Ons geld zouden we er ook uit hebben, we hebben het destijds voor F275000,- gekocht (124000,-) en nu hebben ze de WOZ geschat op 198000,- . Manlief zegt dat dat 80% van de werkelijke waarde zou zijn, wat betekent dat ons huis nu 240000,- waard zou zijn, terwijl ze hier in de straat te koop staan voor ongeveer 180000,-. Maar ook wij gaan voorlopig niet verhuizen, tenzij we de jackpot winnen van de Staatsloterij, dan verhuizen we naar een boerderij in Drenthe , na onze korte vakantie in januarie zijn we wel een beetje verliefd geworden op die provincie. De totale aanslag is bij ons 733,-, dat is inclusief 50,- hondenbelasting en ook nog afvalstoffenheffing en rioolafvoerrecht. Liefs, Tanya
Dit klinkt echt perfect! ik ga erover lezen en kijken of ik mijn man kan overtuigen. Hij heeft nogal een hekel aan knoeierig eten, nl. Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij daar zowiezo aan moet gaan wennen. Heb je voor mij een rijtje voordelen? Ik kan zowiezo het volgende bedenken; Je hebt geen potjes nodig, maar kunt je kind gewoon mee laten eten met wat jij eet. Het kind hoeft niet nog eens apart te gaan wennen aan vast voedsel na de gepureerde "troep". Het is goedkoper. Heb je nog meer?
Zo, ik heb net de knoop doorgehakt. Moeilijke beslissing voor mij. Mijn eerste kind (mijn veulen) gaat volgende week 'weg'. In zoverre... niet verkocht, maar ze gaat in Texel staan met allemaal leeftijdsgenoten. Ik heb gewoon straks niet de puf meer voor 2 beesten, geen tijd en ik wil niet dat mijn veulen eronder lijdt dat ik zwanger ben. Zij moet ook opgevoed worden en groter kunnen groeien. Dus ze gaat voor 2 jaar naar Texel. Dus mijn meisje van 9 maanden oud gaat op kamers
Wat vinden jullie trouwens van het principe om je baby op het potje te doen? Dus al direct te beginnen met een soort van zindelijkheidstraining. Zie ook: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5727 ... tml?p=21,3 http://www.ouders.nl/moff2006-boucke.htm Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden!
@kirby: Joh, wat een verhaal! Wat naar dat je zo moet platliggen, maar wat fijn dat het toch goed gaat met je beeb. Heel veel sterkte!
Ben een beetje aan het spammen, sorry, maar moest er nog eentje kwijt: lexi : Bevalt je bolliebroek? Ik ben al uit mijn eerste bolliebroeken gegroeid! Moet je nagaan! (ik hou van dat woord: bolliebroek!! )
Lees even op die site die ik ook opgaf. Die over 'na de borstvoeding'. Daar staan een hoop voordelen op. Voordeel is dat al deze kinderen vaak eerder zelf met een lepeltje eten dan kinderen die het niet doen. Persoonlijk lijkt het mij helemaal geweldig!
ow, nog zoiets... speen... wat denken jullie daarvan? Van mij mag het zolang ze idd. nog borst- of flesvoeding krijgt. Dan is er een zuigbehoefte. Zodra er vast voedsel komt dan wil ik het beperken tot alleen als ze gaat slapen. Dan tijdens de slaap speentje eruit proberen te halen. Maar met 1 jaar wil ik de speen wel weg hebben omdat het gewoon niet goed is voor de spraak en voor de tanden.
Ik geloof niet dat ik het type ben voor de replaymethode (of zo iets) Ben wel een voorstander van, zodra het kan zitten, dan lekker aan tafel en idd af en toe wat naar binnen schuiven of zelf op een broodkorstje laten kauwen. Zelf laten eten met de handjes vind ik niet zo'n idee. Wanneer ga je ze dan leren om met een lepeltje te eten? Potje training, bij mij weten hebben kinderen tot 2 jaar nog helemaal geen controle over de sluitspieren. Dus vanaf baby af aan op een potje zetten vind ik dus onzin. Kind snap dan nog echt niet wat tie daar moet doen. Vanaf 2 jaar komt dat pas. Wij boffen dan met die zomerkindjes, want zodra ze 2 jaar worden, kan je ze lekker in de blote niksie laten hobbelen buiten en dan zet je het potje ook buiten. Dat is wel wat ik wil gaan proberen. Speentje, ik erger me dood als ik kinderen zie lopen met een speen in hun mond en dan willen ze nog praten ook. Ik krijg dan echt de neiging om dat ding eruit te rukken. (ik weet het, niet echt kindvriendelijk) Het is bovendien nog heel erg slecht ook als ze gaan praten. Dan zit dus echt die speen in de weg en gaan ze niet goed praten. (heb ik van een logepediste) Hier dus de eerste maanden wel een speentje, maar zodra het eerste jaar voorbij is, dan alleen speentje in bed. (Krijg je dus een kind, dat alleen maar wilt duimen en dat speentje dus helemaal niet wilt )
Je zal ze best wel gaan missen, maar ik denk dat dit wel een mooie oplossing is. En na die 2 jaar zie je wel weer. Jullie zitten nu dus met de vakantie's in Texel?
@Kirby: wat een verhaal. Heb het met open mond gelezen. Ik hoop dat het van nu tot aan de bevalling nog goed genoeg gaat dat je thuis kan blijven. Succes en wel leuk dat je wat van je hebt laten horen! @Sterrekind: beterschap! @Evelieveling: moeilijke beslissing, maar wel de beste als ik het zo 'hoor'. Wij zitten ook met zo'n soort dilemma: onze hond is enorm jaloers en ik vertrouw hem niet bij kleine kinderen. Hij heeft al eens een kindje geprobeerd te bijten.... tevens weet ik niet of ik én de hond én de kleine alleen kan 'opvoeden'? We zijn hier al een paar weken druk mee en weten nog niet wat we moeten doen? Over alle dingen als speentjes/voeding/potjes etc. heb ik nog helemaal niet nagedacht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zoiets heb van; het komt wel. Zelf hoefde ik als baby geen speen, ik duimde. Helaas heb ik dit tot mijn 12e gedaan. Toch heb ik dit zelf niet als vervelend ervaren, qua spraak e.d. Wel moest ik een beugel; maar wie niet vandaag de dag? We zien wel hoe het op ons af komt. Ben vandaag een klein beetje zenuwachtig. Morgen om 10.30 uur de echo. Heb er wel zin in, zie ik eindelijk de kleine weer (de laatste keer was met 9 weken). Toch ook wel een beetje zenuwachtig; ik voel de kleine regelmatig maar je weet natuurlijk nooit of alles goed gegroeid is e.d. Ik hoop dat we hetzelfde geluk hebben als de rest van de meiden hier; gelukkig hebben we tot nu toe alleen nog maar goed echo's meegemaakt! Zoals ik al eerder zei; ik kan niet gelijk up-daten dus jullie zullen moeten wachten tot maandag. Als er echt iets 'moeilijks' te melden is, zal ik mijn zusje wel vragen om het hier neer te zetten, dus: geen nieuws is goed nieuws! Liefs Elma
hier laatste nieuws... ben bij de fysio geweest voor mijn bekken en heb oefeningen mee gekregen. moet volgende week weer terug. verder heb ik vandaag de roze buikband gekregen van vsm..erg leuk. En dan...de woningbouw heeft vanochtend gebelt we kunnen morgen komen want ze hebben een huisje voor ons...jeyyyyyyyy eindelijk.. Dus even spannend of het ook iets is wat we zoeken..anders krijgen we 2 april de sleutel...kan ik nog mooi alles nieuw maken voor de baby er is!
duimen Sonya. wij hopelijk ook. verwacht zowiezo rond December andere woning maar mmogelijk al mei als we van die woning huur kunnen betalen dus gaat via een kennis vrijstaande woning met veel grond die mensen wonen er zelf naast op een veehouderij dus misschien zelfs ruimte voor een paardje met de tijd. duimen dat het mogelijk is. Eva eet hier sinds ze 8 maand is echt volledig met de pot mee. en ze eet werkelijk waar alles wat je haar voor zet. we zijn begonnen met potje waar ze nu dan ook zelf op gaat zitten maar tot nog toe nog niks gedaan op het potje, maar dat komt ook vanzelf wel
hehe, ik ben er weer. Na het weekeinde de echo gehad, daarna een volle dag kinderwagens gaan kijken om me te orienteren (mán, wát een wereld!) tot ik er 's avonds bijna bij neer viel. Dinsdag met vriendinnen de hort op geweest en woensdag was het hier feestdag dus toen zijn m'n vent en ik naar ons speciale plekje geweest (2 uur heen en later weer terug) waar we heerlijk gewandeld en gegeten hebben. Nu ruim 2 uur bezig geweest om alle berichtjes van een hele week bij te spitten. Kan dus niet meer op iedereen reageren want dan komt er geen eind aan m'n zowiezo altijd lange berichtjes, volgende keer beter. UPDATE: maandagochtend de echo (wat lief dat jullie er aan gedacht hebben, evelieverd, ik stuur je een pbtje met de feiten voor je geweldige lijst). 'S nachts door 2 echo's heen gedroomd waar elke keer een jongetje uit kwam. Bij de échte echo stond ik trouwens binnen 2 minuten weer buiten! Wát een lopende band werk zeg! Kom binnen; liggen; buik bloot; wordt hoofd opgemeten; het buikje opgemeten; de dijbeen opgemeten; placenta ligt hoog en achterin; vruchtwater is voldoende; afmetingen zijn normaal voor leeftijd en of we het geslacht wilden weten. Nou doe maar, nu ik hier toch lig... EEN MEISJE! m'n vent vraagt of het zeker is (er wordt gezegd dat als het een meisje is er soms nog wel eens verwarringen voor kunnen komen) en de gyn zei dat híj er zeker van was, liet de schaamlippen zien waar we allebei geen wijs uit werden maar goed, het zal wel. Opstaan en in andere kamer je kleding weer in orde brengen terwijl de volgende zwangere op tafel wordt gelegd... Ik neem aan dat alles dicht is en in orde is... een beetje frustrerend want alles ging heel snel en het was heel onpersoonlijk maar goed, alles in orde en daar gaat het om. En m'n vent had gelijk; we krijgen een meid, yeah! M'n vent vermoedde dat het een (nederlandse) meid zou zijn want hij vond dat we verdacht goed met elkaar op konden schieten: geen klachten, geen rare dingen, geen ups/downs, geen grillen of rare eetgewoontes en het belangrijkste: ik heb geen speciale behoefte aan chocola (daar is m'n vent zowat verslaafd aan!),haha. Dus hij had een donkerbruin vermoeden dat het wel eens een moedersmeisje zou kunnen al hoopte hij dat de eerste een jongetje zou zijn om z'n vader te kunnen vernoemen en hij niet ondergesneeuwd zou worden door een oudere zus, hihi. Máárrrrrr, na 1 minuut omschakelen is ie nu helemaal verliefd op z'n 2 meiden, wat zal die later verwend worden! Verder voel ik me uitstekend, begin alleen nu al last te krijgen van zitten omdat de baarmoeder tegen m'n middenrif aandrukt dan, dat is een raar beetje benauwend gevoel... hoe haal je straks adem als je met 8 maanden op een stoel zit?¿¿! De kleine voel ik elke dag heel goed en vrij vaak, soms echte schoppen, soms voel ik haar draaien en soms voel ik dat er aan 2 kanten tegelijk gestoten wordt, alsof ze zich uitrekt en met beentjes aan 1 kant en de armpjes boven haar hoofd zit te porren. Ik voel me zo superzwanger en nu het hier lekker weer begint te worden en je op straat kan in alleen een trui, ben ik ook duidelijk voor de buitenwereld zwanger, leuk dat soms mensen zomaar naar je glimlachten... En dat ik een minimeisje binnenin heb groeien is echt iets geweldigs, het wordt vast een stoere, sterke en krachtige vrouw, ik kom uit een notoir geslacht wat dat betreft, haha! (tenzij ze natuurlijk op m'n schoonmoeder lijkt, dan zal ik er nog wat problemen mee hebben ben ik bang...). Morgen probeer ik de echofoto (niet zo veel op te zien maar goed) in de album te zetten en een beetje op jullie te reageren, er is de afgelopen week nogal wat gebeurd! Dikke zoenen van een superverliefde, intens gelukkige toekomstige meisjesmoeder
Hoi Ana, wat fijn, een meisje gefeliciteerd! Maar de manier waarop bij jullie de echo gedaan wordt vind ik toch nogal teleurstellend idd. Bij ons hier duurt het altijd een half uur a 45 minuten en er wordt echt overal uitgebreid naar gekeken en uitgelegd. 'tuurlijk is het voor die mensen gewoon hun werk maar voor ons zwangeren is het toch wel een heel bijzonder moment. Maar goed, gelukkig is wel alles goed en kun je je nu op de roze babyspulletjes storten. Groetjes, Melanie
Heb net mijn vent weggestuurd om ijs te kopen.. En ik was zo goed bezig! Ana, wat leuk, een meisje! Jammer dat je echo zo snel en onpersoonlijk was maar vertrouw maar dat alles goed is met je dochtertje. Fijn dat je mannetje ook zo blij is! Ik moet zeggen, de jongens lopen ernstig achter hier... Kom op meiden, we moeten de score weer gelijk trekken! Elma, heel veel plezier en succes morgen bij de echo! Komt vast goed, ook met jou! Sonya: fijn dat je oefeningen mee hebt gekregen, hopelijk helpen ze je. Ik heb de buikband van VSM ook, maar hij zit me veeeeel te wijd in mijn taille! Ben toch slanker dan ik dacht. Speen: nee, bah. Ik heb hetzelfde als Adine, soms wil je zo'n speen er wel uit trekken! Ik heb zelf ook niet geduimd, maar Alex wel. Dat lijkt me veel moeilijker af te leren. Potje: als het lukt zo snel mogelijk. Mijn oma vertelde dat ze de kinderen vroeger ook ontzettend snel zindelijk hadden vanwege het wassen van al die luiers. Dus het kan wel. Nu ga ik lekker de Mol kijken en ijs eten...!
Zo ik ben terug van een middagje langs bij mijn oude school, waar de plv rector afscheid nam omdat hij met pensioen ging. Ik heb daar 2 jaar gewerkt met veel plezier en nu werkt mijn jongste zusje daar dus ik heb nog best contact met veel mensen daar. Er waren een paar vrouwen die meteen zagen dat ik zwanger was, de mannen zagen natuurlijk niks, maar iedereen vond het erg leuk voor mij. En voor mijn zusje dat ze tante werd! @Kirby: sterkte meid, en jij hebt een laptop nodig met draadloos internet! Dan kan je lekker vanuit je bed online komen @Echo's en uitslagen: gefeliciteerd met alle goed verlopen echo's en de mooie uitslagen. De score meiden-knullen loopt inderdaad een beetje scheef dus laten we hopen dat er toch ook nog wat meer jongens bij komen? En die ene lopendebandecho, nou lekker gezellig is dat! Ik zou gewoon voor je eigen plezier dan lekker nog een pretecho regelen zodat je nog even lekker naar je beeb kan kijken en dan wat langer dan 3 minuten! @Bolliebroeken: MIJN NIEUW BOLLIEBROEK ZAKT AF! Hij is denk ik nog een beetje aan de wijde kant, dus ik loop nu steeds mijn broek op te snokken (zeeuws voor hijsen/trekken). Maar het is wel een leuke broek, gewoon een dunne spijkerbroek met lekker veel zakken en zo'n elastiekstuk bovenaan. Ik ben er wel content mee en mijn vriend en mijn zusje vonden 'm ook wel geslaagd dus wat wil je nog meer? En die naam bolliebroek, tja ach, toen ik een beetje een buikje begon te krijgen ging mijn vriend me Bollie noemen dus alles wat met baby's te maken heeft krijgt nu het voorvoegsel bollie. Bolliebroek (positiebroek), bolliedokter (gyn of vk), bollieopvang (kinderdagverblijf), bolliegym, nou ja je kan het wel opnoemen. @Evelieveling: ben jij nog steeds zwanger van een pinda? Of is ie intussen al wat groter geworden? Flinke pinda dan namelijk nu En sterkte met je paardje... @Spenen/met de pot mee eten/potje enz: ik ben ook van de no-nonsense en vooral geen aanstellerij, dus die speen gaat er (als die er al in komt) zsm weer uit. Vind het echt geen gezicht van die grote kinderen nog met een speen in hun mond. Net als kinderen die ook al zijn ze er al eeuwen uit gegroeid nog steeds in de buggy zitten terwijl ze allang kunnen lopen en zo groot zijn dat ze al bijna naar school gaan... Met de pot mee eten ook een plan en een zeik-eter moet het dus echt niet worden. Dus (ik weet niet meer wie het voorstelde) dat verhaal van mot je het niet dan eet je niet maar je krijgt niks anders, dat gaat hier straks ook werken denk ik. Potje ook maar zsm proberen, zindelijk worden is wel een nuttige prioriteit. Schijnt ook wel sneller te gaan met katoenen luiers dan met pampers oid, dus aangezien ik ook wel redelijk milieuvriendelijk wil zijn en katoenen luiers zal gaan gebruiken, komt dat met dat potje hopelijk ook wel goed. En dan wil ik nog even BOOS worden, want terwijl ik dit berichtje zit te typen (op onze klok was het 21.20 uur) werd ik nota bene gebeld door een STOMME DOOS van zo'n anketeerburo ofzo. Dus ik vraag waarom ze op zo'n laat tijdstip nog bellen, zegt ze dat zij daar niks aan kan doen. Dus ik weer je kan toch op je HORLOGE kijken? Soms lig ik op deze tijd toch echt al in bed hoor, en na negenen moeten sowieso alleen familie of vrienden bellen, anders vind ik het vreselijk onbeleefd. GRRRR!