Ik heb hetzelfde... ben ook maar 1.63 Ik weet dat ik kan lijnen, dus ik vertrouw erop dat ik het eraf krijg. En ja, als ik idd. borstvoeding ga geven dan mag ik niet lijnen, maar kan wel op mijn eten letten en verdomd veel bewegen!
Hier nog een ukkie: 1,64 Ik ga ook zeker weer veel bewegen en niet teveel snoepen. Ik hoop echt dat ik weer word zoals voorheen, maar ik blijf wel realistisch. Het zal vast nooit meer hetzelfde worden...
ik weet dat ik niet kan lijnen hihi maar mischien omdat ik nu romy en de hond erbij heb dat het wel sneller eraf gaat.(hoop ik)
Lijnen heb ik nooit echt geprobeerd. Ik ben meer van het vaker sporten en dat helpt bij mij altijd wel. Het is denk ik het belangrijkst dat je je niet laat verleiden tot ongezonde dingen, maar ja, dat is nou juist het moeilijkste! Grrrr!
Ik zag vanochtend dat ik sinds het begin van mijn zwangerschap 3,5 kilo ben aangekomen, van 65 naar 68,5. Best netjes denk ik. Volgens mijn vriend is het ook alleen nog mijn buik, niet mijn benen enzo. Maar als ik soms foto's zie van buiken met 40 of zelfs 42 weken.... Crisis! Dan vind ik die van mij met 20 (zie album) wel hoopgevend. Ik kan nu bijna de onderste knoop van mijn winterjas niet meer dichtkrijgen. Ik wil ook niet te lang bezig zijn om het er af te krijgen, maar met gezond eten, veel wandelen en borstvoeding moet het wel lukken denk ik. Nu ook gezond eten, dat is sowieso belangrijk natuurlijk om alles binnen te krijgen wat de kleine en jij nodig hebben, maar ook om er niet te veel bij te krijgen... Gelukkig heb ik de zegen dat ik vet eten vies vind en gezond eten, mager vlees, vis en verse groente gewoon het lekkerst! (Op de chocola en chips die ik mezelf zo af en toe toesta na natuurlijk.... ) Calcium moet ik ook meer, ik lust ook geen melk. Zal zo eens een pak yoghurtdrink ofzo kopen. Als het de pijn in je gewrichten wat zou verminderen..... Ik hoop het!
Wil niet voor mijn beurt spreken... maar Kar zit even niet zo lekker in haar vel. Ze leest wel, maar heeft even niet de behoefte om te posten en om overal op te reageren!
Ach Kar... Vervelend om te horen. Sterkte met je dip, en een knuffel... Hopelijk voel je je snel beter!
We zullen niet verder vragen, maar is wel fijn dat we weten waarom ze er niet is. Kar, hier een dikke cyberknuffel.
@Kar: van mij natuurlijk ook een hele dikke (cyber)knuffel. Kop op en als je 'zover' bent, zijn wij er om je te steunen! Liefs Elma
Lijkt wel als of het niet boeit dat je nu een paar kilo's zwaarder wordt. Ik eet veel meer chips als voorheen. De chocola was uit den boze. Te veel suiker. Maar nu neem ik het weleens. Ik probeer nog wel veel brood te eten en af en toe doe ik daar banaan op. Dan heb ik weer wat fruit en vezels naar binnen gewerkt. De voedingskussen vlot aardig, ben alleen bang dat ik iets te weinig van die piepschuimbolletjes heb. Nou ja, dan meer weer een zakje halen.
Adine, heb je voor mij misschien een patroon of iets voor zo'n kussen. Want dit is redelijk simpel te maken volgens mij. En ik wil eigenlijk nu wel eens wat dingen gaan proberen qua naaien...
Nog een tip voor de calcium, ik hou namelijk ook vrijwel niet van melk. Heb dus een tijdje drinkyoghurt (yomild en dat soort dingen) gedronken maar dat ging met tegenstaan omdat dat zo dik was. Wat ik nu erg lekker vind is Milk & Fruit, en dat bestaat in de smaken mango, kers/aardbei en sinaasappel. Ik drink elke morgen een beker ervan bij mijn ontbijt, en dan schijn je al 22% (100 ml dus een halve beker is volgens het pak namelijk 11% als ik het goed herinner) van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid binnen te krijgen. Dus neem je 2x per dag een beker dan zit je zo al aan de helft, de rest komt dan wel binnen via groente, kaas, yoghurt, vla en bruin brood enzo. Drink smakelijk (is echt lekker spul vind ik)!
cybrerknuf aan kar... ik heb de 2 kids ban mijn broer even..mijn schoonzus haar zusje is aan het bevallen dus let ik even op pff even wennen hoor tis weer druk.. en mijn beste vriendin is ook bevallen! rana!
Babyboom bij jullie dus peeetje! Marloes... KUS! Dank je wel, heb de zegeltjes binnen, zelfs met een kaartje! Lief van je! Dank je wel!
ja 22 mei mijn andere hele goede kennissen verwachten een knul, en dan 2+ik in juli.. evht een baby boom ja! hopelijk neemt niemand mijn namen hihi.. allewel ik met die kennis zijn de enigste met knullen.
ik weet niet of er nog meiden in het noorden van friesland wonen..(jacqueline weet ik maar de rest niet) maar bij de Maxx in Dokkum hebben ze ááááállemaal babyspullen (echt dure merkdingen) voor heeeel goedkoop nu.. Heb er zelf schoentjes weggehaald die normaal 24,95 kostten, nu 5,-. Een heeel lief schaapje van wol (muziekdoosje) die normaal 49,95 kostte, nu 7,50, een ti amo wandelwagenhanger voor 2.- (normaal 14,95) en een heeel mooi ecru/wit wieglakensetje voor 8,-. ook twee shirtjes, welke elk per stuk normaal 39,- kostten (ja absurd duur) Schijnt dat dat designer t shirtjes zijn ) ..Anywayz..mischien een tip dus!
Ik ben net even bij de Prenatal geweest (sinds onze verhuizing zit ie om de hoek... ) en heb daar een aankleedkussen gekocht, met een hoes, en een badthermometer. Niet zo spannend, maar wel de eerste echte babydingen die ik gekocht heb (op kleertjes na dan). Hopelijk ligt het laminaat snel in de kinderkamer, dan kan ik daar wat dingen neerzetten. Had ineens heel erg de behoefte om dingen in orde te maken voor over 4 maanden. Ik zal vanavond ook met mijn vriend nog eens goed nadenken over kinderopvang.... Ik denk niet dat het nesteldrang was, maar gewone pure noodzaak, maar ik heb net alle planten verpot. Het is soms gewoon nodig, zo'n dagje thuis, om van alles gedaan te krijgen in huis! Bah, dat maagzuur is zo irritant! Mijn nieuwe huisarts (ik had dinsdag een kennismakingsgesprek) zei gelukkig dat Rennies inderdaad geen kwaad kunnen, dus ik neem er zo nog eentje in. Oh ja, Sonya, hoe was het vandaag?!?!
Ik was aan het bijlezen, begint er toch een te schoppen. Nu al een aandachtsvrager . Nee, ik vind het fantastisch! De kinderwagen staat in de babykamer en ik moet gewoon elke dag een rondje door de kamer ermee crossen... dat ding is echt super! Met 1 vinger te draaien enzo. Vandaag even luiers gekocht, ze waren toch in de aanbieding bij de kruidvat . Het is zo leuk om van alles te kopen, maar ik probeer me in te houden. Ik heb het idee voor de babykamer al helemaal in mijn hoofd, nou mag ik alleen niet van mijn schatje gaan verven. Flink balen, want het wordt vast niet zo mooi als hij het doet , toch wat minder geduld voor dit soort dingen. Ik ga nog wel even zeuren, want hooguit een half uurtje per keer met raam open moet kunnen toch of denken jullie daar anders over? Gisteren mocht ik tijdens de training al niet meer mee doen met het 'eindspelletje', vond de trainer te gevaarlijk . Maar goed, ze passen in elk geval goed op me. Hé Sonja, hoe is het gegaan? Je moet nu toch wel terug zijn.
Ha, ik zag net dat een van de juli-mama's die ons heeft moeten verlaten, namelijk laatje, weer zwanger is! Yes!