Miep, trek als de bliksem die handschoenen aan. Ik zal het mezelf ook nog toespreken, want ik vergeet het dus gewoon. Ben zo gewend om in de grond te klauwen en dan heb je geen erg in handschoenen. Sterrekind, jullie zitten echt in een moeilijke situatie. En als ik zo lees wat ze allemaal heeft, vrees ik ook voor het ergste. In het positiefste geval zit ze in een afkickcentrum. Maar dan zou ze wel even kunnen bellen. Lastig dat jullie geen spaans spreken, want dan had je eventueel nog politiebureau's af kunnen bellen. Niemand in jullie omgeving die spaans spreekt? Sterkte allemaal. Lexi, waarom schrijf jij je boek in het engels? Ik hoop trouwens wel dat je het lukt om je boek uit te kunnen geven. Ik ga hem zowiezo kopen hoor.
@thuiszorg hmmzz..ik weet niet of ik er in aanmerking kom en mijn schoonma doet wel aales voor me als ik het vraag.Maar ik vind hetzelf verschrikkelijk, gewoon iemand in je huishouden en zelf niks doen. Ik word al gek en dan bedoel ik echt gek als ik met een harde buik niet lekker ligt en mijn man raast door het huishouden. @adine..ridderkerk he.. kan je in de fakkel zw.zwemmen? en een bakkie doen..eerst mijn huishouden hihi anders loopt het nog eens van zelf richting jouw kant uit @evelien ben je er al weer? ik ben jalours ik mis de geur van de paarden en de stallen. heb het rijden jaren gelee moeten opgeven dankzij mijn rug snik, mis het heel erg. @lexi... ik heb ook nog wel een verhaal voor je boek. wat zal dat een drama boek worden haha nee grapje hoor. Wel leuk. dat jullie allemaal van die lezers zijn..wacht maar als de kleine er is gne gne.. nee geen geduld meer voor nooit echt gehad ook en nu als eenmaal romy op bed ligt(schrik niet 21.00) dan heb ik er ook geen zin meer in. @kim hoe was? ja marco met slaapmaar ik had hem ook met mijn echo gemaakt.. tranen met tuiten als ik het luistert hihi @sterrekind ja idd, ik heb je er wel eens over gehoord ja. kan je opsporing of vermist niet inschakelen? @mijn man kwam net thuis hihi arme hij.. ja hoor gelijk een vrouw voor hem met tranen en tuiten.. pff in de zw. bij romy had ik dat nooit. ik kan deze twee zw. echt niet vergelijken.
Haha bedankt voor je vertrouwen om zomaar te zeggen dat je mijn boek gaat kopen! Moet het wel afraken voor de kleine er is, maar goed anders maak ik wel een mailinglist aan voor de geinteresseerden tegen die tijd. Ik schrijf in het Engels omdat het voor mij een net zo makkelijke taal is als het Nederlands maar ik met Engels gewoon veel meer kan. Op de een of andere manier heeft het Engels veel meer manieren om je uit te drukken, meer synoniemen, meer zinsconstructies, meer woorden. Vandaar. En vandaar ook mijn keuze om het verhaal te laten afspelen in een Engelssprekend land, dat maakt dat dan allemaal ook wat logischer.
WHEEEEEEEEEEE! Is het echt zo erg met die kattenstront? Hoe groot is de kans dat er toxoplasma (ofzo) in zit? En hoe groot is de kans op besmetting? En hoe komt het dan via mijn handen bij de baby? Ik kan wel janken...... (Ben net weer in de tuin geweest, maar weet zeker dat daar echt geen stront lag want daar staan allemaal boompjes en kan er maar net met mijn handen bij, dus laat staan dat er een kat tussendoor kan en dan ook nog gaat zitten schijten. Groetjes een geschrokken Miep
Gossie dat er zoveel 'lezers' tussen de juli-mama's zitten zeg. Ik hou helemaal niet van lezen. Behalve zwangerschapsbladen! Hahaha, heb stapels liggen en ik ben bang dat ik er niet doorheen kom, heb nog 4 maanden.... Groetjes Miep (die nog een keer extra haar handen wast)
Oh mijn god wat moet ik veel bijlezen! (ben nu pas op de helft...)Ik zal niet de eerste zijn die deze opmerking maakt... Nou goed, ik ga me best doen zometeen Voor degenen die ernaar benieuwd waren, de foto's van de pretecho staan in mijn album en ook wat foto's van de kinderkamer. Wat betreft de pretecho, het viel de echoscopiste op dat ze al behoorlijke wangetjes had voor 23 weken en daarnaast was ze heel springerig. Ze is nu 30 cm (incl. benen) en weegt 600 gram. Sonya, de pretecho is inderdaad het leukst tot 30 weken had ik begrepen. Ze zei dat het profiel van het kindje niet veel meer veranderd, maar de rest kan nog wat meer vet krijgen. Mijn uk paste trouwens nog net helemaal in 1 beeld. Verder las ik iets over of iedereen vrij was vandaag, nou nee, zit nog steeds thuis ivm mijn rug. Vrijdag om 16.00 naar de bedrijfsarts en kijken of er een oplossing te vinden is. Maar ik twijfel of ik ook mijn vk moet bellen om te vragen of ik iets kan doen aan die rugpijn. De eerstvolgende afspraak is pas op 29 maart. @Sterrekind: wat een verhaal zeg...hopelijk komt het goed ook al heb je er weinig vertrouwen in... Wat de zwangerschapscursus betreft, ik betaal 40,- voor 10 lessen 8 voor de bevalling en 2 erna dacht ik. En ik doe het via de thuiszorg Meavita. Weet niet of het duur of goedkoop is, maar het lijkt me wel handig omdat het mijn eerste kindje is. Ook ga ik zeker weten zwemmen, maar niet specifiek zwangerschapszwemmen. Nou, ik ga ff verder lezen, want volgens mij zijn er nu alweer 3 pagina's bij
Zo wat is er veel gekletst, ik ben pas bij pagina 500. Ik had gisteren ook zo'n baaldag. Helemaal depri, veel gehuild. Ik voel me zo'n papzak. Ik heb de verloskundige gisteren opgebeld, want vanavond heb ik een afspraak, maar ik wil dat ze even alles goed checken. Ben nu minstens 9 kilo aangkomen en dat terwijl ik er helemaal geen aanleg voor heb. Ze zei dat ze er vanavond geen tijd voor hebben en dat als ze ook vind dat mijn buik erg groot is of mijn gewichtstoename te erg dat ze me dan zouden doorverwijzen naar de gyn. Maar die doen altijd zo stug Ik heb gister wel aangegeven dat ik 1 dag minder wil werken, want ik trek het ff niet. Thuis blijft van alles liggen. Dat heb ik wel geregeld gelukkig. Ik moet om 19:50 u naar de vk en ik ben echt heel benieuwd, gestrest wat ze gaat zeggen. Marilyn ik heb wel ff naar je foto's gekeken. Ze zijn heel duidelijk en mooi. En volgens mij hebben jullie een heel gezellig huis. Ik vind glas en lood zo mooi. Kamertje is ook schattig! Groetjes Gwen
[quote="peeetje] @adine..ridderkerk he.. kan je in de fakkel zw.zwemmen? en een bakkie doen..eerst mijn huishouden hihi anders loopt het nog eens van zelf richting jouw kant uit [/quote] Ik zal het eens vragen. Op hun website zag ik er niks over staan. Wil ook graag gaan zwemmen, maar alleen vind ik er niks aan. Ik moet echt een stok achter de deur hebben. Je kan natuurlijk ook gewoon banen zwemmen. Is waarschijnlijk wel goedkoper.
Oooh wat een mooi koppie Marilyn! Wat een mooie scherpe foto's! Bij sommige van die echo's moet ik echt turen, maar bij jou zie je alles meteen. Echt super! Miep: voortaan dus handschoenen aan en zometeen goed je handen schrobben.. En desnoods laat je het testen, wat Lexi al zei. Lexi: wat leuk van je boek! Klinkt als een mooi verhaal! Moet je veel research doen? Ik vind het Engels ook makkelijker hoor, doe op mijn werk ook alles in het Engels, heb een Britse kamergenoot etc. Mijn bil doet weer erg zeer, en nu ook mijn bovenrug. Ietsje minder gestresst achter dat bureau zitten dus de komende dagen...! Peetje: ik wou dat ik je wat meer kon helpen.. Huil maar lekker uit bij je vent. Die kan dat wel hebben toch? Ik denk aan je..!
dat heb ik dus ook, en nou wil ik graag zeggen als je daar gaat zwemmen wil ik wel mee. maar er is vaak dat ik bv ineens niet kan. Als er iets is met romy of te erge rugpijn of harde buiken. Ik roep al weken ik wil zwemmen maar ja alleen is ook niet leuk.
Gwen, ik vind het wel raar dat ze daar vanavond 'geen tijd' voor hebben. Hoezo niet?! Ben je bang dat je zwangerschapssuiker hebt? Ik zou in ieder geval aandringen op een echo, kunnen ze zien of je baby ook voorligt in groei. En misschien bloed laten prikken?
@marilyn..i`m in love!! wat een verschil he als je echo`s met 15,18 en nu 23 zie.. oww ik wil ook weer. @Gwen..veel plezier vanavond! @kar..klinkt als beginnende bekkenproblemen doe je een beetje uit kijken wijffie... ik denk ook aan jou hoor#smak#
Ja ik wil ff uitgesloten hebben dat ik zwangerschapssuiker heb, dan ben ik wat gerustgestelder, Verder wil ik idd ook weten of het voor op schema ligt of dat ik misschien veel vruchtwater heb of misschien hou ik veel vocht vast. Ik heb ook wel veel last van ongesteldheidspijn, dus ik vind dat ze maar ff serieus moeten checken. Als ik er zo ongerust over ben is ook niet goed voor mij en de baby. En ik vind het ook raar dat ze er geen tijd voor hebben, want is toch ook zo gebeurd zo'n echo. Maar ze zegt ook dat zij geen uitspraken mogen doen over grootte vd baby en hoeveelheid vruchtwater. Raar hoor. Moet je voor zoiets helemaal naar een gyn.
Oja en ze zeiden al met 19 weken dat mijn baarmoeder of buik groot was, maar ze vonden het toen nog te vroeg om het te checken. Ze moeten er nu dan maar wel goed naar kijken.
Jemig wat een nieuwe berichten ! Heb 2 dagen wat minder gelezen en het is niet meer bij te houden! Op iedereen reageren lukt niet, dus wat nog in de zeef is blijven steken daar reageer ik op. @peetje, beterschap met je dochter, hoop dat ze zich snel wat beter voelt. @sterrekind, lijkt me verschrikkelijk dat jullie niet weten waar ze is. Hoop dat ze snel gevonden word! @evelieveling, jij durft wel hoor! Die vent heeft raar staan kijken. Ik denk ook dat je vele mensen erg nieuwschierig hebt gemaakt met je opmerking! Mij tenminste wel. Hoop ook dat ik degene die je bedoeld niet ben . @niva, ik ben optimaal verzekerd via de friesland en krijg de zwangerschapscurs voor de helft vergoed. Ik moet nog 32.50 betalen. Ik doe het via de friese wouden en hoop dat het in buitenpost kan. @loltsje, ik verschoon nog dagelijks de kattenbak, ik weet dat het niet goed is. Ik kan alleen niet anders ben door de week veel alleen en heb wel 3 katten. Ik was altijd wel goed mijn handen en gebruik zoveel mogelijk handschoenen. Toen ik mijn miskraam had was ik ook bang dat het door de katten kwam, volgens de gyneacoloog kon dit niet omdat ik waarschijnlijk het virus of wat het ook maar is al eens heb gehad omdat ik al jaren katten heb. @LMA ik ben ook gek op chocola en bolognaise chips! Is dan ook wel aan de weegschaal te zien . Voor de rest die ik vergeten ben sorry Wij zijn net 2 dagen met de babykamer bezig geweest, het behang zit erin en nu nog wachten op de babykamer die is vorige week ook besteld. Mischien plaats ik wel even een foto in mijn album. Het is geen babybehang in ieder geval. Gr Jacquelien
Ja dat vind ik ook. Mijn collega heeft ook een te grote buik - tenminste, dat zeggen ze de hele tijd tegen haar. Zij helemaal ongerust. Blijkt niets aan de hand te zijn. Maar bij haar doen ze dus wel regelmatig een echo. Dus idd gewoon aandringen. Wel lullig dat je daarvoor naar een gyn zou moeten, vk's zijn toch speciaal opgeleid?
Ja is toch belachelijk?! Gelukkig word je collega wel serieus genomen, dat verschilt zo erg per verloskundigenpraktijk. Ik wil straks ook niet weer 4 weken wachten tot de volgende afspraak. Dat duurt me te lang. maaruh wat Peetje zegt over jou; bekkeninstabiliteit. Dat zou ik dan ook maar ff navragen. Wat hoor je toch veel ervaringen hier he
Hee meiden, Wat kletsen jullie toch een hoop af op een doordeweekse dag. Zo beginnen we met lezen en dan maar meteen reageren in een ander venster want met die zwangerschaps dementie ben ik vast alles vergeten als ik die 10 pagina's verder ben. Sonya one love, geweldig dat je man dat zo verwoord, dat hij alles zelf wil doen voor zijn prinsesje Marilyn, Fijn dat de pret echo ook uitwees dat het een meid gaat worden. Ik hoop hier ook van harte dat ze het niet fout hadden bij de echo want dan heb ik ook een hele grote berg kleertje over... Karlijn, ik hoop dat jouw mannetje zich ook snel weer beter voelt! Hoe is je beoordelingsgesprek geweest? <-- Ik heb het al verderop gelezen! Fijn dat je mag blijven! Adine, ik heb de patronen ontvangen! Dank je wel! Binnenkort snel die bolletje gaan halen en dan mijn tante heel lief aankijken Ik kan zelf nl niet naaien Vissie, veel plezier bij de echo! Evelien, wat is dat schrikken zeg, bloed, gelukkig ben je iemand die de boel kan relativeren. Dat was mij echt niet gelukt. En goed dat je van je hart geen moordkuil maakt! Alles moet hier bespreekbaar zijn, dus dat toch ook! We zijn niet voor niets zo'n hechte groep! (ga het ook meteen op mezelf betrekken... hoop dan ook echt niet dat je er mij mee bedoelt...) Geweldig verhaal van die kliko, en toch en positief einde, je hebt er nu 2 Ik wil me ook vast opgeven voor de busrit naar Ana toe! Tanya, toch fijn dat er iemand was in de winkel die wist dat je zwanger was en dat je daar even rustig mocht gaan zitten! Tanya, bedankt voor de tip over de balletjes! Die gaan we zeker toepassen Elma, hoe was het bij de VK? Ik werk op dit moment minder. Ik werk officieel 40 uur, maar op dit moment ben ik voor 8 uur ziek gemeld, en nog ben ik dood moe... Kim, hoe was het bij de VK? Anneke, hoe was het bij jou bij de HA? Peetje, een hele dikke knuffel voor jou! Niva, ik heb me niet aangemeld voor een cursus, is gewoon niets voor mij... En er zijn zoveel mensen die geen cursus doen en toch ook bevallen dus dat moet hier ook wel lukken (de kleine moet er toch uit ) Sterrekind, wat een vervelend verhaal van je schoonzusje, ik hoop dat je snel iets van haar verneemt! Kieteltje, Leuk dat je man de kleine heeft voelen schoppen! Harry Potter, ja die heb ik ook besteld! kan ik mooi in de zwangerschapsverlof lezen (of ukkie moet zich eerder melden) Bananenschuimpjes, ik heb ze in heel veel berichten voorbij zien komen, en je raad het al, nu wil ik ze ook! Ahh nu ook al plaatjes Marco Borsato met het liedje slaap maar, ja daar sprngen de tranen ook bij mij van in de ogen! ZO mooi! Lexi, Dat klinkt leuk dat boek van jou! Kun je mooi in je zwangerschapsverlof aan verder werken! Miep, ik ben het helemaal met lexi eens! Gwen, ik hoop dat alles toch mee blijkt te vallen, succes vanavond!
Niet bijgelezen, gestopt na jouw verhaal. Meis... die laatste zin! BULLSHIT! Zo'n verhaal kan je hier kwijt. We kunnen hier leuke en minder leuke dingen met elkaar delen. dus zeg zoiets nooit meer! Ellende zeg! Ik hoop dat jullie haar kunnen vinden in Spanje. Probeer iemand mee te nemen die spaans spreekt. Een student ofzo. Betaal de reis of iets, maar als jullie Spaans spreken dan kom je daar echt een hoop verder volgens mij. sterkte ermee!
Neeheeee... jij bent het ook niet Onzeker kipje Geloof me, de persoon om wie het gaat reageert nooit op anderen. En jij zegt nu zelf 'probeer te reageren'. Je bent niet verplicht om op iedereen te reageren. Maar af en toe iets aan iemand laten horen is op zich best leuk... toch? Dus nee, het gaat niet om jou