Thank god... ik heb dit nog niet gehad. Maar je hoort/leest het vaker. Kijk uit met persen op zo'n moment. Want zo kan je wel de bekende aambeien krijgen die erg graag naar voren komen bij een zwangerschap. Sterkte ermee Enne... werk ze, veel plezier bij de kapper!
Goed.... Ik kreeg net niet al te leuk nieuws. Oké, positief denken, het kan 2 kanten op, maar toch. Mijn moeder heeft sinds kort bloed bij haar ontlasting. Ze dacht in de eerste instantie aan iets onschuldigs, was vooral na gekruid eten en als het moeilijk ging, dus ze dacht dat het misschien van het persen kwam. Toch op aanraden van haar dochters laten nakijken. Nu hebben ze een poliep gevonden. Een grote. Dus een operatie moet. Er is een kweek gemaakt van haar ontlasting. Volgende week maandag moet ze terug naar de arts. Dan hoort ze of het goed of kwaadaardig is. Aan de ene kant hou ik me vast aan het feit dat ze zich goed voelt, totaal niet is aangekomen of afgevallen of andere pijntjes heeft. Maar toch... ik heb het gevoel dat er een zwaard boven ons hangt.
Ik weet wat jullie doormaken. Maar dat je moeder zich nog heel goed voelt en zeker niet extreem moe is, dat is wel hoop gevend. En zolang er nog geen definitieve uitslagen zijn, altijd hoop blijven houden. Het is nu een heel spannende tijd, maar blijf de moed erin houden. Veel sterkte meis.
ik denk dat bij iedereen verschillend is evelien.. wil nie vervelend zijn hihi maar ook schijnbaar de verloskungige en gyni`s meningen echt verschillend zijn. De mijne zegt weer andersom Maar bij echt harde buiken(niet alleen gespannen buiken) kan je zelfs heel goed je kindje voelen. Bij mijn dochter had ik het ook maar was ik over de 22 weken. als ik dan haar aanraakte deed het zeer voelde als hele erge blauwe plek(moeilijk te tikken wat ik voel maar ja hihi) Bij haar had ik het ook extreem maar veel later. (echt ruim in de 5de maand) Ik heb niet zoveel last van bandenpijn aangezien mijn baarmoeder de afgelopen jaren heel wat gerekt is geweest. Geloof me je merk heeeel goed het verschil tussen gespannen buik,bandenpijn en echte harde buiken, is mijn mening hoor mischien dat andere mams dat niet vinden. Mijn harde buiken ik bedoel daar niet alleen mee dat mijn buik hard is want dan zou het idd een gespannen buik zijn. maar ik bedoel met harde buik wat echt gespaard gaat met ``lijkt wel lichte``weeen zoals de gyni vorige week heeft bevestigt. Zodra het begint krijg ik een hele erge ongi gevoel soms neemt het af en daarna neemt het weer toe.. gisteravond zat ik weer te twijfelen of ik idd moest bellen. maar zolang ik geen ontsluiting krijg is er geen reden tot paniek zeiden ze. (bij mijn dochter had ik 0.5 cm ontsluiting toen hebben ze wel medicatie gegeven enzo) maar schijnbaar nu niet.. ik zou het ook niet weten ik ben ook geen gyni of verloskundige het is nu niet meer zo extreem als de eerste nacht dus dan twijfel ik weer zal ik bellen, ik ben namelijk al zoveel daar te bekennen en ik wil niet zo tjaa.. bang nou bang is het verkeerde woord maar wi lniet te snel aan de bel hangen tot nu toe mag ik gelijk binnen een half uur komen maar ik ben bang als ik elke keer ga bellen denken ze dadelijk heb je haar weer.. en als het dan ik keer heeel erg is ben ik bang dat ze me niet zo serieus nemen als nu... ze nemen me nu nog heel serieus en vertrouwen op mijn gevoel vanwege alle belevenissen. snappie ik wil niet dat die situatie gaat veranderen. of ben ik nou weer eigewijs?
Nee hoor peeetje, je bent niet eigenwijs. Vreselijk bezorgd en voorzichtig en dat is absoluut logisch in jouw situatie en ook zeker noodzakelijk. Wilde alleen vertellen wat ik had gehoord zodat je jezelf misschien iets minder zorgen maakt. Dat van die blauwe plek had ik idd. ook gehoord. En van de week ook zelf gevoeld. Toen wist ik gelijk duidelijk het verschil tussen harde buik en bandenpijn. Wilde je klachten ook niet 'wegnemen' of net doen of je jezelf aanstelt. Hoop dat je dat begrijpt.
Zo, ik ben weer een beetje wakker aan het worden. Gisteravond lekker vroeg naar bed gegaan en dat merk ik nu toch wel. Voel me heerlijk uitgeslapen. Gisteravond lag ik rustig op bed en was IE heerlijk in de weer. Voor het eerst voelde ik IE nu ook echt schoppen aan de buitenkant. Dat was zo'n leuk gevoel. Voor een goede stoelgang is het ook belangrijk om heel veel water te drinken. Ik merk het gelijk als ik te weinig gedronken heb. Lexi, je kan ook roosvice lacto proberen. Dat wordt ook wel aangeraden. En veel vezels eten. Dus bruin brood, muesli en allemaal van die dingen. Peetje, fijn dat je even uitlegde wat nu harde buiken zijn, want dat gevoel heb ik volgens mij nog niet gehad. Wel heb ik af en toe het idee, dat er echt een balletje in mijn buik zit, als ik iets voorover bukt. Maar uit jouw verhaal begrijp ik, dat dat geen harde buik is, maar zoals Evelieveling zei, bandenpijn en spierpijn. Oke, weer wat wijzer.
Kar! KAR! Hebbie gisteren mijn tent is top gezien? Ik krijg echt een duidelijke voorkeur! Vond het een geweldige aflevering om te zien!
helaas je moet iets beter je best doen om mijn zorgen weg te nemen evelien kon je het maar ook al ben ik nu verder dan de mk van 15wkn en 3dgn. Mijn angst is nou zelfs groter, meer omdat ik hem met de pretecho heb gezien en weet wat het word enzo.. ik wil hem niet kwijt hij hoort er al zo bij.. ben soms bang dat de gyni`s zullen denken dat ik te bang met en de symp. dan niet al te serieus meer nemen daarom bel ik nie denk ik. mischien is het wel over bezorgt pff ik weet het niet.. maar het voelt gewoon als lichte weeen. Gelukkig mijn echte gyni(die krijg ik helaas niet als ik tussen door komt of belt) hij gaat gelukkig op mijn gevoel af en vertrouwd mij ook. maar hoe lang.... ben ik echt overbezorgt en kan ik niet meer mijn eigen gevoel en lichaam verrtouwen of moet ik het juist wel doen.. pff thuis zitten is niet goed voor me! ik word en maak mezelf helemaal gek maar jij heb ook je zorgen..als ik die weg kon nemen had ik nou mijn toverstafje gepakt oefff... was er maar een toverstaf!
He maar meis... je echte gyn... heeft die geen telefonisch spreekuur? Kan je geen afspraak maken voor een telefonisch consult? Wanneer moet je weer naar hem toe? Bespreek het eens met hem. Want alleen hij kan vertellen of alle zorgen ongegrond zijn in dit geval of niet. Hij verstaat zijn vak, hij kent jou en hij hoort jou te begeleiden. Denk daar eens over. Want die zorgen en stress laten je niet genieten van deze zwangerschap!
9 maart zie ik hem godzijdank weer met de 20wkn echo.. ik kan proberen of ik hem inderdaad tel. kan spreken. maar meestal reageren ze gelijk kom maar langs op de afd. en hij is op de poli. het is een drukke gyni helaas, hij werkt ook in het erasmus,utrecht en umc en aan onderzoeken naar meerdere mk`s dus heel veel patienten willen hem. en ook andersom zodat hij met zijn onderzoeken verder kan gaan. p.s thnx dat je ff me verhaal heb gelezen.. ik voel me ff opgelucht heel eerlijk gezegt hhihi als je zo bent ben bij je ma weet ik zeker dat ze zich beter voelt na lekker kletsen met jou
He peeetje, no tnx! Daarvoor zitten we hier. Om ons ei kwijt te kunnen. Luchtige babbels. lachen om oerwouden, huilen om miskramen. We zijn aan een traject van 9 maanden begonnen met elkaar. En je weet gewoon dat sommigen het eindstation niet halen (de vele afvallers in het begin), dat sommigen het op hun sloffen halen met 2 vingers in hun neus, en dat anderen vreselijk veel problemen erbij hebben. En na die 9 maanden is die race nog niet gelopen. Dan zijn de ukkies er. Want zal iedereen echt ongeschonden uit de strijd komen? Zowel de baby's als de moeders? En daarna? Er komen nog zoveel vragen en problemen... en alleen oplossen... dat is geen optie. We zijn er voor elkaar! Ik snap je twijfels dondersgoed (dat zeg ik wel, maar echt begrijpen kan je het pas als je zelf meerdere miskramen hebt gehad), ik snap je angsten en ik probeer mee te denken. Je kan je gyn niet claimen, maar ik kan me zo voorstellen dat je dat graag zou willen doen met zo'n geschikte man. Hang in there!
hoi meiden Peetje: gewoon ff een knuf voor jou voor al je zorgen...... Ook een knuf voor kar en een kussentje om tegen te slaan, voel je je vandaag ietsie beter? Eveliene: mooie buik en wat naar voor je moeder, heel veel sterkte, hoop dat alles goed komt! TAnya: goede keuze die je gemaakt hebt, heel veel sterkte...... TOmenjerry: leuk dat jullie het nu ook weten......geniet maar lekker.... ALle andere goede echo gangers: heerlijk, fijn dat alles oke was..... Iedereen die eventueel vandaag aan de beurt is, heel veel succes....... Vandaag probeert minimuts de andere kant van me baarmoeder uit! TIs eigenlijk de eerste keer dat ik haar links voel! Vanmorgen druk rond gekropen, dus misschien heb ik mini verplaatst! WE hebben momenteel geen deur op zolder vanwege de verbouwing, dus de 2 katjes hadden zich er verstopt. Aangezien onze klusman (tis trouwens een lekker ding! hihi) vanmorgen weer verder ging, hebben we ze eerst moeten zoeken! De kleinste heb ik uiteindelijk ook gevonden! DAdelijk ff boodschapjes doen, en vanmiddag komt iemand voor de belastingpapieren! Ga ik daarna ff naar mijn moeder. Mijn oma is er altijd op woensdagmiddag en die vind het zo leuk dat ik zwanger ben. Ze vergeet van alles, maar dat vergeet ze niet! Ze is al 87 en ik hoop van harte dat ze het nog mee mag maken om weer omaoma de te worden..... grtjs Twinny
Evelieveling, sterkte met het afwachten van het nieuws. Ik duim voor je dat alles goed is en de operatie voorspoedig verloopt. Dit najaar had mijn schoonmoeder ongeveer hetzelfde, het was wel kwaadaardig, maar ze hebben het wel helemaal weg kunnen halen en er waren godzijdank geen uitzaaiingen. Omdat je moeder verder geen klachten heeft, hoop ik dat het bij haar goedaardig is! Peeetje, ik meen me te herinneren dat jouw gyn je een speciaal nummer had gegeven wat je altijd mocht bellen als je je ongerust maakte... Klopt dat? Zo ja, dan zou je heus niet hoeven te huiveren om daar gebruik van te maken, hij zei het niet voor niks. Als hij wat van je bezorgdheid weg kan nemen, is dat toch alleen maar goed...? Ik denk aan je, sterkte met de harde buiken.... Tomenjerry, ik snap er nu niks meer van! Of misschien toch....? Zowel roze als blauw, allebei, is dat de hint...? Twinny, wat grappig dat jij 't nu voor het eerst links voelt. Ik voel vanaf het begin alleen maar links iets, rechts moet nog komen Kar, hoe is het vandaag? Wel weer aan het werk? De kleine vent nog gevoeld in de auto? Oh, die echo-foto's, ik blijf er maar naar kijken. Mijn zoon, wat een waanzinnig idee... Vinden jullie het trouwens ook zo goed te zien...?
Kieteltje, wat een mooie echo foto's heb jij. Je kindje lag er wel heel goed voor. Die met dat ene handje is ook zo schattig. Je hoort het al zeggen...hee, I 'am here.
Precies! Echt lachen was dat toen we die thuis op de cdrom zagen. De vorige keer zwaaide hij ook al De echoscopiste zei ook dat ze het een fantastisch en makkelijk kindje vond en dat ze het heerlijk vond om z'n echo te maken. Alles zat mee en was goed te zien. Hij draaide precies de goede kant op als ze vanuit een andere hoek wilde kijken. En dat het een jongen is, wilde hij ons ook niet onthouden....
Goedemorgen meiden, Ik zit nog thuis... Ik ben echt te moe, heb vrij genomen. Want me ziek melden vind ik ook overdreven. Ik ben gewoon (over)vermoeid denk ik, mijn lichaam heeft echt STOP gezegd. Maar echt, morgen ga ik weer. Vanmiddag naar de tandarts, was dus toch een kort dagje geworden. Peetje toch... Gewoon doen wat iedereen hier zegt: bellen! Het is niet goed dat je jezelf zo opvreet van de zorgen. Niet voor jou en voor je zoon ook niet! En is het niet een idee om eens met iemand over die miskramen te gaan praten? Ik wil niet iedereen meteen naar een psych toesturen, maar soms is het echt prettig om met iemand te praten die objectief is, maar toch weet waar je het over hebt. Kieteltje, wat een prachtige foto's! Mijn zoontje lag er ook zo bij, benen wijd! Helaas heb ik er alleen geen foto's van... Raar idee he, 'mijn zoon'! Evelieveling, wat een naar nieuws. Kan me voorstellen dat je heel ongerust bent nu. Maar het kan natuurlijk gewoon een poliep zijn. Laten we het hopen! Ik duim met je mee hoor! Tomenjerry's banner is overwegend roze... En ze heeft er straks 2 dezelfde. Puzzelen meiden! Ik hoop voor degenen die ziek, zwak en misselijk zijn dat ze snel weer opknappen! Oh ja, VANDAAG BEN IK 5 MAANDEN ZWANGER!