Ik heb van de week gesproken met het ziekenhuis in Rotterdam, ik moet ook een kies laten trekken. Het is geen probleem een verdoving, maar ze wachten liever de eerste 3 maanden af. Dat is wat mij verteld is, dus ik ga in januari.
ik ben vanmiddag lekker vrij! dan komt mijn mama de hele dag naar mij toe zal ik wel in de watten gelegd worden. en vnv komen mijn vriendinnetjes en gaan we samen tapas eten jammie! hoop dat ik het binnen kan houden hahaha
Drinken jullie ook iedere dag keurig 3 glazen melk, en 2 liter water? Geen wonder dat zwangere vrouwen zoveel moeten plassen! Ik dronk al veel water, dus ik heb niet het idee dat ik meer moet plassen dan anders. Alleen is mijn stoelgang dusdanig dat ik er 2 keer per dag beroerd van ben. Echt naar gevoel, zweten, krampen en als ik dan niet ga heb ik een probleem! Laat ik nou een muts zijn die alleen op haar eigen potje kan... Met een stoelgang van 3 keer in de week kon dat prima! Nu met 2 keer per dag is het lastig! (excuses voor de details!)
Ow Kim niet over eten praten, ik val zowat flauw hier. Man wat heb ik een honger. Beebie, mijn tandarts wist dat niet eens. Hij had zoiets van nou maar wachten tot na de bevalling. Toen had ik zoiets van nou ik bel wel ff met het ziekenhuis, want ik ga niet bijna 9 maanden met een ontsteking rond lopen. Die nog open is ook. Nou ben ik onwijs bang, maar in Rotterdam heb ik een kaakchirurg ontdekt die wil ik eigenlijk ook gewoon als tandarts. hihi. Erg lief, en kalm.
Weten jullie al of jullie de aanvullende testen willen om te zien of jullie frummel gezond is? En zijn jullie getrouwd of niet? I.v.m. het erkennen en de voogdij regelen van de kleine...
ja koeky tis een vervelende ziekte, maar ik heb een fijne interniste. Gelukkig heb ik geen uitpuilende ogen eraan overgehouden, dat scheelt wel weer. Moet de rest van me leven tabletten blijven slikken en onder controle blijven, maar ach ben er al tijden aan gewend. O ik wilde dat ik 2 maal per dag naar de wc kon! Hier echt wel problematischer......... Over eten gesproken. Begin nu ook opeens misselijk te worden, dus wordt tijd voor een boterhammetje! Tevens moet ik me nu ook langzaam klaar maken om naar me werk te gaan! Evelieveling: Ik ben niet getrouwd. Mijn vriendin en ik hebben een samenlevingscontract ivm met ons huisje en als de kleine er straks is zal zij hem/haar adopteren. Wat de aanvullende testen aangaat........de nekplooimeting is zowat standaard en als de gynaecologe er niet op aandringt denk ik niet dat ik andere testen laat doen......... Kimmie: laat je maar lekker verwennen meid, jij mag zo naar huisje toe en ik moet nu langzaam gaan. Maar ach tis maar tot 17u en vanavond gaan we lekker fonduen met de buren en diens buren, hihi..... twinny
twinny kaasfondue is zoooooooo lekker! vele plezier vnv! nou ik en leon zijn niet getrouwd. we gaan wel iets regelen voor het kind, weten nog niet wat. we willen wle trouwen maar nu nog niet, pas als we daar heeeeeel goed voor gespaard hebben want zoals wij het willen kost veel geld ik denk dat we een samenlevingscontract gaan tekenen ofzo. voor het huis is nu alles al goed geregeld dus alleen het kindje nog!
nee bah, geen kaasfondeu, ieh! Het is gewoon bouilon, wel zo gezond eigenlijk, hihi........ en als je eigen huisje hebt, is het heel verstandig om een samenlevingscontract te tekenen. ALs Leon dan straks bij het gemeentehuis de baby aangeeft en erkent is dat ook al een stap in de goede richting. Helaas werkt dat bij twee vrouwen ietsie anders hihi....... Twinny, die nu bijna te laat gaat komen!
uhuh... dat is niet waar. Want... hij kan bij de geboorte het kindje niet erkennen en aangeven. Want... jij moet mee! Hou daar rekening mee want je weet nooit hoe je bevalling verloopt. Dan kunnen jullie beter het vruchtje nu al gaan erkennen. Dan kan hij daarna in zijn eentje het kind erkennen en aangeven. Maar... dan nog krijgt hij niet de rechten over het kind als jou iets overkomt. Daarvoor doet een samenlevingscontract niets. Daarvoor is wel geregistreerd partnerschap, trouwen of een verzoek aan de rechter voor nodig. Wij twijfelen. Waarschijnlijk gaan we 'stiekem' trouwen. Het hoeft van ons allebei namelijk niet, maar we willen wel dat alles goed is geregeld voor het kind en dat we niets over het hoofd zien.
hmm wij denken al heel lang aan een geregistreerd partnerschap. Maar dan zit je ook nog met het kind geloof ik, dat ie dat moet erkennen oid, althans dat heb ik ergens gelezen. En geregistreerd partnerschap kan op bepaalde dagen gratis.
Erkenning Als biologische vader ben je niet altijd automatisch ook de officiële vader van je kind. Dat werkt alleen zo, als je met de moeder van je kind bent getrouwd. Ben je dat niet, dan zul je als vader je kind moeten 'erkennen'. Ook als je samen een geregistreerd partnerschap bent aangegaan. Hoe erken ik mijn kind? Je kunt je kind erkennen bij de burgerlijke stand van de gemeente waarin je woont. Dit kan op drie momenten. Voor de geboorte van je kind, tijdens de zwangerschap van de moeder. Er wordt dan een aparte akte opgesteld, waarin je wordt erkend als de officiële vader. Hierbij moet de moeder altijd aanwezig zijn. Bij de aangifte van de geboorte (in de geboorteakte). Betreft het het eerste kind uit een relatie, dan moet de moeder aanwezig zijn bij de aangifte (in verband met de naamskeuze.) Na de geboorte. Hierbij is de leeftijd van het kind niet van belang. In dit geval wordt een aparte akte opgesteld, waarin je wordt erkend als de officiële vader. Bij de notaris. Dit is alleen nodig wanneer je het eerste kind uit je relatie niet hebt erkend, maar wel het tweede of derde kind wilt erkennen. Het is, zeker bij een eerste kind, verreweg het gemakkelijkste om je kind te erkennen voor de geboorte. De erkenning kan dan in alle rust plaatsvinden in plaats van in de hectiek na de bevalling, een periode waarin je als vader toch al een hoop moet regelen. Bovendien kan het voor de moeder, zeker naj een zware bevalling, een behoorlijke opgave zijn om aanwezig te zijn bij de aangifte. Zijn er voorwaarden verbonden aan de aangifte? Ja. Aan het erkennen van een kind zijn een aantal voorwaarden verbonden. Je moet minimaal achttien jaar oud zijn op het moment van erkenning. Je mag niet met een andere vrouw zijn getrouwd. Je moet schriftelijke toestemming van de moeder hebben voor het erkennen van het kind. Je moet persoonlijk bij de burgerlijke stand verschijnen voor de erkenning: iemand anders kan de erkenning niet namens jou verzorgen. Je moet bij de erkenning een geldig legitimatiebewijs overleggen. Dit geldt ook voor de moeder als zij aanwezig moet zijn. Het te erkennen kind mag niet tijdens een (ander) huwelijk van de moeder zijn geboren. Het is niet nodig dat je de biologische vader (de verwekker) bent. Geen Nederlands paspoort: kan ik wel een kind erkennen? Wanneer de vader en/of moeder niet over de Nederlandse nationaliteit beschikken, moet door de ambtenaar van de burgerlijke stand worden bekeken of erkenning mogelijk is. Het is verstandig om goed advies in te winnen over de gevolgen van erkenning voor je kind, als je geen Nederlands paspoort hebt. Het is namelijk mogelijk dat het kind hierdoor een dubbele nationaliteit krijgt en/of voor hem het recht van het land van de erkenner gaat gelden. Dit kan gevolgen hebben voor onder andere zijn naamgeving, de onderhoudsplicht van zijn vader en een eventuele militaire dienstplicht. Wat zijn de rechten en plichten na erkenning? Door het erkennen van je kind krijgt het kind erfrecht. Als vader heb je tevens het recht (en de plicht) om je kind te onderhouden. Erkenning wordt nog wel eens verward met ouderlijk gezag. Als de ouders zijn getrouwd of een geregistreerd partnerschap zijn aangegaan, krijgen zij allebei automatisch het ouderlijk gezag over hun kind, anders geldt dat alleen voor de ongehuwde moeder. De vader krijgt door erkenning geen ouderlijk gezag; hiervoor moet door de ongehuwde ouders apart een verzoek worden ingediend bij de griffier van het kantongerecht. Dus het gaat duidelijk om de erkenning. Dat is dus wel geregeld bij geregistreerd partnerschap. Alleen moet je bij geregistreerd partnerschap nog wel erkennen. Daarom denken wij aan gratis trouwen, dan is alles gelijk goed geregeld.
Wij zijn afgelopen 14 juli getrouwd. Sowieso wilden we trouwen maar ook een kindje. Hoewel alles heel goed te regelen is zonder getrouwd te zijn, is het wel heel erg handig dat we nu niets hoeven te doen qua erkenning etc. Stiekem 'even' trouwen kan dan inderdaad een idee zijn! Heeft ook wel wat denk ik, hoewel wij een alles-erop-en-eraan bruiloft hadden.
Ja we willen ook nog trouwen, daar moeten we voor sparen. Omdat we een groot feest willen enzo. Dus we gaan denk ik toch maar voor het geregistreerd partnerschap, iig voor het huis enzo. Is wel al geregeld, maar stel er gaat wat mis zal je altijd zien dat je nog wat vergeten bent te regelen.
Meiden wat laten jullie me telkens schrikken hier als ik vlug even bijlees! Hoe weet je nu of je kindje gezond is, Kim? En Evelieveling, hoe is het nu? Bij mij was de huisarts ook zo rationeel. Gelukkig is alles bij een veegje bloed gebleven. Moet nu weer vlug weg, workshop begint zo weer! Liefs, Karlijn
@Kim: ik bedoel dus, heb je een echo gehad? Bij mij neemt trouwens de VK pas bloed af volgens mij. Het is zo vaag en onduidelijk allemaal! En ik vind het stom om de VK te bellen met zulke vragen, durf ik niet...
Tjee, Evelieveling, wat een verhaal. Maar wel duidelijk. Ik ben inmiddels al 5 jaar getrouwd, dus over regelingen enzo hoeven we ons niet druk om te maken. En even over die testen. Stel je voor, je laat een test doen en het ziet er niet zo positief uit. Wat dan? Testen zijn allemaal wel erg leuk, maar je wordt soms wel voor een keus gezet, die je helmaal niet wilt. Wij laten geen enkele test doen. Ik wil niet voor een keus komen te staan. Gigi, gefeliciteerd en welkom. Ik ga nu lekker met een filmpje op de bank hangen.
Ik ben al getrouwd geweest, met alles erop en eraan. Hoop geld... topdag... Maar... valt die dag te overtreffen? Wil ik het wel weer? Nee... niet meer met alles erop en eraan. Dus trouwen zou nu alleen voor het praktische zijn. De familie van het vriendje is enorm groot, hij heeft nog 11 zussen/broers. Allemaal aanhang, diverse al kinderen, de oudste broer van hem heeft zelfs al kleinkinderen. Dan de ouders, mijn ouders, zussen, aanhang etc... dan zitten we al op minimaal 60. Dus 'even' met de familie eten vinden we ook niet echt een oplossing. Dus dan maar stiekem. We wilden het op 1 april doen, maar dat gaat niet, dat valt op zondag. Dan hadden we kunnen sparen om op 1 april 2008 een etentje te doen omdat we 1 jaar getrouwd zijn. Dan heb je een hoop mensen die het niet geloven omdat het 1 april is Kar... die verloskundige moet je er nog 8 maanden doorheen slepen. Ze zijn zoveel rare dingen gewend. Dus als je onzeker bent... gewoon bellen. Ik ben in ieder geval prima geholpen door die van mij, beter zelfs dan bij de huisarts!