Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi elma

Herken je onzekerheid wel hoor.......... misschien moet je eens proberen een hand op je buik te leggen en dan heel rustig buikademing toepassen. Die van mij komt dan heel vaak snel tot leven......

Twinny

2. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    Hallo Allemaal, ik kom ook even gedag zeggen, probeer het allemaal te lezen maar lukt niet echt dus ik vermoed dat dit zo zal blijven en als ik dan niet antwoord niet boos worden.

Maar ik ben tina en ben bijna 22 weken zwanger, voel me goed. Heb geen last gehad van misselijkheden of andere klachten, alleen een beetje moe in de eerste 12-14 weken. Voel me soms een beetje schuldig dat ik me zo goed voel en andere zoveel problemen kunnen hebben.
    Ik werk nu fulltime en ga straks 4 dagen werken, mijn man gaat 3 of 4 dagen werken. Mijn vader word voor 1 dag per week oppas opa en dus 1 of 2 dagen kdv.
    Verder geef ik bij een gymnastiekvereniging turnen zo'n 6 uur per week, dat lukt nog steeds, sterker nog een handstandje maken lukt ook nog steeds, en nee dat is geen probleem volgens de vk.

de 20 weken echo was goed, alleen het zicht was iets minder maar ik ben vrij klein en stevig dus ik vermoed dat mijn speklaag daarvan de schuldige is.
    Ik ben gestopt met roken toen ik een test had gedaan maar heb daar nog wel veel moeite mee maar het lukt, daarvoor wist ik het wel maar bleef ik nog even roken.
    Ben pas 2 kilo aangekomen maar volgens de vk komt dat omdat ik al stevig ben en moet mij er niet druk om maken dat ik nog niet zo veel ben aangekomen. Dus we zien het maar positief in dan hopen we na de zwangeschap iets minder kilo's te hebben dan ervoor :)

Iedereen hier succes tijdens de zwangerschap en sterkte met alle problemen.

3. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Kan je nagaan hoe hard de tijd vliegt... niet normaal!

Ben benieuwd hoe het bij Loltsje is gegaan!

4. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Heee Tientje! Welkom hier!
    Knap hoor, stoppen met roken en dan toch niet enorm aankomen! Je doet het voor een goed doel, dus hou vol!
    Fijn dat je jezelf zo goed voelt.

Weten jullie wat het wordt?

5. Niet meer actief

Tientje welkom!

Even leuk nieuws, gisteren lag ik in bad en ukkie ging nogal tekeer. Dus ik leg mijn boek weg en kijk naar mijn buik, en jahoor je zag hem/haar bewegen! Vanmorgen in bed kon ik zien dat ukkie aan de rechterkant lag, mijn buik was niet symetrisch en het voelde ook harder aan de rechterkant. Marc maakt zich steeds zorgen als ik probeer ukkie te voelen (heb namelijk al eens zijn hoofdje of billetjes gevoeld). Hij is bang dat ik ukkie beschadig of een deukje in het hoofdje duw ofzo. Ik kan blijven uitleggen dat ik het helemaal niet hard doe en dat het geen kwaad kan, maar ach hij blijft bezorgd.

Verder had ik nog een vraag/dilemma aan jullie. Wat hebben jullie op de vloer van de kinderkamer liggen? Wij zijn aan het twijfelen tussen laminaat en vloerbedekking. Laminaat is mooi maar aangezien ik nogal onhandig ben heb ik een grote 'uitglij-kans', ook vooral omdat het badje op de kamer komt te staan. Een los kleedje zie ik niet zitten want ook daarover kan ik gemakkelijk struikelen (ik kan al vallen over een haar bij wijze van spreken). Ik moet er niet aan denken dat ik ukkie straks vast heb en dan val, brrr. Dan zaten we te denken aan vloerbedekking, heb je ook mooie van en minder 'uitglij-kans', maar zoals mijn moeder me laatst vertelde, wat als je een kind krijgt met huismijtallergie? En als er vlekken op de vloerbedekking komen vanwege spugen ofzo. Waarom hebben jullie gekozen voor laminaat/vloerbedekking? Marc en ik denken ook zo, als er vloerbedekking ligt en die kleine is allergisch, dan halen we het er wel weer uit. De kamer is niet zo heel groot dus zoveel kost het niet om het te vervangen. Ook hebben we geen klus-probleem aangezien we handig genoeg zijn om vloerbedekking of (klik)laminaat te leggen. Help!

Liefs, Tanya

6. Niet meer actief

Oja, zeil is geen optie want dat vinden we allebei niets.

7. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    wij hebben overal laminaat wegens astma en bevalt prima, kleine loopt er zelfs op. we hebben wel stroeve laminaat met v groef voor de hond.

8. Amle

Amle Niet meer actief

@Tanya: ik ons huidige woning hebben we laminaat liggen boven over de gehele verdieping. Maar moet zeggen dat ik het niets vindt. In ons oude huis hadden we vloerbedekking, vond ik een stuk fijner (qua gevoel enzo). Dus als we straks weer gaan verhuizen naar het nieuwe huis komt er vloerbedekking boven, niet al te hoog-polig. Als de kleine dan een allergie blijkt te hebben kun je zo over het tapijt heen, laminaat leggen!

succes met je keuze!

Liefs Elma

9. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Wij hebben in de halve kamer laminaat; de rest moet nog ;) We hebben laminaat gekozen omdat we dat in de rest van de woning ook hebben. Verder hebben wij zelf al redelijk snel last van stof en huismijt, en we vinden laminaat ook gewoon veel mooier... Ik struikel denk ik sneller over vloerbedekking trouwens, omdat het stroever is en ik juist meer gewend ben op gladde vloeren te lopen/glijden (als ik op sokken loop). Hoe dan ook, succes met de keuze!

(Volgens mij ben je er al uit en wil je eigenlijk gewoon vloerbedekking...)

Oh ja, vandaag ben ik 5 maanden zwanger! Yeah!

10. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Wij hebben gewoon vloerbedekking, domweg omdat dat er al ligt :) We gaan het wel laten reinigen allemaal, voordat de beep komt, maar verder denk ik dat dit wel lekker warm is..maar het heeft beide zijn voors en na's ..succes met kiezen!

11. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ow en tientje, heel erg welkom natuurlijk!

Horen we trouwens nog wel es iets van onze laatste kim? ;)

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Wij hebben novilon, dat is mooier dan zeil en warmer en geluidsdempender.
    Maar we zaten ook nog te twijfelen over vloerbedekking en dan om precies te zijn van die vierkante tegels. Als de beeb er dan overheen spuugt oid kan je die er gewoon uithalen en schoonmaken. Of er een paar extra kopen en als de vlek er niet uit wil kan je die tegel gewoon vervangen. Of anders ruilen met een tegel onder de commode ofzo.

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ow en welkom tientje.

Enne Peeetje hoe gaat het nu? Ik leef wel met je mee hoor, ook al heb ik gister niks gepost...

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    welkom tientje, voel je niet schuldig hoor, ik heb ook nergens last van gehad.......

Tanya: wij hebben overal laminaat, over dat uitglijden had ik geeneens nog nagedacht........

15. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Hoi dames...

Ook ik ben uitgerekend in julli de 28ste.. dit wordt mijn derde kindje :)
    Ik wist al dat ik zwanger was toen ik net 4 weken was..
    Omdat ik er al een tijd mee bezig was :) duurde maanden voor het raak was..
    Heb pas een 18 weken echo gehad en hoorde daar dat het een dochter werdt :) helemaal blij natuurlijk want ik heb al 2 zoontjes 1 van bijna 6 jaar en 1 van 2 jaar....
    Dus dat het nu een meisje wordt is super..
    Alleen voel me vaak rot omdat ik bang ben dat ik straks beval dat ik hoor een jongen :O want ik wil graag aan de kamer beginnen en kleertjes kopen want ik had al veel baby kleren heel veel hellaas allemaal jongens :(
    En ik wil een prinsessen kamer maken en toch ben zo onzeker jammer genoeg..
    Maar ga er maar van uit dat ze het goed hebben hoor..
    Ik heb wat geslacht foto's on me album staan dus mischien is er iemand die een dochter heb gekregen... mischien een kijkje zou willen nemen en kunnen zeggen het lijkt veel op mijn echo :)
    Maar lijk me leuk om hier alles tedelen met jullie :)

Groetjes Brenda

16. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Elma, geen zorgen maken hoor! De VK zei maandag tegen mij dat het heel mooi is dat ik het nu al voel, maar dat als ik een dagje niets voel het niet wat ergs hoeft te betekenen. Dat is anders als je 28 weken (of verder) bent dan moet je hem/haar elke dag voelen. Je kleintje zal vast weer snel van zich laten uuhhh.....voelen.

Verder welkom nieuwe dames! Leuk dat jullie ons hebben gevonden. Neem het jezelf niet kwalijk als je niet alles kunt bijlezen, want we gaan nogal snel hier hihi!

@ Tientje: Wat leuk; nog een gek die op d'r handen staat enzo. Ik spring ook nog minitramp en dat soort dingen. Als het niet meer kan geeft mijn lichaam dat zelf wel aan. In het begin merkte ik dat ik 'slapper' werd, maar nu heb ik juist weer de indruk dat het weer beter gaat. Daar ben ik wel blij om! Ik weet niet hoe jij dat ervaart....

17. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Wat leuk dat je nu een dochter in de maak hebt! Gefeliciteerd. Ik heb nog geen ervaring met het 'lezen' van een echo, maar ik kan je wel zeggen dat het er heel anders uit ziet dan die van mij en dat zal dan betekenen dat je idd een meisje krijgt! Dus die jongenskleren kan je bij mij kwijt ;) .

18. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Hai Tientje en Brenda, welkom hier!

In mijn album een foto van onze 20 weken echo, waarop je duidelijk kunt zien dat het een zoon wordt. En zoals Jody al schrijft, ziet dat er behoorlijk anders uit dan die van jou! Maar goed, ze heeft ook gelijk dat het moeilijk te beoordelen is, zeker vanaf een plaatje. Bewegende beelden geven je al zoveel meer houvast om je te orienteren op waar je nou eigenlijk precies naar kijkt...

19. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Wij hebben trouwens laminaat (ligt op de hele bovenverdieping). Dit houden we ook in de babykamer (ligt er tenslotte pas een jaar). Ik heb zelf stofallergie gehad vroeger, dus wat dat betreft is laminaat wel een handige keuze. Ook is het makkelijker schoon te maken. Ik zelf wilde eigenlijk liever vloerbedekking in onze slaapkamer (ivm koude voeten), maar dat hebben we nu opgelost door naast het bed een stukje tapijt te leggen. Misschien doen we dat ook wel in de babykamer. Ik ken het onhandig zijn. Ik sta dagelijks in gymzalen en kan echt over de gele lijnen struikelen, alhoewel ik moet zeggen dat ik dat soort gekke dingen niet meer doe nu ik zwanger ben. Misschien ben je in je onderbewust zijn toch voorzichtiger.

20. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hello

@welkom tientje

@en welkom brenda..uitgerekend op mijn verjaardag..leuk..

@tanya wij hebben marmeleum haha ik weet niet hoe je dat schrijf maar dan in kliklaminaat..je glijdt niet uti hoor op dit..
    heerlijk spul en erg leuke kreuren te combineren

hier een voorbeeld wij hebben precies hetzelfde maar zonder het blauw..(in de woonkamer) baby kamer ben ik nog niet uit welke kleur)

ik wil nooit meer vloerbedekkiing.. kreeg zoveel spijt toen eenmaal romy begon met kruipen overal vlekken en daar na de hond nee geen vloerbedekking meer hihi kostte vaak me rug met schoonmaken!

@lexi.. weet ik wel meid.. je hoef je niet te verantwoorden. ik weet gelukkig dat we allemaal zo met elkaar meeleven ;)

@niva idd kim2 even niks meer van gehoord..

Ik heb al heel de dag last van maag zuur niet normaal meer...
    bleehhhhhh....

Deel Deze Pagina