Goedemorgen, Vissie, welkom en gefeliciteerd. Kim en Evelieveling, hoe gaat het met jullie? Kirby, hier is alles nog vrij rustig. Gelukkig nog niet echt misselijk zoals bij jouw. Ik ben wel erg moe, maar gelukkig kan ik lekker veel rusten als ik wil.
Thanks Neia! Vissie welkom en gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend? Ergens rond de 20ste? Wat een verschil gaat er nu ziten tussen de aanstaande juli moeders. Sommige zitten al in de 8e week en anderen in de 5e. En dat gaat nog erger worden natuurlijk! Ben benieuwd hoe het gaat met Kim en Evelieveling. Ik heb net het hele huis aflopen struinen naar wat er toch zo verrot ruikt! Ik vrees dat het luchtje gewoon in mijn neus zit... Bah! En ik heb ondekt dat ik het altijd zo heerlijke ontbijtkoek niet meer door mijn keel krijg! Grrr... But it is all worth it!
Hoi meiden, hierbij sluit ik me bij jullie aan! 14 juli is de uitgerekende datum. Voor mij de eerste zwangerschap, dus alles is erg spannend. Ik voel me eigenlijk nog uitstekend, hopelijk blijft dat nog even zo. Sterkte aan degenen die al wel misselijk zijn...! Ik zal zo eens die 50+ pagina's doorlezen.....
Alle steken en buikpijnklachten zijn weg. Tieten doen nog steeds giga pijn. Zit giga veel hcg in me, en met een naderende miskraam zakt dit al vrij snel, een gewone zwangerschapstest is dan nog wel positief, maar gezien de waardes in het bloed verwacht de verloskundige dat alles oke is. We tillen de echo over het weekend heen omdat ik nu echt op een punt zit dat er of net wel wat te zien is, of net niet. (tussen 6 en 7 weken is het vrij moeilijk om al een kloppend hartje te zien). En als er niets gebeurt dan maak je jezelf daar ook weer druk om. Gisteren was haar melding nog dat ik rekening moest houden met een naderende miskraam, nu staat ze er een stuk positiever tegenover. Vooral omdat ik geen bloedingen meer heb gehad en geen stolsels. Een miskraam zet zich vooral bij krampen toch meestal wel snel door of er komen nieuwe bloedingen. Maandag dus voor een echo! Mocht er eerder weer reden voor ongerustheid zijn, dan moet ik gewoon bellen, dan gaan ze het toch wel eerder doen!
hallo meiden sorry dat ik nu pas wat van me laat horen! maar heb gisteren hele avond in bed gelegen. maar heb wel goed nieuws! ALLES IS GOED MET DE SPRUIT! het bleek een ader te zijn geweest die is gesprongen, waarschijnlijk door het niezen en kotsen de hele dag. ook neem ik schijnbaar niet genoeg rust.... werk te veel en rust en slaap te weinig. dus daar moet snel verandering in gaan komen. net als bij evelieveling moeten er wat pepers uit mijn reet hahaha nou ik ben zo opgelucht dat alles nog goed is. was gisteren zo duizelig dat ik amper mijn bed uitkon om te gaan plassen. nu ben ik WEER misselijk. niet normaal. ik kan nog geen appel binnenhouden. nou meiden ik ga weer ff bijlezen. dikke x
Nou Evelieveling, hopelijk was het een eenmalig iets en zet het niet door. Zal best wel een spannend weekend worden, maar als de vk positief is, zal ik het ook wel een beetje zijn. Kieteltje, gefeliciteerd en welkom bij de julimama's
Wat ben ik blij om dit te lezen. Zat wel een beetje over jullie in hoor. Maar gelukkig, het ziet er voor allebei gelukkig positief uit.
Fijn om te lezen Kim! Neem dan ook echt je rust. Ik weet hoe moeilijk het is. Maar ben nu toch echt zo erg geschrokken dat het wel gaat. Gisteren zo veel met het vriendje zitten huilen om het ukkie in mijn buik. Nu is het even afwachten en het vriendje voor me laten rennen!
Kieteltje, gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom bij de juli-mama's! Evelieveling, blij dat je hcg-waardes goed zijn, dat is toch al iets hé, hopelijk zie je op de echo een gezond frummeltje! Kim, ben opgelucht dat alles ok is met jullie! Wel wat meer gaan rusten hé! Liefs Kirby
hallo meiden, hier een nieuwe juli mama, de test is nog maar net droog maar ik ben als het goed is uitgerekend voor 17-07-07 29-11-06 1e echo de rest allemaal gefeliciteerd gigi
hallo meiden welkom vissie, kieteltje en gigi: van van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap........ Kim en evelieveling: ben zo blij te lezen dat bij jullie alles oke is, pppfffff pak van me hart. Hier voornamelijk moe, al als ik opsta hihi........misselijk nog niet echt, heel lichtjes maar..... Ben wel al 2 kg bijgekomen, terwijl ik veel minder snoep, omdat zoet me niet smaakt! Zal wel komen omdat ik maar eens in de 2 dagen naar de wc kan! Kirby: gaaf dat je al een echo gehad hebt, ben zo benieuwd naar de onze volgende week. Houd er rekening mee dat hartje nog niet te zien is, maar weet ook niet precies hoe ver ik ben aangezien mijn cyclus varieerd! Vanmiddag nog ff werken en dan lekker weekend. Eigenlijk zou ik het hele weekend in bed willen liggen, hihi............. Twinny
@ Kirby. Wat mooi dat er wat zat! Hopelijk is er volgende x iets meer te zien. @ kim. Fijn dat alles goed was. Hier gaat het wel. Buikpijn en gister avond weer begonnen met vloeien. Of dat nu nog van dat ene vruchtzakje is ik weet niet. Ik wacht het maar af.
hoi moon o dat is niet fijn die onzekerheid. gaan we duimen dat he tinderdaad het ene zakje is en met dat andere alles nog prima! Wanneer moest je weer terug naar de gynaecoloog? twinny
hey vissie! wat leuk dat jij er ook bent! hebben elkaar al vaker gesproken op NOD maar nu weer bij juli mama's! succes! twinny die kilo's komen vast van het niet naar de wc kunnen! evelieveling, wat goed dat je nu extra zekerheid hebt. lijkt me echt een fijn gevoel. misschien ga ik vd wek voor de zekerheid ook ff prikken. dank jullie nog allemaal meiden voor de steun!
Fijn dat alles goed is Kim en Evelieveling! Wat kan je schrikken met zoiets zeg! Grappig idee dat het hartje van de beeb na het weekend misschien al te zien is! Ik kan niet wachten tot een echo! (duurt alleen nog zo lang!) Ik ga vandaag de 7e week in! Heerlijk! Zegt nog allemaal niets natuurlijk, maar het geeft mij meer het idee van zekerheid en veiligheid. Zou graag de 13e week ingaan! Maar ja, dat gaat niet zo snel! Moet de bijna uitgerekende mama's maar geloven dat het voorbij is voor je het weet! Ach dinsdag over 2 weken gaan we al naar de verloskundige! Nou, dan een afspraak maken voor de echo en voor je het weet kunnen de broeken niet meer dicht! Hoewel sommigen dat nu al hebben, of niet Kim!? Net bij de tandarts geweest zegt de assistente: We gaan even een overzichtsfoto maken. Ik: Ik ben 6 weken zwanger, dat mag toch niet? Ass: Uhm nee dan maken we dus geen foto. En zij waren wel zo attent om te feliciteren! Is toch leuk! Wel de consequentie ervaren van boren zonder verdoving. Lag ik daar te stamelen dat ik het maar niets vond en of het echt moest. Was gelukkig een beginnend gaatje in het glazuur, zou niet zeer doen. Gelukkig had de tandarts dit keer gelijk! Morgen verjaardag van vriendin haar dochter. Belt ze vanochtend op dat haar zoontje aan het afrekenen met de laatste waterpokken en dat dochterlief het waarschijnlijk gaat krijgen. Op zich geen probleem, behalve dat van mij niet duidelijk is of ik de pokken gehad heb. Ben nog even aan het snuffelen maar ik denk dat de verjaardag uit voorzorg niet doorgaat! Nou ik zit wel op de praatstoel (lees: tikstoel) zeg! Ik hou op.... lijkt me beter!
ja... tandartsen zijn een probleem als je zwanger bent. Ik zit met een groot probleem... bij mij moest er nog een kies uit. Sja... nu zit ik. Die gaat er echt niet uit zonder verdoving. In principe zit het oke als je een hartje hebt gehoord. In principe is de kans op een miskraam dan kleiner omdat het dan al duidelijk een vruchtje is. Dus... ik wacht het gewoon af. De verloskundige was zo vreselijk aardig gisteren en vanmorgen ook weer. Vanmorgen klonk ze echt veel positiever dus ik moet dat ook zijn. Die tickers lopen allemaal krom valt me op. Want... officieel zit ik nu in de 7e week. Tenminste... de 1e week begint op de dag van je laatste ongesteldheid. En dat is al 7 weken geleden. Dus in principe zit ik in week 7. Ben dus 6 weken zwanger, zit in de 7e week. Moon... ik hoop voor jullie dat het niets ernstigs is. Denk aan jullie! Sommigen hier zijn later uitgerekend en hebben toch echt eerder een afspraak bij de vlos. Hebben jullie dan ook gelijk een termijnecho? Ik begreep dat niet iedere vlos hier gelijk aan doet. Niet alle vlospraktijken hebben zo'n apparaat. Of hebben jullie al meerdere zwangerschappen en/of miskramen gehad dat jullie eerder mogen/moeten?
hey beebie! ja die broeken kunnen denk ik ook niet dicht door die opgezette darmen hahaha voor mij nog 1 dag en dan ga ik ook de 7de week in ! joepie!
hoi evelieveling mijn laatste ongesteldheid is 27 sept. geweest. Dat is dus eigenlijkruim 6 wkn gelden, mijn banner staat echter op korter, aangezien mijn cycluslengte varieerd en nooit precies 28 dagen is. Hoe ver ik echt ben zal ik pas volgende week weten bij de echo......... Ik krijg eerder een echo, omdat we in belgie in behandeling zijn geweest en zij onze behandeling daar nu af gaat sluiten. Dat is dus mijn geluk. In NEderland kan ik ook pas de 30e te recht hoor. Ik moet in Nl bij de gynaecologe in behandeling blijven, omdat ik de Ziekte van Graves heb, dat is een schildklier ziekte. Het hoeft geen probleem voor het kindje te geven, mits ik natuurlijk goed onder controle blijf......... twinny