Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ow ja over dat gevoel wat het wordt.... ik weet het ECHT niet. neig naar een meid.... :)

2. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Hoi meiden,

Wat kletsen jullie toch een hoop af!

Wij denken allebei dat het een meisje wordt. Maar goed dat is nog even afwachten :) Willen jullie het trouwens al eerder weten of wachten jullie af tot het geboren wordt?

Evelieveling, Mooie foto's hoor!

Ik ga hier wel meedoen voor moeders voor moeders, tenminste als ik goed gekeurd wordt. Er komt donderdag een mevrouw langs die mijn urine gaat testen. Je bent trouwens niet verplicht om het de hele dag te doen. Ik werk ook fulltime en ik ga het alleen opvangen als ik thuis ben en dus niet als ik werk. Verder mag je tot aan je 16de week de urine opsparen want daarna is het niet meer bruikbaar.

Twinny, die onzekerheden zijn heel herkenbaar, maar je zult zien dat je volgende week toch liever had dat je niet zoveel kwaaltjes zou hebben :)

Ik werk op dit moment fulltime en mijn vriend parttime en als de kleine er is dan gaat mijn vriend fulltime werken en ik of partime (max 2 dagen) of ik stop helemaal. Ikzelf zou het liefst helemaal stoppen maar dat is een gevoelskwestie maar we moeten nog wel kijken of dat financieel haalbaar is met onze hoge huur.

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ben er weer! De huisarts was heel vriendelijk en het was waarschijnlijk een innesteling. Ben nog maar 3 weken zwanger natuurlijk (gerekend vanaf de eisprong). Dus daar ga ik dan maar vanuit. Vanaf nu weer genieten!

Ik heb ook weinig kwaaltjes hoor, behalve dan de buikkrampen en maagzuur steeds vaker. Sinds een paar dagen trekt het een beetje in mijn buik als ik opsta of me uitrek - bandenpijn zei de huisarts.

Dus kom op meiden, we gaan gewoon allemaal in juli een kindje krijgen hoor!

4. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

bedankt voor de opbeurende woorden, dat doet me goed......

tuurlijk moet ik gewoon wat relaxer doen, hihi.................

Een thuistestje heb ik afgelopen vrijdag nog gedaan, zie resultaat in mijn fotoalbum. Naar de huisarts durf ik niet zo goed. Mijn schoonzusje zei net dat ik vorige week gewoon ook nog ongi kwaaltjes had en nu gewoon lekker zwanger ben...........

Zie het volgende week wel bij de cho, zolang er geen bruin of bloed komt maak ik me maar geen zorgen meer......

KAr wat fijn dat de huisarts je heeft kunnen geruststellen meid, nu weer lekker genieten hè........

Zo ga nu koken. Kreeg net een sms dat me vriendinnetje bijna thuis is. Ze werkt nu stuk verderop en stuurt sms wanneer ze 20km, van huis is, dan heb iik mooi op tijd het eten kaar, want anders duurt het nog zo lang en ik heb best wel honger!
    Vanvond naar de verjaardag van mijn schoonvader, net nog ff bij me eigen pa geweest, die is vandag 60 geworden!

fijne avond allemaal

Twinny

5. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    dag a.s. juli-mama's... Ik kom me ook aanmelden, ben weer opgekrabbeld na een miskraam eind augustus en gelukkig meteen weer zwanger. Uitgerekend voor 09/07 geloof ik, morgen weet ik meer dan gaan ze bij de HA testen (vorige week had ik een veel te vage streep... en die dingen kosten hier over de 10 euro).

Ik zie dat er meer leeftijdsgenootjes zijn en als oude knar is dat toch een hart onder de riem :)

Ik ben nu voor de 4e keer zwanger (heb 10 jaar geleden een abortus moeten ondergaan -don't ask- en 5 jaar geleden ook nog een miskraam) en we hopen nu echt dat het deze keer het begin is van ons eerste kindje! Ik blijf positief en vooral optimistisch maar ben door de jaren heen wel heel nuchter geworden; ach joh, we zien wel! Het allerbelangrijkste is je goed voelen en goed voor jezelf en je omgeving zorgen, dan komt de rest vanzelf.

Beetje bij beetje, stap voor stap, rustig aan en vooral genieten! Ik heb nu helemaal het gevoel dat de dingen in elkaar vallen en ik voel me geweldig, vooral heel erg gelukkig, intens gelukkig en dankbaar. Ik ben geen frequente forumbezoekster (heb het druk met werk en m'n vent en m'n hobbies en m'n sociale leven) en schrijf niet zo vaak maar wel lange monologen als ik eenmaal bezig ben, haha! Ik hoop dat het wat kan bijdragen.

Goed, never mind. Proficiat meiden, ik hoop dat het met iedereen goed gaat en dat we er maar iets moois van mogen maken de komende maanden!

6. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Even weer een reactie van mij. Ook ik had enorm de kriebels dat ik geen verschijnselen had. Even de VK gebeld. Die zei dat het zo vroeg in de zwangerschap allemaal niks hoeft te betekenen. Nou ja, dus toch maar proberen geduld te hebben. Maar dat is niet mijn sterkste kant, moet ik zeggen!

Over de kinderopvang: ik werk voornamelijk omdat we het geld nodig hebben voor ons huis. Maar daarbij merk ik dat mijn dochter er ook veel leert, rekening houden met anderen, op je beurt wachten etc. Het is toch anders dan altijd maar thuis in je eigen omgeving/bij vrienden en kennissen. Bovendien merk ik (nu pas hoor!) dat ik het ook wel prettig vind dat ik naast het moederschap nog een andere rol heb. Ik wil mijn dochter ook wel bijbrengen dat mama in de eerste plaats mama is, maar ook nog wel iets bijdraagt aan de maatschappij op een andere manier. Ik kan me goed indenken dat dit voor anderen anders is, of dat ik voor iets anders zou kiezen. Maar momenteel ben ik tevreden met de creche/mijn werk.

Wat betreft mijn gevoel: ik denk een meisje. Altijd als ik pendel krijg ik 2 meiden en dat gevoel heb ik zelf ook al heel lang. Nog een paar maanden wachten. Nu eerst is echt veruit het belangrijkst dat het allemaal goed gaat!

@Ana, gefeliciteerd!

@ evelieveling, al iets verzonnen voor je paardendilemma?

Liefs Pien

7. wat zal dat een opluchting voor je zijn,nu maar lekker samen met je vriend genieten :)

8. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hallo meiden,

Er is hier heerlijk gekletst, en inderdaad over erg belangrijke dingen.

Twinny; Hopelijk ben je niet meer zo onzeker, want het kindje zit er nog steeds hoor ;) . gelukkig krijg je volgende week al een echo. En gefeliciteerd met je papa's.

Kar; Wat een opluchting zeg, echt een goed idee dat je naar de HA bent geweest, dan ben je toch weer gerustgesteld.

Ana; GEFELICITEERD en ik duim voor je dat deze keer alles goed gaat, ik zal een muziekje voor je spelen :({|=

Evelieveling; Ik wou dat ik een oplossing voor je wist voor je paarden!

nou hier alles goed hoor, en nog dolgelukkig!
    Mijn mannetje was gister erg blij met zijn cadeautjes, er gleed zelfs een traantje over zijn wang. :D
    We hebben het ook al over het werken gehad, en ik ga gewoon 3 dagen werken en terug in functie, ik ben nu namelijk manager. De oma's willen waarschijnlijk ieder wel 1 dagje oppassen, en ik werk 1 dag op zaterdag, dan is mijn mannetje thuis. Dit zou (ook financieel gezien) de beste oplossing zijn. Maar als 1 van de oma's niet wil oppassen dan gaat hij/zij naar de creche.

Wat wordt het? Echt nog geen idee, maakt me ook echt niks uit. Gister dacht ik een meisje, vandaag denk ik een jongen, haha ja als ik zo nog 8 maanden doorga. We zijn er ook nog niet uit of we het van tevoren willen weten. Weten jullie het al?

X Neia

9. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Zo daar ben ik weer. We zijn net effies naar Delft gescheurd om de kleine neef te bewonderen. We mochten nog niet kroelen, want hij kon zijn temperatuur nog niet op peil houden. Lag dus lekker warm onder de dekens. Ik had er wel naast willen kruipen, ik had het zo koud.....

Evelieveling, dat wordt idd nadenken over hoe en wat met de paarden. Zijn het alleen maar jonge tienermeisjes die paarden verzorgen. Doen volwassen mensen dat niet? Ik heb er echt geen verstand van, daarom vraag ik maar. Ik heb alleen maar kippen in de tuin.

Kar, zo te lezen ben je weer lekker uit je dippie. Mooi zo. En nu niet meer zo tobben he.

Twinny, ik heb de eerste week ook niet echt veel gevoeld. Volgens mij maakt het ook echt niks uit of je wel of niet wat voelt. Geen bloed is goed. Toch?

Toevallig voel ik vandaag weer eens wat steekjes. En ik begin een beetje misselijk te worden. Maar ja, kan ook slaapgebrek zijn, want ik slaap niet erg denderend.

En ik doe de stomste dingen. Gisteren wilde ik met de autosleutel de voordeur op slot klikken. Ik stond dus een meter van de voordeur op de autosleutel te duwen. :confused: Hij klikte echt niet in slot....Vanavond wilde ik bijna sladressing door het gehakt mengen. Als dat zo doorgaat kan het nog leuk worden. :(

10. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    O ja, alle nieuwe zwangere, gefeliciteerd en welkom bij de julimama's.

11. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Moeders voor moeders: in mijn vriendenkring zijn 2 meiden die zwanger geworden zijn door middel van IVF en ICSI. Zij hebben het hormoon dat moeders voor moeders inzameld hard nodig gehad. Ik heb me dan ook meteen aangemeld maar helaas komen ze hier geen urine halen. Ik zal niemand veroordelen als ze het niet doet maar in mijn ogen is het maar een kleine opgave voor een groot wonder bij een ander. (mijn bescheiden mening, reken me er niet op af)

kinderopvang: Ik werk zelf in de kinderopvang en vind het helemaal niet zielig voor kinderen! Onze beeb gaat dan ook gewoon naar het dagverblijf waar ik werk. Ik heb een combi functie; deels management (ochtend) en deels de buitenschoolse opvang (middag). Onze beeb zou dus naar de babygroep of de verticale groep kunnen. Of we voor 2 of 3 dagen gaan weten we nog niet zeker. Ik denk dat het voor een kind zieliger is als het niet leert dat er niet bij iedere kik iemand aan zijn of haar voeten staat en dat hij of zij niet de hele dag in de armen van mama kan liggen.

@Kar: blij dat je gerustgesteld bent!

Vandaag een wat trekkerig gevoel in mijn liezen. Ik heb het idee dat ik te veel werk. Heb de laatste 2 weken flink overgewerkt (48 ipv 36 uur) door ziekte en vakantie van collega's. Mijn verantwoordelijkheidsgevoel maakt dat ikzelf voor de oplossing zorg als ik die zoek en niemand kan vinden. Moet ik toch echt verandering in brengen! (manlief heeft dat ook duidelijk gemaakt! Ik denk immers niet alleen aan mezelf maar ook aan onze beeb). I hate it when he's right! 8)

Over de opmerking dat er veel prietpraat was en over verhalen heen gelezen werd: Over welke verhalen gaat het dan? Ik merk wel dat ik soms 6 pagina's moet bijlezen en het lastig vind om alles te onthouden waar ik op zou willen reageren.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    dames, ik breek even in...

kijk het kan wel.... het is wel even wat werk,maar dan kun je de tabel wel gewoon hier zetten...

hoop dat ik na het weekend bij jullie clubje hoor, dan zal ik vertellen hoe het moet haha

geniet van je zwangerschap dames...

en voor Kim: natuurlijk een meisje; mijn schilderijtje was niet voor niks roze

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen allemaal! Ben weer helemaal vrolijk en blij hoor. Ik denk dat mijn baby nu gewoon extra stevig vast zit.. hihihi.

Heb drukke dagen voor de boeg, vandaag begint het al en morgen en vrijdag heb ik een workshop. Dus jullie horen eventjes minder van me.

Zijn jullie ook zo verstrooid? Ik las Adine's verhaal en het was wel herkenbaar, hahaha. Ik heb het ook altijd heel erg als ik ongesteld moet worden. Dan zie ik mezelf ook gewoon dingen loslaten die dan vervolgens op de grond kapot vallen. Zonder dat ik er iets aan doe. Heel stom. Nu begin ik ook weer van die dingen te doen. En typen wordt ook moeizaam.

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    @pienie: pendel jij dan zelf?

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    @ Jody: hoe was het gisteren? Bij je ouders?

16. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Das ook een idee.

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh, ik had trouwens alle nieuwe zwangeren (Ana & Mona) nog niet welkom geheten....! Bij deze en GEFELICITEERD!

18. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Hey allemaal,

Ik kan me ook bij jullie aansluiten want ik ben 4 juli uigerekend....hihihihi. Wel erg spannend zo na een mk. Deze heb ik in mei gehad. Maar nu weer zwanger :D:D. Ik heb niet alles gelezen want het is allemaal al zoveel .....:)
    Maar iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap...

Wij hebben al 2 kids één van 6 een jongen en één van 4 een meisje Nick en Chanel.

Groetjes milou

19. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Welkom en gefeliciteerd Ana & Mona & Tinker. :)

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Welkom en gefeliciteerd, Tinker!

Deel Deze Pagina