gewoon goed blijven drinken zei ze en gezond eten.

Hoe voel ik de bewegingen van ukkie. Ik kan het omschrijven als een inwendige grote scheet, net bubbels in mijn buik. Ik voel het tegen mijn navel, aan de rechterkant en aan de onderkant. En vooral als ik plat op mijn rug lig of als ik voorover zit. Als ik mijn hand op mijn buik heb (als ik lig) voel ik ook af en toe schopjes tegen mijn hand. Dat voelt net als je je hand tegen je wang legt en dan met je tong een 'schopje' geeft. Marc heeft het ook al gevoeld, voor het eerst met Valentijnsdag.

Ik heb ook vaak pijn in mijn buik, maar dat zijn vooral mijn darmen. Aangezien ik óf 3 dagen niet kan óf 4x per dag moet. Dan klap ik soms echt dubbel van de pijn/kramp en moet ik steevast daarna sprinten naar de WC.

Wij zijn ook nog niet met het kamertje bezig. De meubels zijn al wel besteld, maar de kamer staat nog vol met troep van de verbouwing van ons huis. Die willen we eerst afhebben, we zijn nu met de laatste loodjes bezig daarvan. En daarna richten we ons op de babykamer. De meubels komen begin april als het goed is.

Liefs, Tanya (die heel blij is dat alles goed is!)

14. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Wauw Tanya! Wat een goed nieuws! Heerlijk he!? Ik vind het zo knap dat ze alles zo kunnen bekijken, en dat alles het dan ook blijkt te doen zoals het hoort! Ik had precies hetzelfde als jij, dat ik ook liefst elke week even wil kijken!
    En dat je zo afvalt.. Ben ik wel een beetje jaloers op, maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakte. Gelukkig is de baby mooi groot en gezond. Voel je je nu zelf ook iets rustiger?

15. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Gefeliciteerd Tanya dat alles goed is.

Goede omschrijving van hoe het voelt. :)

16. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Fijn dat het zo goed was! Geniet er lekker van... jullie beebje!

Ik ga even de echo foto's in mijn album gooien.

Het kamertje wordt GAAF!

17. Amle

Amle Niet meer actief

@Tanya: heerlijk zulk goed nieuws!

Hier is de baby het niet helemaal eens met wat ik vandaag allemaal doe (drukte op werk; open dag). Ik voel hem/haar regelmatig een seintje geven! Heerlijk gevoel, vooral omdat ik nu eigenlijk zeker weet dat dit het gevoel van de baby is! Kan ook niet wachten op de echo. Nog 8 dagen..!
    We hebben besloten dat we wel willen weten wat het wordt, maar dit weten we pas bij de pretecho op 7 april (moet ik nog langer wachten :( ) omdat mijn vriend niet mee kan naar de 20-weken echo.

Met het kamertje zijn we nog niet bezig. Al is het kamertje net gedaan bij de verhuizing en laten we het waarschijnlijk zo!
    Hebben ook nog geen meubeltjes gekocht (omdat we niet weten of we verhuizen voor/na de bevalling; zie eerdere verhalen!).
    Ik heb het idee of loop ik erg achter... we hebben nog bijna niets gekocht; behalve de kinderwagen :( :confused:
    Het komt vast allemaal goed!

Liefs Elma

18. mesaana

mesaana Actief lid

Aug 15, 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    @ Kim: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Lekker, hoor, dat dat gelukt is!

Alle meiden met een echo: Goed dat het goed is gegaan! Ik Wil Ook! Ik zal niet weer gaan gillen, maar oh, wat ben ik benieuwd! Ik gok trouwens nog steeds op een meid.

Overigens zeggen steeds meer mensen tegen me dat ik vast een tweeling ga krijgen, omdat mijn buik zo dik is (ben al uit mijn eerste zwangerschapsbroek gegroeid!)
    Weet iemand of het zo kan zijn dat ze zowel bij de termijnecho als bij de nekplooimeting-echo missen dat er nog eentje bij zit?
    (Ik hoop het niet, trouwens! eentje is al spannend genoeg!)

19. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Tuurlijk komt het goed! Je hebt nog bergen tijd joh! En wij hebben nog geeneens een kinderwagen hoor!

20. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Tanya, zo te lezen heb jij super genoten. Ben je nu weer een beetje gerust gesteld? Lekker dat alles goed was met de beeb.

Hee Kim, hoe gaat het trouwens met je andere broer?

Mesaana, volgens mij hadden ze toch al iets moeten zien hoor, als het er twee waren. Ik zit nu met een positiebroek aan die ook niet lekker meer zit, dus die kan ook onder in de kast gelegd worden. Die andere heb ik heel ruim gekocht, dus daar kan ik nog wel even mee vooruit.

Share This Page