Dat is zeker fijn Twinny! En het schiet al op, het is zo half twee! Had jij niet ook een placenta die voor ligt? Ik heb zulke steken in mijn buik, niet normaal! Vlak boven mijn schaambot, af en toe zak ik helemaal door mijn benen als ik loop. Wat dit nu weer is...
Lexi Mooie commode hoor! Evelieveling nee dat wisten we nog niet de nieuwe datum. Hopen dat het nu deze keer wel op die datum kan en dat je de papieren op tijd binnen hebt. Paardrijden is niets voor mij. Ik vind paarden hele lieve beesten hoor, maar ik durf er niet op. Twinny Ook ik voel ukkie juist veel meer, en ook harder! En ik voel hem overal, links, rechts, boven of onder maakt niet uit. Net zoals Marylin kan ik ook ledemaatjes voelen. Zo voel ik wel eens dat ukkie links of rechts ligt want dan is mijn buik aan die kant helemaal hard. En elke ochtend en avond als ik in bed lig, geeft ukkie een show weg. Dan zie je mijn buik echt heel goed bewegen. Ik sta er elke keer versteld van dat ik het al zie want ik heb al een vetlaag van mezelf + een voorliggende placenta. Ik hoop dat je vanmiddag wat gerustgesteld wordt! En trouwens lief van je dat je vroeg hoe het met me ging. Die pilletjes slaan wel aan, gelukkig maar. Ik gebruik ze niet elke dag maar voor zonodig en het geeft me toch wel rust. Karlijn Ik ben blij dat het weer wat beter met je gaat, maakte me een beetje zorgen. En over die magische 100 kilo grens, die zie ik ook, maar dan omdat ik zoveel afval Het klinkt raar maar ik hoop echt als ik donderdag bij de gyn ben dat ik dan eens aangekomen ben, geeft me weer wat rust (nooit gedacht dat ik dat ooit eens zou zeggen!). Want ook al zeggen ze dat dat afvallen geen kwaad kan omdat ukkie toch pakt wat ie nodig heeft (behalve als je bewust aan de lijn doet), het blijft spoken in mijn hoofd. Want ik had gelezen dat je niet af mocht vallen omdat er dan gifstoffen uit de vetcellen vrijkomen die schadelijk zijn voor de kleine (ketonen). Ik zou kiezen voor zwemmen, alhoewel ik een schurfthekel heb aan omkleden in zo'n hokje. Vooral omdat het daar zo warm en benauwd is, kan ik niet goed tegen. Maar ik ben wel van plan om te gaan zwemmen, fitnessen is echt niets voor mij. Volgende week woensdag begint onze cursus Samen Bevallen, ik kijk er wel naar uit. Ook hoop ik daar leuke (blijvende) contacten op te bouwen. Liefs, Tanya
ik heb geen placenta die voor ligt, juist tegen de achterwand. Vind het zelf gewoon beetje vreemd.......had ook verwacht beter te gaan voelen en zien, want ben niet super flink enzo......... maar tja, gewoon ff afwachten dan maar tot vanmiddag....... Wat die steken zijn, misschien bandenpijn? Of ligt de kleine ergens op te trappen? Hopelijk gaat vlug over en anders gewoon ff bellen hoor met de vk.....
Oja, voor de mensen met een hond. Merken jullie nu ook verandering qua gedrag? Die van ons blafte zelden, alleen als we hem uitdaagden met de tuinslang. Nu gaat hij, elke keer als de bel gaat, even kort blaffen. Die mensen die dan voor de deur staan schrikken zich rot, want Tygo heeft een hele lage blaf! Ook is hij ineens buiten veel waakser als ik met hem ga lopen, vooral als het donker is. Dan gaat hij zelfs tegen voor hem bekende honden staan blaffen. En soms is hij echt zo'n sulletje. Steeds bij me in de buurt liggen, kop op schoot. Ga ik naar de WC, loopt hij mee en blijft voor de deur wachten. Als we met zijn 3-en spelen is hij heel voorzichtig met me, niet zo lomp als bij Marc , en hij springt (gelukkig) nooit meer tegen me op. Liefs, Tanya
hoi, hier spuit elf weer ff. De fotos heb ik al maar ik moet ze nog even op de computer zetten. @Lexi: schitterende commode meid! Pffff, we moeten alles nog doen, uitzoeken, opknappen en bijelkaar schrapen... het zal zoals altijd wel laatste minuutwerk worden, hihi. @Evelieveling: ik kan je reactie bij je zus begrijpen, tegenover je moeder zou je (voor je moeder!) wel goed weer kunnen spelen maar tussen je zus en jou zou ik ook de schijn moeilijk op kunnen houden (zit ik nou te stoken?). Goed, sterkte met de situatie igg. Ben jaloers op je paarden trouwens, heb ooit een korte periode ook een halve paard gehad (een vriend had de andere helft, haha) en dat was heeeeeeerlijk! Ik zou er nu alleen niet op durven te rijden (maar ik kan dan ook niet zo goed rijden natuurlijk). @Twinny: ben blij dat ze ff naar je kijken, ik zou me ook een beetje zorgen maken, al kan het idd een tijdelijke rustperiode zijn ofzo, de ene dag zijn ze actiever dan de andere. Ik voel de mijne ook steeds meer en harder, ook het verschil tussen een trap/por, d'r hoofdje en het omdraaien. Ze zit bij mij toch een stuk hoger, ik voel de baarmoeder echt tegen m'n ribben aanzitten als ik zit, zitten is dan ook een stuk minder confortabel geworden. @Kar: fijn dat het wat beter met je gaat! *ZOEN* Mbt bewegen: ik loop al maanden met het idee om op zwangerschapsyoga te gaan, dat wil ik nog steeds maar ik moet een meisje bellen die een plek hier vlak in de buurt weet (de goude gids werkt voor dat soort dingen niet zo goed hier) en dat komt er elke keer niet van. Nu heb ik de laatste tijd enorme danskriebels (heb vroeger veel gedanst), als ik een muziekje ergens hoor sta ik al te wiegen en nu heb ik de laatste week de perfecte bewegingsterapie voor mezelf gevonden! Ik zet 's ochtends lekkere muziek op en ga dan echt helemaal uit m'n dak! Haha, je zou me moeten zien, in m'n eentje in de huiskamer, slaapkamer of studio vollop swingend alsof ik de queen of the party ben. Heerlijk! Een half uurtje ofzo, soms meer, soms minder, daarna moet ik even bijkomen maar ik voel me dan helemaal happy en los, vooral de heupbewegingen voelen heerlijk. Ik weet niet wat de kleine ervan denkt (wat is HIER in j*naam aan de hand!) maar ik voel me er geweldig bij! En het is harstikke gratis
Twinny: die steken onderin heb ik ook (vooral in de liezen en m'n schaamstreek), ik denk dat dat idd bandenpijn is, en de verweking van je bekken (of het kraakbeen ervan ofzo)? Vraag even na als je bij de gyn bent (weten wij het ook meteen, hihi).
Hallo allemaal, Ik voel de kleine nog steeds niet echt aan de buitenkant eigenlijk. ook maar heeeel af en toe aan de binnenkant (als ik moet lachen bijvoorbeeld0 maar ook dat is maar zeer zelden. Week geleden heeft vriendje hem één schopje voelen doen,. sindsdien niks meer..denken jullie dat ik me zorgen moet maken dan? Ik moet vrijdag weer naar de VK, kan dat wel effe afwachten toch? Verder voel ik me wel wat beter nu, energieker en vrolijker. heb minder last van pijntjes en moeheid, al slaap ik wel meer. We zijn begonnen het kamertje leeg te halen, dus deze week beginnen we met behangen en schilderen, ik kan niet wachten! Houden jullie ook een soort dagboek bij voor je beepje? Wij wel, al schrijven we niet elke dag, maar alleen als er iets leuks of nieuws ofzo te vertellen is. Dat is zoo lief om terug te lezen, vooral bij de stukjes van mijn vriend smelt ik helemaal weg..*zucht*..en het is zulk heeeeeeerlijk weer...Damn, ik voel me zo happy
Dat is inderdaad erg fijn. Zelf wou ik wel bellen met de vk, maar woensdag heb ik een afspraak staan. En ik voel hem/haar nog wel af en toe, dus dan denk ik dat het wel goed zit... (even crue) en als er wat mis is, maakt het niet meer uit of ik vandaag of woensdag kom Liefs Elma Ps. wie heeft een goede tip om tot rust te komen? Ik ben in mijn hoofd zo druk bezig: werken, huis gereed maken voor verkoop, tijdelijk bij mijn ouders in?, opslagruimte vinden, spulletjes voor de kleine aanschaffen, trouwen, financien.... aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh ik kan niet eens gewoon lekker genieten van de zwangerschap, ik maak me alleen maar zorgen en ben bang dat ik de helft vergeet
Ana, waarschijnlijk vind je baby het hartstikke lekker! En straks na de bevalling gewoon lekker samen dansen! Ik zag van 't weekend een buurvrouw met haar 6 maanden oude baby door de kamer heen dansen. Tanya, mijn hond doet niet echt heel anders dan anders... Hij gaat wel vaak op Alex hangen, op de bank, met een pootje op zijn been, en gaat mij dan heeeel zielig aan zitten kijken. Net alsof hij wel iets voelt maar niet weet wat, en hij er niet vrolijker van wordt. Verder is hij nogal self-centered en merk ik weinig van beschermingsdrang ofzo.. Mijn kat is wel veel aanhankelijker nu, en wil ook bij me in de buurt zijn. Veel meer dan eerst. Ik vraag me wel eens af of hij iets hoort, een hartslag ofzo? Hun gehoor is toch super goed? Elma: Ik weet niet hoe je rustiger zou moeten worden, ik kan alleen zeggen: probeer het een beetje los te laten. En wat ik doe tegenwoordig, elke avond in bed praat ik even met de baby, handen op mijn buik. Even samen zijn. Dan merk je vast ook bewegingen en het is zo ontspannend. En ga je ook nog iets aan yoga of gym ofzo doen? Dat is ook heerlijk, want daar MAG je gewoon helemaal zwanger zijn! En laat je vriend ook maar wat dingen beslissen.. je hoeft het niet allemaal alleen te doen, toch? Sterkte meid! Tjee, het is te merken dat ik er weer ben he?!
haha Kar, gezellig toch. Wat die pijn is weet ik niet. Heb ik namelijk geen last van. Wat ik wel geleerd heb, bij de zwangerschapsyoga, is dat als je schaambotje pijn doet, je even langs de ha moet, want de kans op bi is dan weleens aanwezig. Door de hormonen wordt alles zachter (kraakbeen enzo), ook dat stukje tussen schaambotje. Dat gaat dan over elkaar schuiven en dat doet zo'n pijn. Jij kan zelf beoordelen of dat het misschien is. Zal dan toch maar voor de zekerheid de ha bellen.
Ik weet niet of je een tuin hebt, maar tuinieren is een goede ontspannende bezigheid. Je wordt er lichamelijk moe van en daardoor slaap je weer beter.
Nee, al had ik er wel op gerekend. En ik lag dus ook wakker totdat mijn vriend thuis was en in bed kwam (5:15 uur). Ik had de gewone telefoon en de mobiele op mijn nachtkastje liggen want mijn vriend kennende dan belt ie dus echt om hem op te komen halen (en de rest van de groep). Maar de buurman was zo aardig om het hem uit zijn hoofd te praten, hij zei dat ze dat niet konden maken. Ja ik heb zo nu en dan ook al last van de buik, hij zit dan in de weg met sokken aantrekken of tenen afdrogen ofzo. Hij wordt nu ook wel heel groot hoor. Mooie commode hoor (weet ff niet meer bij welke naam ie hoort...)! Wat een prachtig weer zeg! En 3 keer raden wie er late dienst heeft? Jap, Miep dus he..... Nou ik ga stoppen, groetjes Miep
Elma: Is het ook een goed idee om eens de fiets te pakken en een flink stuk te gaan fietsen? Ik heb dat gisteren gedaan en dan denk je heerlijk aan allemaal andere dingen. Je ziet van alles om je heen en dat helpt om je even geen zorgen te maken. Even je hoofd 'legen'. Het weer helpt je daarbij wel. Heerlijk zonnetje. Groetjes Miep
Gave commode, Lexi! Zou er ook trots op zijn. Evelieveling, veel plezier met rijden. Wat een heerlijk weer heb je er voor! Karlijn, super dat je er weer bent. En natuurlijk helemaal dat je je weer wat beter voelt. Heerlijk gevoel toch, zo'n klein jochie in je te hebben zitten...?! Twinny, sterkte bij de gyn. Hopelijk is alles prima in orde met minimuts! Voor de rest die ik vergeten ben: sorry! Mooie buikjes gezien (dankjewel voor het compliment, Kim!) en leuke verhalen gehoord. Vanmorgen bij de VK geweest, alles was prima. Was de eerste keer bij de nieuwe VK (ben verhuisd) dus het duurde lang omdat ze alles opnieuw in hun systeem moest invoeren. Bloeddruk was 115/60, het hartje klopte weer heerlijk en ik woog 70 kilo (met kleren en ontbijt, was ik erg blij mee; ik was 65 toen ik zwanger werd). Nu ben ik op mijn werk. Heb geen zin. Bovendien moet ik zo mijn ouders bellen over wat dingen die me dwars zitten (ga er hier verder even niet op in) en daar zie ik best wel tegenop. Ik vind dat ik ze hard aan moet pakken, maar dat vind ik tegelijk erg moeilijk. Maar ik krijg spijt als ik het niet doe, ben ik bang.... Ik weet niet meer wie het was, maar ook bij mij zit de baby heel hoog en heb ik dus last met zitten.... Mijn ribben poken dan in mijn maag en lever, lijkt het wel, en dat is een naar gevoel. Gelukkig bevestigde de VK dat de baby heel hoog zat, en dwars in mijn buik lag, van zij tot zij dus. Grappig om te horen, en als je het weet dan kan je het inderdaad ook wel voelen! Oeh, m'n kleintje is wakker geworden. Wat een geweldig gevoel toch....
Hoi! Ik heb vandaag al van 2 mensen gehoord dat het zo laag ligt. Toen heb ik ff in de spiegel gekeken en ze hebben wel gelijk. Mijn buik hangt onder mijn navel. Is dit eigenlijk raar, slecht? Bij mijn 2 andere zwangerschappen zat het veel hoger. Overmorgen moet ik naar de VK.
hello! Wat een leuke dingen zie ik allemaal voorbij komen: mooie commodes, mooie buikjes, opgewekte in-het zonnetje-verhalen! Leuk! Bij mij gaat alles prima, behalve natuurlijk mijn sombere buien en moeheid, daar ga ik vast niet snel vanaf komen... Gelukkig voel ik ons meisje regelmatig bewegen en ook steeds harder! het is een supervrolijk gevoel! Morgen controle bij de VK, maar ik verwacht daar niets raars, ben wel blij dat m'n man met me mee gaat! Gaat er nog iemand naar de baby-kids beurs in Rhenen? Ik ben van plan om zaterdag 24 maart te gaan, maar heb geen idee of het wat is. Iemand van jullie wel?
Hoi! Ben er weer! Niet bijgelezen, dat doe ik vanavond ofzo wel even. Wel een heerlijk gevoel. Eerst het goede nieuws... moeders heeft gebeld. Het is niet uitgezaaid! Dus ze kunnen nu heerlijk gericht op 1 plek behandelen. Ze krijgt bestraling en als de poliep kleiner is moet ie operatief nog verwijderd worden. Maar godzijdank is het niet door haar hele lichaam, dat maakt het proces een stuk makkelijker. Ben heerlijk met 2 vriendinnen naar het strand, de duinen en het bos geweest. Die kop van mijn paard... heerlijk. Die heeft dus wel 2 meiden die op haar rijden, maar die mogen van mij niet met haar naar buiten. Dus die moest het ook al sinds eind oktober missen. En ze genoot er zo van. Ik heb zelfs een heerlijk rustig galopje gedaan over het strand. Wil nu zolang uk en ik het fijn vinden toch wel weer 1 keer per week paardrijden, lekker naar buiten... Dan over het niet of minder voelen van uk... geen last van. Ik heb haar pas een week amper gevoeld, nu is ze weer volop aanwezig. Minder vaak het gekietel, maar als ze er is dan zijn het flinke trappen tegenwoordig. Ik geniet er nog echt van, dat zal nog wel anders worden
Wat een goed en positief nieuws, Evelieveling. Fijn hoor voor jullie. Goed dat je ben wezen paardrijden. Dat verzet je gedachten een beetje.
hallo meiden Ik ben er weer......... ALles was perfect in orde en ben binneste buiten gekeerd! Ze waren heel aardig in het ziekenhuis. EErst luisterde ze naar het hartje, want CTG was nog te vroeg in de zwangerschap. Daarna stelde ze wat vragen, kon ik tenminste al mijn bevindingen over pijntjes en vochtverlies ff kwijt! en ging overleggen met de assistent. Deze kwam mijn buik voelen, ging kijken met de eendenbek en maakte wat kweekjes, een inwendige echo, een inwendig onderzoek en controle van me urine..... De kleine lag op de juiste hoogte, ze bewoog lekker. Ik had geen vruchtwater verloren, mijn baarmoedermond zag prima uit, lag diep in de schede en was mooi stug. Mijn urine was schoon, ik had geen vaginale infecties en de pijntjes waren bandenpijn. Mijn temp. en bloeddruk waren trouwens ook prima... Alles was oke en ze waren heel te vrede. DAt ik dus was minder voelde, lag waarschijnlijk aan de "prilheid" van de zwangerschap en was verder dus niet zo'n probleem..... Voelt toch fijn weer ff te weten dat alles goed gaat met minimuts. De uitslag van de resterende kweekjes krijg ik volgende week gewoon bij de gynaecoloog of ze bellen me mocht het nodig zijn....... Nu ga ik nog ff van het zonnetje genieten en van minimuts natuurlijk! TWinny