Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Oei oei, een dagje niet reageren en je loopt meteen zo achter... Dat zal nog wat worden als ik volgende week woensdag terug kom van vakantie (we vertrekken morgenochtend)!

Monique27: Kieteltje is ontstaan omdat ik heel goed tegen kietelen kan, en andere mensen graag kietelen. (Kan er alleen niet tegen onder mijn voeten; niet doorvertellen!)

Jacquelien: wat voor behang wordt het, als het geen typisch baby behang is? Wij laten de muren gewoon wit, wel zo makkelijk ;)

Draagzak: wij hebben van mijn schoonzus een Baby Bjorn gekregen. Had 'm al even leeg uitgetest en leek me best handig! Inderdaad met een vlugge boodschap doen ofzo, of met een flinke boswandeling...

Jody: hopelijk valt het financieel een beetje mee... Ik duim voor je!

Hoe zou het met Tomenjerry/Wietske zijn? Al een tijdje niks meer gehoord...

Twinny: hoe was het bij de tandarts?!

Kar: pas op met je rug hoor. Wat bij mij soms wel helpt, is slapen met een opgerolde handdoek net boven mijn bekken. Dan lig je voor mijn gevoel wat rechter. En wat iemand anders zei: neem anders een paracetamol in; je krijgt door de pijn een wat verkrampte houding en dat gaat beter als die pijn eventjes weg is. En je mag zonder problemen 3 of 4 paracetamollen innemen...

Over mollen gesproken: vanavond is het zo ver! Belachelijk lang hebben we moeten wachten. Ik hoop dat het Inge of Eva is. Eva zou extra leuk zijn omdat die foto's van Inge's handen al een tijdje over internet zwerven...

Kar: grappig dat jij ook Masterchef kijkt :) Het vorige seizoen heb ik helemaal gevolgd; dit jaar heel af en toe een aflevering. M'n vriend en ik kijken bijna geen tv, en hij vindt dit vast niet leuk (geen idee eigenlijk), dus ik kom er niet meer aan toe.

Geboortekaartjes: pfffff, geen idee. Ik hou ook het meest van strak en simpel. Zal dus wel een kaartje met alleen de naam op de voorkant worden ofzo. Die site van jou is cool, Marloes! Ben wel erg blij met de keuze voor een naam die we nu hebben...

Crisis, wat moeten we eigenlijk nog veel regelen... We hebben nog geen ledikant/box/commode/kinderwagen/maxi cosi, helemaal niks. Het laminaat ligt ook nog steeds niet *schaam* Kinderopvang is ook nog niet geregeld, en geboortekaartjes dus ook nog niet eens over nagedacht. We beginnen wel als we terug zijn van vakantie! ;) Het komt allemaal goed. Als we willen, kunnen we veel regelen in korte tijd (vind het al heel wat dat we niet meer in een 1-kamer-appartement wonen, dat was toch wel het urgentste... ;) ).

We gaan dus morgen op reis, dus ik heb nu de 4e was van de dag draaien. M'n schoonouders komen hier ook eventjes logeren als wij weg zijn, dus het hele huis moet nog opgeruimd en schoongemaakt worden... Saai, maar op zich best te doen met dit zonnetje en een vrolijke radiozender op de achtergrond!

Nou meiden, geen idee of ik nog reageer voor we morgen gaan vliegen, dus misschien pas tot volgende week woensdag! Doe een beetje rustig aan in de tussentijd! Yeah right... ;)

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    waar ga je heen Kieteltje?

3. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Tallinn, Estland. Het sneeuwt er nu... :D Is volgens mij best romantisch! En supergoedkoop eten en drinken enzo (helaas geen Estse biertjes voor mij dit keer, die moet m'n vriend maar opdrinken).

4. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    Ik doe het maar in etappes want ik hou het gewoon niet bij:

@Evelieverd, ik geloof dat je zo ongeveer iedereen in het gareel hebt gekregen ;) . Bedankt voor je opsteker trouwens, haha, ik denk dat ik 'm boven m'n bed ga hangen. Wat je opmerking over komen met de bus betreft....

!!!!KOMUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!! IEDEREEN komen!! Harstikke leuk! Zolang ik maar niet voor de kosten op hoef te draaien, of hoef te wassen of te koken, zijn jullie allemaal welkom, haha!! Ik waarschuw alleen wel, ik zit helaas niet aan de kust maar inlands en tegen de bergen aan, het is hier dus wel aardig weer maar ook aardig koud nog ('s nachts tegen het vriespunt soms). April/mei en september/oktober zijn lekkere maanden. Ik hoor het wel als er een dwaze bus langskomt vol met allemaal NL zwangere kippen :)

ik ga zelf denk ik ook aan de sobere kaart die ik waarschijnlijk zelf ontwerp en dan naar een digitale printer breng, of zélf afdruk, zie nog wel (dit is alleen voor de NL garde, hier is dat niet zo'n gewoonte, je krijgt tegenwoordig een SMSje als je tot de vriendenkring behoort)
    @Tantan: je gedicht is écht heel mooi, ik zou hem gewoon erop zetten!! Het gaat erom dat jullie er blij mee zijn en jullie je er geïdentificeerd mee voelen, wat de rest er van vindt zal je een rotzorg zijn! ;) Dit geldt trouwens ook voor Peeetje!! (mooie tekst).

oeeeeeee, ik heb een heel mooi huis gezien (Marilyn?) en geweldige kamertjes... en nog meer moois. Hoop dat bij ons de kamer klaar is voor de meid naar school gaat, hihi. Ik wil grote wielen onder m'n oude wieg zetten, dan staat ie lekker laag (voor naast ons bed) en kan die makkelijk naar de huiskamer naast de bank, alleen dan schommelt ie niet... hmmmm. Kijken of ik er volgende week tijd voor heb :( Daarna moet ik nog stof uitzoeken om de boel te bekleden (het is zo'n oud rotan-ding), kasten verven, commode zoeken, kamer verven, poten voor een tafelblad zoeken, badje, spulletjes, etc. etc. Oefffff.

Ga naar de benedenbuurvrouw, over een half uurtje eten we bij haar.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    zo, eindelijk heb ik de batterij van mijn foto toestel in de oplader gedaan. (ben bij de verhuizing mijn 2e batterij kwijt geraakt...)
    ga dan eindelijk eens foto's maken van ons kamertje voor de baby...

oh ja vraagje; afgelopen weekend ben ik met 3 meiden van de studie gaan eten. was bijna 2 jaar geleden dat we elkaar gezien hadden. Nu gaat er 1 trouwen en worden we gevraagd of we mee willen naar vrijgezellenfeest. Uitnodiging voor de bruiloft hebben we niet gehad. dus 1 trouwt, nummer 2 organiseert en wij(n. 3 en 4) mogen nu mee. Maar kosten bijna 100 euro... twijfel twijfel...

6. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    About behang... ehm... let op dat je afwasbaar behang neemt. Wij zijn zo stom geweest om dit niet te doen. Je kan nog last krijgen van spuitpoep als je net de luier uitdoet. Of kindertjes die de boel onderpoepen zodra je ze uit het badje tilt...
    Ik kreeg deze tip te laat...

Kieteltje.. je hebt gelijk. Al even niets gehoord van tomenjerry!

Fijne vakantie Kieteltje! Geniet ervan!

HE Ana... Como esta? Muy bien!
    Fijn dat alles oke is bij jullie!
    Nou dames... datum prikken dan maar zodat we bij Ana langs kunnen gaan?

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    dat herken ik van onze keuken...
    maar misschien kun je dat stukje boven de commode beplakken met speciaal spul. is er wel hoor, of van dat doorschijnend spul, .. of een spiegel, vindt baby ook meteen leuk

8. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik persoonlijk zou het voorbij laten gaan.
    100 euro, maar op het echte feest mag jeer niet bij zijn.
    Vrijgezellenfeesten vind ik voor echte vrienden... en die horen ook op de bruiloft.

Ja... spiegel... die wil ik idd bij de commode tegen de muur doen voor pinda...

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    effe tussendoor..wat blabla'en jullie idioot veel! Ik moet nog 12 pagina's voordat ik bij ben..dus effe :
    shut up allemaal! (heel even maar..tot ik bijgelezen ben..oke?)

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    ja dat dacht ik eigenlijk ook... heb nummer 3 ook even gemaild wat zij doet. Ja ik denk dat we op het gewone feest niet mogen komen, ze trouwt op 25 april... dan had je nu toch al een uitnodiging gehad?

11. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    @anna..buenos días,cómo está usted?
    ofzoiets...
    kga gelijk een curses volgen ik kom er aan hahaha..
    ik heb de curses van de loi nog liggen hier.. alleen weet er niks meer van.
    wat ga je eten.. hmm ik wil ook!

@kieteldekietel fijne vakantie alvast! geen sneeuw meenemen he!

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    dat komt omdat we de april mama's ook nog willen 'pakken'... :)

13. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik zat nog op 523 hihi maar was gelijk aan het bellen eerdat ik op ok had gedrukt zijn die mutsen alweer een bladzij verder...lol...

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    heb net 2 echo foto's van mijn zus in de mail. had vandaag de 20 weken echo...

foto met been en een van het hoofdje..

15. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Oke ik ben nog steeds niet bijgelezen maar wil hier toch effe tussendoor op reageren.

het is inderdaad een erg mooi stukje tekst..maar als mijn eerlijke mening wilt horen:
    Ik zou het niet in een geboortekaartje zetten, hoe toepasselijk ook. En dan om de volgende redenen: Er spreekt zoveel verdriet en pijn en ellende uit, wil je echt wel dat iedereen dat stukje weet/kent/hoort van jullie? Hoe zou je kindje het later vinden om dat te lezen op zijn/haar geboortekaartje? (dat jullie/je als mama/ ouders het zó ontzettend moeilijk en zwaar hadden)
    Ook vind ik het zinnetje "dat daar buiten op me wacht"niet zo mooi (tekstueel, maar da's persoonlijk)
    en als laatste opmerking: Lijkt je wereld normaal, of lijkt je wereld een droomwereld? een sprookje..?

Doe ermee wat je wilt, maar dit waren de eerste drie gedachten die bij mij opkwamen toen ik het las..

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik moet stil zijn....
    Dus ik ga maar even de 20 weken echo lijst bijwerken.
    Geven jullie een gil als ik weer mag typen?

17. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    leuk...samen zwanger zo appart he..

maar zachtjes praten we wachten even op niva hihihi ;)

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    aan een foto van een hoofd kun je slecht zien of het een jongen of meisje wordt he.. ze zegt dat ze het niet weet...

19. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik hoef niet te vragen of je het jammer vind geloof ik hihi je klinkt echt zo van ja dag... dat geloof ik niet ;)

20. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    hihi, nieuwsgierig aagje!

Kar is echt hard aan het werk vandaag! Ben trots op je Kar!

Ik heb hier een actieveling in mijn buik op het moment. Zo grappig en lief!

Deel Deze Pagina