Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Vraagje: mijn schoonzus wist te vertellen dat als je trapopgang in huis nogal smal of kronkelig is, je beneden moet bevallen als je kiest voor een thuisbevalling. Is dat zo?

Het lijkt mij in mijn huis van 10 jaar oud nogal onwaarschijnlijk dat de ambulance-broeders niet naar boven en beneden kunnen met een brancard, maar toch.. Ik zou het raar vinden om in mijn woonkamer te bevallen! Ik twijfel namelijk steeds meer of ik toch niet gewoon thuis zal bevallen... Lijkt me zoveel relaxter.

En komt de VK dan bekijken of de trap okee is ofzo?

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Zal ik doen. Jammer dat jullie zo ver weg wonen, anders had ik er voor jullie ook wel eentje kunnen maken. Scheelt heel veel in de prijs als je hem zelf maakt.

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sonya! Geweldig! :) :) Heerlijk gevoel is dat he? En leuk ook dat je mannetje het ook gevoeld heeft. Ik vind het nog steeds zo leuk als ik hem voel. Ik zeg het ook altijd even tegen Alex, die probeert dan vaak even te voelen maar junior is nogal eigenwijs en houdt zich stil als papa aan mijn buik zit! ;)

4. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

31 jan 2007
    228
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste
    Woerden
    Kar bedankt :oops: !

Had ik maar zo'n gezonde obsessie....ik eet me vol aan boterhammen met chocopasta en vlokken, echt heel ernstig. Mijn vriend zei gisteren dat ik een surinaamse kont had gekregen....gelukkig vond hij het geweldig...maar ja ik voel me al snel opgeblazen. Hopelijk verdwijnen die extra kilo's snel na de bevalling.

5. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ja kar...echt helemaal te gek...en zeker dat mijn mannetje het ook kon voelen..was voor ons beide de eertste keer...mag nu van mij elke dag zo zijn hoor......

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Sonya, wat super dat je het gevoeld hebt. Altijd een heel gerustellend gevoel als je weer wat voelt.

Gwen, wat een prachtige kindertjes heb je. Lijk me een stel vrolijke meiden.

Kar, mijn lekkere trek bestaat uit zwart- wit. Niet echt handig als je zwanger bent.

Zal het waar zijn, dat wat jij nu heel veel eet, dat jouw kindje dat straks ook heel erg lekker vind. Is natuurlijk niet slim dat ik dan aan de zwart wit gaat. Krijg ik concurentie erbij. ;)

7. sonya one love

hallo koekensopie..hahahha ja ik eet me ook vol met chocopasta.. mijn mannetje zei ook al je wilt dat kind bruin eten zeker hahahah :)

8. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

31 jan 2007
    228
    0
    0
    Woerden
    Sonya wat leuk voor jullie en dat jullie het allebei tegelijk voor het eerst hebben gevoeld, extra speciaal!

Kar ik moest bij mijn moeder thuis bevallen omdat mijn trap naar de slaapkamer (zolder) te kronkelig is. Zal nu dus ook wel weer zijn. Maar ik heb een kleine reden om een medische indicatie te krijgen voor het ziekenhuis dus dat ga ik aanvragen. Hopelijk krijg ik goedkeuring. Ik moest nl. ook de eerste dagen bij mijn moeder thuis blijven omdat de baby nog niet naar buiten mocht.

9. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Kar, zou er echt geen brancard door kunnen? Het is bij ons ook niet echt heel ruim. Er moet hier ook aardig wat gemanouvreerd worden. Maar hoeveel procent van de zwangere vrouwen worden met een brancard uit huis gedragen. Volgens mij valt het allemaal best wel mee.

10. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

31 jan 2007
    228
    0
    0
    Woerden
    hihihihi :)

11. sonya one love

even een vraagje.. ik heb net een nieuwe foto in mijn album geplaats. onze handen op mijn buik..we wilden zoiets ook voor op ons geboortekaartje...vinden jullie dat wat......ben nieuwschierig of het wel iets is voor op een geboortekaartje!

12. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

31 jan 2007
    228
    0
    0
    Woerden
    Ik vind het wel een mooi gebaar van jullie liefde voor dit kindje, dus wel geschikt volgens mij ;)

13. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben in drie verschillende huizen bevallen en het was nog nooit een probleem! Ons vorig huis was zelfs uit de jaren 50, ons huidige is ook alweer 15 jaar oud, dus.......
    En de vk heeft er nog nooit een vraag over gesteld aan mij..

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Wat een mooie meiden zeg! En wat zie jij er nog jong uit! (niet dat je oud bent hoor :D )

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik hou sowieso erg van foto kaartjes, dus ik zou zeggen dat het zeker kan!

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Aaaahhh ben ik ein-de-lijk bijgelezen ben ik de helft alweer vergeten... Wat een doos ben ik toch zeg! Zeker zwanger... ;) Of het komt omdat ik ondertussen de docu zit te kijken die gisteren op de Belg was en me daar op zit te concentreren?

Nou ja dan reageer ik maar even niet, komt dan wel weer. Alleen alle mensen met de echo succes wensen en hopelijk is het mooi om te zien en is alles goed.

Oja, dat voedinsgkussen, dat herinner ik me nog wel. Knap dat je dat zelf kan maken hoor! Wij hebben er een gratis gekregen toen we ons inschreven bij de kraamzorg, ook heel makkelijk!

Nou ja, zodra ik weer wat heb herinnerd over het geposte dan komt er nog wel wat...

17. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

31 jan 2007
    228
    0
    0
    Woerden
    :oops: thnxs :)

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Is er nog niemand terug van de echo? Ben zo benieuwd...!

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Spannend is het toch voor iedereen weer he?!

Trouwens Karlijn, jij lijkt op de foto met 21 weken zwangerschap echt slanker dan met 18 weken!

20. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Mmm, daar moet ik even over nadenken. Ik denk op zich wel dat het anders is, want het is bijv. met berichtjes op een PC in plaats van persoonlijk. Maar heel veel dingen die ik hier zeg zeg ik ook tegen mijn man en vriendinnen en omgekeerd. Heb jij het idee dat je hier meer kan zeggen? of juist minder?

Deel Deze Pagina