Te lang over het typen gedaan, is weer zoveel bijgeschreven Vervelend al die zieke mannen. beterschap! Marilyn, fijn dat de pretecho mooi was! Ik mag gelukkig ook al bijna... ben zo benieuwd! Jody, rustig aan in deze situatie, niet stressen... het komt vast wel goed! Sterrekind, fijn dat er niet geknipt hoefde te worden in zijn tong! Wie wilde graag het patroon van het kussen? Ik ga zo patroonpapier halen (en een rits). Dus ik zou het patroon wel kunnen overtekenen en doorsturen. Zo helpen we elkaar. Stuur me maar een berichtje, dan komt het goed! Adine, ik heb gisteren met veel pijn en moeite het patroonpapier op mijn laken gespeld en kunnen uitknippen. Dit is niet makkelijk om te doen met een speelse kat in de buurt *grijns* 's avonds heb ik hem in elkaar gezet. Ze hadden alleen bij de Gamma, Formido en Praxis niet van die balletjes. Bij de dierenspeciaalzaak komt het vrijdag pas weer binnen. Dus ik kan hem nog even niet vullen. Ga zo op de markt kijken voor een leuk stofje voor de hoes!
Even een kort berichtje van mij. Ik had net een enorm schaam-moment . Het is woensdag vandaag dus de dag voor de wekelijkse boodschappen. Ik had eerst manlief weggebracht naar zijn werk zodat ik de auto had. Ik moest even wachten op de parkeerplaats want de supermarkt ging pas om half 9 open. Ik had een pakje chocomelk meegenomen dus ik neem daar een slokje van. Was tie bedorven! (vorige week gekocht)! Dus ik al kokhalzend de auto uit want achterin had ik een flesje water liggen. Ik hoopte dat ik het kokhalzen weg kon drinken met water, maar helaas. Zo vol achter de auto overgegeven. Flesje gepakt, weer in de auto gaan zitten met de deur open en heb nog een paar keer overgegeven Over mijn jas en sjaal, blegh! (er was geen gemeentetuin in de buurt waar ik kon spugen, dichtsbijzijnde was 100m lopen en dat redde ik niet) Toen alles een beetje gezakt was heb ik datgene wat naast de auto lag weggespoeld met het water dat ik nog had. Super was inmiddels open dus ik naar binnen. Gelukkig stond er iemand achter de balie die weet dat ik zwanger ben, en heb alles uitgelegd en een emmer water gevraagd. Ik mocht ook achter even zitten en heb weer water gekregen. Maar man man, wat schaamde ik me! Ik zag iedereen kijken ! Tijdens het boodschappen doen is alles een beetje gezakt, thuisgekomen gauw mijn tanden gepoetst want ondanks de pepermuntjes die ik bij had bleef ik die rotte chocomelk smaak houden. Ik zal straks wat uitgebreider reageren op iedereen. Liefs, Tanya
Maakt niet uit hoor, je mag gewoon zeggen wat je denkt. Er wordt bijna nooit op mijn verhaal gereageert, ik kan me er niet echt aan storen. Je hebt altijd op een forum dat er een soort groepje ontstaat wat altijd op elkaar reageert en niet of bijna niet op de rest. Ook wordt hier heel erg veel gekletst dus is het soms moeilijk om bij te houden.
ach Tantan dat zijn nou echt van die vreselijke momenten! Bleeeh! Je zou je eigenlijk niet moeten schamen, want wie doet dat nou expres?! maar ik kan het me wel voorstellen, hoor!
Hihihi, sorry Tanya, maar ik moest er een beetje om lachen... De manier waarop je het vertelt ook.. Evelieveling, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Heb je het nog met je VK gehad over die krampen laatst? Want blijkbaar zijn die dus niet over. Kan natuurlijk gewoon de groei van je baby zijn. En gelukkig beweegt ze nog goed. Sterrekind, fijn dat Pepijn zijn tong niet geknipt hoeft te worden! Je bedoelde toch dat 'dingetje' onder je tong he? Dat dat te kort is? Maar hoe merk je dat dan? Heeft hij er last van? Ik moet nu naar mijn beoordelingsgesprek... Zal wel goed komen maar het is zo'n officieel gedoe en ik hou niet erg van kritiek..
Fijn he Tantan, zo'n schaamtemoment! Sja... ik denk dat je dit ook had gehad zonder zwanger te zijn. Blerch... rotte chocolademelk! En het duurt zo lang om die smaak weg te krijgen of die lucht uit je neus! Sterrekind, heb je gelijk in hoor, je hebt altijd mensen met wie je meer binding hebt. Dat is absoluut zo. Heb zelf eigenlijk niet in de gaten dat er op jou minder gereageerd wordt...
Succes met je gesprek Kar. Komt wel goed, je bent gewoon een kanjer Enne, die krampen van laatst (en waarschijnlijk ook van gisteren) dat is een blaasontsteking. Heb hem niet weggekregen met cranberrysap, dus ik mag vandaag antibiotica halen. Fijn... waarschijnlijk komt er daar achteraan weer zo'n heerlijke vaginale schimmel omdat die altijd zo lekker op antibiotica reageren....
Evelieveling, ze hebben die balletjes wel bij de Karwei, ik heb ze daar ook gehaald. En de volgende keer voorzichtig doen met scheren hoor! Tantan, je hoeft je toch niet te schamen. Mensen zien toch dat je zwanger bent dan mogen ze er wel begrip voor hebben. Kar, succes bij je beoordeling! Pepijn zijn tong riempje zit vrij ver vast maar hij kan wel een klein stukje van zijn tong over zijn tanden krijgen en dat vond de arts voldoende. Anders moet het onder narcose geknipt en gehecht worden en dat zag de arts niet zo zitten, en ik ook niet. Als hij er last van krijgt dan mag het rond zijn 12de geknipt worden.
Hoi, Ik heb nog niet bijgelezen vanaf zondag, dat doe ik zo... Maar wij vertrekken over een half uurtje naar het ziekenhuis voor de echo. Ik ben heel benieuwd. Ik heb gisteren bij de ha het hartje nog gehoord, dus ik maak me geen zorgen! Ik zal vanavond berichten hoe het was, ik moet nl meteen door naar mijn werk straks... tot vanavond!
Volgens mij is het best moeilijk om alles zo bij te houden dat je bijv. geen dubbele vragen stelt. Ik probeer ook zoveel mogelijk te reageren, niet op iedereen en niet altijd, maar ik stel wel degelijk interesse in wat er hier gebeurt. Toch gebeurt het wel dat ik juist inlog op momenten dat ik zelf ook wat kwijt wil. Is dat vervelend?
Nee hoor, het is niet vervelend. Om eerlijk te zijn... ik bedoel er maar 1 iemand mee bij wie het me echt opvalt. Misschien is het eerlijker als ik het tegen die persoon zeg. Ik ben zelf zo'n onzeker kipje dat ik als ik zoiets zou lezen het ook eerst op mezelf betrek en ga twijfelen. Maar nee, jij bent het absoluut niet!
Inderdaad, die smaak van bedorven chocomelk is inderdaad niet weg te krijgen. Heb mijn jas en sjaal ook al in de wasmachine gedaan want dizat er ook een beetje onder. Karlijn Succes met je gesprek zometeen! Evelieveling Ik had inderdaad die balletjes ook gezien bij de Karwei, maar ik weet niet of jullie een Karwei hebben. Een blaasontsteking is inderdaad niet fijn, en dan misschien straks er ook nog een vaginale schimmel bij En dat bloed, je schrikt je inderdaad helemaal het leplazerus. Ik hoop dat het inderdaad van het scheren komt , ga/ging jij nu ook vaker naar de WC om effe te checken? Vissie Veel plezier bij je echo, geniet er maar lekker van! Volgens mij had Jekkia vandaag toch ook een echo, als dat zo is, veel plezier! Marilyn Gaaf dat je zo'n mooie pretecho had! Nu wil ik ook! Nog even wachten... Ehm verder ben ik vast nog wel wat mensen vergeten. Ik ga wederom maar eens mijn tanden poetsen. Ik hoop niet dat ik nu ook een chocmelkfobie heb opgelopen. Even uitleggen, een paar jaar geleden kwam ik thuis en dronk zo melk uit een pak, en die melk was ook bedorven! Sindsdien durf ik geen melk te drinken uit een pak wat langer als een paar uur open staat (ook al is het verse melk). Ook al doe ik het in een glas en ziet alles er normaal uit. Als ik dan toch die melk drink denk ik dat hij bedorven is en dan proef ik het ook, ook al is hij goed. En aangezien ik de enige ben die melk drinkt staat er een groot pak wel eens wat langer open, en manlief kan niet voorproeven want hij lust geen melk. Nu heb ik van die kleine pakjes melk die ik in 1x op kan drinken. Ik had het ook met grote pakken koffiemelk, niet met chocomelk of yoki. Voor de koffiemelk heb ik nu poeder, ik hoop echt dat ik nu nog choco durf te drinken. Ga het straks maar even testen. Liefs, Tanya (die nu echt de boodschappen uit gaat pakken )
Goh, daar heb ik nog nooit van gehoord! Wat je allemaal niet kan hebben! Wel fijn dat het ook op z'n twaalfde kan, bij zo'n kleine wurm is het altijd zo zielig!
Arme Pepijn, hij kan later niet uitgebreid tongen Levert het ook problemen op bij zijn spraakontwikkeling? Lijkt mij van niet, anders zouden ze de operatie denk ik wel doen. Zal misschien wel wat lastiger gaan door de vrije tongval. Hmmm, zo dan de karwei toch nog een keer bellen voor ik weer die kant op rij!
Goedemorgen meiden, Ik heb mijn best gedaan om alles goed te lezen en ik hoop op iedereen te kunnen reageren (met een geheugen als een zeef; af en toe wel moeilijk!). @KimKivits: gefeliciteerd met het uitizicht op een vaste baan! @Marilyn: fijn om te horen dat je pretecho goed is gegaan, wij moeten nog heel even wachten.. @Visse: veel plezier vandaag met je echo! @no claim: nee, krijg ik niets van terug. Ik heb vorig jaar een beugel gekregen en daar is al het geld naartoe gegaan (ik heb een blokjes-beugel in combinatie met een kaakoperatie. Hierdoor wordt alles 100% vergoed, maar dus geen no-claim!). Van mijn vriend weet ik het nog niet, hij is anders verzekerd omdat hij militair is. @verslavingen: ik eet nu veel 'verkeerde' dingen. Ben echt verslaafd aan bolognese chips, chocola en de vette hap! Verder weinig nieuws. Moet vanmiddag weer op controle bij de VK. Hier ben ik wel blij mee, want begin me nu toch een beetje ongerust te maken over het feit dat ik de kleine niet meer zoveel voel. Het is echt nog maar zelden, terwijl ik vorige weken hem/haar regelmatig voelde schoppen. Mijn gedachten draaien overuren! Ik hoop dat vanmiddag blijkt dat het nergens voor nodig was en dat alles gewoon goed is! Ik laat morgen alles weten! Liefs Elma
Een tip voor die mensen die zelf hun voedingskussen gaan vullen: Doe het buiten! Want die bolletjes zijn zo statisch als de pest en het vliegt overal heen! Anders kan je binnen weken erna nog bolletjes terugvinden . Wij vullen Tygo's kussen altijd buiten. Over Tygo gesproken, volgens mij kwam hij gisteren zijn excuses aanbieden want hij is de hele avod niet van mijn zijde geweken en legde steeds zijn hoofd of poot op mijn schoot. Liefs, Tanya
vissie veel plezier bij je echo vandaag! sterrekind wat goed dat zijn tongetje niet geknipt hoeft te worden! lijkt me toch een hele ingreep vooral als hij onder narcose had gemoeten. heeft hij er in het dagelijks leven ook last van? bijvoorbeeld als hij moet eten? marilyn wat fijn dat je nu 100% zekerheid hebt dat het een meid is! ben wel benieuwd naar je foto's hoor! jouw buikje groeit goed btw evelien kijk uit met die scheermesjes kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent! ik probeer nu ik werk wel geregeld te kijken maar zoals ik de vorige x al zei vind ik het steeds moeilijker worden omdat jullie zo gezellig veel kletsen ff w8 telefoon de rest komt zo
Ik ga me weer nuttig maken. meiden, niet piekeren... je hoeft echt niet op alles te reageren. Doe ik zelf ook niet en is ook onmogelijk omdat we hier zo snel gaan. Het is eigenlijk meer tegen 1 iemand die echt nooit op iemand reageert. Die persoon heeft nu al 3 x hetzelfde gevraagd, 3 x antwoord gekregen, maar leest gewoon de reacties op haar vraag niet eens. Dan vraag ik me echt af wat de lol van het posten is. En nu hou ik erover op. Zullen mijn zwangerschapshormonen wel zijn