het hele stuk: bij brandend maagzuur. * Voorkom haastig eten en kauw het voedsel goed. * Gebruik meerdere maaltijden per dag, maar gebruik vooral kleinere porties;voorkom dat de maag leeg raakt. * Vermijd koude en hete gerechten. Laat het eten niet te koud worden. * Ga na de maaltijd enige tijd rusten. * Gebruik geen zware en vette gerechten, met name geen gebakken spijzen. * Bij zuivel magere of halfvolle produkten gebruiken. VOORBEELD ONTBIJT Oud witbrood zonder zwarte korst.besmeerd met halvarine; beleg: jonge kaas (geen komijne kaas ) magere vleeswaren, zoetigheid; slappe thee, melk of karnemelk. 10.00 u Slappe thee, of slappe koffie; beschuit of biscuits, eventueel een sneetje geroosterd witbrood. WARME MAALTIJD Soep of bouillon (niet sterk gekruid) gemalen groenten en aardappelpuree (geen rauwkost, koolsoorten) Mager vlees of vis (niet gebakken), magere jus, eventueel af te wisselen met macaroni of rijstgerecht (niet te sterk gekruid) Als dessert : vla, pap of yoghurt ( het dessert kan desgewenst wat later worden gebruikt) 16.00 u Slappe thee met biscuitje, fruit (zonder schil of pit) AVONDMAALTIJD Oud witbrood (eventueel geroosterd) besmeerd met halvarine, belegd als ontbijt; éénmaal per week een gekookt ei. Melk, karnemelk of yoghurt, slappe thee. 21.00 u Melk of slappe thee met beschuitje. VOOR HET SLAPEN. Warme melk en eventueel voor ´s nachts klaar leggen een paar biscuitjes. (mariakoekjes) VERBODEN OF STERK ONTRADEN ZIJN: Roken. Kant en klaar maaltijden. Gekruide spijzen en specerijen. Koolsoorten ( behalve zuurkool en bloemkool ) uien, prei en peulvruchten. IJs, koolzuurhoudende frisdranken en alcohol Vruchten met schil en pit.
En werkelijk waar... allemaal smerig. Zo smerig dat je ervan over je nek gaat. Dus brandend maagzuur merk ik niet meer, merk alleen nog misselijkheid en stukjes achtergebleven kots in mijn neus Tuurlijk, veel rennies is niet goed. Net zoals paracetamol mag (ook als je niet zwanger bent) maar veel is ook niet goed. Cola zonder prik schijnt te werken tegen maagzuur. Een hap vla of appelmoes. Kwestie van uitproberen waar jouw maag goed op reageert... Vaak beter dan steeds een rennie te pakken. Bij mij werken pepermuntjes op zich wel oke
pepermutjes? okee ideetje ga ik ook uitproberen. ff iets raars.. maar hebben julie soms het gevoel dat die kleine in je tum-tum schopt? Ik geloof niet dat ik dit lekker gevoel vind en ik voel het al een half uur!
Ik ben af! Ga zo lekker naar bed en spreek jullie waarschijnlijk maandag pas weer. Morgen en overmorgen werken en zondag Pepijns verjaardag. Kim, erg veel sterkte met je broer Melanie, gefeliciteerd met jullie zoontje. We moeten maar is wat afspreken. Pepijn zit op Twiskeschool vlak bij jou dus. Ik zag een mooie behangetje en hele leuke gordijnen. En weer aardig wat dikke buiken, zal die van mij ook snel plaatsen. Meeting: Weet ik nog niet ik heb dan snel last van hyperventilatie, reizen en nieuwe mensen. Oja, en ik werk op zaterdag. Voor de rest weet ik het niet meer. Trusten!
Trusten voor allen die gaan slapen. Ik ga ook lekker pitten. Er is iemand die morgen met vakantie gaat. Weet even niet meer wie. Weet ook niet meer of ik die al een fijne vakantie had gewenst. Dus anders bij deze... FIJNE VAKANTIE
ik ga de hond uitlaten... ff frisse lucht.. mijn man zit te ruften.. al dagen ruikt mijn huis naar de sh#t hihi
Melanie, gefeliciteerd met je zoon! Joepie, nog een jongen er bij! Heerlijk dat alles goed was. Net weer yoga gehad, heerlijk. Alleen ook daar deed mijn bil zoooo zeer. Straks lekker in bed, hopelijk gaat het morgen beter. Cola helpt bij mij ook goed tegen brandend maagzuur, maar ja, daar zit weer suiker en/of zoetstof en caffeine in. Dus wat is slechter? Ik spreek jullie morgen wel weer! Truste...
@Sterrekind: mijn kids zitten ook op de twiskeschool. Na, dan moeten we elkaar toch wel eens gezien hebben. Ga morgen meteen kijken of ik ergens een bolle buik zie, haha
Ja hahaha dat heb ik heel vaak....en voelt heel raar en onprettig. Evelieveling. Is heel wat anders Oudewater of Den Helder. Maar idd hier onderhand om de hoek. Ik ken het niet goed hoor, maar ze hebben er leuke oude huizen.
Elma, fijn dat alles goed was bij de vk gisteren. Tanya, gelukkig was bij jou ook alles weer in orde! Fijn om te lezen. Ik kan me voorstellen dat je liever wat was aangekomen. Maar als de gyn zich geen zorgen maakt, dan moet jij dat ook maar niet doen! Kieteltje, wat leuk dat jullie op vakantie gaan, alvast veel plezier! Lexi, ik vind je schaap leuk!!!! Evelieveling, ik vind F1 ook leuk! Ik ben een keer naar Francorchamps geweest, super! Ook de A1gp voor landen vind ik leuk, ik moet zeggen nog iets leuker eigenlijk, in oktober zijn we daar in Zandvoort geweest... Haha, bedankt! Kim, sterkte met je broer meid! Bah wat naar Melanie, wat super dat alles in orde was, en wat speciaal dat je het zelf kon zien wathet was! Maar ja jij hebt dan ook de nodige ervaring! Hé Marloes, (sorry voor de wat late reactie, maar ja....) tja wat is goed voelen? Ik voel nog stees wat gekriebel en nu af en toe kleine plopjes. Maar echt veel is het niet in vergelijking met wat iedereen hier schrijft 'hij was weer lekker druk' 'ik kon met haar spelen'Nou nee dat heb ik helemaal niet, maar ja er zit dan ook een laagje tussen! Op de echo zag je het goed bewegen maar wat ik zag voelde ik niet. Daarbij komt dat mijn placente ook van voor ligt, dus daar moet 'ie ook nog eens doorheen trappen. Al met al weinig dus. Maar ik maak me geen zorgen. En jij, voel jij nu al veel???? En nu is iedereen weer al gaan slapen natuurlijk....owwww...
Ik mag 11 april voor het eerst op zwangerschapsgym, of hoe je het dan ook noemt. Het is bij mijn nichtje, zij is Mensendieck therapeut. Het lijkt me eigenlijk wel gezellig! We zijn met 5 meiden, gelukkig niet te druk... Wat de kaartjes betreft, jullie gaan wel snel zeg, ik heb echt het idee dat ik steeds achter defeiten aanloop... Ik hoorde ook nog iemand over een 30 weken echo whaa! Dat is schrikken! Dan komt het ineens dichtbij! Wat de kilo's betreft, bij mij zijn er nu 1,8 kilo bij... Ben ik heel blij mee, dat het zo weinig is! Ik heb er al veel te veel van mezelf. Volgens de ha was het ook prima! Ik ben nu een borduurwerkje aan het uitzoeken, wat mijn schoenmoeder graag wil maken. (heeft ze voor alle kleinkinderen gedaan) Jemig wat is er veel van dat spul en wat veel van dat zoetsappige gedoe! Niks voor mij. Wat had dat ooit gedacht dat ik op internet aan het speuren zou zijn voor borduurpakketten, haha!
Goedemorgen! Zo, ik ga eens hard aan de slag vandaag! Zit nu met een lekkere fruitsalade. Heb nu toch zoiets raars...' ik zit hier met mijn ochtendjas aan en voel steeds iets plakken... Is het gewoon mijn linkertiet die meer gegroeid is dan rechts en hangt. Ik voel hem gewoon 'hangen' WHAAAAAAAAAAAa Dat wil ik niet! Ik wil gelijke tieten houden, geen hangers en ik wil ze al helemaal niet voelen! Maar goed, ben nu dus idd. van een B naar C gegaan. de laatste dagen opeens. Merkte opeens dat mijn tepels in veel B cups net over het randje kwamen en dat het nog maar een half uur lekker zat.
@Evelieveling, gelukkig jij bent ook niet perfect nou mag je naar de meeting komen met je "hangers". Maar wel zonde dat er dus maar 1 is gegroeid, misschien gaat rechts ook nog wel komen joh. En helaas kan je er verder niets aan doen, geen oefening die dit kan verhelpen. Succes met je boobies Misschien dat ik straks nog een keertje kom spieken, maar anders voor iedereen alvast een prettig weekend. Ik stap weer even 2 dagen in mijn andere wereld : de "rallywereld" Heb er zin in! Vind het ook weer wel een beetje eng omdat zussie gaat navigeren en laatste keer dat ze meedeed is ze in een sloot beland. Hopelijk gaat dit weekend wel alles lekker voor haar. Duimen jullie dat het nog 2 dagen droog blijft voor mij. Groetjes Monique
Het wordt kloteweer Monique. Volg je de rally het hele land door? Als het een keer een beetje bij mij in de buurt is... wil je me dan roepen? Lijkt me leuk om er een keer foto's te komen maken!
Ik duim voor je Monique! Ik wil ook dat het mooi weer blijft, want ik ben morgen jarig! 29 jaar alweer...
Ik ga ook mensendieck volgen. Krijg net het telefoontje... 19 april de eerste keer Deze moet ik gelijk voorbij laten gaan. Onze 'trouwdag'. We gaan 's avonds eten met de getuigen, dus ik begin een week later pas. Heb er wel zin in... stom he?
Goeimorgen, fijn dat ik gemist wordt leef nog wel hoor heb deze week weinig ouf gehad voor inet. bijna iedere dag wel weer visite gehad voor mijn verjaardag van maandag nu eindelijk rust. heerlijk alleen thuis Eva-loraina is gisteren opgehaald dor opa en oma die zijn hier in Aalden op vakantie en wilden haar graag te logeren dus mama lekker mama tijd. lekker rustig. verder gaat het allemaal een beetje zijn gangetje wel verschrikkelijk pijn in de rug dus doe rustig aan. Kim heel veel sterkte meid. Melanie gefeliciteerd met je zoon super. Kieteltje Fijne vakantie. en wat betreft meeting ik ben dan zelf op vakantie. dus kanj helaas niet mee. morgen fotosessie bij v&d met Eva-loraina leuk leuk. iedereen alvast goed weekend