Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Iedereen zit nu zeker naar National Geographic te kijken? Wij ook, ik zit op de bank (met laptop) terwijl mijn vriend kookt.

Vanavond om 10 uur ook de video ingesteld voor de docu op de Belg dus die kijk ik dan wel morgen.

Oh, het gaat weer verder! Wel interessant he? En zo mooi om te zien!

2. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,025
    901
    113
    zo, was best mooi om te zien! Alleen dat stukje bevalling. "vroeger" keek ik zonder problemen naar allerlei bevallingen, maar nu... maar ja 130 miljoen vrouwen doen het elk jaar...

3. marilyn

marilyn Actief lid

Oct 3, 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Mooi! Kreeg gewoon tranen in mijn ogen een paar keer...
    Alleen die bevalling...tja, het past eigenlijk gewoon net niet, ik blijf erbij... God had het best net ff wat groter mogen maken daar beneden

4. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,025
    901
    113
    haha, ben dus niet alleen die nu zo denkt...

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hahah ja meiden, inderdaad wat krapjes maar blijkbaar lukt het meestal wel.
    Ik probeer er nog even niet over na te denken dat lijkt me wijzer ;)

6. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk

7. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Doe ik ook maar niet. Heb ook niet al te hard gekeken. Gelukkgi viel het wel mee. Ik kijk ook nooit naar de bevalling ofzo. Zie tegen die tijd wel.

Zit nu naar de Nanny te kijken. Hahahaha.....zal bij ons noooooit gebeuren. :D

8. marilyn

marilyn Actief lid

Oct 3, 2006
    344
    0
    0
    Nootdorp
    Durfde ook nooit naar bevallingen te kijken. Dat ik daarnet mijn hoofd niet heb weggedraaid is echt een wonder. Moet er inderdaad maar niet teveel aan denken...

O ik ben echt een Supernanny-fan en ken dr boek van buiten dus ik hoop dat wij ook nooit zo'n duivelskind zullen krijgen! stel je voor zeg....pfff

9. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Het valt me op dat er aan die kinderen niet veel mankeert, maar dat de ouders niet consequent zijn.

Perfect zal ik ook nooit zijn, maar hoop wel dat ik een beetje consequent ben. Maar het is ook wat voor karakter je hebt. Ik ben zelf een buitenmens en heb vaak weer eens een vlek op mijn kleren. Ach ja, wasmachine doet wonderen, denk ik dan. Zo zal ik ook wel tegen mijn kindje zijn. Maar ik zal dan ook nooit echt supernette kleertjes aan doen als we in het bos gaan wandelen. ;)

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Supernanny heb ik niet gezien, maar ik ken het wel. Het zijn inderdaad vaak de ouders die een kind verpesten door niet consequent te zijn of niet streng genoeg. Nou ja, weten we in elk geval waar we op moeten letten straks he?
    Ik kijk lekker The Fugitive, hoewel ik die al vaker gezien heb en vast toch zo ga slapen, maar Harrison Ford is geen straf om naar te kijken, vind ik ;)

11. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Supernanny Jo Frost is inderdaad geweldig! Ik heb voor jeugdzorg gewerkt in de crisisopvang en heb mijn portie 'draken van kinderen' ook wel gehad! :)

Voor iedereen die hun uk naar een dagverblijf doet kan ik als tip geven dat je je kind moet laten wennen aan het feit dat het niet de hele dag wordt opgetild en/of geknuffeld. Het is aan de kinderen te merken of de ouders (vooral moeders die in het begin thuis zijn) hun uk vrijwel altijd op de arm hebben. Onze uk gaat ook naar een dagverblijf en ik hoop dit advies ook zeker te kunnen/zullen volgen.

@ Karlijn: Wat naar zeg dat je schoonfamilie rookt in bijzijn van de kinderen. Ik kan me voorstellen dat het heel lastig is om daar zelf iets van te zeggen maar zou het dan wel met Alex bespreken. Hij moet toch kunnen vragen of ze niet bij jou als zwangere van hun kleinzoon willen roken?!

Wij hebben dat probleem niet echt gelukkig. Bij ons thuis wordt niet gerookt en verder rookt alleen mijn zwager. Hij rookt pas binnen als hun kids en zijn (teminale, inwonende moeder) in bed liggen. Daarnaast denk ik niet dat het heel erg veel kwaad kan als het maar weinig voorkomt. Als je nou dagelijks in een rokerige omgeving zou zitten dan lijkt het me erger. Bijvoorbeeld als je werkt in de horeca; dan heb je ook weinig keus.

12. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Ja Kar, ik zou het ook bezwaarlijk vinden als er iemand in de buurt van mijn baby rookt. Mijn schoonvader rookte destijds nog, maar die ging altijd buiten staan. Dan kwam hij met die vieze rookvingers over haar gezichtje aaien... Ik was blij dat hij daarna is gestopt.
    En idd je kan iemand niet verbieden in zijn eigen huis te roken, maar ik zou me er wel op aanpassen. Ik ga ook niet met mijn baby in de kroeg zitten en ik ga ook minder snel bij rokende mensen op visite.

13. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    hey dames...

ik heb zaterdagavond wat meegemaakt!
    ik ging in bad een half uurtje want ik had weer last van harde buiken(niks gedaan)
    en kleine mannetje begint me te schoppen! :confused:
    aan de zijkant bij mijn onderste rib!
    dus ik twijfelen zal ik de grote man roepen om te voelen...je zal net zien dat ie ophield dan..
    maar nee hoor niet normaaaaal meer.
    van 21.30 tot 01.30 op dezeldfde plek bleef hij schoppen.
    Mijn man heeft zo lang mee kunnen ahum genieten.

Ik schrijf er ahum bij omdat ik nog maar enekele maanden gelee mijn onderste rib heb gebroken en nu dus achter ben gekomen dat het dus echt nog zo gevoelig kan zijn! :(

Ik snap het niet, bij mijn dochter was ik veeeel verder voordat je haar eindelijk zo goed kon voelen aan de buitenkant zoals bij dit mannetje.
    je zag echt de schopjes ook,achter elkaar pok,pok,pok.

Was echt leuk maar ook weer niet,slapen ging niet :(

vind dat we allemaal de beebjes snel kunnen voelen, bij mijn dochter twijfelde ik tot 20 wkn totdat ik echt kon zeggen dit is pas een schop.

@over roken kan ik nie mee praten :rolleyes: heb een tijd door gerookt :oops:
    het lukte me niet om te stoppen.
    nu word ik er gelukkig misselijk van.

@super nanny je ziet of en toe dingen dat ik denk neeee dat pik je niet als ouder of hoe hebben ze dat zo ver laten komen?!?!
    Mensen zeiden altijd tegen mij wacht maar als jij kinderen heb,dan praat je anders.

Deels hebben ze gelijk maar ik vind het me nog (even naast me schoenen lopen) heel goed gedaan hebben met mijn dochter.
    Ik moet dan wel eens lachen van binnen als ik bij die mensen op visite bent en hun kinderen zijn zooooo erg.(verbouwen heel het huis)
    en dan zeg ik romy wil je dat even niet doen.. en dan reageert ze (met zo`n leuk koppie) tuurlijk mammie...

En dan die gezichten..ik blijf zeggen de kinderen worden hoe je ze maak!
    en ja.. net zoals mijn dochter ze hebben hun eigen karakter..
    maar als ze zooo zijn als bij de super nanny..eigen schuld.

Zo ff de arbo bellen ben beniuwd wat ze gaan zeggen en mijn dochter weer naar school oww ff rust.. heerlijk

14. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Ja, ik ook. Het was voor het eerst in 4 en een halve maand dat we zijn wezen stappen. De rook vind ik ook echt niet prettig, maar verder vond ik het wel gezellig! Mijn vriend had er meer problemen mee dan ik. Hij vertelde later dat ie het niet zo fijnvond. Dat was ook wel te merken, want hij was heel aanhankelijk! De hele tijd mijn buik vast houden, hihi. Het was gelukkig niet heel erg druk en ik heb altijd ogen voor en achter in mijn hoofd, dus als ik ergens iets zag wat 'gevaarlijk' voor mij of de baby zou kunnen zijn, dan nam ik al maatregelen. Hij ziet dit soort dingen pas later en weet niet dat ik het al gezien heb.
    Moest wel een paar meiden flink aan de kant duwen toen ze al hopsend steeds meer mijn kant op kwamen. Ik was echt boos en gaf ze een duw. Ik denk; en nu moet je omkijken, dan ben je echt voor mij! Mijn tolerantiedrempel is duidelijk minder hoog.....
    Maar idd, om 2 uur had ik het wel gehad en zijn we lekker gegaan.

15. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Ik heb nog in lange tijd niet zo onrustig geslapen. Vanavond hebben we de 20 weken echo en ik denk dat ik gewoon zenuwachtig ben hiervoor. Ik was ook heel vroeg wakker en daarom ben ik ook maar even achter de computer gedoken.
    Ga nu eerst Eveline haar lijst even bekijken, ben benieuwd hoe het met alle meiden is gegaan tijdens de 20 weken echo.

16. marilyn

marilyn Actief lid

Oct 3, 2006
    344
    0
    0
    Nootdorp
    Heb om 15.30 de 20 weken echo. Ik ben ook best nerveus. Vannacht om 01.30 eruit en toen maar even tv gaan kijken... Daarna gelukkig weer als een blok in slaap gevallen, na nog een half uur flink geschopt te zijn van binnen ;)

17. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Gelukkig, dus ik ben niet de enige!
    Ik wil je vast heel veel succes en plezier wensen. Hopelijk alleen maar goed nieuws vandaag!

Ik kan denk ik pas morgen laten weten hoe het gegaan is (dat jullie je hier geen zorgen gaan maken...).

18. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    allebei veel plezier ;)

19. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Marilyn en Jody: Heel veel plezier vandaag en vertellen jullie even hoe het was? :)

Over roken in bijzijn van de kinderen, ik wil dat ook absoluut niet.
    Kar, misschien moet je het er toch over gaan hebben met je vriend, het is echt gewoon slecht voor jullie kindje dat moet hij toch ook begrijpen.

Nou gister voor die bakfiets wezen kijken maar hij was er niet dus mijn vriend had hem gebeld, en hij zei dat hij de aankoopbon nog bij zijn moeder moest zoeken.
    Dus we hebben afgesproken dat hij maar moet bellen als hij de bon heeft gevonden, die belt dus niet meer.
    Was ook te mooi geweest, ik ga nu weer verder opzoek.

20. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Ik ben vandaag 22 weken!

Share This Page