keek trouwens net op de website.. jullie pretecho's zijn zelf al eerder dan mijn 20 weken echo... maar donderdag over 4 weken dan mogen we gaan kijken, al hoop ik dat ik 8 maart bij de gyn weer mag kijken..
Thanks! Heb het veranderd en het staat er nu volgens mij weer oke op! Jij hebt je 20 weken echo idd. erg laat...
Heb net een afspraak gemaakt voor de pretecho Heb em 20 april, dan ben ik bijna 29 weken dus dat is een mooie tijd.
Kim welkom, ik denk inderdaad dat je de 'benjamina'hier bent, maar dat is goed voor het gemiddelde haha. Weet je pas sinds kort dat je zwanger bent, of weet je pas sinds kort van dit forum"? Mona, ik wens je heel veel sterkte, wat verschrikkelijk wat er is gebeurd. Ook voor je vriendin moet dit een regelrechte hel zijn. Ik hoop dat jullie wat aan elkaar mogen hebben en ik wens je ontzettend veel moed en sterkte voor vrijdag..heb er verder geen woorden voor Koekensopie wat een prachtige foto's ! Tomenjerry wat een superleuke fimpljes van jullie meisje. Heb net glunderend zitten kijken, en dan vooral omdat ze zo lief giechelt en kirt. [/i]Jacqueline, veel sterkte met die pijn. kan inderdaad wel eens je werk meespelen, dat is fysiek natuurlijk best heel zwaar. Je kan ook niet zomaar zeggen ; zoek het maar effe uit; Maar kun je niet tijdelijk overgeplaatst worden naar een fysiek iets minder belastende groep? Tantan, Ik begrijp wel een beetje hoe klote die teleurstellingen voor je moeten zijn van je familie en schoonfamilie. Waarom hou je ze eigenlijk nog zo op de hoogte? Mijn vriendje leerde mij ooit ; Je leert mensen hoe ze met je om moeten gaan"Dus zolang jij die updates blijft sturen en je best blijft doen en accepteerd dat zij er geen moer voor doen, vinden zij het ook wel prima. Misschien kun je alleen updates sturen naar mensen die het echt boeit. Of een eigen weblog beginnen ergens waar je alles opzet, als ze dan wel iets willen weten moéten ze zelf gaan kijken óf contact met je opnemen. Over dat andere stukje wat je noemt kan ik niet precies meepraten, al herken ik wel een stuk angst mbt intimiteit. Bij jou ligt dat anders als ik het goed begrepen heb, maar toch herken ik wel een stukje angst. Ik heb best moeite om intimiteit/ gevoelens te delen met anderen. Ik kijk dan ook enorm tegen heel veel dingen op. Met mijn eigen kindje kan ik het wel dat weet ik zeker, kan het met mn man ook. Maar mijn moeder noemt me nu ineens bijvoorbeeld af en toe haar 'meisje'enzo..(affectie..ieuw) inwendig word ik daar echt niet goed van, dat voelt zooo onprettig. laat staan als de beebie er straks is. Of laat staan tijdens de bevalling als ik pijn heb en anderen dit kunnen zien/ horen..dat vind ik enorm moeilijk... Ik vind het dus heel knap van je dat je daarbij hulp hebt gezocht en ook aanneemt en dat je je angsten zo goed bespreekt daarover, want ik denk dat het heel belangrijk is om die dingen uit te spreken. Succes daarmee!. Ik ben vanochtend naar manuele therapeut geweest, die heeft mn bekken 'gekraakt'en terug op de plek gezet, ik hoop dat die vreselijke pijn in mijn benen hiermee iig weg blijft. Moet zeggen dat het drie uren geleden is en mn rug begint nu alweer zeer te doen, dus ik heb er een beetje een hard hoofd in. Gister het nieuws aan de kinderen op het werk verteld,. De eerste reacties waren erg ontroerend en vertederend..maar dat zal de komende weken wel snel omslaan in agressief gedrag vrees ik..komt tijd, komt.. Verder voel ik ons kleintje verdorie nog steeds niet schoppen en gaat het ook met de pijn in mn darm/ buik nog helemaal niet goed. Maar ik hou me naar de buitenwereld sterk, al is het fijn dat ik af en toe bij jullie effe los mag/ kan laten en kan vertellen over de pijn. Verder heb ik weinig/ geen nieuws..denk ik, al zla ik zo weer effe verder met bijlezen en dan komt er vast wel weer iets bij
Niva, ook hier voel ik nog niks, op wat licht gekriebel na, en dat is maar heel af en toe... Je bent niet alleen!
ik voel nog niks... zal wel komen hoor. Lees in alle boeken dat je heel misschien iets gaat voelen bij 20 weken... en bij 24 weken iedereen.. nou ik heb geduld hoor. vorige week beeb nog gezien en dat is ook fijn...
Nou meiden, in alle drukte ben ik helemaal vergeten te melden dat ik de kleine ook gevoeld heb. Het was afgelopen zondag en toen was ik dus 20 weken en 1 dag. Ik voel ineens een luchtbel knappen, maar dat 1 van hubbabubba-kauwgom zeg maar! En gelijk nog een paar keer! Toen heb ik mijn vriend wakker gemaakt en die zijn hand op mijn buik gelegd. Ik voelde nog wel een paar trappen, maar hij helaas niet. Ik begon me ook al zorgen te maken, mara gisteren zag ik dus ook dat mijn placenta laag aan de voorkant ligt. Dat verklaard een hoop. Ik hoop dat jullie het ook snel mogen voelen, maar maak je nog geen zorgen. Rond 24 weken moet je het voor het eerst gevoeld hebben en zover zijn we nog niet.
hoi meiden Welkom hier kim, lijkt me heerlijk zo jong moeder worden, ervaar jij dat ook zo? Ik had al bijna jou moeder kunnen zijn, hihi......... Bij de internist was alles oke. Ze is heel te vrede en ik moet over 4 wkn weer terug komen. Heb ook moeten laten prikken op anti-stoffen. Heb namelijk de ziekte van Graves en dan maak je bepaalde anti-stoffen aan ofzo. TOt nu toe waren de uitslagen meestal niet zo goed, ben benieuwd of zich iets veranderd heeft. Hoop echt dat het kindje niet straks in het ziekenhuis hoeft te blijven met een schildklier aandoening! Gelukkig heb ik geen last van misselijkheid en ook geen pijn bij het klaarkomen, hihi.......kan me voorstellen dat het hinderlijk is......... Twinny
Hehe ik heb de stap dan toch maar genomen: ik heb bollie broeken gekocht! Er zat dus echt helemaal niks meer lekker op 1 broek na dus ik moest wel, gisteren de hele tijd commentaar van Bocco (werktitel van onze beeb) dat mijn broek te strak zat en hij/zij dat niet lekker vond denk ik. Dus ik naar de Etam vanmiddag, zowat de enige winkel die positiemode doet bij ons in de stad, en twee spijkerbroeken en een zwarte broek gekocht. He gelukkig maar, ze pasten zowaar. Doordat ik zo weinig gegeten heb de eerste maanden was ik best afgevallen en zat maat 44 me zowaar weer eens als gegoten (was eerst eerder iets van 44+ of 46 met broeken) en heb er zelfs een gekocht in maat 42! Ikke ben dus weer helemaal blij! En: ik kreeg er ook nog een rompertje bij Het had alleen wel wat minder mogen regenen toen ik naar de stad fietste en weer terug...
hihi, Lexi in bolliebroeken puur omdat bocco protesteert. Ben even benieuwd waarom jullie voor de werktitel bocco hebben gekozen! Twinny, fijn dat alles oke was. Ik zat vanmorgen nog aan jullie te denken. Ben even benieuwd waarom jij zwanger bent en niet je vriendin. Hoe hebben jullie die keuze gemaakt. En hoe zijn jullie aan de papa gekomen? Als ik te nieuwsgierig ben dan moet je het gewoon zeggen hoor! Hoe laat had Tomenjerry haar echo eigenlijk? Laat, dat weet ik wel. Ben gewoon zo benieuwd! Ana! Doe je eens melden. Ik wil weten hoe het daar in Spanje gaat. Gok dat het daar in ieder geval beter weer is dan hier!
evelieveling: je bent niet te nieuwsgierig hoor, mag gerust vragen. Mijn vriendin heeft nooit de behoefte gehad om zelf zwanger te worden. In en aan haar lijf geen polonaise. De keus was dus heel gemakkelijk gemaakt, haha......... En de papa. We hebben bewust gekozen voor een anonieme donor en zijn hiervoor voor de behandeling naar het ziekenhuis in Belgie gegaan. Tis maar 20minuten rijden en zij beschikken over een grote anonieme spermabank. Was dus eigenlijk geheel niet moeilijk. twinny
@kim1989; welkom hier op het forum. @twinny; mooi dat je bloeduitslag goed was. Ik heb ook graves gehad maar het niet te TSI Antistoffen. Had verwacht ze wel te hebben. [quote="niva"[/i]Jacqueline, veel sterkte met die pijn. kan inderdaad wel eens je werk meespelen, dat is fysiek natuurlijk best heel zwaar. Je kan ook niet zomaar zeggen ; zoek het maar effe uit; Maar kun je niet tijdelijk overgeplaatst worden naar een fysiek iets minder belastende groep? Dat doen ze bij onze groepen wel eens en daar zit ik zelf dus niet op te wachten. Ik hoop dat als ik last blijf houden, wat kan minderen in uren, of ondersteunende werkzaamheden kan doen op de groep. Maar zo ver is het nog niet, ga morgen weer aan het werk en dan zie ik wel hoe het gaat. Wil eigenlijk zo lang mogelijk aan het werk blijven. Gr Jacquelien
Hihi, same here hoor...zo kwam ik ook op het idee. Mijn hoofd had al effe achter mijn rug om met collega's besproken dat ze me maar in de gaten moesten houden en als het niet ging dat ik dan maar naar een andere (rustiger) groep zou moeten gaan..omdat dat beter zou zijn... Vond dat wat raar want ik heb helemala niks aangegeven dat ik ergens last van heb op t werk, dus beetje rare invulling van haar. ook had ze dat best tegen mij kunnen zeggen ipv tegen collega's..ik ben volwassen en kan best zelf aangeven of het gaat of niet..Maar zit er al helemaaaal niet op te wachten om dan voor twee maanden op een andere onbekende groep te betginnen/ wennen etc..Dus kan me je heel goed voorstellen. Ik heb dezelfde instelling: als het straks niet meer gaat, meld ik me ziek..da's ons recht..toch?
thanks voor je antwoorden twinny. Je had het volgens mij al eens verteld want nu komt het opeens bekend voor. Ik heb net een tussendoor buikfoto genomen. Ik hoor het altijd op de 7e te doen. Maar zondag hadden we een feestje en toen kreeg ik te horen dat ik er helemaal niet zwanger uitzag. En mijn schoonzusje die zwanger is van haar 2e, net 12 weken, daar was het wel te zien zeiden ze. Ja hallo... dat laat ik me niet zomaar zeggen. Ik vind zelf dat ik juist heel hard groei op het moment. Dus ik gooi de foto's even in mijn album dan kan je het verschil bekijken!
Goedemiddag meiden, Ik heb een tijdje niet gereageerd, maar zeker wel alles gelezen hoor! Ik moet eerlijk bekennen dat mijn geheugen momenteel net een zeef is, als ik meer dan 4 pagina's moet bijlezen, ben ik alles alweer vergeten als ik begin te typen. @Mona: heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. We denken aan je! @Kim1989: welkom hier. We kletsen wat af, dus doe vooral gezellig mee! @Evelieveling: ik heb je een mailtje gestuurd met de bijlage van mijn lijst. Heb je deze wel ontvangen? Dan kan ik namelijk binnenkort mijn lijst ook in mijn onderschrift opnemen! Hier gaat alles z'n gangetje. Ik beleef nooit zoveel. Deze week heerlijk vakantie, geniet echt van het uitslapen. Voel 'poppetje' (zoals mijn vriend de kleine nu noemt ) regelmatig bewegen. Het blijft een bijzonder gevoel. Vrijdag de echo! Spannend, hoop dat alles goed is, jammer dat we dan het geslacht nog niet weten, daar zullen we dan nog 4 weken op moeten wachten! Alle andere meiden die binnenkort een echo hebben: veel plezier! De meiden die net een echo gehad hebben: super om te horen dat alles goed is. Vooral ook leuk om te horen wat het wordt (als je het hier natuurlijk kwijt kunt); we blijven allemaal erg nieuwsgierig . Ik lees alles mee deze week. Na de echo op vrijdag kan ik helaas niet op internet (is thuis nog niet aangesloten!) dus het zal pas maandag zijn als ik alles laat weten. Schrik dus niet als je niet gelijk wat hoort. Geen bericht is goed bericht! Liefs Elma
Evelieveling, jouw buik! Wat is die enorm gegroeid! Mooi hoor! Je ziet er superzwanger uit! En ik vind die streep zo mooi, die naar je navel loopt. Ik voel me echt zoooo down en beroerd. Misselijk en moe... Ik snap gewoon niet waar het vandaan komt. Maar ga morgen maar wel weer werken, thuiszitten word ik ook niet vrolijker van. Vandaag wel de eerste 'Wij Jonge Ouders' gekregen! En mijn zwangerschapsyoga gaat officieel door, volgende week de eerste 'les'. Ben benieuwd, het is een klein groepje met 6 zwangeren. Dat is wel gezellig. Ik vergeet telkens waar ik op wilde reageren... sorry. Heb er gewoon even de puf niet voor.