Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    JACKIE!
    nou meid ik heb nog zat ruimte voor je hoor! heb ene speciaals plekje voor je uitgezocht ;)

we hebben elkaar al lang niet meer gesproken op de NOD...

nog 5 daagjes meid en dan weet je meer :)

alina wat fijn dat je rug al wat beter voelt! een warme kruik doet soms ook wonderen :)

hey twinny! ik hoop dat je je snel beter voelt en niet teveel zorgen maakt. jij bent gewoon harstikke zwanger :)

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ellow :)

Alina, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom bij de juli-mama's!

Jackie, natuurlijk houden we een plaatsje voor je vrij, hoop dat je ons snel komt vergezellen.

Adine, ik moest ook al enkele keren lachen om het onderschrift van je banner, vind het wel een goeie :) Blij dat je van je rugpijn verlost bent!

Twinny, blij dat alles goed met je gaat, misselijk zijn is niet zo prettig, maar dan heb je toch bevestiging dat het nog goed gaat :) Veel plezier bij de osteopaat.

Moon, ik vind het wel fijn dat we nu een dag na elkaar uitgerekend zijn :)

Kim, ik was ook zo misselijk bij mijn eerste zwangerschap, kon echt niks binnenhouden, zelfs geen glas water. Nu is het gelukkig nog niet zo erg, maar als ik goed nadenk, begon het vorige keer ook maar aan zeven weken...

Tinker, volgens mij zijn we allemaal meer vermoeid dan anders. Ik heb het alleszins ook! In het tweede trimester zouden we dan normaal een pak meer energie moeten hebben!

Ik moet wel niet bij de vk maar bij de gyn, eigenlijk gaan wij hier allemaal de ganse zwangerschap bij de gyn... Heb al gemerkt dat er een zeer groot verschil is tussen België en Nederland op dat vlak. Jullie hebben bvb ook veel meer thuisbevallingen, hier is een thuisbevalling eerder een uitzondering.

Liefs
    Kirby

3. jackie

jackie Fanatiek lid

Aug 10, 2006
    1,430
    0
    0
    ja dank jullie meiden en ja kim lang niet gesproken maar wat wil je jij zit lekker op je roze wolk ik hang er nog onder maar ooit volg ik jullie hoor.

Nou ik zal jullie topic niet verder bevuilen
    Tot gauw zeggen we maar hihi

4. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Nederland is idd een uitzonderingsland wat dat betreft. De meeste bevallingen zijn ook thuis. Je gaat eigenlijk alleen maar naar de gyn, als er iets bijzonders is. Als het bij mij goed gaat, zou ik idd geen gyn zien en ook het zh niet.

Alina. welkom bij de julimama's en gefeliciteerd.

Al dat gepraat over misselijk zijn, valt bij mij niet echt lekker. Voel me steeds misselijker worden. :( Ga zo de frisse lucht maar in, misschien scheelt dat.

Ik had nog een vraagje. Ik slik op dit moment vitamine B-complex. Daar zit dus ook foliumzuur in. Ik ga een beetje twijfelen of dat niet te eenzijdig is en of ik die vsm voor moeders totaal (ofzoiets) niet moet nemen.

5. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @ twinny

Het vruchtzakjes was zo groot.
    Ik hoop volgende week te weten hoe groot het pukkie is.

6. Koeky

Koeky Fanatiek lid

evelieveling, hoe is het nu?

Alina, gefeliciteerd! En welkom.

Jackie, er is voor iedereen plek hiero.

Jeetje wat heb ik een honger. Gelijk m'n tanden weer bevuilen, hahaha.

Adine, ik heb Gravitamon bij de apotheek gehaald. Dit is speciaal voor de zwangerschap & borstvoeding. Maar je hebt ook puur mama van VSM, dat is bijna hetzelfde. Althans dat zei de apotheker.

7. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik heb ook gravitamon

8. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Het nadeel is als ik dat hier ga halen, dat heel het dorp weet, dat ik zwanger ben. :( kijk zaterdag in de stad wel.

9. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ridderkerk is toch vrij groot. :confused:

10. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    krijg net sms van mijn zwangere vriendin is nu 21 weken:

de baby is supergezond

alleen wel klein
    normaal moet hij 25 cm zijn

maar die van hun is maar 20 cm en 260 gram!

plus kom er net achter dat leon o positief is en ik o negatief,,,, ga zo gelijk de vk bellen in mijn pauze

11. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Wat fijn dat het kindje zo gezond is. Wel makkelijk als het wat kleiner is, komt er ook makkelijker uit hoop ik. :D

Ik zou niet eens weten wat voor bloedgroep ik heb, laat staan die van Jeroen. 't gaat toch al zo leuk worden als ik ergens bang voor ben zijn het wel naalden. :confused:

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Met een negatieve bloedgroep moet je opletten, na de bevalling moet je onmiddelijk een spuit krijgen zodat je bij je volgende zwangerschap geen antistoffen tegen je eigen kind gaat aanmaken. Ook bij een mk na tien weken moet je die spuit krijgen.

Ik heb b-negatief en heb bij mijn vorige zwangerschap een spuit gekregen in het begin, een bij de vruchtwaterpunctie, een na de bevalling en een na de curretage.

Kirby

13. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik woon op Slikkerveer. Hier moet ik dat niet gaan halen hoor, want iedereen kent mij hier. Dat krijg je als je heel je leven in dezelfde straat woont. ;)

14. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ah ja dan wordt het lastig. :)

15. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @ kirby.

Moet je zo iets dan vermelden bij de gyn?
    Ik ben a-negatief.

16. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Neemt de gyn dan geen bloed af? Lijk me wel zo handig als het idd best gevaarlijk is, dat ze op bloedgroep even prikken.

17. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Volgens mij had ik in het boekje van de VK gelezen dat ze dat zouden doen.

18. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ik heb alleen na m'n ei sprong bloed moeten afgeven verder helemaal niks.
    Heb gisteren wel bloed moeten prikken voor m'n interniste (ben diabetes) dat is wel voor de zwangerschap maar is natuurlijk niet waar de gyn op testen moeten.

19. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ik heb van de huisarts een compleet bloedonderzoek gekregen toen ik daar melde dat ik zwanger was.
    bloedgroepbepaling, enge ziektes, ijzer etc etc etc....... moet eigenlijk morgen eens bellen voor de uitslag......

twinny

20. Ana

Ana Actief lid

May 28, 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    Als je zelf RH- bent (O-, A-, B- of AB-) is dat gegeven alleen belangrijk als de vader van de beeb RH+ is. Als hij ook RH- is dan is de beeb ook altijd RH- en kan je nooit antistoffen aanmaken. RH is een soort enzyme die de meeste mensen hebben, ik geloof dat maar een klein % die enzyme niet heeft, dan ben je dus RH-negatief, het wordt ook wel "Rhesus-factor" genoemd.

Alléén als de moeder RH- en de vader RH+ is moet er idd na elke mogelijke "bloedbesmetting" tussen moeder en kind (miskraam, bevalling, etc.) binnen 24 uur een injectie worden gegeven om te voorkomen dat de vrouw antistoffen tegen die RH gaat aanmaken. Als er nl antistoffen aanwezig zijn en ze wordt zwanger van een vrucht die RH+ blijkt, dan wordt het afgestoten (het bloed met de antistoffen kunnen nl door de placenta heen) en vindt er dus een miskraam plaats. Als de vrouw RH+ en de man RH- is er niets aan de hand want het gaat om het lichaam vd vrouw die antistoffen aan kan maken en bij RH+ is ze zelf in bezit vh enzyme.

Ik heb het ook want ik ben B- m'n vent is A+. Mijn beide oma's zaten in de zelfde situatie en hebben toendertijd na het hebben van de eerste RH+baby een hele rits miskramen gehad daardoor (eentje zelfs 11!), vroeger was daar niets voor en kon je alleen maar wachten op eentje die RH- was. Nu is het geen probleem meer (gelukkig!), maar het is wel belangrijk om het tegen de VK of Gyn te zeggen altijd. De prik is niet zo erg, dat is er eentje in de bil en meestal wanneer je nog helemaal groggy bent dus daar merk je bijna niets van.

Share This Page