Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amle

Amle Niet meer actief

Het gaat redelijk goed met me. Het doet me zeker goed dat ik weet dat we volgend jaar weer terug op ons 'oude stekkie' zijn.
    We hebben nog niet echt een optie gekozen. We laten het op ons afkomen en zien wel hoe snel het met de verkoop van ons huidige woning gaat! Als we het huis eerder kunnen verkopen, denken we er ook nog over om tijdelijk een huis te huren (zo belasten we mijn ouders niet en hebben we toch ons eigen plekje). We zullen zien. Nu draaien de duimen vooral overuren in de hoop ons huis überhaupt (snel) verkocht wordt!

Liefs Elma

2. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    Maar nu even mijn gal-verhaal..
    Ik heb vreselijk last van me rug(hernia) mijn zenuwen zitten echt weer vast! pis gewoon in mijn broek dus voel me echt klote!

Vanacht romy alweer/nog steeds ziek.
    Gilde het uit van de buikpijn!
    Poep stroomde alle kanten uit.
    ik huisartsenpost gebeld..
    wat krijg je te horen.... HET HEERST.
    Ja dat weet me reet ook en romy haar reet ook!
    Om 5 uur(ochtend0 moest mannetje gaan werken dus stond er alleen voor..
    ik hield het niet meer, moe misselijk,rug en dan een gillend kind.
    ik weer gebeld, en ze zouden de huisarst bellen voor een huisbezoek..
    ze dachten rond 11 uur langs te kunnen komen.

ik bellen hoe laat komt hij ongeveer.. ja tegen de middag mischien!
    Dan ken je peetje nog niet!
    11 uur is open spreek uur en ik met romy er heen gelopen!
    kind in de wachtruimte gepoept.. ze kan er niks aan doen het loop er uit.
    maar hielp mocht gelijk naar binnen.

Het is zo erg dat zelfs de ha het niet vertrouwd omdat ze niks anders voor de rest mankeert.
    en dus een verwijs naar de kinderarts gekregen,
    gelijk voor me rug gevraagt...

nou komt het he... ik had mijn bui al!

heb je nog diazipam(spierverslappers) in huis dan?
    ZIJN ZE BLIND..IK BEN ZWANGER...
    dus ik ga terug weer naar de fysio speciaal voor mijn rug en bekken...

vuile vuile... pff ben pissig..
    ze doen tegenwoordig of je een overbezorgde moeder bent en belt voor niets...

En weet je wat het ergste is.. niemand kijkt even naar je om..goh zou ze een boodschap nodig hebben, of helpen in huishouden,hond uitlaten enz.
    Van familie,kennisen en vrienden moet je het hebben!

pfff gal..spuug..gal spuug....

ben blij als me mannetje thuis komt..

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Evelieveling, jij durft wel zeg.. Ik zou die vent nooit aangesproken hebben maar Alex erop afgestuurd hebben.
    Onze kliko voor het papier was laatst 'gestolen'; dus wij ook aangifte doen en een nieuwe aangevraagd. Vind ik hem bij het uitlaten van Morris terug, een paar straten verderop! Dus ik neem hem weer mee. Twee dagen later wordt er een nieuwe grijze kliko in onze voortuin gedumpt. Toen hadden we 4 bakken... Weer een week later wordt er een papierkliko (met blauw deksel) in de voortuin gedumpt. Nu hebben we dus 5 (!) bakken! :confused: Wat moeten we daar mee?! Een grijze extra is wel handig voor de luiers straks, maar 2 papierbakken?! Mijn ouders willen er ook geen. En ze staan gigantisch in de weg...

4. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hahahaha evelien, wat een stoerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr verhaal zeg! je doet me erg denken aan een vriendin van me..die zou dat ook zo hebben gedaan. Heb altijd best veel bewondering voor haar lef, en bij deze dus ook voor dat van jou..hormonen of niet, je doet het toch maar mooi even!

Tanya, ik herken je verhaal over moederz wel heel erg. Ik ben zelf begonnen met mijn eigen verwachtingen bij te stellen en te accepteren dat het nou eenmaal zo is..En geloof me, als je daar uiteindelijk wat handigheid in krijgt is het ineens een stuk leuker om met moeders te praten..de rest leg je namelijk lekker naast je neer. Dit werkt natuurlijk niet altijd. Er is uiteindleijk geen belangrijker en sterkere band dan die je als kind met je ma hebt, of je nou wilt of niet. Ieder mens wil 'goedkeuring'en waardering/ erkenning van zijn of haar moeder, dat zit zo diepgeworteld in onze genen..Ook al relativeer je het en heb je nog zo'n bonje of slechte band met je ma..die loyaliteit zul je altijd voelen.Dus ook de teleurstelling zolang de band zo blijft zoals ie is..En elke keer weer ben jij teleurgesteld en heeft zij nergens last van. (want waarschijnlijk heeft ze géééééén idee wat ze 'aanricht'met haar houding)

Nou ja heel verhaal, om te zeggen dat ik je wel begrijp :)

wat er trouwens werd bedoeld met dat "niet reageren en alleen je eigen verhaal vertellen"begrijp ik ook heel goed. Vind het knap dat je het uitspreekt en benoemt, dat is nogal gewaagd om zoiets te doen. Maar inderdaad, verder is het erg leuk hier, dus ruzie zal er toch niet zo snel om ontstaan..toch? Het is effe een wkestie van bewustworden..en de mensen die wel reageren weten dat hun niks te 'verwijten'valt..en de anderen ook niet, maar die worden zich misschien ineens een beetje bewust van iets wat ze zelf misschien niet eens zo goed door hadden..Dus, heledere lucht weer? ;)

Gister lekker in de tuin bezig geweest..Heel gek, ik kon beter in de tuin bezig zijn voor mijn rug, dan rust nemen. Mijn rug doet zooooooo zeer, en juist op momenten als ik rust neem (en dus niks doe) voel ik dat het ergst. ben ook weer naar de fysio geweest. moet daar nu elke week heen en dan mag ik lekker fysio fitness onder begeleiding gaan doen. heerlijk, want ik begon dat sporten toch ook al wel te missen hoor.

Ik twijfel nog steeds of ik me aan zal melden voor een cursus. De ziekenfonds vergoed niks :( dan is het veel te duur en zonde geld..on the other hand..volgens mij is het toch wel handig. Hoe doen jullie zoiets financieel?

5. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Als ik niet teveel aan het typen ben hier, dan zal ik mee duimen draaien voor je ;)

6. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Peetje: het zit jou gewoon echt niet mee he?! Arme jij en arme Romy.. Knuffel van mij.

Niva: bij mij vergoedt Menzis ook niets - heb nog niet eens gecheckt maar vermoed het - dus ik betaal gewoon 95 euro voor 10 lessen yoga. Ik vind dat ik dat wel verdiend heb, heb verder geen hobbies, ga nooit uit etc. Dus dit 'mocht' ik van mezelf aan mezelf uitgeven. Kun je niet via de thuiszorg een cursus doen, die zijn goedkoop en worden vaak vergoed? Of via de kraamzorg?

Elma: ik duim ook voor je! Fijn dat je je daar rustiger over voelt tenminste. En sterkte straks bij de VK!

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, zou dat het zijn?! Volgens mij worden we allemaal wel een beetje monsterlijk van de hormonen ook.. Ik 'durf' nu ook veel beter voor mezelf op te komen. Op het onaardige af soms. :oops:

9. Amle

Amle Niet meer actief

Hey meiden, thanx voor het meeduimen :D

FF een vraagje: zijn er al meiden die nu minder werken omdat het te zwaar wordt? Zelf werk ik 32 uur per week als directiesecretaresse, dus eigenlijk niet zulk zwaar werk. Maar als ik uit mijn werk kom, ben ik kapot. In het huishouden doe ik bijna niets meer, heb nergens zin in!

Liefs Elma

Ps. Evelieveling: heb jij er nog tijd/zin voor gehad om mijn lijst ergens neer te zetten zodat ik hem in mijn onderschrift kan opnemen?

10. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hahaha nou die vriendin die ik dus vergeleek met evelien is dus inderdaad ook rotturdamsuh! Dus ik denk dat het toch een stukje rotterdammers menatliteit is ook :) vriendje is er ook zo-een...Opgegroeid in Zuid, mwaoch die valt hier in Friesland toch wel erg op alstie een keertje flink over de rooie gaat hoor hahah.
    (en jullie maar denken dat friezen al aso's zijn grinz)
    Wij komen vaak niet verder dan : klootzak of hufter"Maar de vocab van de gemiddelde rotterdammer waar het schelden, vloeken etc aangata is toch vaak een stuk breder.

(ik kan er erg om lachen trouwens!)

11. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Ik vind dat echt hondsbrutaal van die kerel, rijd hij ook op je fiets in de ronde?
    Gelukkig hebben wij geen kliko's maar ondergrondse vuilcontainers sinds een jaar.
    Super, alles wat de grote heeft van een vuilniszak dump ik erin, niet erg netjes maar wel erg handig. :)

Ana, jammer dat je niet op Mallorca woont want wij hebben al 2 maanden niks meer van mijn schoonzusje gehoord dus we gaan haar als vermist opgeven.
    Dan had jij daar wat posters kunnen ophangen als je dat had gewild natuurlijk.
    En mijn vriend gaat er misschien heen met zijn vader om te zoeken, het nadeel is dat wij helemaal geen spaans spreken.
    Misschien wilt ze niet gevonden worden maar wij hebben het idee, als we niks doen dat we haar dan tussen 6 plankjes terug krijgen.

12. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    *proest*
    Sorry hoor, moest hier toch echt om lachen.
    Hoe je het beschrijft!
    Sja... het heerst... sorry :p
    Wel klote...
    Heb je niets gekregen zodat ze toch wat binnen houdt. Want ze moet toch vocht binnen houden anders droogt ze straks uit.

*schudt hoofd*
    Niet te geloven zoiets. Ze dachten zeker dat je opeens giga dik was geworden.

Sja, oud gezegde ofzo... in tijden van nood leer je je vrienden kennen! K*t voor jou, maar je doet er niets aan.
    Huishouden doet je vent maar voor je, je hond mag je hier dumpen, dan ga ik wel met hem naar het strand en doe ik de boodschappen voor je!
    Hoesteigenlijkmetjehond?

Kar... papierbak... kom jij hem brengen of kom ik hem halen? Hier moeten we het gewoon in dozen aan de weg zetten. En dat vind ik dus klote. Durf nooit alles weg te gooien omdat ik zo bang ben dat het wegwaait en mensen dus opeens gegevens van jou over straat zien dwarrelen.

Niva, normaal heb ik alleen een grote mond. Dan had ik gezegd 'geen probleem hoor, dat je onze kliko een week leent'.
    Maar gezien hij zo achterlijk deed gingen mijn hormonen met me op de loop. Maar ja, laat wel vaker het achterste van mijn tong zien, maar zoveel lef als ik nu had... sta er zelf nog versteld van! Was wel heerlijk om te doen.

Over dat 'niet reageren'... het irriteerde me gewoon. En daar kon ik gewoon even niet tegen. En het is echt 1 persoon...
    Jemig man, we schrijven hier heel veel, zijn al veel verder dan sommige bevallingslijsten die al bijna op ploffen staan. Dus het is onmogelijk om alles te reageren en overal op te reageren. Maar als je zelf wat vraagt is het minste wat je kan doen reageren op de antwoorden die je krijgt.

Ben je overigens helemaal niet bijverzekerd? Anders moet je het gewoon vragen hoor, over een zwangerschapscursus. Want ik kon het ook nergens vinden dat ik een gedeelte vergoed krijg. Ik moet nog een bedrag zelf betalen. Had ook een verkorte cursus kunnen doen, dan had ik alle onkosten eruit gehaald, maar ik wil gewoon goed voorbereid zijn.

13. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    onaardig... hihi ik kan nu zelfs mensen opeten!

p.s wat is dat met die bananenschuimpjes~?
    zo komen de kilo s wel hoor ;)

ik doe niet mee hoor

(nadat ik zo misselijk ben geworden na het eten van een hele zak) ;)

14. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    En Peeetje wat heeft Romy?
    Of kan je pas volgende week naar de kinderarts?

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    als je toch in Roosendaal stopt, dan kun je nog wel een half uurtje richting breda rijden.. wow wat zou dat even lekker zijn... weekje niks doen, lekker aan het strand liggen/lopen...

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Tijd wel, zin ook... alleen ehm... zwangerschapsdementie?
    Ik zal er morgen nog eens goed in duiken. Moet ff ruimte zoeken waar ik hem kan plaatsen, waar je een eigen wachtwoord enzo kan krijgen.
    Komt goed!

En eh... vocabulaire voor wat betreft schelden enzo... ehm... heb er een apart woordenboek voor. Ik hoorde laatst dat Van Dale eraan dacht om een woordenboek zonder sexueel getinte en scheldwoorden te maken. Is nu van de baan. Maar mocht het ooit nog doorgaan dan ga ik een bedrijf starten wat juist die woorden in een woordenboek smijt. Wij hebben de meest bizarre benamingen voor sommige dingen.

Mocht ik naar Ana gaan, dan rij ik via Den Helder naar beneden en dan denk ik dat ik idd de grens over ga bij hazeldonk. Dus dan kan ik jullie net zo goed ophalen.
    Maar kunnen we dan niet beter een bus huren en met zijn allen gaan?

17. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    evelien ik vind dat echt stoer van jou! ik zie het hele gebeuren ook al helemaal voor me ogen gebeuren hahaha maar meid je hebt groot gelijk! ik had misschien wel ongeveer hetzelfde gedaan in die situatie met zwangerschapshormoontjes grrr laat die man maar uitkijken ;)

peeetje, het zit jou ook niet mee he meid! jij ziek, die kleine van je ziek. en dan ook nog zo dom behandeld worden bij die arts(en). ik snap dat niet he. en ik vind jou helemaal geen overbezorgde moeder want als je kindje zo ziek is kruip je nog wel naar het zh als ze maar geholpen worden! dikke knuf

zo ana, die buik van jou is zoooooooo mooi! echt al een flinke toeter heb je en dat staat ook zo mooi!

zo nog een dik uur en dan gaan we weer op de weegschaal staan, hartje luisteren en bloeddruk meten. de kleine is nu lekker druk bezig. reageert goed op mijn lievelingsliedje van marco borsato die ik inmiddels al grijs heb gedraaid hahaha

ps. evelien als ik het ben dan moet je me maar ff pb-en. heb liever dat ik het weet en er wat aan kan doen als onwetend egoistisch zit te zijn ;)

18. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Oeh... sterkte. Is niet leuk die onzekerheid. De gedachte aan 6 plankjes is niet leuk, maar onzekerheid is ook niet lekker uit te houden.

Ellendig zoiets...

19. Amle

Amle Niet meer actief

@Eveline: geen probleem hoor, ik heb er ook last van ;)
    Ik zie het wel als je het klaar hebt. Het heeft ook nog geen haast, het is een bevallingslijst; dit duurt nog 4 maanden.

Goed plan trouwens: bus huren en met z'n allen naar het (extra) mooie weer! Lekker 'beppen' met z'n allen over de zwangerschap, irritaties etc..
    Ik meld me aan!

20. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hehe, gewassen en aangekleed. Zomerkleertjes liggen netjes gesteken en opgevouwen in de kast.

Haha, die Eef. Ik had hetzelfde gedaan hoor. Hij heeft met zijn poten uit de tuin te blijven. Stelen noemen wij dat hier.
    En Kar, mijn mannetje is iets te bescheiden voor zulke dingen, dus ik ben degene die er op af stormt.
    Tja, Ridderkerk ligt tegen Rotterdam aangeplakt. ;)

Peetje, zwaar kl*te voor je. Wanneer moet je naar de kinderarts?
    Dikke knuffel voor jullie alletwee.

Kar, heb je nog zo'n papierbak over? Lijk me wel handig. Geen gezoek meer naar dozen enzo. 1 keer per maand komen ze het hier ophalen. Kliko neerzetten en klaar. Ja, dat zie ik al helemaal zitten.

Elma, vorige week was mijn laatste werkdag. Mijn tijd als Flexwerker zat erop en de bieb kon mij geen vaste baan geven. Dan moet je er voor 26 weken tussen uit en daarna mag je weer als oproepkracht bij de bieb beginnen. Nu komt het dus heel mooi uit. Ben nu dus fulltime thuis. Wel lekker hoor, want ik ga lekker zitten als ik dat wil. En er ligt nog zoveel werk hier te wachten, dat ik mijn tijd wel door kom.

Daarna zie ik wel of ik me nog aanmeld voor oproepkracht. Ze wilde me wel graag terug, maar dan moet ik wel een goede oppas kunnen krijgen.

Deel Deze Pagina