Mona: gefeliciteerd meid, dat goede nieuws kon je nu wel even gebruiken. Alvast heel veel sterkte voor morgen, dikke knuffel. Evelieveling: wat heerlijk dat je zo kunt spelen met je kindje! Ik heb het idee dat die van mij gewoon maar doet waar hij zin in heeft.. Maar wellicht ben ik ook wel te ongeduldig hoor. En nu moet ik weer aan het werk.. Helaas. Heb zo'n zin in chocolade...!
Lieve Kirby! Wat leuk dat je wat laat horen. Ik was gewoon zo benieuwd hoe het met je ging! En dan is het naar om te lezen dat het eigenlijk zo beroerd gaat. Meid, doe rustig aan, hoe moeilijk het ook is! En jemig... om de 2 weken een echo... wat dat betreft bof je wel hoor (en dat moet ik zeggen, ik heb er ook al heel wat gehad!). Probeer toch te genieten. KNUFFEL!
Kar, ik heb geen gewone sjokola voor je. Wel chocolade tarwebiscuit. Wil je een rol? hihi. 3 rollen halen, 2 betalen bij AH. Gek he, dat ik opeens aankom
Jeetje, Kirby, dat is niet niks....zo lang platliggen. Lijkt me heel moeilijk vol te houden. Wel leuk dat je ff van je laat horen. Groetjes, Melanie
He wat naar allemaal, Kirby. Ik hoop dat de weeënremmers hun werk gaan doen en dat je zolang mogelijk je kindje bij je mag houden. Veel sterkte meid en de moed erin houden.
He gezellig, ik ben hier niet meer alleen. Kar is hard aan het werk... zegt ze! is het bij jullie ook van dat druilerige weer?
Heb gisteren bij de Kruidvat een Blender gekocht. Echt ideaal dat ding en straks ook heel handig voor de fruithapjes. Tot nu toe gebruikte ik altijd een staafmixer om het eten te pureren, maar dit is echt 1000x beter.
Mijn buurman is al een week zijn badkamer en wc aan het verbouwen! Goede gelegenheid om er weer eens keihard Guns 'N Roses er tegen aan te gooien! Heb ik geen last van dat geboor en kan meebrullen zonder dat iemand me hoort....! \/
http://www.borstvoeding.com/kleintjes/v ... dsel1.html of http://www.network54.com/Forum/382080/page-28 Zelf laten eten van vast voedsel. Stukjes brocolli. Dus zelf vastpakken en lekker naar binnen stouwen. Lekker laten knoeien. Dan is het eten voor de meeste kinderen ook leuker dan zo'n geprakt potje waarin de helft niet meer te herkennen is.
Dit kende ik ook nog niet. Wat ik dus uit jouw verhaal begrijp, is dat het kind gewoon een stukje aardappel uit de pan zelf lekker mag gaan knagen, met zijn handjes?
Yeps! Ze kunnen er daardoor een troep van maken, maar je betrekt ze bij het eten. Ze ontwikkelen ook hun motoriek sneller doordat ze 'zelf doen'. Ik heb er zoveel goeds over gehoord. En ondanks dat ze nog geen kiesjes hebben kunnen ze door de kaakjes al zoveel fijn kauwen.
Hihihi ik dacht ik kijk toch nog even... Kirby, wat leuk om weer iets van je te horen..! Ik schaam me, ik heb je naam best vaak gezien en ik wilde je telkens wel een mailtje sturen.. Ik schrik van je verhaal. Hopelijk kun je je kindje nog even binnenhouden, en 'lekker' thuis blijven. Evelieveling: krijgt zo'n baby alles wel binnen met die Rapley methode? Straks eet hij alleen een klein stukje aardappel.. daar zitten toch niet genoeg voedingsstoffen in? Ik ben wel voorstander van zo snel mogelijk met de pot mee laten eten hoor. Zoveel mogelijk proeven. Anders krijg je van die zeikerige *sorry* eters straks. Nu ga ik weer verder, moet nog een artikel lezen voor mijn bijeenkomst van 15:00 uur! See ya!
Dag dames, ben ik ook weer Kirby Heel veel sterkte en doe het maar lekker rustig aan, *knuffel* Shirleyke Welkom, we staan gegarandeerd voor heel veel leesplezier Evelieveling De Rapley-methode, is dat die methode om je baby al heel snel aan vast voedsel te laten wennen? Kan me herinneren dat ik daar iest over gelezen heb. Hier schijnt al enkele uren de zon, maar vannacht heeft het hier gehoosd! Ik heb net lekker een flink eind gelopen met de hond, hij moe en ik ook! Zanoni Keurige brief hoor, ben heel benieuwd hoe dat gaat aflopen! Wij hebben bij Home ook onze Film1 en Sport1 opgezegd, netjes een email teruggekregen dat ze het per 20 februari op zouden zeggen. En we hebben nu nog steeds film en sport, ondanks diverse emails en telefoontjes van ons. Als straks de rekening komt gaan we dus mooi niet betalen en we willen ook niet aan een jaarcontract vastzitten. Mona en Monique Gefeliciteerd met jullie mooie echo's! Zweef maar lekker op die wolk! Enne monique, ikke ben helemaal niet nieuwsgierig maar wil het wel graag weten wat het is... Sterrekind Beterschap! Alle dames die een knuffel kunnen gebruiken *knuffel* @Huilbuien, die heb ik ook. Vooral als ik iets op TV zie wat me aangrijpt of als ik weer eens naar Trijntjes Nu dat jij er bent luister, zo'n mooie tekst en zo herkenbaar! @Stoelgang, pfff. Vorige week moest ik weg en daarvoor nog 'even' naar de WC. Op een gegeven moment kwam ik op het point-of-no-return maar had heel weinig tijd mee. Dus ja, effe kracht gezet. En nu dus spijt want de eerste aambei is aanwezig... Ze zeggen een glas lauw water op de nuchtere maag dat dat goed helpt, nou ik moet er niet aan denken. Ik ben al zo misselijk en dan nog eens lauw water drinken, nee dank u. Ik ga ook maar eens die Roosvicee Laxo proberen. Liefs, Tanya
Oja, hebben jullie ook zo'n 'fijne' aanslag gekregen van de gemeentelijke belastingen? Onze WOZ-waarde is met 27000,- omhoog gegaan. Gelukkig kunnen we het in 10 termijnen betalen. Liefs, Tanya
Tanya: yep, die van mij is met ruim 10.000 omhoog gegaan. Maar ik zie er ook de positieve kant van in: mijn eigen geld heb ik er weer uit! (Als ik het verkoop natuurlijk... ) Moet het wel in 2 termijnen betalen, maar het is echt een laag bedrag (150 euro). Goedkoop wonen hoor, hier in 't noorden!
Die methode moet je niet gelijk zien als vervanging voor de fles/borst. Maar inderdaad, ik wil geen zeikerd met het eten. En ik heb dus gelezen en gehoord dat de smaakpapillen altijd moeten wennen. Als je een kind 4 dagen hetzelfde geeft dan pas gaat het 'smaken' en wennen ze eraan. Dus als de kleine 6 maanden is, dan komt ie er gewoon bij als we eten en dan krijgt ie een stukje aardappel. Of brocolli, of wat dan ook. Dat 4 dagen achter elkaar. En zo geef je steeds meer. Na een tijdje een bordje met een stukje aardappel en brocolli... Kinderen geven zelf aan wanneer ze genoeg hebben. Want dat doen ze met de fles en borstvoeding ook. Dus vertrouw daarop. Ik zie ook niet in waarom ik moet straffen als het kind niet eet. Dan niet... je krijgt gewoon niets anders. En als je weer trek hebt, dan gaan we weer aan tafel zitten met hetzelfde. Ik heb echt al heel duidelijk voor me hoe ik wil opvoeden... beetje vroeg.. maar oke