Ik heb sociale psychologie gestudeerd en promoveer nu op jaloezie en onbewuste evaluatie van rivalen! Nog een jaar te gaan dus - of iets meer, met onderwijs- en zwangerschapsverlenging erbij. Nu maar weer aan de slag dus... Proefschrift schrijft zichzelf niet!
hoi marloes...hier ook een die de baby maar weinig voelt, inderdaad alleen wat plofjes. mijn placenta ligt voor dus is het ook moelijker te volen. elke keer dat ik een echo heb gehad was de baby lekker druk, dus zeker niets om je zorgen over te maken. over 5 weken zul jij , ik en alle andere het ook gaan voelen dan zijn ze sterk genoeg om door die placenta heen te trappen we kunnen niet wachten...
Goedemiddag dames, Ik heb er vanmorgen pen en papier bijgepakt en alles opgeschreven waar ik op wilde reageren. Kim Gelukkig is het alleen maar longontsteking (oei dat klinkt raar), ik hoop dat die vochtafdrijvers snel hun werk doen! Peeetje Hoe is het nu met Romy? Zijn haar darmen al wat gekalmeerd? Over dat gevoel dat ukkie in je muts/tumtum trapt, heb ik ook vaak en ook ik vind het geen prettig gevoel. Vissie Dat was ik die het over de 30 weken echo had. Toen ik gisteren die afspraak daarvoor maakte schrok me ook het leplazerus! Zo van 30 weken en ik moet nog zoveel doen! De babykamer is nog niet af! Ik heb nog niet alles in huis! Over die borduurpatronen, wij hebben een programmaatje gedownload van internet (PC Stitch) daar kan je zelf patronen maken met behulp van bestaande plaatjes. Zo kan je zelf iets origineels maken wat helemaal naar je wens is. Dat programmaatje geeft er dan de juiste kleurnummers bij en je kan het patroon uitprinten met symbooltjes. Ik ben nu bv bezig met dat plaatje wat ook onder mijn naam staat van de rode kater, die ben ik op een rompertje aan het borduren. Zo heeft ukkie dus een origineel rompertje. Enne oja, alvast gefeliciflapstaart met je verjaardag! Geniet ervan morgen! Melanie Gefeliciteerd met je zoon, blij dat de echo goed was. Evelieveling Wij waren hier formule 1 fans en zijn nu een beetje overgestapt naar A1GP, vinden we net iets leuker omdat daar alles gelijk is en het geen monopoly is qua geld. Maagzuur Bij mij helpt een glas melk ook heel goed tegen brandend maagzuur. Maar ook ik neem af en toe een rennie. Dat van die vla heb ik ook gehoord en schijnt ook goed te werken, evenals 'echte' cola, dus geen light en caffeïnevrije. Borsten Ik loop ook niet graag onder BH rond, ik heb het idee dat ze alle kanten op slingeren en dat is geen lekker gevoel (maar ja heb ook E op dit moment), als ik 's ochtends uit bed kom moet ik ze echt even 'opvangen' want ze doen nog steeds zeer. Als ze weer aan de zwaartekracht gewend zijn dan gaat het wel weer. En als ik 's avonds mijn BH uitdoe heb ik echt het gevoel dat ze op de grond vallen. (tja sorry). Het weer Nu is het hier ook bewolkt maar het schijnt vanmiddag weer open te trekken. Heb net het vooruitzicht gezien voor volgende week, daar word ik niet vrolijk van... Ik heb zoveel plannen voor vandaag om hier in huis te doen (qua schoonmaken), kijken of mijn lichaam wil meewerken. Liefs, Tanya
ja dat denk ik ook steeds. heb 2 weken geleden een echo gehad bij de gyn en krijg een rustig kindje... haha ook nog maar afwachten
@kim; gelukkig dat je broer geen hersenvliesonsteking heeft! Longontsteking is ook geen pretje maar dat andere helemaal niet. Leuke wieg trouwens, en ik zag ook het badsetje, die wil ik ook moet het alleen nog ergens vinden. Vanmorgen naar ziekenhuis voor controle geweest, alles ok. bloedruk 120/70. Heb haar verteld dat ik laatst heftige buikpijn had, volgens haar heeft de kleine verkeerd gelegen. Maar kan dat al met 21 weken? Vind het wat vreemd. Vanmiddag weer werken tot 21.00. Even horen of er ook nieuws is, we kregen een brief dat we moeten reorganiseren ben benieuwd. Prettig weekend! Gr Jacquelien
Ladies, Het is vandaag een stuk rustiger hier. Ik ben klaar met werken, dus ga er weer vandoor. Heb thuis helaas nog geen internet, dus kan jullie dit weekend niet volgen. Hoop dat ik het maandag allemaal een beetje kan bijlezen! Prettig weekend en tot maandag! Liefs Elma
Hey meiden! Ja het is inderdaad rustig vandaag.... Vreemd Jacquelien, dat je zo'n buikpijn hebt gehad. Je hebt het in ieder geval gemeld, het zal wel niks ernstigs zijn.... (Gaan we maar vanuit he.) Ik heb nieuwe foto's in mijn album! De nieuwste die erin staat is ook alweer 1,5 wk. oud, maar goed. Een beetje recentere foto's dan die van 17 wk..... Er staat trouwens ook een foto van onze kinderwagen in. (Foto is wel gekanteld maar anders pastte ie niet.) Heb trouwens nog een paar grappige foto's, maar krijg het niet voor elkaar om die zo klein te maken dat ik ze kan plaatsen..... Dan mist de helft van de foto.... Groetjes Miep
Jeeeeee! Wat een enorme hoop pagina's, zeg! Misschien moet ik toch ook 's avonds bijlezen, want eerlijk, het lukt me niet om het bij te houden allemaal. Ik heb vandaag een gesprek gehad met die schat van een baas van me en geregeld dat ik minder kan werken. Eerlijk, als iedereen zo'n baas had, zou iedereen graag naar z'n werk toe gaan. We kijken gewoon hoe het gaat, als ik me moe voel ga ik weg, anders blijf ik en ik mag 's 's ochtends gewoon lekker uitslapen. OOOH, wat heerlijk! Zo dat moest ik ff kwijt, nu ga ik kijken of ik in ieder geval een paar blz terug kan lezen!
Miep, wat heb jij een prachtige buik! Zowel voor als na je zwangerschap, hoe krijg je 'm zo gespierd? (zei ze vol jaloerse bewondering)
Ojee, wat duurt wachten dan lang, he! ik kan het me voorstellen, hoor. Misschien dat even naar de tickers van de augustus-mama's staren helpt?
wat betekent onbewuste evaluatie in het niet-sociaal-psycholoogs? Ik kan me er wel wat bij voorstellen, maar het klinkt redelijk ingewikkeld (want als iets onbewust is, hoe doe je er dan onderzoek naar).
mm, leuke foto's, ik moet er toch maar een keertje aan geloven. Ik heb namelijk mijn eigen oude wiegje van mijn ouders meegekregen en ik vind 'm zo schattig! Hij is rotan, erg groot, rond aan alle kanten en met een soort van kapje erop, het lijkt een beetje op een zeeuws meisje in wiegvorm. (mmm, als een van jullie dit een beetje snapt, ben ik al blij!) maar dat strakke van jou vind ik ook erg mooi!
mm, ben kennelijk de enige die nog online is. Ik stop het spammen! Fijn weekeinde allemaal! Ik ga proberen dit weekeinde nog even te kijken!
Thanx Mesaana! Ik keek vanmorgen met mijn vriend naar foto's van mijn buik voor de zwangerschap en had echt zoiets van: Huh, was ik dat? Zo'n buikje krijg ik nooooooit weer..... Ach jawel zei mijn vriend. (Hij heeft makkelijk praten, hij is 1.80 en weegt 67 kg. dus heeft geen grammetje vet en dus een heeeeele platte (en gespierde) buik. Ik ga na de zwangerschap weer net zo hard buikspieren trainen als van te voren. Ik heb 2 jaar lang elke dag buikspieroefeningen gedaan, op zo'n bankje. Ben begonnen met 4 keer 15 rechte buikspieroefeningen en heb dat later verhoogd tot 7 keer 15 rechte en 2 keer 15 linkse en 2 keer 15 rechtse. Dus je bent wel ff bezig, maar dan heb je ook wat! Hahaha..... Waar blijven jouw foto's Mesaana? We zijn ook benieuwd naar jou! En naar je wiegje! Groetjes Miep
haha, nee dat helpt niet. zijn er al een heleboel die daar de 20 weken echo gehad hebben... maar ik wacht nog 13 dagen en dan gaan we lekker genieten
Zo is dat Marloes! Jij hebt het lekker nog tegoed. En die 13 dagen zijn zo om hoor! Echt waar! Voordat je het weet lig je daar te genieten van je kleintje! Groetjes Miep
Pfff weer zes bladzijden bij moeten lezen... ik ben te moe om te reageren want heb de hele dag gerend op mijn werk. Komt dus allemaal nog wel een keer, maar bij deze vast mijn excuses. Hoop dat alles goed gaat met iedereen en met iedereens familie! Kus en fijn weekend, Lex.
hallo miep... zeker mooi die fotos van je buik.. is al goed gegroeid.. en na de bevalling ik ga ook zeker hard trainen dat het weer word zoals vroeger. als ik nu naar mijn buik kijk denk ik...dat komt nooit meer goed